Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:29

vriendlief vandaag; 'jullie zitten allemaal zo gek op die paarden, dat zit toch niet lekker joh, ga eens normaal zitten!' (jockey houding vriendlief, we staan het grootste deel van de tijd :') )

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:58

xxCYNNxx schreef:
hihi idd, die rij instructeur zat er niet zo heel ver naast. Eigenlijk was alleen de benaming fout.

Ik hoorde overigens vorige week eentje. En nog niet eens een niet paarden mens, maar iemand die al dr hele leven in de dravers zit. Of dr ouders in ieder geval, zelf doet ze het geloof ik de laatste jaren en rijd amateurkoersen en monte koersen. Was ze een collega van dr aan het vertellen over dr dravershobby, hoor ik dr ineens zeggen; Dravers kunnen dus ook niet galloperen, ja sommigen doen het wel eens op het land, maar dat ziet er niet uit.
Ik had echt zoiets van 'WTF vertel jij nu voor onzin dan????'

Vind ik ook zo triest om zoiets uit de mond van een paardenmens te horen, notabene iemand die al jaren met dravers werkt ook nog. Dan dat ik zoiets hoor van niet paarden mensen. Bij die groep kan ik me de vergissing nog voorstellen.

Bedoelde ze het niet als zijnde dat het galopperen er raar uit ziet.
In die zin van ze kunnen er niets van.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:22

Heike schreef:
goldenarrow schreef:
Laatst was ik bij de verenigingsles, waar 2 beginners mee zouden rijden. Toen ik bij de ene keek had hij de peesbeschermers als scheenbeschermers aangedaan :') Vervolgens liep ik naar de andere om te helpen. Eenmaal aangekomen bij de peesbeschermers vroeg ik hoe die om moesten. Als antwoord kreeg ik eerst het scheenbeschermers verhaal. Toen ik nee zei was het: 'Wacht. Pezen zitten aan de achterkant van het been toch?' 'Ja.' *Draait peesbeschermers om, maar met de bolle kant naar boven* :')

Pas toen ik hem vroeg goed naar de vorm van het been te kijken draaide hij ze goed.

Bij ons op de manege kwam pony Britt regelmatig de bak binnen met de peesbeschermers aan de voorkant. Britt keek me dan altijd met zo'n blik aan van 'ja hoor, heb er weer een!'

Een kindje wilde graag op drie jarige rijden die net van het land kwam. Ik zei dat dat niet kon omdat die nog helemaal groen was. Kreeg ik als antwoord:
'Nee, hoor, die is echt bruin hoor!'

Och ja, Britt! Zo'n leukerd, zie het helemaal voor me! :D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:44

Ik weet nog wel een van die penny meisjes, ze was er heilig van overtuigt dat een van de paarden had overgegeven. Geprobeerd om uit te leggen dat een paard niet kan overgeven maar mee gelopen na het desbetreffende paard. Inderdaad een kotsplas, maar hoe die daar gekomen was. :\

Hoorde ik tien minuten later dat een van de stalhulpen niet zo lekker was en naar huis was gestuurd aangezien ze de hele boel aan het onderkotsen was. %)

De kinderen zijn er tot op de dag van vandaag van overtuigd dat de paarden kunnen overgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:16

Mijn neef had ooit is op mijn vorige pony gereden
De tweede keer toen hij kwam vroeg ik of hij nog alles wist
'Ja hoor je moet toch de beugels vasthouden en je voeten in de teugels stoppen?'
Het zal een zicht geweest zijn als hij dat had geprobeerd

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:19

chalinka schreef:
Mijn neef had ooit is op mijn vorige pony gereden
De tweede keer toen hij kwam vroeg ik of hij nog alles wist
'Ja hoor je moet toch de beugels vasthouden en je voeten in de teugels stoppen?'
Het zal een zicht geweest zijn als hij dat had geprobeerd

Voltige...! *\%/*

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:06

alice0cullen schreef:
Ik weet nog wel een van die penny meisjes, ze was er heilig van overtuigt dat een van de paarden had overgegeven. Geprobeerd om uit te leggen dat een paard niet kan overgeven maar mee gelopen na het desbetreffende paard. Inderdaad een kotsplas, maar hoe die daar gekomen was. :\

Hoorde ik tien minuten later dat een van de stalhulpen niet zo lekker was en naar huis was gestuurd aangezien ze de hele boel aan het onderkotsen was. %)

De kinderen zijn er tot op de dag van vandaag van overtuigd dat de paarden kunnen overgeven.

Haha!!!
Wbt opmerkingen van niet paardenmensen-ik Ken iemand die het altijd heeft over dat de 'voeten in de teugels moeten' ( ipv beugels :) ). ik zou hem uiteraard kunnen corrigeren maar het is veels Te grappig.
En wat ik ook regelmatig mee maak is dat mensen denken dat paarden fietsen zijn en niet begrijpen dat het levende wezens zijn. De meerderheid vd mensen in het westen hebben alleen manegepaarden gezien denk ik ;) zo is het heel vaak voorgekomen dat ik op mjjn paard rakelings met een rotgang ingehaald ben door een auto of scooter, niet zo slim!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:36

Bij de voltige heb je ook de beugels (de handvaten op de singel) dus een vriendinnetje kwam kijken en die zegt: maar hoe ga je daar je voeten in krijg zonder te vallen dan? Die dacht dat je bij voltige ook je voeten in de beugel moest doen _O-

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 01:30

Mijn man zegt altijd "doe je wel je helm op" :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:00

Mensen vinden het vreemd dat ik nog niet rijd op mijn jaarling.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:30

Net een nieuwe Charles Owen jockey skull gekocht, en had vriendlief meegenomen naar de winkel, dat heeft weer voor wat leuke opmerkingen gezorgd :')

-"kan je niet gewoon een fietshelm op? Die zijn veel goedkoper"

-"neem er Dan eentje met zo'n klep, die lijken op een pet, deze (jockey skull) lijkt op zo'n lelijke helm uit de eerste wereld oorlog." (dankje lief)

- "hoe spreek je dit uit? (jodhpurs)" "oh. Waarom schrijven ze dat zo raar, is toch gewoon een broek joh"

- "paardrijden is wel echt een sport voor rijke stinkers he"

- "WAT is dit!?" "silks, lief" "WAAR is dat voor!?" "voor op je helm.." "oh gelukkig, dacht dat je sexy onderbroeken kon kopen hier" :')

er zijn er vast nog Meer maar daar kan ik zo even niet op Komen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:33

Ik was op zoek naar mijn geel springmutsje

Tegen men moeder: heb je men gele oortjes gezien?
Men moeder: hoe je hebt er toch alleen zwart
Ja mam bedoel wel men springmutsje niet men oortjes voor muziek

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:20

chalinka schreef:
Ik was op zoek naar mijn geel springmutsje

Tegen men moeder: heb je men gele oortjes gezien?
Men moeder: hoe je hebt er toch alleen zwart
Ja mam bedoel wel men springmutsje niet men oortjes voor muziek

In je profiel staat dat je moeder ook een paard heeft, dus dan lijkt het me niet een niet-paardenmens he? ;)
En die fout is heel logisch, dat had mijn moeder ook gezegd, en zij is een officiele niet-paardenmens :D

Niet echt een veronderstelling, maar heeel lang geleden toen ik nog op de manege reed, moest ik op een (voor mij toen) groot paard maar ik kon dat o zo zware zadel natuurlijk niet op die rug van het paard krijgen, dus bood mijn moeder aan 'het wel even te doen'. Ze heeft het gedaan, maar het zadel lag wel andersom :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:30

Vriendin (niet paardenmens) tegen andere vriendin van ons (wel paardenmens) over haar Fjord van 1.40/1.45 en ruim 20: wordt dat nog een paard dan?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:47

EskeGirl schreef:
Vriendin (niet paardenmens) tegen andere vriendin van ons (wel paardenmens) over haar Fjord van 1.40/1.45 en ruim 20: wordt dat nog een paard dan?

Haha, mijn vriend ook zoiets 'maar een Shetlander wordt toch een pony en dan een paard'? _O-

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:16

Me vriend zag vandaag een fries en was er helemaal trots op, dus toen ik vroeg hoe hij dat wist zei hij " ja die hebben van die enkelbandjes" aldus sokken _/-\o_ :j :')

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:33

Ik ben 2 weken terug voor het eerst gaan rijden met vriendlief op buitenrit en de avond van te voren even wat dingetjes doorgenomen die hij gewoon moet weten.
Stelt hij me de vraag: Ja als ik wil dat ie harder gaat moet ik dan zo doen zoals die cowboys in films doen met hun teugels (soort slaan, je kent het wel). Na een lachbui van 10 minuten maar even vertelt dat dat niet zo werkt.
Zitten we de volgende dag op het paard (hij op een doodbraaf paardje, net een wagonnetje wat je plakt achter zn voorganger en wel volgt :Y) ) hoor ik achter me 'Nee Suus het werkt inderdaad niet' :Y)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:29

^ hij kon het niet weerstaan het toch even te proberen? :')

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:23

Geniaal topic dit!

Ik heb er ook nog een. Even de achtergrondinfo, mijn ouders wonen in een rijtjeshuis met een voortuin waar precies de auto in past en een achtertuin van het dubbele formaat die alleen te bereiken is als je het huis doorgaat.

Jaren geleden woonde ik nog thuis en reed ik op de manege. Broer van de manegeeigenaar had een handelsstal en een vriendin die bij mijn ouders in de straat woonde. Hij besloot daarbij in te trekken en gebruikte zijn grote vrachtwagen met afbeelding van een paard en handelsstal ... Erop om te verhuizen. S avonds komt mijn moeder naar me toe. Eeuh, ik zag hier vanmiddag die vrachtwagen staan van een stal... Ik zeg Dag kan die is van L die komt hier in de straat wonen. Moeder, duidelijk opgelucht, ooh gelukkig ik dacht dat je een paard had gekocht! Ik, ja en dan laat ik hem thuis bezorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:26

Natalie36 schreef:
Ik, ja en dan laat ik hem thuis bezorgen

_O- "Wacht even, m'n paard wordt tussen 4 en 6 geleverd" :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:30

Precies met retourformulier voor als ik me binnen 14 dagen bedenk {:}

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:52

Dan ben je niet thuis:
"Geachte .... wij hebben uw levering niet kunnen bezorgen. U kunt uw pakketje ophalen bij postkantoor ..... vanaf morgen 13:00.
Uw postbode"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:10

Mijn collega: 'mag ik je grasmaaier even lenen? Ik ben te lui het gras af te rijden

Hij bedoelde dus mijn paard

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:12

Hahaha wat een hilarisch topic!

Mijn vriend laatst: 'je houdt veel van mij, maar ook van je paard. Geef je die dan ook kusjes?' hahaha.

Nog een leuke: 'vriendlief vraagt hoe het zit met wedstrijden en niveaus. Ik leg uit dat je in de B start en winstpunten kan halen en zo hoger komt. Vraagt hij: 'wat denk je dan dat ik rij, L2? Hahahaha 4x op een paard gezeten, maar 'hij kon toch al zeker galop en dat andere moest ook wel lukken.' Hhahaha!

Marloes25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:53

Haha, grasmaaier +:)+