Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxCYNNxx schreef:hihi idd, die rij instructeur zat er niet zo heel ver naast. Eigenlijk was alleen de benaming fout.
Ik hoorde overigens vorige week eentje. En nog niet eens een niet paarden mens, maar iemand die al dr hele leven in de dravers zit. Of dr ouders in ieder geval, zelf doet ze het geloof ik de laatste jaren en rijd amateurkoersen en monte koersen. Was ze een collega van dr aan het vertellen over dr dravershobby, hoor ik dr ineens zeggen; Dravers kunnen dus ook niet galloperen, ja sommigen doen het wel eens op het land, maar dat ziet er niet uit.
Ik had echt zoiets van 'WTF vertel jij nu voor onzin dan????'
Vind ik ook zo triest om zoiets uit de mond van een paardenmens te horen, notabene iemand die al jaren met dravers werkt ook nog. Dan dat ik zoiets hoor van niet paarden mensen. Bij die groep kan ik me de vergissing nog voorstellen.
Heike schreef:goldenarrow schreef:Laatst was ik bij de verenigingsles, waar 2 beginners mee zouden rijden. Toen ik bij de ene keek had hij de peesbeschermers als scheenbeschermers aangedaanVervolgens liep ik naar de andere om te helpen. Eenmaal aangekomen bij de peesbeschermers vroeg ik hoe die om moesten. Als antwoord kreeg ik eerst het scheenbeschermers verhaal. Toen ik nee zei was het: 'Wacht. Pezen zitten aan de achterkant van het been toch?' 'Ja.'
raait peesbeschermers om, maar met de bolle kant naar boven*
Pas toen ik hem vroeg goed naar de vorm van het been te kijken draaide hij ze goed.
Bij ons op de manege kwam pony Britt regelmatig de bak binnen met de peesbeschermers aan de voorkant. Britt keek me dan altijd met zo'n blik aan van 'ja hoor, heb er weer een!'
Een kindje wilde graag op drie jarige rijden die net van het land kwam. Ik zei dat dat niet kon omdat die nog helemaal groen was. Kreeg ik als antwoord:
'Nee, hoor, die is echt bruin hoor!'
alice0cullen schreef:Ik weet nog wel een van die penny meisjes, ze was er heilig van overtuigt dat een van de paarden had overgegeven. Geprobeerd om uit te leggen dat een paard niet kan overgeven maar mee gelopen na het desbetreffende paard. Inderdaad een kotsplas, maar hoe die daar gekomen was.![]()
Hoorde ik tien minuten later dat een van de stalhulpen niet zo lekker was en naar huis was gestuurd aangezien ze de hele boel aan het onderkotsen was.![]()
De kinderen zijn er tot op de dag van vandaag van overtuigd dat de paarden kunnen overgeven.
chalinka schreef:Ik was op zoek naar mijn geel springmutsje
Tegen men moeder: heb je men gele oortjes gezien?
Men moeder: hoe je hebt er toch alleen zwart
Ja mam bedoel wel men springmutsje niet men oortjes voor muziek