Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:54

precies, er rijdt verder niemand op, en je mag er ook mee op concours en alles.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:56

Stelt de eigenaresse wel eisen aan het niveau van de toekomstige leaser?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:59

Denk ik ook Yelly!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:59

>;) weet niet het is niet je eigen paard en je moet toch de volle pond betalen. En van leasen op niveau komt ook vaak gedonder. Ik begrijp uit de tekst van fokfanaat dat het paard op stal moet blijven staan. Als het paard mag verhuzien zal er nog wel vraag naar kunnen zijn. Overigens lease moet je sowieso sterk zijn zowel de eigenaar als leaser.

In deze regio is er geen markt voor, men heeft toch liever eigen paard anders kopen ze er een. Maar goed dit is het groene hart.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:00

Ik zou dat wel doen, als ik zekerheid krijg dat het dier NIET zomaar verkocht wordt. Je zal maar een half jaar toch dat bedrag betalen, investeren in lessen dan ineens is het dier weg ...

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:01

Ik vind het helemaal niet zo gek hoor. Jaren geleden zou ik echt niet betalen voor het rijden van andermans paarden.
Maar nu ik zelf weer op zoek ben naar een paard en eens bekijk wat de maandlasten gemiddeld zijn, nou dan vind ik het helemaal niet zo'n gek idee om een paard te ''leasen''. Maar dan wil ik persoonlijk wel dat iki het paard dan als eigen kan beschouwen en ik ook er alleen mee rijd ed..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:02

fokfanaat schreef:
tita schreef:
300 euro is toch wel veel geld elke maand een gemiddelde leasers is dat niet kwijt. Iemand die lichte toer wil rijden heeft vaak geld of sponsor. Of zelf kunde om een jong goedkoper paard op te leiden.

Nieuwsgierig of je er iemand voor gaat vinden.

mij lijkt dit juist een voordelige optie.
Als je een paard koopt en daar neerzet ben je hetzelfde kwijt per maand, nu heb je geen aanschafprijs en loop je ook geen risico.
gemiddelde leasers is ook niet een paard op dit niveau

Ik zou het idd ook een gave kans vinden!! Jammer dat zo ver weg is..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:04

:D ik zou nog steeds niet gaan betalen voor andermans paarden en ook niet voor een lichte toer paard.

Marus

tita schreef:
>;) weet niet het is niet je eigen paard en je moet toch de volle pond betalen. En van leasen op niveau komt ook vaak gedonder. Ik begrijp uit de tekst van fokfanaat dat het paard op stal moet blijven staan. Als het paard mag verhuzien zal er nog wel vraag naar kunnen zijn. Overigens lease moet je sowieso sterk zijn zowel de eigenaar als leaser.

In deze regio is er geen markt voor, men heeft toch liever eigen paard anders kopen ze er een. Maar goed dit is het groene hart.

Ik zelf vind het juist een veel fijner idee dat het paard op de stal blijft staan!
Laatst kreeg ik een ZZlicht paard aangeboden die mocht verhuisd worden naar een stal bij mij in de buurt, ik hoefde alleen de stallingkosten en hoefsmid gedeeltelijk te betalen.
Ik heb er goed overnagedacht, maar durfde het niet aan. Ze woonde 200 km bij me vandaan!
Wat als er iets gebeurd?Dan vind ik het veel fijner dat de eigenaar er ook bij in de buurt woont en zelf contact heeft met de pensionhouder.

fokfanaat

Belsje schreef:
Ik zou dat wel doen, als ik zekerheid krijg dat het dier NIET zomaar verkocht wordt. Je zal maar een half jaar toch dat bedrag betalen, investeren in lessen dan ineens is het dier weg ...

dat is juist het geval, de prof amazone is er mee uitgereden, maar ze wil het dier na al die jaren (vanaf veulen) niet verkopen, maar hij is te jong en te goed voor pensioen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:05

echt ideaal voor een talentvolle ponyamazone, waar de ouders niet tig duizend neer kunnen leggen voor een leerpaard.
ideaal voor junioren ed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:09

Toen ik 20 jaar geleden wedstrijdpaarden leasde betaalde ik bij ons op de manege / handelsstal al (uit mijn hoofd gezegd) 220 gulden per maand. Mocht dan 5 dagen p/w rijden (en in het weekend wanneer er weinig animo was voor buitenritten) en uitbrengen op concours. Op dagen dat ik niet kon rijden werden de leasepaarden toch echt gewoon ingezet voor les of buitenrit.
Huur, dan had je het paard echt voor jezelf, en betaalde je boxhuur-prijs (toen al 450 gulden p/m uit mijn hoofd gezegd.
Okee, 20 jaar verder, gulden is nu euro, maar toch... voor een getalenteerde amazone die na de Z(?) een stapje hoger wil uitproberen lijkt het me een LT-paard toch een mooie kans.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:10

Gem schreef:
Toen ik 20 jaar geleden wedstrijdpaarden leasde betaalde ik bij ons op de manege / handelsstal al (uit mijn hoofd gezegd) 220 gulden per maand. Mocht dan 5 dagen p/w rijden (en in het weekend wanneer er weinig animo was voor buitenritten) en uitbrengen op concours. Op dagen dat ik niet kon rijden werden de leasepaarden toch echt gewoon ingezet voor les of buitenrit.
Huur, dan had je het paard echt voor jezelf, en betaalde je boxhuur-prijs (toen al 450 gulden p/m uit mijn hoofd gezegd.
Okee, 20 jaar verder, gulden is nu euro, maar toch... voor een getalenteerde amazone die na de Z(?) een stapje hoger wil uitproberen lijkt het me een LT-paard toch een mooie kans.

Denk ik ook wel. En ik neem aan dat de eigenaresse ook wel over haar schouder zal meekijken vwb de training van het betreffende paard...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:11

als het paard bij mij in de buurt stond hoefde ik er ook niet lang over na te denken: prachtkans!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:12

Suelza schreef:
Gem schreef:

Denk ik ook wel. En ik neem aan dat de eigenaresse ook wel over haar schouder zal meekijken vwb de training van het betreffende paard...

En daar kan het dus heel vaak fout gaan :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:21

Alja schreef:
als het paard bij mij in de buurt stond hoefde ik er ook niet lang over na te denken: prachtkans!

:D mee eens!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:22

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/59 ... nd=22&fs=1

plaatje, maar van de crisis is nog geen sprake, lijkt beetje op die jazz-merrie van paar pagina's terug die overigens verkocht is.

Op marktplaats staat nog een Z2 paard voor de lease omgeving Weert.... blijkt via bokt ineens vraag te zijn :D alleen iedereen woont te ver weg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:26

Voor mij niet ver weg :P , dichterbij dan mijn huidige stalling, maar okee ik ben niet op zoek naar een lease Z2-paard.
Blijkbaar staan alle interessante paarden precies op de verkeerde plaats :+

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:30

Haha ja dat is vaak zo, het is qua afstand natuurlijk erg treffen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:36

in afwachting op een filmpje van het schimmeltje :):)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:40

@Nicole : haha spannend! Wachten duurt soms lang

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:43

Marus schreef:
@Nicole : haha spannend! Wachten duurt soms lang

Had haar aan de lijn gehad.. Ging allebij wat gebrekkig maar we kwamen eruit wat ik graag zou willen ontvangen per email :') dus haar maar gelijk een email achter aan gestuurd..

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:47

Hihihih dus je moest ff in het duits, respect!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:51

Marus schreef:
Hihihih dus je moest ff in het duits, respect!

Eerst netjes gevraagd of ze een klein beetje engels kon want mijn duits is niet echt super.. Later dus wat engels en toen toch maar weer beetje duits..

Voor de nieuwsgierig waar in kiel en hoe pokke stuk het weg is.. :')
Afbeelding

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:53

Ik ben echt benieuwd naar dat filmpje.

Vriendje kreeg deze voormiddag inderdaad een mailtje terug dat hij beter eens belt voor die vos ;)
Dus dat doet hij vannamiddag.
Ben benieuwd!