Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fokfanaat schreef:tita schreef:300 euro is toch wel veel geld elke maand een gemiddelde leasers is dat niet kwijt. Iemand die lichte toer wil rijden heeft vaak geld of sponsor. Of zelf kunde om een jong goedkoper paard op te leiden.
Nieuwsgierig of je er iemand voor gaat vinden.
mij lijkt dit juist een voordelige optie.
Als je een paard koopt en daar neerzet ben je hetzelfde kwijt per maand, nu heb je geen aanschafprijs en loop je ook geen risico.
gemiddelde leasers is ook niet een paard op dit niveau
tita schreef:weet niet het is niet je eigen paard en je moet toch de volle pond betalen. En van leasen op niveau komt ook vaak gedonder. Ik begrijp uit de tekst van fokfanaat dat het paard op stal moet blijven staan. Als het paard mag verhuzien zal er nog wel vraag naar kunnen zijn. Overigens lease moet je sowieso sterk zijn zowel de eigenaar als leaser.
In deze regio is er geen markt voor, men heeft toch liever eigen paard anders kopen ze er een. Maar goed dit is het groene hart.
Belsje schreef:Ik zou dat wel doen, als ik zekerheid krijg dat het dier NIET zomaar verkocht wordt. Je zal maar een half jaar toch dat bedrag betalen, investeren in lessen dan ineens is het dier weg ...
Gem schreef:Toen ik 20 jaar geleden wedstrijdpaarden leasde betaalde ik bij ons op de manege / handelsstal al (uit mijn hoofd gezegd) 220 gulden per maand. Mocht dan 5 dagen p/w rijden (en in het weekend wanneer er weinig animo was voor buitenritten) en uitbrengen op concours. Op dagen dat ik niet kon rijden werden de leasepaarden toch echt gewoon ingezet voor les of buitenrit.
Huur, dan had je het paard echt voor jezelf, en betaalde je boxhuur-prijs (toen al 450 gulden p/m uit mijn hoofd gezegd.
Okee, 20 jaar verder, gulden is nu euro, maar toch... voor een getalenteerde amazone die na de Z(?) een stapje hoger wil uitproberen lijkt het me een LT-paard toch een mooie kans.
Suelza schreef:Gem schreef:Toen ik 20 jaar geleden wedstrijdpaarden leasde betaalde ik bij ons op de manege / handelsstal al (uit mijn hoofd gezegd) 220 gulden per maand. Mocht dan 5 dagen p/w rijden (en in het weekend wanneer er weinig animo was voor buitenritten) en uitbrengen op concours. Op dagen dat ik niet kon rijden werden de leasepaarden toch echt gewoon ingezet voor les of buitenrit.
Huur, dan had je het paard echt voor jezelf, en betaalde je boxhuur-prijs (toen al 450 gulden p/m uit mijn hoofd gezegd.
Okee, 20 jaar verder, gulden is nu euro, maar toch... voor een getalenteerde amazone die na de Z(?) een stapje hoger wil uitproberen lijkt het me een LT-paard toch een mooie kans.
Denk ik ook wel. En ik neem aan dat de eigenaresse ook wel over haar schouder zal meekijken vwb de training van het betreffende paard...