knieproblemen ( op een hele lichte afvlakking na ) laat ik altijd staan ..been there , je krijgt er in 90 %van de gevallen altijd last van ..meestal zijn ze moeilijk te opereren op die plekken en als ze al kunnen geholpen worden vallen de resultaten vaak tegen .. straalbeentjes ( HKO ) geef ik ook niks op toe omdat ze hier eigenlijk altijd wel een keer verkocht worden heb ik gewoon liever dat er geen bemerkingen zijn ..scheelt een hoop trammelant en stress als ze een keer verkocht zijn
olijf
Geplaatst: 05-09-12 13:17
Bij ons zijn ze ook niet goedkoper geworden hoor En verkoop gaat gewoon door. Je merkt idd dat het "gewone"paard zowat gratis weggegeven moet worden wil je die kwijt raken. En soms heb je geluk en weet de eigenaar zelf niet wat ie in huis heeft. Maar over het algemeen zijn de "betere"paarden niet echt goedkoper geworden volgens mij. Denk dat als je echt een mazzeltje wil hebben, je wel bij een particulier terecht komt. Handelsstallen weten over t algemeen wel wat ze in huis hebben. En een bemerking schrik ik niet van, ligt eraan wat en waar natuurlijk en hoe oud het paard is. Maar ik zou me niet zo snel af laten schrikken als ik echt gek ben van zo'n dier. Gewoon goed uitzoeken en navraag doen en dan je conclusie trekken.
Aimee
Geplaatst: 05-09-12 13:18
Ik wilde het net zeggen. Ongeacht de bemerking op een knie, altijd laten staan. Vroeg of laat krijg je dat altijd terug. Hoeft niet persé door kreupelheid, maar is toch ook erg jammer als je jaren training in een paard hebt gestoken en de resultaten blijven toch achter.
Een 8 jarige met een slechter straalbeentje vindt ik minder erg dan een 3 jarige met hetzelfde euvel. En het is ook maar net met wat voor doel je een paard koopt. Als je hem bijna zeker weer gaat verkopen is het natuurlijk makkelijker met een paard dat geen bemerking heeft. Als je een paard koopt voor altijd is t toch weer anders denk ik.
besita
Geplaatst: 05-09-12 13:28
ja voor altijd maar als ie dan na een jaar met pech aan de kant staat heb je niks aan je " voor altijd "
Nellekeee
Geplaatst: 05-09-12 13:30
Waar zit een sagifakti nog iets bij een paard? Heb een keuringspapier toegestuurd gekregen van een verkoper maar kan het handschrift van de dierenarts niet goed lezen haha.
besita
Geplaatst: 05-09-12 13:31
daar heb ik nog nooit van gehoord ..ik denk dat je fout leest
De eerste 4 letters zijn sagi.. De rest kan ik niet helemaal ontcijferen denk dat het in de buurt van de sprong zit, daar verwijst het sterretje naar. Iemand heel goed in de anatomie ? Er staat fragment op de .... Voor de sport mijns inziens geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 05-09-12 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Nellekeee
Geplaatst: 05-09-12 13:35
Belsje schreef:
is het niet gewoon sagitaal?
Nee het is een langer woord. Zal vast bij sagitaal in de buurt zitten..
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 05-09-12 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Sannnn
Geplaatst: 05-09-12 13:36
Misschien dat die in het sagitale vlak op de sprong zit? Iets in die trend..
Ken toch diverse paarden met een chip in de knie en lopen zeer succesvol in de sport. Ik zou er absoluut geen paard om laten staan. Compleet afhankelijk wat de bemerking is, opereren is niet per defenitie beter als het laten zitten.
Nelleke zou het rapport toch even laten zien door een andere dierenarts, beter een beoordeling teveel als duur op de koffie komen.
Goos_Horses
Geplaatst: 05-09-12 14:12
Hier nog wat foto's en complete bloedlijn van de Jazz Time
sassie81
Geplaatst: 05-09-12 14:23
Goos_Horses schreef:
Ken toch diverse paarden met een chip in de knie en lopen zeer succesvol in de sport. Ik zou er absoluut geen paard om laten staan. Compleet afhankelijk wat de bemerking is, opereren is niet per defenitie beter als het laten zitten.
Dit is precies wat ik bedoelde!!
Mchll__
Geplaatst: 05-09-12 14:32
Goos_Horses schreef:
Hier nog wat foto's en complete bloedlijn van de Jazz Time
WOUW wat een super gaaf paardje, echt mijn smaak! (heb 2,5 maand geleden mijn topper gevonden anders was ik ZEKER komen kijken, helaas geen plek en geld voor twee )
amarial
Geplaatst: 05-09-12 14:42
Wow, ik heb wel weer wat bij te lezen
Laatst bijgewerkt door amarial op 05-09-12 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt
amerial, helaas alle 3 niet mijn smaak foto's lijken te laat genomen waardoor het paard erg vlak oogt en zelfs lijkt te duiken.
Mchel waar een wil is is een weg hé haha nee hoor, maar is echt een super merrie, erg nuchter en eerlijk. foto's doen haar absoluut geen goed recht in het echt is het echt een plaatje