Frum heeft over meerdere weken misschien vier keer gelopen. Dat is te weinig, maar het was even niet anders. Ik heb naast Frum twee hele normale en brave paarden, dus toen ik afgelopen donderdag voor het eerst in lange tijd de terrorist weer meenam naar de clubles was dat wel een omschakeling. 
Hij was heel stout op de heenweg, maar er is geen paard zo fijn als Frum. Die kent geen andere ruiter, dus dat is zo heerlijk van mij allemaal. En voor mijn rug is hij met afstand het meest comfortabele paard om te rijden.
Zijn singelplek is alweer een poos geleden helemaal verdwenen. Ik rijd wel met een bontje. Just to be sure.
Ik probeer Frum meestal te starten met de club- en gemeentekampioenschappen. Daar kan ik rijdend heen. Maar dit jaar is het op gras en hij glijdt erg in de galop als hij druk is. Als ik iets zeker weet, dan is het wel dat hij druk zal zijn. Dus ik weet niet of ik wel mee durf te doen. Twee jaar geleden lag ik met paard en al onderuit en moest ik twee maanden herstellen van een hersens hersenschudding. Het is over een ruime maand. Heb zijn ponyvriendin achter de hand. Die staat nu op ijzers.