Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nathalie2302 schreef:En Mellis, hoe ging je wedstrijd?
Ben je ook echt al 2 jaar actief op zoek Jessie? Is het niet mogelijk om een paard op proef te nemen wat je aanstaat? Ik weet dat dat tegenwoordig best veel gedaan wordt?
Leuk Rumay, dat lijkt mij ook nog eens wat om mee te doen aan de Eper vierdaagse maar dan moet er eerst wat conditie op (niet alleen bij Cos maar ook bij mij).
Inoterry hoe ging je les? Goed dat je bent blijven doorrijden terwijl hij zich groot maakte, ik durf nu ook te bijven zitten als hij z'n nek spant...eerder was dat bij mij al reden om meteen voorover te gaan zitten en te twijfelen of ik niet af zou stappen....het goede weer motiveert ook echt
nathalie2302 schreef:hahaha...daar zou ik helemaal nerveus van worden, van dat gebrul....helemaal als hij er nog bij zou "snorken" (weet niet of dat een gangbaar woord is, maar dat geluid dat paarden (in mijn opinie alle KWPN'ers) kunnen maken als ze iets eng vinden...helemaal in combi met van die "huh-ogen"
)
bethje31 schreef:he Rumay, dat klinkt leuk zeg die 4-daagse! Hmmm tips...ik moet zeggen dat mijn paard en eigenlijk de meeste paarden wel een beetje opgewonden kunnen raken van andere paarden, van snel dravende koetsjes etc. Hier op het strand hebben we vaak dravers van Duindigt en als die vanachter komen in een snelle draf nou dan reageren eigenlijk alle paarden ook die relaxte van mij. Op zich niet op een vervelende manier hoor...de meeste paarden willen gewoon graag mee en zijn uiteindelijk wel goed in te houden. En het went uiteindelijk ook wel weer. Mijn paard reageerde enorm op andere paarden en het geluid (hoefjes) van andere paarden maar hoe vaker ze het hoorde en ook weer hoe relaxter/moeier ze was, hoe minder ze reageerde.
Heb je misschien de mogelijkheid om nog meer te oefenen met een paard voor een koets? Ergens bij jou in buurt waar je je op je gemak voelt? Dan weet je namelijk als ze reageert, hoe ze reageert en dan weet je meteen hoe je ermee om moet gaan. Ik kan me voorstellen dat na de eerste dag vierdaagse je paard toch echt wel een stuk relaxter zal zijn hoor, het eerste half uur kan spannend zijn maar daarna zal het heus wel wennen.
Wat voor type paard heb je? Als het een beetje een relaxt type is dan went het snel genoeg hoor...
Lijkt me super leuk! Zou voor die van mij nog een beetje heavy zijn maar ze zou het super leuk vinden!