) kunnen maken als ze iets eng vinden...helemaal in combi met van die "huh-ogen"
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) kunnen maken als ze iets eng vinden...helemaal in combi met van die "huh-ogen"
) nathalie2302 schreef:En Mellis, hoe ging je wedstrijd?
Ben je ook echt al 2 jaar actief op zoek Jessie? Is het niet mogelijk om een paard op proef te nemen wat je aanstaat? Ik weet dat dat tegenwoordig best veel gedaan wordt?
Leuk Rumay, dat lijkt mij ook nog eens wat om mee te doen aan de Eper vierdaagse maar dan moet er eerst wat conditie op (niet alleen bij Cos maar ook bij mij).
Inoterry hoe ging je les? Goed dat je bent blijven doorrijden terwijl hij zich groot maakte, ik durf nu ook te bijven zitten als hij z'n nek spant...eerder was dat bij mij al reden om meteen voorover te gaan zitten en te twijfelen of ik niet af zou stappen....het goede weer motiveert ook echt
. In het begin kreeg ik de spanning niet uit mijn lijf en vergat ik te rijden. Later ging hij met stukjes echt superfijn lopen, superpaard
. We hebben nog geen 20 minuten gelest, maar hij heeft echt goed zijn best gedaan en is nog groen. Genoeg is genoeg
nathalie2302 schreef:hahaha...daar zou ik helemaal nerveus van worden, van dat gebrul....helemaal als hij er nog bij zou "snorken" (weet niet of dat een gangbaar woord is, maar dat geluid dat paarden (in mijn opinie alle KWPN'ers) kunnen maken als ze iets eng vinden...helemaal in combi met van die "huh-ogen"
)

die van mij kan er ook wat van haha. 
) Instructrice heeft er 2x BIJNA afgelegen. Toen was haar medelij ook weg omat het zo warm was, pjoeh, wat heft hij gezweten & pissig dat ie was.bethje31 schreef:he Rumay, dat klinkt leuk zeg die 4-daagse! Hmmm tips...ik moet zeggen dat mijn paard en eigenlijk de meeste paarden wel een beetje opgewonden kunnen raken van andere paarden, van snel dravende koetsjes etc. Hier op het strand hebben we vaak dravers van Duindigt en als die vanachter komen in een snelle draf nou dan reageren eigenlijk alle paarden ook die relaxte van mij. Op zich niet op een vervelende manier hoor...de meeste paarden willen gewoon graag mee en zijn uiteindelijk wel goed in te houden. En het went uiteindelijk ook wel weer. Mijn paard reageerde enorm op andere paarden en het geluid (hoefjes) van andere paarden maar hoe vaker ze het hoorde en ook weer hoe relaxter/moeier ze was, hoe minder ze reageerde.
Heb je misschien de mogelijkheid om nog meer te oefenen met een paard voor een koets? Ergens bij jou in buurt waar je je op je gemak voelt? Dan weet je namelijk als ze reageert, hoe ze reageert en dan weet je meteen hoe je ermee om moet gaan. Ik kan me voorstellen dat na de eerste dag vierdaagse je paard toch echt wel een stuk relaxter zal zijn hoor, het eerste half uur kan spannend zijn maar daarna zal het heus wel wennen.
Wat voor type paard heb je? Als het een beetje een relaxt type is dan went het snel genoeg hoor...
Lijkt me super leuk! Zou voor die van mij nog een beetje heavy zijn maar ze zou het super leuk vinden!

.
. Vorige week vrijdag ben ik vol goede moed opgestapt om lekker te rijden, probeert meneer er tussenuit te peren
. En dat is dus mijn allergrootste angst
. Ik wist hem nog net op tijd met zijn neus in een hoek te trekken en er af te springen. Maar wat kwamen er een berg verkeerde emoties boven zeg
. Uiteindelijk, na aandringen van een paar stalgenoten weer opgestapt. Aan de lijn in de longeerbak, maar goed ik zat weer. Weer aan de lijn de grote bak in en de spanning steeg weer dramatisch
.
. Het kwartje is gaan vallen bij mij, dat hij er vandoor wilde gaan was een combinatie van een "hieperdepiephetleveniseengrootfeestenwatzijnertocheenboelleukedingenomindegatentehoudenhier
"modus van Od en vliegen bij zijn buik/koker. Nu zorg ik er dus voor dat hij goed is ingespoten en bij zijn koker smeer ik vliegengel. Dat panische gedoe is nu over
.
. Maandag had hij weer een hieperdepiermodus, niet op mij letten, steeds vanzelf aandraven, lopen brullen...... Maar ik ben blijven zitten.
. Was lekker aan het stappen aan een lang teugeltje om vooral op te letten dat ik mijn armen ontspannen houdt en met mijn zit stuur, word er een paar uit de wei achter de bak gehaald en in de paddock gezet. Het achtergebleven paard was het daar niet mee eens, dus gingen ze lekker naar elkaat lopen brullen, met mij en mijn brulapie er tussenin.......
. Maar uteindelijk ben ik mijn angst weer de baas geworden, al heeft het lang geduurt, en hebben we nog stoer gedraaft en gegalopeert en zelf over een balkje gedraaft. Stoer paard is het

.
) ook Ninja genoemd en de moeder is ook een Obrecht. Toevallig
. Hij spiegelt ook nog eens enorm, spanning van mij laat hij direct terug zien. Het heeft me vanmiddag weer enorm moeite gekost om de angst ver genoeg opzij te schuiven, heeft ook nog knap lang geduurt
, maar als we dan eenmaal weer bezig zijn voelt het gewoon fijn en veilig
.