Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hey pro Anky's wat kinderachtig dat mensen die kritiek hebben op LDR en tegen de houding van het paard op de foto's zijn elders voor debiel uitgemaakt worden en wat sneu dat jullie samenklitten om je meningen te fnderen, erg zielig!
Citaat:Anoukie, ik denk dat stoken geen toegevoegde waarde heeft nl. Beetje zielig
Citaat:Is dit niet beetje off topic Anneve?...
Citaat:Ik ben het ook eens met Lusitano. Ik zie zelf trouwens niet op de basiswedstrijden (en ik rijd wel eens wedstrijden) dat iemand Anky probeert na te doen, heb het echt nooit gezien daar. (Wel in de subtop.) Je ziet wel eens een gefrustreerd kind iets onverantwoords doen, maar dat was 20 jaar geleden voordat Anky clinics gaf ook al het geval. Mijn ervaring is dat als je kinderen meeneemt naar een clinic van Anky ze toch alleen met haar op de foto willen en een handtekening, de rest gaat langs ze heen. Dus ik denk, uitzonderingen nagelaten, dat we het effect op de basissport niet moeten overdrijven.
Volwassenen zouden in staat mogen worden geacht om de complete boodschap mee te krijgen, en die is idd, dat LDR niet bij jongere, niet ver doorgetrainde paarden toegepast mag worden.
Ik ben het ook eens met Lusitano. Ik zie zelf trouwens niet op de basiswedstrijden (en ik rijd wel eens wedstrijden) dat iemand Anky probeert na te doen, heb het echt nooit gezien daar. (Wel in de subtop.) Je ziet wel eens een gefrustreerd kind iets onverantwoords doen, maar dat was 20 jaar geleden voordat Anky clinics gaf ook al het geval. Mijn ervaring is dat als je kinderen meeneemt naar een clinic van Anky ze toch alleen met haar op de foto willen en een handtekening, de rest gaat langs ze heen. Dus ik denk, uitzonderingen nagelaten, dat we het effect op de basissport niet moeten overdrijven.
Volwassenen zouden in staat mogen worden geacht om de complete boodschap mee te krijgen, en die is idd, dat LDR niet bij jongere, niet ver doorgetrainde paarden toegepast mag worden.
Citaat:Anoukie schreef:Eens Anneve, dat vind ik zelf ook een heel fijn en belangrijk aspect van deze methode. Niet het Duitse drijven bij elke pas.
Anoukie schreef:Jirina, ik vind dit ook niet super prettig om te zien eigenlijk...
Citaat:Wat nieuw is, is dat ze het duidelijker uitgelegd hebben, aan mij althans. Ze halen het hand en been in tijd verder uit elkaar, ze laten het paard tussendoor wachten: dus een beetje terugzitten (en indien nodig, wat hand en stem erbij) ontspannen, dan mag het paard pas harder als het weer been krijgt, afhankelijk van het paard, wacht je met je been. In de klassieke dresuur is nooit zo de nadruk op deze "pauze"tussen hand en been gelegd.
Anoukie schreef:Jirina, ik vind dit ook niet super prettig om te zien eigenlijk...
Citaat:Citaat Jirina: Hi,hi, dan kijk naar de foto's op de 1e pagina van deze topic ..
detour schreef:Ik vraag me af of de KNHS kan ingrijpen voor de Olympische Spelen; Anky werkt er al een tijd naartoe en ik vraag me af dat als deze methode door de mand valt, er pas bijgeschaaft mag worden er na.
Lusitano schreef:Als ik zo de discussie volg kunnen we toch stellen dat we het over veel dingen gewoon eens zijn als pro en con LDR. Don´t try this at home!
De vraag is wat het KNHS gaat doen aan het feit dat de topsport afwrijft op de basissport en dat mensen hun paard dus toch op de kop trekken thuis.
Of dat de verantwoordelijkheid van Anky is? Nee, dat denk ik niet. Meer die van het KNHS en de verantwoordelijke jury´s in de basissport. En niet te vergeten de instructeurs en ruiters zelf!
Voorlichting!!!! Dat lijkt me een goede start. En dat is dan weer iets dat het KNHS zou moeten oppakken.
(wat ik over de manier van rijden vindt staat daar los van, ik zou geen topsport willen bedrijven als dat de enige manier is om mee te komen)
Anoukie schreef:Ik vind het argument wat op de vorige pagina is besproken zinvoller: het uit de basissport te weren. Daar hoort het nl. niet thuis.
Ik pleit liever voor goede begeleiding voor amateurs (just in case, daar bedoel ik mezelf dus ook mee).