Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vickyyy schreef:Opaal, het was niet mijn bedoeling om het zo te zeggen! Ik bedoel er gewoon mee, dat ik het niet over mijn hart zou verkrijgen.. Ik hou van hem, en ik zeg niet dat jij niet van je pony/paard hield. Ik vind het knap van je dat jij dat wel durft. Ik zeg alleen nu.. op dit moment zou ik voor een spuitje kiezen. Misschien als het zover is weet ik het niet eens.
Lielle schreef:ach, laat ook maar. Ik ben deze discussie grondig beu, er wordt in kringetjes gedraaid en andere keuzes worden steeds weer als een aanval op je eigen keuze gezien. Volgens mij is er maar1 ding belangrijk, en dat is dat het voor het paard op een zo snel en kalme manier gebeurt. En of dat nu is door een spuitje, een kogel, in een ravijn storten of weet ik veel, het zal me eerlijk gezegd een worst zijn waar iemand voor kiest, als hij maar het belang van zijn paard voorop stelt en op basis van feiten kiest en niet op broodjes-aap.
Claudia1993 schreef:Ik ben persoonlijk tegen de slacht, als ik ooit de beslissing moet maken om mijn paard af te laten maken dan laat ik haar inslapen. Zo kan ik bij d'r zijn en heeft ze een vredige dood.
Ik denk dat als ik d'r naar de slacht zou brengen dat ze dan al helemaal opgefokt is omdat ze weet wat er gaat gebeuren (tuurlijk, misschien voelen ze dat ook wel met een spuitje maar dat vind ik toch een stuk vrediger) en ik absoluut niet zou willen dat ze haar laatste minuten/uren helemaal gestresst zou zijn.
Hoewel ik tegen de slacht ben heb ik niets tegen mensen die hun paard wel naar de slacht brengen, ieder hun eigen mening over dingen en die moet je gewoon respecteren.
Nadya schreef:Ik denk ook dat het een gevoel is wat voor iedereen heel persoonlijk is. Daarom wijd ik niet uitgebreid uit over al mijn eigen persoonlijke argumenten om mijn paard te laten inslapen als het eventueel noodzakelijk zou zijn.
Het gaat niemand namelijk iets aan, vind ik, maar ik praat er rustig met mensen over die mij en Sam kennen in het echte leven. En niemand die zo reageert zoals ik vaak hier lees. Maar ja, op internet is het lekker makkelijk om aan te vallen natuurlijk, he.
En Opaal, ik denk dat ik wel zeker met bijna 30 jaar ervaring met paarden iets kan zeggen over inslapen of de slager, ook al ben ik niet live bij een slachter geweest. Je hebt er zat filmpjes over en je kunt genoeg info verzamelen als je dat wilt.
Daarbij ken ik (zoals ik al had gezegd) genoeg ervaringen van mensen met paarden die ingeslapen zijn zonder problemen.
Dus als jij denkt dat ik mijn paard langer laat lijden, vind ik dat nogal een uitspraak. Ik tel het transportgedeelte er trouwens ook bij op, dus hoezo langer? Wat jij doet, moet je zelf weten, maar oordeel niet over mensen zoals ik die voor de andere methode kiezen. Echt jammer, maar ja, het zegt meer over jezelf, denk ik dan maar.
BitchyWitchy schreef:Claudia1993 schreef:Ik ben persoonlijk tegen de slacht, als ik ooit de beslissing moet maken om mijn paard af te laten maken dan laat ik haar inslapen. Zo kan ik bij d'r zijn en heeft ze een vredige dood.
Ik denk dat als ik d'r naar de slacht zou brengen dat ze dan al helemaal opgefokt is omdat ze weet wat er gaat gebeuren (tuurlijk, misschien voelen ze dat ook wel met een spuitje maar dat vind ik toch een stuk vrediger) en ik absoluut niet zou willen dat ze haar laatste minuten/uren helemaal gestresst zou zijn.
Hoewel ik tegen de slacht ben heb ik niets tegen mensen die hun paard wel naar de slacht brengen, ieder hun eigen mening over dingen en die moet je gewoon respecteren.
Kleine tip, lees dit topic eerst eens goed door....
opaal schreef:En daarbij is het zeker iets persoonlijks maar vind het heel erg tegenvallen als er mensen gaan schrijven dat hun paard de slager niet verdient. Mijn paard had het ook niet verdient om dood te gaan!
Ellebel schreef:Vickyyy schreef:Perrokai: Over het schieten heb je wel gelijk, zover ik weet. Maar het is wel een paardje die voor je gewerkt heeft en waarvan je houd. Ik zou mijn schat nooit en te minner willen laten slachten. Dat heeft hij niet verdient, om zo aan zijn einde te komen.
Hoezo, verdient hij het niet om snel en pijnloos aan zijn einde te komen?
Wat een paard verdient, is dat hij aan zijn einde komt op een manier die bij hem past, en dat hoeft niet altijd de manier te zijn waar de eigenaar zich prettig bij voelt. Wat voor het paard alleen ter zake doet is wat er gebeurt tot zijn dood. De rest, wordt ie al dan niet opgegeten, in de hakselaar gegooid en verbrand of meteen verbrand, dat is alleen maar voor de eigenaar, daar heeft het paard niks mee te maken.
meliiSsatjje schreef:Ik zou mijn paard echt NOOIT naar de slager brengen!!
Citaat:Je zou eens eerst een verplichte test moeten afleggen voordat je meedeed aan dit topic Haha! .
1) Zijn paarden nog bij bewustzijn als ze aan een haak opgehangen worden bij de slager?
a) Ja
b) Nee
2) Komt elk geslacht paard op een broodje terrecht?
a) Ja, je hebt hem aan de slager gegeven en niet te kiezen
b)Nee, je kan kiezen als je hem voor comsuptie laat gebruiken of niet.
3)Waar of niet: paarden vechten tegen het spuitje
a) Waar, grote kans dat hij een kwartier ligt te spartelen
b) Kan gebeuren, maar is niet gebruikelijk en nihil als het inslapen op de juiste manier gebeurd.
c) Nee, kan nooit. Die verhalen zijn allemaal broodje-aap.
4) Verbeter wat fout is.
"Als ik mijn paard wil laten slachten heb ik WEL te kiezen. Ze word opgehaald of ik breng haar zelf weg, daar word ze op afgesproken tijd geslacht, met een doelgericht schot en is ze meteen dood.
Daarna word ze of gebruikt voor consumptie of alsnog naar de Rendac afgevoerd.
KiWiKo schreef:NEEEEE Lotteke![]()
jij weet teveel hoe het werkelijk is
en bent over menselijke gevoelens heengestapt