Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:31

Over wolfwerend: ik heb veel te weinig stroom. Al eerder gehad toen het ook erg nat was. Ben al drie keer rond geweest maar kan niets vinden. Denk dat het bij de onderste, heel lage draad, overspringt/weglekt naar de natte grond.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:41

Ik heb windbreekdoek van 150 hoog besteld. Ik ga dat extra zetten tegen het gaas en de stroomdraden aan de "open" kant richting die weperpolder. Ik verwacht en hoop toch dat minder zicht op dieren de wolf minder triggert. De laatste aanval in de weperpolder waarbij 14 schapen zijn gedood is voor ons op zichafstand namelijk. Ook heb ik nu ook een koppel ganzen aangeschaft wat zal waarschuwen (hoop ik). En niet dat ik weet wat ik moet doen als ze waarschuwen. Het is wel duidelijk dat je met "ksst" ze niet echt imponeert.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:49

Dreamboy schreef:
Maar staan die schapen dag en nacht buiten of worden ze in de avond wellicht naar binnen gehaald? Overdag zijn er nog maar weinig aanvallen bekend toch?

Die staan dag en nacht buiten, de meeste schapen trouwens.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:52

Jessix schreef:
rien10 schreef:
Ik wil je niet overtuigen, ik weet dat jij het weet.
Ik bedoel te zeggen dat het heus niet zo ver komt dat heel Nederland in de dierentuin hekken komt te staan.
Het zal lang duren, maar het gaat echt niet zo ver komen.

Nee dat denk ik ook niet. Maar ik denk dat het gebrek aan wolf werend hekwerk wel een tegenargument blijft. Ik zie een beetje een eigen schuld dikke bult mentaliteit ontstaan.

En zolang veel mensen, ook degene die wat te zeggen hebben, dat denken gaat er volgens mij weinig veranderen. Maar ik hoop dat ik het mis heb.

Precies dat. Het is niet wolfproof, maar de publieke mening is nu dat er helemaal niks gedaan wordt en dat is in vele gevallen ook zo. Zolang men helemaal niks doet, blijft het eigen schuld dikke bult. Als constant dieren achter wolfwerend raster gepakt worden, dan zou de publieke opinie bijgesteld kunnen worden. Maar zo lang er meer dieren achter gewone omheining worden gepakt ( en als je de lijsten bekijkt dan is het gros toch achter 'gewone' omheining), dan achter wolfwerend raster, ga je de publieke opinie niet mee krijgen. Dat is het vervelende aan het hele verhaal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:04

Maar het is toch de omgedraaide wereld dat mensen duizenden euro's moeten investeren omdat Leugenveld en co liegen. De journalisten geen onderzoek meer doen en klakkeloos wat na kletsen. De publieke opinie achterlijker is dan een stront die tegen de muur omhoog kruipt. En zelf ook niet verder kijkt dan de neus lang.

Ik blijf snappen dat mensen de dieren achter 3 draadjes zetten, want 8 draden hebben ook geen nut, meer dan wat moet.
Wat heeft het voor zin het weert gewoon niks.
Alleen maar om de achterlijke idioten te paaien die hun mening toch wel klaar hebben over de "boer" en de dieren die toch geslacht worden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:08

josien_m_ schreef:
Ik heb windbreekdoek van 150 hoog besteld. Ik ga dat extra zetten tegen het gaas en de stroomdraden aan de "open" kant richting die weperpolder. Ik verwacht en hoop toch dat minder zicht op dieren de wolf minder triggert. De laatste aanval in de weperpolder waarbij 14 schapen zijn gedood is voor ons op zichafstand namelijk. Ook heb ik nu ook een koppel ganzen aangeschaft wat zal waarschuwen (hoop ik). En niet dat ik weet wat ik moet doen als ze waarschuwen. Het is wel duidelijk dat je met "ksst" ze niet echt imponeert.

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vrees dat het weinig nut heeft. Een wolf heeft namelijk een hele goede neus.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:16

Ja natuurlijk, maar dat heeft die leeuw ook. Hij kan niet zien waar hij landt als hij moet springen, dat doen dieren dus niet graag. Hij kan niet opjagen omdat hij het niet ziet, dat is ook een trigger minder.
Maar ik hoop oprecht dat ik er nooit achter zal komen of het wel of niet heeft meegewerkt en er gewoon geen wolven komen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:23

Ik snap je wel hoor. En als jij je er beter bij voelt moet je dat ook gewoon maken :j

Op zich is de theorie wel logisch, niet springen als je niet weet wat daar op geur na nog meer is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:58

DuoPenotti schreef:
Maar het is toch de omgedraaide wereld dat mensen duizenden euro's moeten investeren omdat Leugenveld en co liegen. De journalisten geen onderzoek meer doen en klakkeloos wat na kletsen. De publieke opinie achterlijker is dan een stront die tegen de muur omhoog kruipt. En zelf ook niet verder kijkt dan de neus lang.

Ik blijf snappen dat mensen de dieren achter 3 draadjes zetten, want 8 draden hebben ook geen nut, meer dan wat moet.
Alleen maar om de achterlijke idioten te paaien die hun mening toch wel klaar hebben over de "boer" en de dieren die toch geslacht worden.

Dat vind ik dus ook. Waarom moet je investeren om te ontkrachten wat al ontkracht is? Omdat een of andere pannenkoek dat maar blijft herhalen.
Dan ben je veel geld kwijt en veel tijd en heb je bewezen wat je al wist, namelijk dat het een volledig nutteloze investering van wederom je tijd en geld was.

Er zit een schapeneigenaar hier in de buurt die heeft 10 verschillende kuddes lopen, hoe moet je dat in hemelsnaam realiseren dan..? Voor 0 resultaat. Ik had het ook niet gedaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:10

DuoPenotti schreef:

Met je eens, maar er zijn blijkbaar meer mensen die Leugenveld liever willen geloven en zijn al die boeren (waar wij als paardenhouders ook bij horen) de slechterik omdat we onze dieren niet beschermen.

Dat hoor je in elk interview of praatprogramma en lees je onder elk artikel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:17

Klopt.
Elke hobbyist is ineens ook boer.
En boeren zijn slecht.
Echt met nog geen miljoen hekwerken krijg je ze van die denkwijze af.
Boer is slecht. Denkt niet aan dieren maar aan geld. Gaan toch naar het slachthuis. Boer krijgt geld dus wat zeurt hij nou.
Dat veranderd niet. Nooit.
Helaas stikt het in de media van dat soort lui. Zoals we al lang weten.
En die blijven dit verspreiden.
Die zeggen niet dat het in het buitenland al tig jaar geleden tot het rijk der fabelen is toegewezen. En hier ook al jaren terug.
Want al staat dat hek er wel was het niet goed geplaatst.
Zeggen ze zelfs bij die aangevallen "boer"

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2017/ ... -hilversum

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:22

DuoPenotti schreef:

Ja, het is ook te zot, maar helaas werkt het nu eenmaal zo. Er is een kloof tussen platteland en stad en die wordt enkel groter, vrees ik. We begrijpen elkaar niet, hebben andere prioriteiten en ideeen.

En zo lang er meer dieren achter gewoon hekwerk worden gepakt ipv achter wolfwerend, dan hebben we het tegen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:42

Op Facebook zag ik iets voorbij komen van een hele zooi afgeschoten wolven in Zweden, vanwege dat het er teveel zijn.
Lijkt mij echt lelijk als iedereen hoge hekken om de wei zet, wordt dan inderdaad net een concentratiekamp.
Hier in Zuid-Frankrijk zijn de weides gauw 10 hectare of meer. En dus op een berg, met rotsige ondergrond. Dan is het goed afzetten dus echt niet mogelijk. Bovendien worden de koeien vaak afwisselend op verschillende percelen gezet.
Wij hebben zelf 4 draden en op sommige stukken 3, en op een steile berg. Op sommige plekken krijg je geen paal de grond in. En omdat het zo schuin loot kan je echt niet overal dezelfde hoogte tot de grond aanhouden.
Ik hoop dat als hier een wolf gesignaleerd wordt dat die dan op mysterieuze wijze verdwijnt, stikt hier van de jagers.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:55

Vanmorgen in Goedemorgen Nederland wist Rob Jetten ook weer heel goed te vertellen dat de wolf zo prachtig is en goed voor de biodiversiteit. En dat ze zoveel vee aanvallen ligt toch echt aan de eigenaren die hun dieren niet beschermen, want dat kan heel goed.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:37

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:43

Aha daar komen dan die uitgezette exemplaren vandaan.

Zeg verder ook maar niks.

8)7

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:52

pillow schreef:
Vanmorgen in Goedemorgen Nederland wist Rob Jetten ook weer heel goed te vertellen dat de wolf zo prachtig is en goed voor de biodiversiteit. En dat ze zoveel vee aanvallen ligt toch echt aan de eigenaren die hun dieren niet beschermen, want dat kan heel goed.

Kan Rob dan alsjeblieft NU naar mij toekomen om te helpen? Ik heb opeens veel te weinig stroom op mijn draden en kan maar niet vinden waar het aan ligt..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:21

Is er ergens bekend welke partijen voor het beperken van het aantal wolven in Nederland is?
Heb 2 kieswijzers geprobeerd, maar dat werd niet mee genomen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:37

Tinka schreef:
Is er ergens bekend welke partijen voor het beperken van het aantal wolven in Nederland is?
Heb 2 kieswijzers geprobeerd, maar dat werd niet mee genomen.

https://nos.nl/l/2466804

Hier staat het antwoord op jouw vraag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:40

https://dvhn.nl/drenthe/Animal-Rights-s ... RiwCxL6k6w

Ik weet niet of dit artikel al geplaatst is? Zo ja, dan excuus. Het sluit aan bij waar we het vanavond over gehad hebben. Animal rights die zegt schapenhouders te blijven aanklagen wegens niet beschermen van vee. Juist degene die er veel ophef over maken worden uitgekozen. Krijg er echt de kriebels van...

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:48

tienus63 schreef:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Behalve kriebels wat een enorme dieren zijn het, die wolven.

https://fb.watch/n-LQRrJ-fT/

Doodeng :oo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:52

mysa schreef:
pillow schreef:

Kan Rob dan alsjeblieft NU naar mij toekomen om te helpen? Ik heb opeens veel te weinig stroom op mijn draden en kan maar niet vinden waar het aan ligt..

Ik zie een nieuwe # opkomen.

#jettenafrastingen oid.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 00:00

Is het heel raar dat ik twijfel aan de natuurlijke groei/terugkeer van de wolf in Nederland als ik in het nieuws hoor dat het goed gaat met zoogdieren in Nederland die hier uitgestorven waren en het na HERintroductie goed doen….

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 01:08

pillow schreef:

Precies, men valt steeds terug daarop en dat zal men ook blijven doen. En zolang men daar in blijft hangen en mensen hun dieren niet achter wolfwerend raster zetten, wordt er geen zak gedaan vanuit Den Haag. Want in hun beleving is de dierhouder het probleem. Ik vrees dat men alleen de ogen opent als wolfwerend raster telkens niet afdoende blijkt te zijn, eerder niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 01:10

Jessix schreef:
https://dvhn.nl/drenthe/Animal-Rights-s ... RiwCxL6k6w

Ik weet niet of dit artikel al geplaatst is? Zo ja, dan excuus. Het sluit aan bij waar we het vanavond over gehad hebben. Animal rights die zegt schapenhouders te blijven aanklagen wegens niet beschermen van vee. Juist degene die er veel ophef over maken worden uitgekozen. Krijg er echt de kriebels van...

Ik zag het vanochtend op WNL. En daar kwam een reactie van LTO Noord op, dat men de dieren wel goed beschermd. Maar goed, als ze niet achter wolfwerend raster staan, dan vindt men dus dat je dat niet doet. Ik vrees dat je er uiteindelijk niet aan ontkomt, wil je de mensen een andere mening toe doen.