[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:14

Dreamboy schreef:
Spenk schreef:
Ts lijkt ideeën om geld in te zamelen niet vervelend te vinden en reageert gewoon netjes. Misschien kan je spreken voor een ander ook gewoon aan een ander overlaten.

Misschien kun jij de beslissing voor een scopie dan ook gewoon aan ts over laten?

Wat is nu jouw probleem? Ts heeft geen problemen met de adviezen van scopie hier in het topic. Die reageert netjes erop en vraagt de mensen met ervaring ook naar medicatie en weet ik wat.

Als ts zou zeggen jongens ik hoef het woord scopie niet meer te horen en onderzoek ook niet dan denk ik dat mensen hier er niet meer over beginnen ik niet althans.[/quote]

Maar dat is het punt nu juist. Dat heeft ze wel degelijk aangegeven maar je blijft maar doorgaan.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:15

Yavanna schreef:
Dat is een goed idee een veiling. Dan stuur ik je mijn handgeknoopte halster toe om te veilen, ik doe er niks mee..

Kijk, dat is leuk! :-D

Ik heb alleen niet veel spullen (die ik niet nodig heb).... dat is het probleem. Kan niet veel veilen hahaha.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:17

maralyn schreef:
Kniepertjes bakken en verkopen!!! Het is bijna kerst!! *\%/* <|-

Sorry.
{:)

Hahahahaha ik kan niet bakken................... *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:18

LadyDii schreef:
Yavanna schreef:
Dat is een goed idee een veiling. Dan stuur ik je mijn handgeknoopte halster toe om te veilen, ik doe er niks mee..

Ik heb alleen niet veel spullen (die ik niet nodig heb).... dat is het probleem. Kan niet veel veilen hahaha.

Ik denk er genoeg mensen zijn die je wat schenken willen. Ik heb denk ik ook wel wat.

Maargoed van dreamboy moeten we ophouden met ideeën noemen want dat is drammen dus ik zal het hierbij laten :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:19

LadyDii schreef:
Yavanna schreef:

Doe mij maar een pb met het adres waar ik e.e.a heen kan sturen.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:19

Dames............. :') #StopDitWilIkNiet

Kennen we dat nog van de basisschool? :)

kiki1976

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:20

Sjonge jonge de ene drammer verwijt de andere drammer.
Vecht dat lekker ergens anders uit zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:20

LadyDii schreef:
Dames............. :') #StopDitWilIkNiet

Kennen we dat nog van de basisschool? :)

Is wel al even geleden _O-

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:21

(berichten worden weer niet geplaatst als ik Qoute :( )

@ Dreamboy -> Super lief! <3 <3 Serieus?!

@ Spenk -> Je bent vrij om te helpen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:22

LadyDii schreef:
Yavanna schreef:

Ik denk er genoeg mensen zijn die je wat schenken willen. Ik heb denk ik ook wel wat.

Maargoed van dreamboy moeten we ophouden met ideeën noemen want dat is drammen dus ik zal het hierbij laten :)[/quote]

Wat ben jij ontzettend onredelijk zeg. Ik zeg niet dat je op moet houden met ideen te geven alleen dat gedram dat ze een scopie moet laten doen wordt wat vervelend. Maar ik merk in dit topic en in andere topics dat jij hoe dan ook je gelijk wil halen dus als dat jou gelukkig maakt, krijg je van mij bij deze je gelijk. Kunnen we nu dan weer verder met het topic? Want met ons gekibbel is Mysterio ook niet geholpen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:32

.

Sorry moest in pb.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:33

@ Petra,

super leuk! :-D Stuur me even een privé berichtje.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:45

Een beetje oftopic denk ik maar heeft het paard al een naam? :D

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 15:49

FoxTinka schreef:

Misterio.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:49

LadyDii schreef:
FoxTinka schreef:

Misterio.

Wat een leuke naam! <3

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:59

LadyDii schreef:
FoxTinka schreef:

Misterio.

Wat een leuke naam! <3[/quote]

En zeer toepasselijk want het is 1 grote misterie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:35

Dat is een hele leuke naam!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:41

Ik volg je ook via insta.

Ik ben niet zo actief in je topic en ik weet dat je ermee bezig bent.

Maar hier spreekt inmiddels expert astma paard. Ik heb oa een flexineb. Leuke uitgaven maar werkt voor geen meter als de voorwaarden niet kloppen. Ik had een heel slecht jaar qua paard en longen..

Medicatie heeft pas nut als alle triggers weg zijn.
Dus haal hem echt van het stro af. Daar kan je niet tegenop werken.

Zelfs de cortico’s en prednison niet. Dan zie je minimaal verbetering en leuk voor de tijd dat het duurt. Maar stop je met de medicijnen kost het je 1 dag en zijn ze weer beroerd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:51

Wat mijn bronchitispaard destijds enorm geholpen heeft, was haar van het stro afhalen en niet op zaagsel of vlas, maar op gehakseld koolzaadstro zetten (was advies van de DA). Gaf instant verlichting. Ik had die van het merk Rapsodie. De stal bleef enorm schoon met niet veel werk, en het composteert ook nog eens razendsnel :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:01

Die van mij heb ik ook meteen van het stro af gehaald, en 24/7 buiten gezet met een uitloopstal met rubber matten. In een stoffige omgeving kun je inderdaad stomen en medicijnen geven zoveel je wil, dat gaat het niet oplossen. Die van mij heeft ook nog een flinke aanval gekregen door voordroog met onzichtbaar schimmel erin, dus dat heb ik ook nooit meer gevoerd. Alleen nat hooi, minstens 15 minuten geweekt. Dat werkt super.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 02:27

Tja ik ga toch even algemeen reageren op de crowdfunding reacties. Aangegeven wordt dat ik jaloers ben. TS is houder van een ernstig ziek paard.. waarom zou ik daar jaloers op zijn?

Waar ik op gereageerd heb is dat TS aangeeft het geld niet Perse nodig te hebben maar ondertussen wel een crowdfunding actie opstart waarin zij om geld vraagt.

Vooropgesteld.. ik heb niets tegen crowdfunding acties. heb na de watersnoodramp in zuid Limburg diverse mensen ondersteund. Al deze mensen stonden acuut voor grote kosten die zij, en hier komt mijn punt, niet konden dragen.

Dat mensen uit empathische overwegingen TS vrijwillig financieel een hart onder de riem willen steken is uiteraard prima
Maar er is in mijn ogen een ethisch verschil tussen het ontvangen van spontane schenkingen en het actief vragen om geld.

Doe je dat laatste dan zul je op z’n minst duidelijk moeten maken waarom je het geld nodig hebt en waarvoor je het gaat gebruiken.

Op de opmerking van een bokker over de crowdfunding actie geeft TS de volgende reactie.
Voor het gemak de relevante passages opgenomen uit haar reactie.: het origineel is te lezen op pagina 54-55.
————————————————————————-
“…Het is vooral meeleven. Ik kreeg van ontzettend veel mensen hulp aangeboden van alle kanten, nadat de DA 2x was geweest maakte hij een grapje over een crowdfunding omdat ik met een heel 'pretpakket' van 26€ per stuk in handen stond. Toen dacht ik hé, waarom niet. Omdat er zoveel mensen meeleven en willen helpen, kan ik dat best aanmaken. En tuurlijk, dan hoef ik niet alles alleen te dragen. Hartstikke fijn. <3
…..

Ik zorg er wel voor dat ik het kan blijven betalen. Rechtsom of linksom.

En bij gevallen als koliek e.d., er is altijd een oplossing qua betalen. …..

Als ik vooraf wist dat ik het niet zou kunnen betalen, had ik hem nooit zelf gehouden. Dat zou enorm egoïstisch en dom zijn, natuurlijk.”
——————————————————————

Waar is ons norm besef heen wanneer we het met z’n allen oké vinden dat een aansprekend verhaal voldoende basis is om geld te innen voor kosten die je zelf eigenlijk best kunt betalen.

Sorry blokkers, het is mss een generatie dingetje maar ik vind de motivatie van TS om deze crowdfunding actie te starten oprecht niet oké.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 02:55

Mijn idee is SjonnieZ
Als mensen donaties doen dan is de motivatie oke en als mensen geen donaties doen dan niet. En volgens mij vraag TS nergens actief om geld. Ze maakt de crowdfunding alleen kenbaar.

Ik snap werkelijk niet waarom jij je daar zo mee bezig houdt SjonnieZ.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 06:58

SjonnieZ schreef:
Goh bokkers ik heb ook een paard waaraan ik soms kosten hebt.. wie leeft er mee? M’n bankrekening krijgen jullie via pb.

SjonnieZ, ik heb voor het gemak je opmerking erbij gezet, je hebt het niet letterlijk over een crowdfunding actie, maaruit je opmerking impliceer je het wel.. En dan ook met een in mijn ogen sarcastische toon, kom je jaloers over.
Zo, einde discussie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:33

Kunnen jullie ajb niet weer die discussie over crowfdunding opnieuw beginnen?
Veel mensen lezen hier graag mee om op de hoogte te blijven van het wel en wee rond Misterio. Als het nu wéér over die actie gaat, kun je er donder op zeggen dat het topic wordt gesloten.
Ben je het eens met de actie? Prima! Niet eens? Ook goed. Maar sla dit topic dan over.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:29

Wat een jaloezie en afgunst lees ik steeds in dit topic, niet normaal meer…schaamteloos gewoon

Stop met je te verantwoorden TS, kost je teveel tijd en energie die je vast beter kan gebruiken bij “jouw” paard! Ik zou ook stoppen met zoeken naar de eigenaar…als het een goede eigenaar was dan had hij/zij Misterio al lang gevonden. Als ik van mezelf uit zou gaan zou ik alles op alles zetten om mijn paard terug te vinden, dat doet deze eigenaar duidelijk niet.
Lekker zijn verleden laten rusten en richten op de toekomst samen met jou, op jullie eigen manier en in jullie eigen tempo.
Hoop dat jullie samen een mooie toekomst hebben, op wat voor een manier dan ook