Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Clairetje81 schreef:Paard 1 kreeg ik als tip van een collega die kent het paard, is bevriend met de vorige eigenaresse. Paard houd er absoluut niet van om in de bak te rijden. Springen buitenzijden cross is meer zijn ding plus dat het paard wel een rugzakje heeft. Ga je wat van hem vragen blokkeert hij. Wat dus ook is gebeurt bij zijn huidige eigenaar. Je moet veel afwisselen. Hij is verder super lief en betrouwbaar ze was er helemaal weg van. De twijfel zit hem erin mocht ze wel nog dressuur willen rijden dan kan dat met dit paard niet. Ze vraagt er 8000€ voor en dat vind ik best een hoop geld voor theoretisch gezien een recreatie paard met een rugzak. Ze moet er wel weer jaren mee voorruit kunnen net als met haar pony.
Avalanche schreef:800 is echt niet veel voor een recreatiepaard.
Zeker voor een paard waar je niet veel van kunt vragen maar wel super braaf is
Fly_high schreef:Ik vind 8000 juist heel veel voor een recreatiepaard dat staakt al bij simpel bak/dressuurwerk. Want zo begrijp ik die omschrijving. Dat is dan echt een project en die gaan eerder voor 3-5K weg.
MyWishMax schreef:Ik vraag me dan vooral af wat de reden is dat het paard bij zoiets simpels staakt. Toch gezondheid die niet optimaal is? Of de manier van rijden? Of iets in het management?
Maar ik zou nooit voor zo'n paard gaan in deze situatie. Wie weet wil dochter ineens toch wat anders gaan doen qua rijden en dan heb je een paard dat niet past. En eigenlijk moet je gewoon een paard hebben dat de basis goed doet, want een beetje dressuurmatig in de bak rijden horen ze allemaal te kunnen en is toch wel het begin / de basis. Dat het geen optimale basis heeft, dat kan. Maar staken bij simpel basiswerk, nee.