Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:44

Bij mij was het 500 euro inclusief foto’s van benen, rug en hals :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:57

Hier was het 800 voor kl en ro benen/rug/hals en scopie.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:29

Het was in ieder geval gijn! Wat een leukerd, wel kleiner als ik had verwacht maar het past wel, nu even laten bezinken op de rit naar huis maar mijn gevoel is positief *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:32

Leuk Kim, voor pony of paard heb je bezichtigd?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:53

Ik ben op zoek naar een d of e pony of klein paard tot 165. Deze was een d pony, nog een jong diertje maar superbraaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:14

Ik was 650 kwijt voor klinisch, benen en rug.
Vond het reuze meevallen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:34

Ik heb vorige jaar een rondje gebeld en het lijkt dat het in het zuiden een beetje goedkoper is dan hier in het noorden. Daar was ik bij drie verschillende 650 tot 750 kwijt, bij mijn eigen in NH 850. Klinisch + röntgenologisch benen en rug.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:20

Vanmiddag bij een prachtig paard gaan kijken. Ondanks zijn fijne karakter toch te sensibel aan de hulpen voor wat wij zoeken… van de week toch maar terug naar paard 1 daar was een duidelijke match! en kijken of we er uit kunnen komen met de prijs.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:28

Ik volg jullie allemaal, super leerzaam om te lezen. Het veulentje waar wij een optie op hebben is vorige week geboren en daar ga ik zaterdag kijken. Gaat om een prachtig bruinbonte tinker merrie <3

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:05

Goed om de prijzen een beetje te weten. Bij de eerste klinische keuring betaalde ik €110 maar die werd afgekeurd op de buigproef (dus niet uitgebreid gekeurd), de 2e keer €250 en goedgekeurd (dat vond ik wel flink wat geld voor 3 kwartier werk eigenlijk maar is dus normaal?), en ik wil bij het paard wat ik nu laat keuren de rug op de foto laten zetten omdat hij reageert met aanspannen van de spieren als ik er wat druk op zet. Niet alsof hij pijn heeft, misschien meer omdat hij het raar vindt? Maar voor mijn eigen gemoedsrust toch even foto van laten maken. Ik ben echt zo bang dat hij niet goedgekeurd wordt, daar zou ik echt wel zwaar van balen want hij past in mijn “perfecte plaatje”. Verder liep hij gewoon zuiver enzo hoor, eigenlijk geen reden tot onrust maar toch. Je weet het nooit.

@ Clairtje, wat bedoel je dan precies te sensibel op de hulpen? Als ik even vanuit mezelf redeneer; een paard kan voor mij eigenlijk niet sensibel genoeg zijn op de hulpen. Is het prijs verschil bij het andere paard erg groot om te overbruggen? Ik merk dat van de vraagprijs misschien een paar honderd euro af kan maar meer dan dat wordt het toch eigenlijk niet. €500 Max wel zo’n beetje.

@ cheybinkie gefeliciteerd en veel plezier!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 06:26

Ik heb in December 2020 mijn merrie nog eens klinisch laten keuren, just in case. Ik heb hier €155 voor betaald in Bodegraven als ik het goed zeg?

Overigens hoor ik inderdaad dat Bodegraven erg duur is. Afgelopen November mijn veulen laten opereren aan koliek daar en dit heeft mij €5600 gekost.. Terwijl ik achteraf heb gehoord dat het in een Utrecht of Belgie goedkoper was geweest.. Vind dat zó lastig hoe klinieken rekenen en waar je heen moet gaan. Goede zorg etc. vind ik belangrijker dan prijs…

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:50

Ik heb in januari een klinische + röntgenologisch onderzoek laten doen en er is nog een scan gemaakt .. in Bodegraven 1114 euro.
Ik heb veel vertrouwen in ze dus dan maakt voor mij de prijs ook niet uit… :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:56

Voor een keuring shop ik wel even rond voor de prijs in de omgeving waar het paard staat.

Als een paard ziek is met spoed niet, die moet gewoon geholpen worden.
Maar meer dan 1000 euro voor een keuring vind ik best belachelijk als het bij andere zoveel goedkoper kan.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:24

@xscwx

Het was een dressuur gefokt paard. Hij reageerde op elke beweging. Dat is super fijn natuurlijk als je zelf wat verder bent. Maar mijn dochter werd er heel onzeker van. Paard moet echt wel meteen reageren is ze ook gewend maar deze was net weer een beetje te gevoelig afgesteld.

Paard 1 kreeg ik als tip van een collega die kent het paard, is bevriend met de vorige eigenaresse. Paard houd er absoluut niet van om in de bak te rijden. Springen buitenzijden cross is meer zijn ding plus dat het paard wel een rugzakje heeft. Ga je wat van hem vragen blokkeert hij. Wat dus ook is gebeurt bij zijn huidige eigenaar. Je moet veel afwisselen. Hij is verder super lief en betrouwbaar ze was er helemaal weg van. De twijfel zit hem erin mocht ze wel nog dressuur willen rijden dan kan dat met dit paard niet. Ze vraagt er 8000€ voor en dat vind ik best een hoop geld voor theoretisch gezien een recreatie paard met een rugzak. Ze moet er wel weer jaren mee voorruit kunnen net als met haar pony.

Al met al valt het niet mee om de juiste match te vinden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:27

800 is echt niet veel voor een recreatiepaard.

Zeker voor een paard waar je niet veel van kunt vragen maar wel super braaf is

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:35

Ik vind 8000 juist heel veel voor een recreatiepaard dat staakt al bij simpel bak/dressuurwerk. Want zo begrijp ik die omschrijving. Dat is dan echt een project en die gaan eerder voor 3-5K weg.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:40

Clairetje81 schreef:
Paard 1 kreeg ik als tip van een collega die kent het paard, is bevriend met de vorige eigenaresse. Paard houd er absoluut niet van om in de bak te rijden. Springen buitenzijden cross is meer zijn ding plus dat het paard wel een rugzakje heeft. Ga je wat van hem vragen blokkeert hij. Wat dus ook is gebeurt bij zijn huidige eigenaar. Je moet veel afwisselen. Hij is verder super lief en betrouwbaar ze was er helemaal weg van. De twijfel zit hem erin mocht ze wel nog dressuur willen rijden dan kan dat met dit paard niet. Ze vraagt er 8000€ voor en dat vind ik best een hoop geld voor theoretisch gezien een recreatie paard met een rugzak. Ze moet er wel weer jaren mee voorruit kunnen net als met haar pony.

Dat klinkt inderdaad als hetzelfde paard als waar wij vrijdag geweest zijn. Al twijfelde de eigenaresse toen niet over de verkoop, ze was al op zoek naar een ander paard.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:42

Fly_high schreef:
Ik vind 8000 juist heel veel voor een recreatiepaard dat staakt al bij simpel bak/dressuurwerk. Want zo begrijp ik die omschrijving. Dat is dan echt een project en die gaan eerder voor 3-5K weg.

Verkeerd gelezen, oeps....... ja met een 0 erbij is het wel veel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:45

Avalanche schreef:
800 is echt niet veel voor een recreatiepaard.

Zeker voor een paard waar je niet veel van kunt vragen maar wel super braaf is

800 zeker niet, maar je bent een nul vergeten begrijp ik uit andere berichten en voor een paard dat staak gedrag vertoont vind ik 8000 echt pittig aan de prijs.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:47

Ik vraag me dan vooral af wat de reden is dat het paard bij zoiets simpels staakt. Toch gezondheid die niet optimaal is? Of de manier van rijden? Of iets in het management?

Maar ik zou nooit voor zo'n paard gaan in deze situatie. Wie weet wil dochter ineens toch wat anders gaan doen qua rijden en dan heb je een paard dat niet past. En eigenlijk moet je gewoon een paard hebben dat de basis goed doet, want een beetje dressuurmatig in de bak rijden horen ze allemaal te kunnen en is toch wel het begin / de basis. Dat het geen optimale basis heeft, dat kan. Maar staken bij simpel basiswerk, nee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:51

Fly_high schreef:

Kom op, 3k is goed betaald!
En dan op voorwaarde dat het een rijkunstig of management probleem is. Als het medisch is, misschien nog net de slachtwaarde!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:52

Voor 8000 verwacht ik eerlijk gezegd een paard dat braaf is en allround ingezet kan worden. :=

Ongeacht de reden van het staken, zou ik het geld er echt niet voor over hebben.
Voor dat bedrag denk ik dat je echt wel een fijn rijpaard kunt vinden zonder rugzak.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:54

MyWishMax schreef:
Ik vraag me dan vooral af wat de reden is dat het paard bij zoiets simpels staakt. Toch gezondheid die niet optimaal is? Of de manier van rijden? Of iets in het management?

Maar ik zou nooit voor zo'n paard gaan in deze situatie. Wie weet wil dochter ineens toch wat anders gaan doen qua rijden en dan heb je een paard dat niet past. En eigenlijk moet je gewoon een paard hebben dat de basis goed doet, want een beetje dressuurmatig in de bak rijden horen ze allemaal te kunnen en is toch wel het begin / de basis. Dat het geen optimale basis heeft, dat kan. Maar staken bij simpel basiswerk, nee.

Volgens de eigenaresse is alles nagekeken en is pijn uitgesloten. Ik vond hem zelf wat stijfjes lopen aan de achterkant, maar daar was bij het springen niets meer van te zien. Als hij pijn zou hebben, zou hij toch ook bij het springen moeten staken ...

En dat futloze heeft hij bij drie verschillende mensen laten zien. Bij degene die hem voor de oorspronkelijke eigenaar met veel moeite heeft getraind naar de L1, bij de eigenaresse daarna die hem 1,5 jaar heeft gehad en bij de huidige eigenaresse.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:04

Moet inderdaad 8000€ zijn.

@lieser ja ze wil inderdaad zelf iets anders kopen omdat haar passie toch meer bij de dressuur lag.

Naar wat ik heb begrepen van mijn collega is hij letterlijk bij het inrijden door de dressuur heen geslagen en is dat de reden dat hij nu blokkeert als je iets van hem gaat vragen. Vandaar het rugzakje.

Mijn dochter is er helemaal weg van! Er was van beide kanten een klik.. maar inderdaad ze moet ook gewoon lekker een beetje in de bak kunnen rijden al zou ze er nu nog weinig van gaan vragen… maar stel dat ze toch een proefje wil gaan rijden kan dat niet. Heel dubbel dus. Enerzijds is het wat ze nu zoekt, anderzijds gaat ze hier op de lange termijn happy van worden?

Dus mits ze niet wil zakken met de prijs dan houd het op…

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:07

Clairetje81, ik snap je dochter helemaal. Het is zo'n lief, betrouwbaar, knuffelig paard. En hij geeft veel vertrouwen als je erop zit. Ik ben er zelf nog steeds een beetje sip van dat we hem hebben afgezegd.