StalNollie schreef:Mkango ongeacht de vraag nu de import is altijd enorm geweest maar die verschuift ook. Daar waar particulieren steeds meer weet kregen van de import tinkers en de handelaren ze dus slechter kwijt konden zijn ze over gegaan op voldbloeden, maar nu met de Brexit hebben ze de route naar de Spaanse gevonden. Over een tijdje en zeg niet binnen nu en een jaar... Is er weer een andere type paard wat hierheen komt met de vracht.
Teug "naar de oorsprong" met Oost-Europese paarden?
Maar door de bank genomen zou ik eerder voor een volbloed gaan dan een Spanjaard. Even los van het medische verhaal; rommel blijft rommel.
In GB krijg je toch wat gemakkelijker een volbloed onder je kont, zeker als je wat groter bent. Er zijn er genoeg

Nou zijn de regels in GB wat strenger als het aankomt op paardenbedrijven maar ik heb daar nooit een volbloed gereden waar van ik dacht: phoephoe, nounou, kan dat niet een standje minder.
Wel eens een Tinker gereden in Wales, in het voorjaar, na een vrij strenge winter. Conditie was dus niet helemaal top. Omdat het terrein daar best heuvelachtig is en je dus weinig plekken hebt voor een lekker galopje, gebeurt dat meestal op dezelfde stukken. Werd ook voor gewaarschuwd. Die Tinker begon dus een partij druk te doen bij zo'n stukje en toen ik been gaf om aan te galopperen, ging ze er als een raket vandoor.... wel zes sprongen... toen was de pijp al leeg....

Nu was ze ook wel een beetje lui, dat wist ik, maar ik had niet verwacht dat ze er zo snel de brui aan zou geven. Dus nog een keer en toen in een net handgalopje achter de rest aan.