Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:20

Hij heeft een leuk koppie. Waarom zou je hem weer verkopen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:50

Wat een knap dier! Leuke afstamming ook.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:57

Spaansepony schreef:
[ [url=m/4yvPUg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dier wat ik gister heb opgehaald, zo eens wassen en netjes ervoor zetten.
Loopt al wel in mn groep, zenuwachtig alleen, alleen op de paddock ging ook niet echt, bleef maar draven voor het hek.
Weet eigenlijk nog niet wat ik ermee ga doen, houden of opknappen en onder zadel weer zetten en baasje voor zoeken. Hij is vorig jaar ingereden en staat nu stil.
Wel een interessante lijn https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /dotan-glh

Moet je toch ook nog niet echt weten nu. Ga maar rustig aan de slag met hem en als je dan een topper onder je kont hebt waar je zelf nog wel weg mee kunt, houd je hem. Is het een leuk paard, maar denk je dat er voor jou leukere rondlopen, dan zoek je een nieuw baasje. Moet je nu allemaal nog niet beslissen, je hebt hem net. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:28

Dit weekend weer even kijken. Zien of we dan wat kunnen beslissen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:16

PSvanLot schreef:

Waar twijfel je aan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:18

MISTRAL94 schreef:
PSvanLot schreef:

Waar twijfel je aan?

Twijfel niet hoor.
Paard is nog groen. Kijken hoe ie in een paar keer rijden verbeterd is.
En natuurlijk de prijs.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:21

Oh dacht dat je het paard echt nog beleerd moest worden. Spannend hopelijk is het iets voor je.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:25

MISTRAL94 schreef:
Oh dacht dat je het paard echt nog beleerd moest worden. Spannend hopelijk is het iets voor je.

Nee is paar keer op gezeten.
Als de prijs past dan is het wel wat voor me.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:29

Gini schreef:
Spaansepony schreef:
[ [url=m/4yvPUg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dier wat ik gister heb opgehaald, zo eens wassen en netjes ervoor zetten.
Loopt al wel in mn groep, zenuwachtig alleen, alleen op de paddock ging ook niet echt, bleef maar draven voor het hek.
Weet eigenlijk nog niet wat ik ermee ga doen, houden of opknappen en onder zadel weer zetten en baasje voor zoeken. Hij is vorig jaar ingereden en staat nu stil.
Wel een interessante lijn https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /dotan-glh

Moet je toch ook nog niet echt weten nu. Ga maar rustig aan de slag met hem en als je dan een topper onder je kont hebt waar je zelf nog wel weg mee kunt, houd je hem. Is het een leuk paard, maar denk je dat er voor jou leukere rondlopen, dan zoek je een nieuw baasje. Moet je nu allemaal nog niet beslissen, je hebt hem net. :D

Je hebt gelijk hoor, je weet nooit wat er onder ontpopt. We gaan even afwachten. Maar ik kan niet zo goed tegen het zenuwachtige gedoe :+ lekker stom klinkt dat he, maar altijd merries heb ik die nuchter zijn. Hij is zelfs bang voor de koe en de geiten. Laat staan toen de ezel naar binnen wilde en ging balken hoe hard die door de bak heen kon }> :+
Maar verder is het wel een super mooi dier om te zien, ben er zeker wel blij mee. Mocht er wat anders voorbij komen op t pad dan zien we dan wel weer. We hebben nog 5 Boxen leeg waar ik nog wat in kan verzamelen :')

PSvanLot schreef:

Waar ga je bij kijken? Kijk je echt specifiek via fokkers of gewoon wat op mp etc aangeboden wordt?

Edit: jong dier koop ik eigenlijk altijd zonder te rijden, dat kan jezelf altijd vormen en zeker dieren die aantal keer onder de man geweest zijn. Al geef ik er dan niet meer uit als 3000,- voor, noem dat bedrag altijd gokwaardig. Maargoed anders rij ik ze in en zoek ik er een ander baasje voor mocht de match er nooit zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:35

Spaansepony schreef:
Gini schreef:

Je hebt gelijk hoor, je weet nooit wat er onder ontpopt. We gaan even afwachten. Maar ik kan niet zo goed tegen het zenuwachtige gedoe :+ lekker stom klinkt dat he, maar altijd merries heb ik die nuchter zijn. Hij is zelfs bang voor de koe en de geiten. Laat staan toen de ezel naar binnen wilde en ging balken hoe hard die door de bak heen kon }> :+
Maar verder is het wel een super mooi dier om te zien, ben er zeker wel blij mee. Mocht er wat anders voorbij komen op t pad dan zien we dan wel weer. We hebben nog 5 Boxen leeg waar ik nog wat in kan verzamelen :')

PSvanLot schreef:

Waar ga je bij kijken? Kijk je echt specifiek via fokkers of gewoon wat op mp etc aangeboden wordt?

Edit: jong dier koop ik eigenlijk altijd zonder te rijden, dat kan jezelf altijd vormen en zeker dieren die aantal keer onder de man geweest zijn. Al geef ik er dan niet meer uit als 3000,- voor, noem dat bedrag altijd gokwaardig. Maargoed anders rij ik ze in en zoek ik er een ander baasje voor mocht de match er nooit zijn.

Tof paard! Waarom is hij na het mak maken weer stil gezet?
Hopelijk zakken zijn zenuwen snel. Hoe was hij bij de vorige eigenaar?

Paar weekjes de tijd geven en dan zien wat het wordt.

Ik kijk wel wat op sites, maar daar kan ik eigenlijk nooit wat vinden.
Liever via via of bij een fokker.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:08

Ik ga woensdag voor het eerst bij een paardje kijken. Eigenlijk een beetje vroeg (paddock is nog niet af), maar deze voldoet op papier wel aan wat ik zoek, dus ik kon het niet laten. Vooral voor oriëntatie en wie weet wat er uit voort komt :D

Nu al een beetje zenuwachtig. Na 1,5 jaar geleden m'n soulmate te hebben laten inslapen is dit echt reuze spannend.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:24

Delaja schreef:
Ik ga woensdag voor het eerst bij een paardje kijken. Eigenlijk een beetje vroeg (paddock is nog niet af), maar deze voldoet op papier wel aan wat ik zoek, dus ik kon het niet laten. Vooral voor oriëntatie en wie weet wat er uit voort komt :D

Nu al een beetje zenuwachtig. Na 1,5 jaar geleden m'n soulmate te hebben laten inslapen is dit echt reuze spannend.

Spannend! Wat voor paard ga je kijken?

Ik wil straks als mijn merrie verkocht is weer opzoek naar een brave E-pony of klein paard (max 1.65).
Wil gewoon basis wedstrijdjes rijden, L proefje. En verder gewoon lekker buiten rijden. Belangrijkste braaf, niet sensibel. Mag best eigenwijs zijn, maar moet niet van slag zijn als de ruiter een foutje maakt. Leeftijd tussen de 5 en 13 jaar. Budget ligt rond de 5000 euro, maar voor een E liever wat minder.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:57

Toch een draver :Y) eigenlijk wil ik niet weer een draver, maar van alle paarden die worden aangeboden zijn het wel bijna altijd dravers die me aanspreken. Bloed kruipt waar het niet gaan kan zullen we maar zeggen...
Dit is er eentje die al compleet is omgeschoold en van alles wat beheerst. Hij heeft endurance gelopen, spring en crosservaring en is dressuurmatig netjes voor elkaar.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:59

Ik ga onverwacht ook eentje kijken! Echt een droompaard, maar ik moet nog kijken hoe het met mijn merrie komt. Die staat daar nu zo op haar plek dat ik denk dat ze daar mag blijven, dus wie weet.. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:38

Spannend!!!! Hopelijk krijgen we er snel positief bericht van! Succes.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:37

Ketly schreef:
Ik ga onverwacht ook eentje kijken! Echt een droompaard, maar ik moet nog kijken hoe het met mijn merrie komt. Die staat daar nu zo op haar plek dat ik denk dat ze daar mag blijven, dus wie weet.. :D

Spannend! Wat is het voor 1?

Ik ga vanavond met mijn vriend praten wat hij er van vind en of hij het goed vind of we gaan kijken. Ik ben zo zenuwachtig :')

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:12

PSvanLot"
[quote="Spaansepony schreef:
Gini schreef:

PSvanLot schreef:

Tof paard! Waarom is hij na het mak maken weer stil gezet?
Hopelijk zakken zijn zenuwen snel. Hoe was hij bij de vorige eigenaar?

Paar weekjes de tijd geven en dan zien wat het wordt.

Ik kijk wel wat op sites, maar daar kan ik eigenlijk nooit wat vinden.
Liever via via of bij een fokker.[/quote]

Hij heeft bij hun kennissen gestaan begreep ik en daar heeft hij lichtjes wat zomer exceem ontwikkeld en daardoor is hij gaan schuren. Maar ze hebben hem zonder deken laten staan en ze staan aan de bosrand.

Heb hem nu maar gewassen en onder deken gezet, en wij wonen dicht bij de kust.
Hij valt me tot nu toe niet tegen. Hij is stiekem erg leuk en begin hem steeds leuker te vinden.
Vandaag maar eens verzorgmeisje erop gezet om te kijken hoe hij reageerde en hij was braaf in alle gangen.

Afbeelding

Willen fokkers nog afspraken maken dan in deze tijd?
Van der haar heeft ook altijd leuke dieren te koop, niet echt een fokker meer tussen handelaar in jonge dieren die ze opleiden en verkopen. Zit in Lunteren, daar komt mijn andere paard vandaan. En ze zijn niet heel duur vaak tussen de 3/4/5 duizend. En nooit papierloze dieren, altijd stamboek.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:14

Autumnn schreef:
Ketly schreef:

Spannend! Wat is het voor 1?

Ik ga vanavond met mijn vriend praten wat hij er van vind en of hij het goed vind of we gaan kijken. Ik ben zo zenuwachtig :')

Spannend, wat heb je op het oog? Of overheen gelezen :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:08

Update: vriendlief ziet nog niet heel erg de noodzaak van in om nu naar een paard te gaan kijken. “Kijk maar naar mijn tv, die heb ik ook in de aanbieding gekocht”.
Maar-zo-werkt-dat-niet-bij-paarden-lieverd.........
We gaan er nog even een nachtje over slapen :x

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:31

Wat een leuk dier Spaansepony!

Autumnn wat zei je de markt is zo gespannen dat gaat niet lukken? Ik ben blij dat ik alleen ben. Dat ik dat niet hoef te overleggen en te overtuigen dat het een belangrijk onderdeel van je leven is :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:43

Ik vind het ook altijd apart dat zoiets overlegd moet worden en dat het dan niet doorgaat omdat de partner het niet goed vindt.
Gunt hij het je dan niet of hoe zit dat?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:09

Alja schreef:
Ik vind het ook altijd apart dat zoiets overlegd moet worden en dat het dan niet doorgaat omdat de partner het niet goed vindt.

Hangt er vanaf of vriendlief mee moet betalen of dat ze gezamenlijk dingen moeten laten omdat zij een paard wil kopen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:14

Alja schreef:

Tja wij overleggen grote aankopen altijd gewoon met elkaar, niks raars aan toch :+
Net als met een tv, grote vakantie.. Ik vind het juist belangrijk dat we wel dit soort dingen overleggen met elkaar, en dat hij weet van mijn keuze. Dat zou ik andersom ook fijn vinden ;) Zo hebben we onze nieuwe tv ook niet over 1 nacht ijs gekocht en dat gaat met een paard ook niet gebeuren. Maar ik zeg nergens dat het niet doorgaat als hij het niet wilt. Dat is jouw foutieve aanname. Daarnaast zeg ik alleen dat hij er niet de noodzaak van inziet om nú te gaan kijken, ik zeg nergens dat hij het er niet mee eens is, toch? Hij heeft alleen zoiets van “de markt gaat door de Corona nog instorten, kan je dan niet beter gaan kopen”. Hij is juist de eerste die zegt dat ik mijn dromen moet waarmaken en met mijn merrie was hij de eerste die zei dat ik haar moest kopen :Y) .
Maar goed volgens mij is dit een beetje off-topic en ik vind het ook niet heel erg prettig om me te moeten verantwoorden.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:19

Hier hetzelfde hoor! Vriendlief heeft liever dat ik nog wat langer wacht, maar ik vind 1,5 jaar wel lang genoeg. En grote kans dat het best nog even gaat duren voordat ik het juiste paard heb gevonden. Ik zie ongeveer één keer per naand een paard dat me aanspreekt voorbij komen en dan komt het hele kijk- en keurproces nog -O-
Gelukkig beseft hij wel hoeveel het voor me betekent.
Paarden komen hier aan huis, dus het heeft voor hem ook een grote impact.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:36

Ik vraag me af of de markt zou gaan instorten of niet. Mijn vriendin zit in de hondenscene en zij zegt dat de asielen momenteel leger zijn omdat veel thuiszittende mensen nu een hond willen om iets te doen te hebben. Ook voor paarden zijn er nu meer gevraagd-advertenties. Wel gaat voor paarden het financiele plaatje mogelijk eerder meespelen.