Neon schreef:Heftig dat je lijf niet doet wat je wilt

Je hebt gelijk dat de overleefstand uit moet… dit duurt al zo lang

en is niet vol te houden
ik wens je veel wijsheid en liefde toe
Mri schreef:Heftig hoor :/
Volgensmij heb ik nooit in topicstarter van je gelezen wat je hebt, maar aangenaam klinkt het niet.
Tis dat je totaal niet in de buurt woont, anders had ik graag mijn deur open gezet voor je en geholpen daar waar ik kan.
Lief van jullie
Geen idee. Ik dacht van wel, maar weet het niet meer.
Maar het is geen geheim of zo. Ik heb zenuwbeknellingen ter hoogte van mijn maag en onderste rib ontstaan tijdens de zwangerschap.
Ik voel daardoor permanent zenuwpijn (denk aan de tandarts
) en die zenuwen worden verder getriggerd door de minste handeling. Ik kan zelfs niet normaal liggen en kan maar in 1 houding enigszins acceptabel slapen. Ik word ook stijf wakker want draaien etcetera doe ik niet meer in mijn slaap want dan word ik direct wakker van de pijn.
Alles wat druk op de buik geeft of waarvoor ik mijn middenrif gebruik veroorzaakt meer pijn en pijnaanvallen. Ik heb daarvoor zenuwsnedes gehad en allerlei andere bekende en minder bekende behandelingen, maar tevergeefs. Bij de meerderheid slaat dat gelukkig aan, maar het probleem met zenuwpijn is dat het soms lastig te behandelen is, en dat omliggende zenuwen soms de taak van de doorgebrande zenuw overnemen. Met pijnbestrijding is het ook moeilijk te behandelen. Je kunt niet eeuwig blijven opereren vanwege de risico’s (en uiteraard kreeg ik complicaties
) waarbij recent onderzoek ook uitwijst dat dit kan leiden tot meer problemen en zelfs tot verergering van de klachten. Om nog te zwijgen over het feit dat veel mensen dit krijgen als direct gevolg van een buikoperatie dus tel uit je winst. Desondanks wilde ik nog een operatie overwegen, maar het is me met klem afgeraden. Ja, als meerdere artsen me dat op het hart drukken dan zie ik er toch maar van af…
Uiteraard heb ik daarnaast ongeveer de meest “onhandige” locatie qua beknelling die heel weinig voorkomt. Daardoor is het erg invaliderend. Paardrijden denk ik al niet eens meer aan.
Uiteindelijk ben ik voor een second second opinion bij het Radboud beland. Daar zit ik nu in het laatste traject. Maar ik moet er ook van die artsen ernstig rekening mee houden en vrede mee maken dat dit het (zeer waarschijnlijk) is.
Het is niet levensbedreigend, maar wel levensbepalend…
En pijn kan echt uitputtend zijn.
Ik vind het bedroevend dat niet alleen het gezin maar ook de paarden daardoor zo in de verdrukking zijn gekomen. Daar gaan we nu een duurzame oplossing voor zoeken. Kwaliteit van leven, dat moet voorop staan.