Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:11

_O- _O-
Stoer haha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:24

Mijn handen zijn bevroren. :brr:

Elano's staart is nog helemaal schoon. Dus de vlecht werkt. :D
Hij ging lekker spelen, heerlijk om te zien!
Zal straks ook filmpje uploaden. Eerst naar huis en warm douchen...

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:41

Renske_W schreef:
Puzzle is een echte welsh Mountain pony :j

[im]m/VQr22P.jpg[/img]

Hoe hij er bij staat ook, berggeit _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:41

Filmpje waar hij lekker staat te spelen. :D

Maar bij jullie ook zo mistig en koud? Ben nu een beetje opgewarmd na een soep en een warme douche. :=

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:16

Welkom kaylee,
Mooi paard heb je!
Hoelang heb je hem?

Puppy, leuk filmpje!
Leuk dat ze lekker kunnen spelen samen :)
Haha dat vlechtje in de staart ziet er grappig uit
Tis idd goed koud, maar kan altijd erger he :p
Heb iig weer zin in de lente/zomer :)

Renske Haha puzzle de echte bergpony :p
Wel schattig hoor.

En wat doen jullie in het dagelijkse leven allemaal?
Vraag me ook wel af hoe jullie dat combineren en straks wanneer ze beleerd gaan worden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:29

Nou, vond het vanochtend beter.. Met die mist was het echt niet leuk.. Zeker als je geen energie meer over hebt om dus warm te worden. :=
Ja, werkt ideaal tegen een vieze staart. De plukjes die bij het mesten nog bij zijn kont hangen, zitten in de vlecht verwerkt. :D

Ik zit nu nog op het MBO laatste jaar.. Hopelijk haal ik dit jaar een diploma. Voor de rest ga ik wel eens naar de stal van het weiland om te helpen of daar paarden te rijden.
Voor de rest laatste maand Vera, mijn bijrijdpaard. Want 2 wordt gewoon te veel.. Ze zitten niet dicht bij elkaar of in de buurt van mijn huis, helaas.

Wat ik hierna ga doen? Ik heb werkelijk geen idee.. Wil aan de ene kant werken.. Maar aan de andere kant, als ik ga werken en ik verdien te veel, wordt mijn moeder gekort op der uitkering en kan ik never nooit sparen.. Maar als ik niks verdien, valt er ook niet te sparen.. Pfff.. Dus ik hoop dat er een tussenweg is.. Dat ik genoeg verdien om dus te kunnen sparen, maar ook niks moet inleveren.. Want op den duur moet ik toch wel een keertje uit huis neem ik aan..

Of ik win dit jaar plots de loterij, vind een rijke vriend. Dan is dat hele werk probleem opgelost. :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:39

Ik ben scholier :D Zit nu in het 4e van HAVO.
Ik heb nu twee jaar 's zomers aardbeien planten gepoot. En volgend jaar hopelijk weer. Nu ga ik sparen om ze laten te kunnen laten beleren, en om een wagentje te kopen.

Hier was het wel koud maar zonnig!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:05

Ik ben in februari afgestudeerd van het HBO. Ik had een fulltime baan waardoor ik eindelijk mijn eigen paard kon kopen.
Alleen nu ben ik mijn baan kwijt en zit ik thuis.. gelukkig heb ik een jong paard met alleen opfok kosten en nog genoeg spaargeld over om een tijdje vooruit te kunnen :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:28

Ik ben boerin. :D
Afgestudeerd in paardenhouderij, in bezit van instructeurs diploma en als paraveterinair.
Voorheen veel privé lessen gegeven en gewerkt op een aantal grote stallen.
Maar via een van mijn lesklantjes de koeien in gerold, en inmiddels alweer 2 jaar samen met mijn vriend welke een melkveebedrijf met geiten heeft.
ik werk via een agrarisch uitzendbureau, ik heb 3 vaste melkbeurten bij een koeien boer in de buurt.
Daarnaast spring ik bij in de bedrijfsverzorging als het nodig is.
Dit is vaak ook melken, maar momenteel ook veel koeien scheren.
Thuis doe ik de opfok van de lammeren, melk ik samen met mijn vriend in het weekend, en spring ik bij bij de melkgeiten als dat nodig is.

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:15

Bedankt iedereen! Jullie hebben ook onwijs leuke hummeltjes rondlopen. Hoe vaak zoeken jullie ze op en wat doen jullie er zoal mee?

@Noor14 ik heb hem net twee en een halve week en hij is nu al niet meer weg te denken!
In het dagelijkse leven ben ik operatieassistent i.o. Dat houdt in dat ik overdag werk en iedere avond tijd heb voor Kingston. Ik ben natuurlijk ook wel is een dagje vrij en in de weekenden kan ik ook gewoon overdag.
Hoe doe jij dat?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:20

Ik heb ze aan huis staan, dus zie ze dagelijks.
Echter ben ik niet dagelijks met ze bezig.
ik voer ze natuurlijk wel. :+
Puzzle ga ik soms mee wandelen, hij kan ook mee naast de fiets, en soms doe ik een kwartiertje grondwerk.
Maar over het algemeen niet heel veel.
Op stal is het heel druk, en dan schieten de paarden er soms bij in.
maar daarom heb ik 2 jonkies, die kan ik rustig laten staan. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:27

Ik heb ze ook aan huis staan. Dat scheelt aan de ene kant, ik zie ze dagelijks, maar aan de andere kant kost het ook heel veel tijd (2 keer per dag mesten, drie keer per dag voeren) zodat ik soms geen puf meer heb om iets met ze te gaan doen. Ik werk 32 uur en heb dagelijks 3 uur reistijd voor mijn werk. Daarnaast mijn gezin en de huishouding dus best een druk leven zo. Ik heb de laatste tijd niet zoveel nieuws te melden. Veronia doet haar dingetje.. eten, spelen, slapen en groeien. Ik ga soms met haar wandelen, even poetsen, wat grondwerk, verder niet zo veel.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:50

Annikoe schreef:
@ilayla: ik denk 3/4 van de wei is nog gewoon gras, maar rondom de plek waar ze altijd hooi eten hebben ze alles kapot gelopen dus daar lopen ze meestal in de modder. ( Netzoals hier op de foto dus, het lijkt net dat hij altijd in de modder staan omdat hij meestal gewoon bij zijn eten staat :') ) Dat is het enige nadeel nu ze nog 24/7 buiten staan. Ze gaan binnenkort wel naar binnen denk ik.

Dacht niet dat hij alleen maar in de blub stond hoor, meer dat z'n voeten vaak nog wel onder de modder blijven zitten. Haal die van mij ook altijd met vieze voeten uit de wei en die kan ook gewoon droog staan. Hopelijk kun je vandaag even bij hem langs!

@Renske_W mooi overzicht! Waarom wilde je eigenlijk een haffie?

@KittyDylan Aaah lief topic, maar Fflur is toch geen baby meer. :P

@Puppy1128 Wat goed dat de vlecht werkt! Blijft het goed zitten?
Wat leuk om te zien hoe rustig die twee aan het spelen zijn.

@kaylee0803 Wat een knapperd heb je. Hoe groot verwacht jij dat Kingston wordt? Hij is ongeveer net zo groot als Jaro, dus dan worden ze misschien ook ongeveer net zo groot? :D

Ik ga meestal 3x per week naar hem toe en meestal doen we een keer niks, een keer alleen poetsen en/of grondwerk en een keer per week wandelen(of fietsen). Ligt eraan hoeveel zin en tijd ik heb. Grond werk is trouwens alleen het stilstaan, meelopen, gekke voorwerpen training, achterwaarts en wat wijken voor druk oefeningetjes.

@noor14 Ik ben bijna klaar met m'n HBO studie, ben vaak thuis bezig met m'n scriptie en nog een ander vak wat ik over moest doen. Weet ook nog niet wat ik hierna ga doen en hoe m'n leven eruit ziet als Jaro beleerd wordt. Nu heb ik genoeg tijd voor hem, maar later vast ook wel 's avonds waarschijnlijk.

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:36

@Ilayla zijn vader is 1.70 en moeder 1.67, dus ik verwacht dat hij ook zoiets zal worden? Hoe groot wordt Jaro denk je?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:05

Ah oké ben benieuwd. Volgens mij was z'n moeder iets van 1.64 en vader 1.69, maar zijn beide nog niet helemaal volwassen. Dus verwacht dat hij tussen de 1.65 en 1.70 uitkomt, heel misschien over de 1.70.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:19

Mijn merrie is 1.61 en de hengst 1.74 dus ik ben heel erg benieuwd waar Veronia op eindigt straks. Ik hoop op ongeveer 1.67-1.70. ik ben zelf best lang dus dat zou wel heel mooi zijn.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:20

Ja de vlecht zit er goed in. Anders was er na 2 dagen niks meer van te zien. :+

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:28

Murosch bij jou kan het alle kanten op, maar ze is nu al bijna net zo groot als haar moeder toch? Dan wordt ze vast een stuk groter.

@Puppy, ja dat is waar en bij een losse vlecht maakt het ook niet zoveel uit hoe het zit denk ik.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:04

Nee daarom. En zolang zijn staart maar schoon blijft, vind ik het prima. :P

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:15

Jeeuj autorijden is gelukt *\o/*
Alleen weet ik niet zeker of ik nou een paard of een giraffe heb gekocht :')
(Hij was diep in slaap toen ik aankwam, hij merkte niet eens dat ik het weiland in kwam. Op deze foto rekt hij zich net uit)

Afbeelding

Ook is hij weer soort van schoon, ik kan nog niet goed bukken dus ik heb alleen de bovenkant gepoetst.
Afbeelding

En hij is ook heel goed in chagrijnig kijken :j

Afbeelding

Volgende week ga ik samen met een vriendin, kijken of ik hem kan opmeten.
Als ik er naast sta komt zijn schoft tot ongeveer mijn schouder en ik ben 1.68.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:20

Gisteravond weer even bij me vriendje geweest. Hij is echt intens lief! Zit geen kwaad in, en is in de groep onderdanig. Helaas werd die ook vlakerna toen ik ze allemaal stukjes appel en peen heb gegeven werd die aangevallen door de 2 pestkoppen in de groep. Dus hij moet wachten tot het weide seizoen voor die weer lekkers krijgt... heel jammer maar wil niet dat die aangevallen word. En hij is over 4dagen precies 1,5jaar. En nog steeds geen ballen te zien haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:04

Gisteren is Kingston voor het eerst bij de kapper geweest, weg met dat kroeshaar.. :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@biancalaylo knap paard heb je daar! De mijne heeft ook zijn ballen nog niet.. :=

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:28

Leuk om te horen wat iedereen zoal doet :)
Ikzelf ben bezig met afstuderen van m'n opleiding applied science.
Loop stage bij MSD Animal Health, doe onderzoek naar vaccins voor dieren.
Super leuk vind ik het!
Is nu nog goed te combineren, ga na stage altijd meteen naar Dex toe om hem te voeren.
Verder doe ik doordeweeks niks met hem.
In het weekend haal ik hem altijd uit de wei om wat te poetsen enz.
Af en toe wandelen maar niks geks verder.
Wel grappig hoe zijn interesse in mij elke dag anders is.
De ene keer wil hij lekker gekriebeld worden door mij en de andere keer loopt hij meteen terug naar het hooi :p
Maar ik vind alles prima, hij mag lekker doen wat hij wilt.

Biancalaylo en kaylee, nog steeds geen ballen?
Is dat normaal dat ze nog steeds niet ingedaald zijn?
Leuke foto's van jullie paardjes, ze zien er beide goed uit :)

Dex genoot van zijn diner :p
Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:00

Uhm of het normaal is,
Het kan zoiezo tot zijn 3e nog indalen zonder klop hengst te zijn.
Zoiezo zolang er geen 1 is, is er niks aan de hand voor nu.
Als er al een tijdje 1is en de 2e komt niet na zijn 3e kan je spreken van een klophengst.
De 1 heb ze zowat bij de geboorte en de ander dus erg laat. Dusja tis een beetje dubbel of je het moet zeggen als wel of niet normaal haha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 01:07

Ik was dit topic even helemaal vergeten joh.

Ik heb de stille hoop dat Jorie nog zo'n 3 cm erbij gaat krijgen, al begint die hoop inmiddels wel te vervliegen. Ook Jorie is behoorlijk slap in zijn achterhand ja, ik laat m nu af en toe even de voeten strekken.

Die puzzle op de vorige pagina :+

Normaal zou ik nu ook een jaar lang Jorie plaatsen, maar helaas per ongeluk mijn sd kaart gewist, dus doei foto's :(

Jorie begint nu trouwens qua model aardig af te raken, hij was echt lelijk in augustus :P

Edit; Alle foto's van bokt afgehaald van afgelopen 2 jaar, nu heb ik toch weer aardig wat voor een groeioverzichtje van Jorie.