De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:52

Ging het verder goed bij de tandarts urosa?

Diva is ook wat langzaam denk ik, die doet nog geen aanstalten tot wisselen zover ik kan zien. Zag wel dat er een hoekje was afgebroken bij de voortand maar een foto maken gaat niet in mijn eentje.

En kiek dat knokige kontje :+
Afbeelding
Als ze zometeen aan huis staat maar flink bij gaan geven (en onbeperkt hooi)

TheWelsh

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:58

Hoi hoi!
Wow :wow: daar zijn aardig wattanden uit zeg Urosa! Ging het goed?

Mijn hond stofzuig ik ook altijd, dus ja waarom inderdaad niet ook je paarden := Kan ik bij zine ook wel eens een keer proberen!

Ik lees nog mee hoor,maar heb zelf al ff niks te melden. Zine staat al een tijdje weer lekker in de container met paddockje. Samen met zijn opa <3
Binnenkort gaan we een schriktraininkje doen. Was voor dit weekend gepland maar jongens wat en k*tweer zeg! |o
Ben benieuwd, tot nu toe is ie nooit zo onder de indruk van dingen.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:22

Nessie, ik zal eens een foto plaatsen. Echt fijn je hengstje zo braaf is en lekker buiten kan lopen. Hier hetzelfde, gewoon een nuchtere dodo haha.

Nibbit, fotos van alle stadiums is toch leuk , zelfs de holbewoner tijd is geweldig om straks terug te kijken hihi.

Lindsey, wat een fijne complimenten!! Als je hem voor gaat brengen, doe je dat zelf of laat je dat doen?

Urosa, wel bewaren de tandjes hoor!! Leuk aandeken haha, slist ze nu ook? :P

Azmay. ahh wat een jonkie nog zeg.

Bontesok, schriktraining lijkt me ook wel wat !!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:27

Hier alles goed, mijn grote lieverd is echt een Clown, hij denkt heel grappig te wezen en is enorm nieuwsgierig. Wel druk bezig met wisselen de arme schat.

Hierbij een foto van mijn coolieyoolie :D
Afbeelding

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:36

Mooie foto!!

Ik heb nog geen tand gevonden, ook in zijn mond nog niks te zien.

Vanmorgen ff alvast een stukje plastic gepakt. Zine reageerde er helemaal niet op, leek meer te denken " moet dit??" :D

Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:38

hoezo stoer!! doet ie zo maar even

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:16

Hahaha braaf joh!

Impala nu helemaal gedaan met de stofzuiger, hij begon het lekker te vinden :))

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:33

Ik durf ondertussen wel te zeggen dat onze Irocco zadelmak is, misschien wel zo geboren. Er kwam een man voor twee andere paarden bij ons op stal om te zadelmakmaken en aangezien hij het zo goed deed toch besloten rocco ook maar te doen. Maandag donderdag en vandaag. Maandag ging gelijk al super, hij heeft niks geprobeerd!! Donderdag wat meer praatjes, aan de longe nog wat rodeo sprongen maar los ging al weer een stuk beter. Vandaag die man er nog even op en toen was ik aan de beurt... Het voelde zo ontzettend goed!! Hij zit heeerlijk en wil echt voor je werken! Was niet van plan hem nu extreem aan het werk te zetten, misschien 1x per week, misschien soms wat minder maar dat zie ik allemaal wel. Ben benieuwd of ie nog praatjes gaat krijgen, vast wel :D Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:48

Harley zijn snijtanden (vaste snijtanden) zien er wat vreemd uit, of is dit normaal?
Vreemd in de zin van: niet glad en niet recht.

foto met flits
Afbeelding

zonder flits
Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:57

Gefeliciteerd Linda !!! *\o/*

Art, ik denk dat ieder paarden gebit weer iets anders is. Misschien een beugeltje :P :+
Of het groeit nog anders, ik heb werkelijk geen idee.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:19

bij deze 3 jarige zijn de bovenste snijtanden toch ongeveer hetzelfde als die van Harley. Dus zal wel goed komen :P
Afbeelding

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:53

Haha Nies, je paard gestofzuigd!?!? Wat al wel niet mogelijk is hahah. :')

Urosa je paard is goed onder handen genomen!

Pinkprincess wat een knapperd!!!!

Bontesok lekker he zo'n nuchter paard. Die van mij kijkt ook van heel weinig dingen op, alleen van dingen waarvan je denkt serieus?!? Moet dit!?! Haha.

Linda wat gaaaaaaaf, je zit erop!!! *\o/* fijn dat hij tot nu tor braaf, maar streken kunnen natuurlijk altijd nog komen!

Vanmiddag Vienna gelongeerd met singel en hoofdstel, ze knabbelt lekker op het bit. Eerst maar even los gedaan, ze had energie voor 10 haha. Daarna fijn gelongeerd wat gelukkig weer goed ging.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:13

Dank je Sabrina, ik ben ook mega blij met hem!

heb je haar al aan de bijzet?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:28

Ik baal zo ontzettend van het weer... mijn bak is vorige week 1 dag droog geweest en juist die dag geen tijd om iets te doen.. en nu is alles weer zo nat.... ik had nu toch eigenlijk beide dames wel aan de longe gehad willen hebben... Maar het zal eens toch wel weer eens droog worden?

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:30

Jakkes Donja, vervelend zeg!! Droogt de bak niet goed op als er paar dagen droog tussen zitten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:33

Wat zijn sommigen van jullie ver al zeg. Hier is guppie nog echt een guppie. Wel aan het wisselen natuurlijk. Al zien zijn nieuwe snijtanden er recht en netjes uit. Dinky is nog dusdanig jong in zijn koppie en pas net 2,5 dat ik er nog niet veel mee moet doen. De standaard verzorgingsdingen zijn geen probleem. Hij hobbelt braaf en netjes mee aan het touw. Kan zijn koker wat schoonmaken, hij kent de stemcommandos stap draf en galop van het "meedoen" met oude tinker longeren.

Dekentje op, dingen over zijn hoofd zijn wat spannend maar lukken inmiddels ook. Water is nog eng na een trauma daar ben ik op aan het oefenen. Verder laat maar rustig lopen nog. Hij is er echt nog niet aan toe iets te doen,

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:35

nee, het grondwater staat na al die regen van de afgelopen maanden zo hoog, dat alles gewoon verzadigd is. Mijn buurman kon zelfs zijn schapen niet naar het land naast zijn huis halen omdat daar water op staat.. dat is in de 35 jaar dat hij er woont nog nooit gebeurd...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:10

Wat een lekkere bekkies komen er langs zeg :D
Shym is volgens mij zijn kiezen aan het wisselen, hij stinkt een beetje dus ik denk dat ik de tandarts ook maar even bel. Voortanden wisselen nog niet. Hij is nu 2 jaar en 8 maanden oud en loopt ook wat achter.

Leuk dat sommigen al zo ver zijn! Helemaal top!

Hier shympie, gewone foto's, puur voor de ontwikkeling te volgen.
Afbeelding
Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:49

Karuma, hier doe ik ook nog niks met mijn paardje hoor :)

Donja ik hoop snel op de zomer

Wordt al een heel paardje NoNO

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:18

Karma, Zine wordt volgende maand 3 maar ik doe ook nog niks met hem. Alleen kleine dingetjes als hierboven zoals een stukje plastic of eens een dekje op zijn rug.
En als het goed weer is volgende week, voor de eerste keer een schrik-parcourtje.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:37

PinkPrincess schreef:
Nessie, ik zal eens een foto plaatsen. Echt fijn je hengstje zo braaf is en lekker buiten kan lopen. Hier hetzelfde, gewoon een nuchtere dodo haha.

Nibbit, fotos van alle stadiums is toch leuk , zelfs de holbewoner tijd is geweldig om straks terug te kijken hihi.

Lindsey, wat een fijne complimenten!! Als je hem voor gaat brengen, doe je dat zelf of laat je dat doen?

Urosa, wel bewaren de tandjes hoor!! Leuk aandeken haha, slist ze nu ook? :P

Azmay. ahh wat een jonkie nog zeg.

Bontesok, schriktraining lijkt me ook wel wat !!

Ik laat dat doen, hij gaat dan volgend jaar een maand bij mensen op stal om klaar te maken :)
Vind het wel best zo, hij kan nu nog een extra jaar groeien en ontwikkelen, en over een paar maandjes beginnen we met rijden dus dat werk zal ook motiverend werken op zijn ontwikkeling tegen dat de keuring er is :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:41

Er zijn er dus gelukkig wel meer die het kalm aan doen. Inderdaad kleine gekke dingen doen. Hier bv klikotraining. Hij vond ze heel,eng maar ben iedere keer met de kliko mee gaan wandelen stukjes. Erop slaan klep open. Scootmobiel em rolstoeltraining ook. Erg belangrijk. Dingen weggooien als hij rustig staat te grazen van achter hem. Daar wordt hij steeds gemakkelijker in. Eerste wat ik heel hard heb geoefend is dat ik hem altijd kan verzorgen inclusief hoeven krabben als hij rustig in de wei staat, hapje staat te eten of wat ook. Vind ik er belngrijk.

Onder het zadel,en voor de kar laat ik wel doen als hij hier nog rondstapt dan, daar waag ik me liever niet zelf meer aan. Hoofdstel, tuig op en zo dat kan ik zelf wel. Maar zolang hij zo erg wisselt ga ik hem geen bit aandoen nog.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:08

Ik moet er niet aan denken op mijn spillepoot te stappen, al trekt ze kwa bouw wel wat bij. Ze is nog altijd te dun.
Afbeelding

Moet ik me zorgen maken om dit gebit?
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:30

Impala doet ook nog niks hoor. Heb hem in december wel al aan de longe gehad, maar dit jaar nog niks. De stofzuiger vindt hij ook niet eng meer dus moet eigenlijk iets nieuws bedenken :') De straat ga ik alleen niet op.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:03

PinkPrincess schreef:
Dank je Sabrina, ik ben ook mega blij met hem!

heb je haar al aan de bijzet?

Vorige week alleen een keer met touwtjes aan de zijkant, hingen mooi losjes maar hielpen haar wel recht lopen ipv continue te klieren. Stalgenootje had me hiermee geholpen omdat ik vast liep. Ik vind het ook wel lastig, ga ik te snel met dingen, kan ze het aan, doe ik het wel goed. Gelukkig veel ervaren mensen oo stal, ook op het gebied van jonge paarden, dat is wel fijn.
Gisteren alweer "gewoon" gelongeerd met hoofdstel en alleen de singel om.

Vandaag heeft ze lekker een tijdje in het land gestaan en daarna nog los gesprongen, dat vindt ze zo leuk haha! :o

Azmay ik snap je helemaal! Nog even lekker laten groeien!

No_no leuke foto's!