De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:37

Bamii schreef:
Als ik een Fries wil, ga ik ook alleen op zoek naar zwarten :P

Ik heb een bonte gereden, ook leuk hoor :D

M_D_H

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:39

Ik wil sowieso alleen maar zwarten :+

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:41

M_D_H schreef:
Ik wil sowieso alleen maar zwarten :+

Je weet wat ze zeggen. Once you go black..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:42

Klopt, sinds ik mijn eigen zwarte heb vind ik zwartjes zoveel mooier :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:32

Arabier schreef:
Wat als alle paarden nou een leuk kleurtje hadden, dan zouden we ze koesteren als ze een keer zwart waren...

In mijn Penny-tijd was ik juist op zoek naar een zwarte pony en kon die niet vinden!!!!Die kleur was er haast niet in D-ponies.Ik kocht toen een heel donkerbruine. Ik had het geluk dat die ook heel lief was.Zwart was toen heel gewild.Nu vind ik het dom op vanwege de kleur wel of niet te kopen, want je kunt wat goeds mislopen.In Engeland was er veel bijgeloof over paardenkleuren en hun daarmee verbonden eigenschappen.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:35

Hier geen ellendig verkoop verhaal, maar wel apart...
Een paar jaar geleden moest ik helaas mijn B pony verkopen omdat ik toch echt te groot werd. Het was een pittige merrie die een ruitertje nodig had met enige ervaring en goede begeleiding. Ze hield er ook niet zo van om door veel verschillende mensen gereden te worden. En kinderen die niet zo goed konden rijden daar hield ze ook echt geen rekening mee :P . We kregen een telefoontje van mensen en dat leek wel wat. Dochtertje had ervaring en de ouders hadden niet zoveel met paarden, maar ze hadden een kennis die wel ervaring had en veel zou helpen.
Maar toen ze kwamen kijken en proberen durfde dat dochtertje de pony niet eens aan te raken en uiteindelijk heeft haar jongere broertje twee rondjes aan de hand gestapt :? ... En later vertelde ze dat het niet zo erg was dat hun dochtertje niet zo goed durfde, de pony zou aandacht genoeg krijgen. Ze zou namelijk in een weitje in het dorp komen te staan zodat alle buurtkinderen op haar konden rijden... Tja, dat was dus net niet de bedoeling. Koop is dan ook niet door gegaan, maar ondertussen staat ze nu alweer een paar jaar bij geweldige andere baasjes en rijd ze op haar 21ste nog wedstrijdjes!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:50

Het was eigenlijk niet de bedoeling om het paardje weg te doen, castreren zou sowieso een optie zijn. Maar ik denk dat hij te klein is voor de kar?

Maar het is raar dat mensen wel geïnteresseerd zijn zodra die gratis af te halen is.

Maar we wachten gewoon geduldig :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:56

Shamanqueen schreef:
Het was eigenlijk niet de bedoeling om het paardje weg te doen, castreren zou sowieso een optie zijn. Maar ik denk dat hij te klein is voor de kar?

Maar het is raar dat mensen wel geïnteresseerd zijn zodra die gratis af te halen is.

Maar we wachten gewoon geduldig :)

Wij hebben een zwart Shetlander tuintje van 80cm voor de sulky gehad. Is nu van een oude dame die graag nog wilde mennen maar geen haflinger meer aan kon qua kracht.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:24

anjali schreef:
Arabier schreef:
Wat als alle paarden nou een leuk kleurtje hadden, dan zouden we ze koesteren als ze een keer zwart waren...

In mijn Penny-tijd was ik juist op zoek naar een zwarte pony en kon die niet vinden!!!!Die kleur was er haast niet in D-ponies.Ik kocht toen een heel donkerbruine. Ik had het geluk dat die ook heel lief was.Zwart was toen heel gewild.Nu vind ik het dom op vanwege de kleur wel of niet te kopen, want je kunt wat goeds mislopen.In Engeland was er veel bijgeloof over paardenkleuren en hun daarmee verbonden eigenschappen.

Misschien is dat nog niet eens zo gek, dat zogenaamde bijgeloof.
Ik merk met fokken dat je karakter behoorlijk kan doorfokken. Soms meer moederskant en soms meer vaderskant.
Maar kleur fok je natuurlijk ook door, dus ....
Uitzonderingen zijn er altijd, echter vind ik het dus nog niet zo heel gek...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:59

gisteren spontaan bij een leuk paard wezen kijken... maar stond pas een paar dagen daar op stal, en ze wisten niet zeker of het paard bereden was. Door ziekte konden ze dat zelf ook niet proberen.

Dus toch gaan kijken, en voorzichtig erop gekropen.. paard reageerde niet gek, liever lui dan moe maar was wel super braaf zo in de bak.

ik aan het twijfelen, en berichtje gestuurd dat ik haar graag nog een wil zien, maar dan ook mee op een buitenrit, daar gaat ze bij mij ook voor gebruikt worden, dan kan ze in de bak wel braaf zijn maar daar heb ik niks aan.

maar verkoper wilde het risico niet nemen, en ik mag haar dus niet buiten proberen.

kreeg ook nog te horen dat ik een klein budget heb en daarvoor een geheel opgeleid paard verwacht... ja mijn budget is niet zo heel hoog, maar ik zoek gewoon een braaf paard om mee buiten te rijden... verder hoeft er niks bijzonders aan te zijn.
dit paard was braaf, alleen wilde ik dit buiten ook testen.

maar goed, verkoper kan helaas zelf niet meer rijden en als mensen dan jouw paard niet buiten mogen proberen dan moeten ze het dus maar op de gok kopen...
daar ga ik toch echt niet aan beginnen, dan zoek ik wel gewoon even verder.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:04

Verstandig dat je het dan niet doet als dat je gebruiksdoel is straks. Helemaal omdat ze je verder niets kunnen vertellen over dit paard.
Ik weet niet of ik mijn eigen merrie mee zou geven op buitenrit aan een koper, omdat je ook niet weet hoe iemand kan rijden. Maar goed, ik zou wel kunnen vertellen hoe ze is in het bos. De ruin daarintegen zou ik iedereen wel mee weg laten gaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:07

Ik vind dat niet heel raar van verkoper. Er zullen heel veel mensen zijn van wie je het paard echt niet zomaar mee naar buiten krijgt, zeker als ze het paard niet goed kennen? Als handelaar neem je daar een behoorlijk risico mee als het niet goed gaat. Dan zou je eerder bij een particulier moeten zijn die het paard zelf ook gebruikt heeft voor recreatief buitenrijden. Die durft dat aan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:09

en zou je niet een stuk met haar mogen wandelen buiten? dan krijg je toch ook al wel een redelijke indruk hoe ze op auto's, koeien, schapen weet ik veel wat reageert?

Ik heb een bomproof merrie hier staan, waar mijn vriend mee buitenrijdt (hij kan alleen op een paard zitten), en dat werkt, maar er is hier ook een meisje geweest dat Z gereden had, en die er nog niet eens de dam mee afkwam, omdat ze zelf enorm nerveus was, wat overging op mijn paard, dus ergens kan ik mij er ook wel iets mee voorstellen. Kan de eigenaar ook niet mee op de fiets erlangs?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:35

Dat ze het niet aandurft snap ik ook wel. Maar ze stelde inderdaad geen andere opties voor. En had zo iets van dit is wat je krijgt, je hebt gezien dat ze zeker braaf is en in principe verkoop ik haar als onbeleerd.

Alleen met haar naar buiten zat er dus niet in, en ik denk aan de reactie van de verkoper dat ze ook niet vanplan zou zijn om aan de hand ermee naar buiten te gaan of dat ze zelf mee loopt of fietst..

het feit dat het paard zo braaf was, en er wel een stuur opzat gaf wel aan dat ze gereden is, de vraag van mij uit is dan natuurlijk hoe ze buiten is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:48

Maar het diertje wordt als onbeleerd verkocht met bijpassend lage prijs, ik vind het dan best normaal dat je geen buitenrit kan maken als proefrit. Ik vind zelfs dat het diertje dat niet hoeft te kunnen als het wordt aangeboden als onbeleerd.
Dus dan neem je inderdaad of de gok dat ze het kan en je hebt mazzel qua prijs als dat zo is en je hebt pech als er toch meer werk en tijd in zit, of je laat haar staan en zoekt verder.

Verder vind ik persoonlijk een 'braaf paard voor buitenritten' juist best bijzonder, die mogen vaak niet te veel kosten terwijl de vraag redelijk hoog is en het aanbod redelijk laag. Dan heb ik het niet over de kapotgereden sportpaarden die uit ellende toch niets meer doen buiten of de 'brave' buldozers die met hun brutale kop niet bang zijn voor de duvel maar ook voor geen meter luisteren, maar over de gezonde, goed opgeleide (want je wilt wel lekker zorgeloos kunnen rijden) en brave/bomproof paarden. Dat zijn in mijn ogen toch best kostbare paarden, maar omdat het recreatiepaarden zijn mogen ze opeens niets meer kosten. Dat is trouwens algemeen hoor, ik weet jouw specifieke budget en eisen niet dus of dat bij jou het geval is kan ik niet zeggen.

Ik zie vaak dingen langskomen bij verkopers waar ik mijn wenkbrauwen voor optrek, verzwegen verleden of medische dingen, verborgen handelaren etc. Maar hier snap ik de verkoper helemaal.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:01

Het blijft altijd lastig. 2 x iemand gehad die paarden buiten wilde uitproberen. 1 x ben ik op de fiets mee gegaan en 1 x met een ander paardje mee gegaan voor een iets groter rondje
Beide waren daarna direct verkocht
Maar ik snap dat je niet alles zomaar mee geeft

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:10

Ook ik vind het zeker niet gek dat je hem niet mee naar buiten mag nemen. Het paard wordt als onbeleerd verkocht, blijkt braaf in de bak. Dan heb je al behoorlijke mazzel.

Waarom ga je naar een onbeleerd paard kijken terwijl je zeker wilt weten dat die braaf buiten onder het zadel is??

Een gezond,zonder gebreken, niet te oud paard willen voor een lage prijs die bomproof is, is idd lastige zoektocht.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:19

Ik weet uit eigen ervaring hoeveel uur er in steekt om een paard braaf "te maken" dus ja, juist voor een braaf buitenrijpaard vind ik het normaal om iets meer naar te leggen.

Brave kinerponys betaal je ook meer voor.

Ik zou de gok nemen en deze mits klinisch ggk voor een leuk bedrag meenemen. Maar ik vind zelf zadel of verkeersmak maken dan ook geen probleem.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:23

aangezien dit paard uit het buitenland komt, ik meerdere verhalen en ervaringen heb gehoord over paarden die ook daarvandaan kwamen en allemaal eigenlijk wel bereden bleken te zijn en goede paarden. Aangezien ze niet wisten of het paard bereden was, omdat ze dit zelf niet kunnen proberen de gok genomen.
Beest bleek super braaf, maar wilde hem wel ook buiten proberen.

Als ze mij er niet op zou willen laten omdat ze dat als verkoper niet durft dan was het misschien een optie geweest om een kennis erop te zetten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:27

Silver, je mag verwachten dat als ze tijd gaan besteden in het buitenrijden en hij blijkt daarin braaf te zijn, dat dan de prijs ook stijgt.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:36

cobiie schreef:
Silver, je mag verwachten dat als ze tijd gaan besteden in het buitenrijden en hij blijkt daarin braaf te zijn, dat dan de prijs ook stijgt.

Als die prijs dan net buiten mijn budget valt zou ik het er eventueel ook gewoon voor neertellen, als ik dan de zekerheid heb van een braaf paard.
Dit paard was nu trouwens meer naar mijn minimaal als maximaal wat betreft budget.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:51

maar je kunt toch voorstellen of je ermee mag wandelen, of dat ze meegaat? Misschien heeft ze hier zelf helemaal niet aangedacht, kan ook he?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:11

Als ik een onbeleerd paard te koop heb, zou ik al niet eens toestaan dat iemand er toch op kruipt, laat staan naar buiten gaan

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:17

Ligt toch ook aan de locatie van stal of dat haalbaar is. Als er een 80 km weg strak voor de stal langs raast, dan stuur ik ook niet graag iemand op pad met een paard.

Silver, heb je bij de eigenaar voorgesteld dat je bereidt bent meer te betalen als het dier zichtbaar braaf buiten is. Dan zijn mensen vaak wat meer gewillig tijd erin te steken dan wanneer je het verwacht voor de prijs van het "onbeleerde" dier.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:56

Ik heb 1x iemand op een brave haflinger langs de weg laten gaan. Ik zelf mee lopend. Pony ging dus mooi aan het rennen en bokken. Dit doe ik dus nooit meer zomaar. Dan moet iemand in de bak laten zien dat diegene het paard of pony wel de baas is en ook in omgang en dan kan het misschien wel.