Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:15

Dat geloof ik echt Charisma, ik weet nog hoe ik stond te stuiteren toen ze voor het eerst op Haydn gingen zitten :D *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:54

Oef charisma, dan zou ik ook met bijeengeknepen billen hebben gezeten. Fijn dat het goed gegaan is.

Ik weet van mijn jonkie nu ook dat hij reageert op suiker rijke voeding. Nu nog even zien of hij er alleen bokkerig (aan de hand) van wordt of dat hij dat in zijn rijden ook meeneemt of omzet in werklust. Per ongeluk experiment.......

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:14

Moniek.....weet je eigenlijk hoe het met haydn gaat nu?
charisma...zo dat s een flinke tijd onderweg, gelukkig is hij braaf geweest!

Paardje was erg braaf gisteren, geen stap verkeerd gezet en al vrij snel meisje zelf erop gezet die fijn in de rondte ging. Echt een heerlijk nuchter dier.

Vandaag hum maar weer eens gezadeld na een week vakantie. Zonder longeren en gewoon weer verder waar we gebleven waren, hoe lekker is dat dan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:26

Ze gaan allemaal goed zeg. Wat een rit 2,5 uur .. daar word je niet blij van

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 02:53

Vandaag ging het rijden niet zo goed :( ik stapte op had net me beugels in wilde weg stappen en in plaats van dat ze normaal weg stapt begint ze als een malle te steigeren te bokken springen. Ik vloog er gelijk van af en ben weer niet meer opgestapt had net weer het vertrouwen eindelijk een beetje terug. :(

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 06:57

Oh jee, rondje longeren vooraf en iemand vast laten houden? Snap dat je niet meer opgestapt bent, maar of dat heel wijs is..?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:43

Carmuh, ik weet alleen dat het goed gaat...

Mvgr, poeh dat is een reactie die je niet wilt, ik zou er ook afgegaan zijn ( heb hetzelfde meegemaakt ) maar idd wat vencedor zegt... Of het heel wijs is ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:50

Mvgr: das geen leuk begin van een rit idd! Spijtig dat je vertrouwen weer een deukje heeft gehad. Ik zou vandaag opnieuw rijden en eerst effe longeren en er dan op. En hopelijk geen geintjes vandaag :) indien toch zou ik toch proberen te blijven zitten en door te rijden ofwel iemand anders het even laten doen. Ze moet niet denken dat dit spelletje resulteert in niet werken natuurlijk! :)

Carmuh: klinkt als een heel leuk paard :)

Ja, ik was ook echt heel trots op mijn kerel. Hij heeft echt maar 1x gebruld en dat was toen we stilstonden in de file. Voor de rest niet gevoeld dat ik een paard bijhad :)
Als hij in alles zo makkelijk gaat zijn en koel in de kop, heerlijk!
Benieuwd hoe hij het doet, maar durf die man ook niet teveel lastig te vallen :o, misschien half volgende week eens bellen :)

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:59

Nee het is inderdaad niet heel wijs dat ik er niet meer opgegaan ben maar ik had haar daarna gelongeerd en ze bleef daarna alsnog hele tijd springen naast me dus durfde het niet meer aan, vandaag ga ik wel weer een nieuwe poging wagen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 11:23

Aaah klote mvgr! Ik zou anders ook kijken naar iemand die hem een paar keer wilt rijden en goede bokkensprongen kan uitzitten. Vaak leren ze het dan wel af als ze weten dat er toch niemand af vliegt.

Leuk om te horen dat verder iedereen zo goed gaat! En vooral bij jou Carmuh, wat leuk dat dat meisje er zo op kan wegrijden.

Hinde heeft even een rustige maand nu, ze is weer ontzettend aan het groeien. Ik zie haar opeens een stuk langer worden en van voren weer omhoog schieten. Ik heb gisteren een nieuw aanwinstje opgehaald voor op stal en daar is ze helemaal verliefd op. Meet Silvester:

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:00

Aah wat een schatje. Wat wordt dat voor maat?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:06

Wat fijn Orsje dat History zo braaf is. :D :D
Over een paar weken komt onze History ook weer naar huis. *\o/* *\o/* Lang genoeg buiten gespeeld en tijd om weer naar "school" te gaan voor het weer koud (en paard te fris) wordt. Ben benieuwd of we hem zo weer kunnen oppakken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:49

Ik heb ons zojuist opgegeven voor de noord Holland cup in Barsingerhorn :D
Ik heb er zin in ;)

Wat een leukerdje Yentl :)

j_vdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:09

Carmuh, hij komt inderdaad uit Spanje, al heb ik hem gewoon hier bij een handelaar vandaan. Als iemand mij hier kan vertellen hoe ik een foto normaal post zal ik dat zeker doen, maar ben dr nooit zo handig in hahaha

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:50

Aaahwww Yentl.....die is leeeeeuk!!
mvrg....Snap volledig dat e er niet meer op gegaan bent inderdaad. Vertoon ze dit vaker? Wellicht een idee om even met iemand er op te gaan die hem even goed kan aanpakken als hij dit gedrag vertoont?
moniek...waar kan je je daarvoor opgeven, kan het nergens vinden.Wil ook graag meedoen :d

Vandaag weer met het paard van stalgenootje bezig geweest. Ze ging er nu zelf gelijk op wel nog aan de lijn en voor het eerst in de buitenbak. Helaas had ze haar niet helemaal bij zich en is ze eraf gevallen. Wel gelijk weer erop en toen nog fijn gereden. Donderdag ga ik haar weer even rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:56

Carmuh op de site van het Kwpn ;) je kunt ook even googelen op noord Holland cup 2015 Barsingerhorn .. Kom je er ook :) .
Leuk dat je je ook op gaat geven , gezellig :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:11

moniek21 schreef:
Carmuh op de site van het Kwpn ;) je kunt ook even googelen op noord Holland cup 2015 Barsingerhorn .. Kom je er ook :) .
Leuk dat je je ook op gaat geven , gezellig :)

Thanks, gevonden en opgegeven. Ben benieuwd.
Heb hum trouwens ook opgegeven voor de thuiskeuring van het kwpn 16 september, ook erg benieuwd wat ze van haar vinden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:20

Leuk Carmuh :D .. Oh dat is ook wel heel spannend, hoe gaat dat in z'n werk ? Is het een beetje
net als dat ze bij je veulen komen kijken .. Maar dan met heen en weer rennen ?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:26

moniek21 schreef:
Leuk Carmuh :D .. Oh dat is ook wel heel spannend, hoe gaat dat in z'n werk ? Is het een beetje
net als dat ze bij je veulen komen kijken .. Maar dan met heen en weer rennen ?

Van wat ik begreep komen ze haar exterieur beoordelen e inderdaad stappen en draven. Ze kan dan geen ster worden maar wel stb exterieur. Aan de hand van deze beoordeling ga ik bepalen of we dan de ibop gaan doen in november.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:37

Wauw wat is iedereen al weer ver!! Heb even alles terug gelezen. Ik heb al lang niet meer van me laten horen dus hierbij een update.

Mijn cremello Sunshine was bij mijn laatste update 3 wkn kreupel geweest. Daarna hebben we het weer lekker rustig aan gedaan. We zijn nu zo ver dat Sunny zelfstandig kan stappen en draven zonder de longe. Ik ben zo trots! Vandaag ging het ook heerlijk. Voor het eerst hebben we de longeerlijn er tijdens de draf ook afgegooid en ik heb het gewoon geprobeerd. En ze was suuuper braaf. Ook heel enthousiast en ze vond het heel leuk. Zo leuk dat ze 1 lange zeide zelf in galop sprong en even vrolijk een sprintje nam! Gelukkig zit er al aardig een rem op dus is ze snel terug te nemen. Wij staan bij een stal waar we zo het bos in stappen, dus de laatste paar keer ben ik uit gaan stappen in het bos. Ze vind dat allemaal wel spannend maar heeft zoveel vertrouwen dat ze overal langs heen gaat en het niet erg vindt. De hele weg loopt ze met gespitste oortjes naar voren en is ze gewoon echt aan het genieten. Heerlijk!

Hier een foto van ons op de hellendoornse berg, en in de bak.Afbeelding
Afbeelding

Ik kan je niet vertellen hoe ongelovelijk trots ik ben! Galop hebben we onder het zadel nog niet gedaan. Dus dat is onze volgende stap!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:23

Carmuh, oké duidelijk ;) .. Als je ibop gaat rijden is dat ook in Barsingerhorn .. Ben je daar iig al een keer geweest met de noord Holland cup ;)

Loei, wat is ze toch leuk, wat super dat ze het zo goed doet.. En wat heerlijk dat je in het bos kunt rijden zeg .. Stiekum wel een beetje jaloers ;)

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:50

loei: wat een super leuk paardje heb je! :)

mvgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:53

Vandaag heb ik iemand erop gelaten die aardig goed kan blijven zitten, mijn paard begon weer helemaal gek te doen te springen en te bokken en weet ik het allemaal. Ze bleef goed zitten en pkte er goed aan waardoor mijn paard dus dacht hier ben ik het ook niet mee eens, dan laat ik me toch lekker vallen waardoor ze er onder lag |( nou ik ben bang dat ik er nu helemaal niet meer op ga en ik weet ook niet meer zo goed wat ik moet doen...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:25

Wegbrengen naar iemand die een pak meer ervaring heeft. Dat zou ik doen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 00:20

@mvgr; ik zie dat je in Spijkenisse woont. Ik ken eventueel iemand welke professioneel (moeilijke) paarden beleerd en/of doorrijdt aan huis. Weet je wel zeker dat het niks medisch is? Eventueel een slecht passend zadel of iets in d'r rug wat niet helemaal lekker zit.