[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:00

Ach meisje :( ik wens je heel veel sterkte! Ik had mijn commentaar wel klaar over je aanpak maar blijkbaar was hij toch echt niet goed :n je hebt er iig alles aan gedaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:03

och jee,wat vreselijk!Maar velen malen beter dan gezeul met een paard wat niet o.k is.
Wat een moeilijke beslissing zal dit geweest zijn voor je,je hebt zoveel moeite gedaan voor hem!
Wat kwam er uit het onderzoek?
Heel veel sterkte |(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:08

Wat een vreselijk nieuws, Cherry. In de tijd dat je nog mod was heb ik jullie ook altijd gevolgd en ik had zo gehoopt dat jullie de stijgende lijn voort hadden kunnen zetten en samen nog heel erg veel plezier zouden hebben na jullie toch wat moeilijke start. Enorm ellendig dat het niet zo heeft mogen zijn.
Ik wil je ontzettend veel sterkte toewensen met dit grote verlies :(:)

Noukie

Re: [VOLG] Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:23

Ik heb je topics altijd gevolgd en zoveel respect voor jouw inzet. Financieel, maar vooral emotioneel. Je hebt alles geprobeerd, aan jezelf gewerkt, jezelf aan alle kanten overwonnen en wat moet het pijn doen dat dit het resultaat is.
Je bent zo goed geweest voor Fie, helaas heb je er zelf weinig van kunnen genieten.
Héél erg veel sterkte gewenst.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:31

Vreselijk.... Ik heb jullie ook vanaf het begin gevolgd, vanaf het opleertopic. Deze wending had ik nooit zien aankomen. Er is een schitterend sterretje bij in de paardenhemel... Veel sterkte meis.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 17-01-17 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:32

Heel veel sterkte, wat een moeilijke knoop om door te hakken.

Heb zelf ook een jong paard gehad waar ik alles bij elkaar misschien 20 keer opgezeten heb in 5 jaar tijd. Ging ook van het een naar het ander en hij is nooit goed geweest. Op een gegeven moment ben je zowel emotioneel als financieel uitgeput.

En wat is het dan rot als ie niet de trailer in wil, dat maakt het allemaal extra moeilijk want je voelt je al zo rot omdat je weet dat ie misschien niet mee terug komt dan. Ik voel met je mee :(:)

Ik wens je voor de toekomst een geweldig paard als je er aan toe bent. Hij of zij mag de hoefjes dicht knijpen met zo'n eigenaresse.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:37

Heel veel sterkte. Een dappere beslissing na al die zorgen :(:)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:53

Jeetje..
Ik volg jullie al sinds het begin en zelfs dit doet mij een beeje pijn. Hoopte zo erg op een happy ending voor jullie. Maar dit is toch het beste!

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:20

Heel veel sterkte Dreamy, wat verdrietig. :(:)

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:22

Heel veel sterkte meid. Als je wil mag je me altijd appe!
Fieg had zich geen beter bazinnetje kunnen wensen, jij heb alles gedaan in het belang van hem. Jij bent nooit egoïstisch geweest en dat ben je ook niet met deze beslissing! Ik vind het mega dapper van je. Je heb gekozen wat voor hem het beste is, wat je altijd al deed vanaf de dag dat je hem had.

Dikke knuffel meid! En sterkte. Maar vergeet echt niet dat het zo beter is. Beter voor jou maar ook zeker voor fieg !

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:25

Heel veel sterkte TS, je hebt een moedige beslissing gemaakt :(:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:27

Totaal niet gevolgd maar deze avond helemaal bijgelezen.
Wat een verhaal zeg, heel veel sterkte :(
Wat een ontzettend mooi paard was hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:39

Oh Cherry meis...ik heb zo'n bewondering voor de moed waarmee je voor hem ging, voor de zorg en liefde die je hem gaf en voor je geduld. Wat ontzettend naar dat het zo moet eindigen, ik had het jullie zó anders gegund. Heel veel sterkte meid...dikke :(:)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:42

Lieve lieve Cherry.... Wat een bewondering heb ik voor jou... Je hebt zo hard geknokt, ondanks alle tegenslagen probeerde je het keer op keer weer.
Heel, heel heel veel sterkte :(:) En wat een dappere beslissing heb je gemaakt. Diep, diep respect. :+:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:44

Lieve lieve Cher, heel veel sterkte.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:44

Cherry wat verschrikkelijk, na al die liefde, moeite en geld wat je erin hebt gestoken om je maatje te helpen. Maar wat goed ook van je dat je de beslissing hebt kunnen nemen.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst meis in deze vreselijk moeilijke tijd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:46

Wat een vreselijke maar ook moedige beslissing. Heel veel sterkte.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:50

Wat vreselijk verdrietig. Sterkte.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:17

Wat een verschrikkelijk lastige maar heel eerlijke beslissing :(:) Veel sterkte voor jou! Je hebt alles gedaan wat je kon!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:11

Ik lees al een hele lange tijd mee, en ben geschokt dat het zo heeft moeten lopen. Ontzettend veel respect heb ik voor je doorzettingsvermogen, je bent een paardeneigenaar waar zovelen een voorbeeld aan kunnen nemen. Heel veel sterkte toegewenst met dit grote verlies. Y;(

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:19

Heel veel sterkte❣

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:59

Wat heb jij een dappere en moeilijke beslissing gemaakt.. Bewondering voor je doorzettingsvermogen, je optimisme en de liefde die je hebt voor Figo.
Vreselijk verdrietig dat je hem toch moest laten gaan.. Neem jezelf niets kwalijk, je hebt er werkelijk alles aan gedaan.. Heel veel sterkte de komende tijd. :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 06:42

Een laatste verslag..

Ik werd gisterochtend onrustig wakker, want waar het die dag naartoe zou gaan dat wist ik niet. Ik besloot de dierenarts te bellen over de opties die ik zou hebben en stelde ook de vraag of euthanasie een optie was bij een (jong) paard als deze. Maar gezien zijn medische dossier + verleden, juist al op zo'n jonge leeftijd, stond mijn dierenarts voor die optie zeker open. Dat gaf me wel rust, want ik had al het gevoel dat het niet met "maar een bezoek van een osteopaat" op te lossen zou zijn. Maar eerst maar eens even afwachten wat er met de controle zou uitkomen.

Toen ik die ochtend op stal aan kwam en hem begroette, kreeg ik warempel een hinnik terug. Hij hinnikte normaal nooit naar mij in zijn stal ter begroeting (alleen als hij slobber/eten krijgt maakt hij geluid :') ), dus gelijk schoot ik vol.
Afbeelding
Ik heb even lekker geknuffeld en gepoetst, en ben daarna nog even naar huis gegaan om toch wat te eten. Dat was me nog niet gelukt.

Na het eten ging mijn vriend met mij mee naar stal. Daar zag ik m'n vriendinnetje Detroit @ Bokt haar paard laten grazen en dat leek mij ook wel nog even een fijn idee voor Fie. Nog even lekker grasjes eten <3
Detroit d'r vriend met haar paard, en die van mij met Fie <3 :D
Afbeelding

Tsja, en toen werd de trailer voorgereden en was het tijd om in te laden. Waarschijnlijk voelde Fie mijn spanning + was hij de trailerritjes nu wel zat, want we hebben 20 minuten gedaan om hem de trailer op te krijgen. Hij wilde écht niet, terwijl hij normaal zelfs erop liep als het niet eens de bedoeling was. Wat is dat een rotmoment zeg, als je juist nog even wilt genieten van je paard maar in plaats daarvan sta je te worstelen. En wat was hij onrustig de hele trailerrit..

Op de kliniek aangekomen liep hij dan weer op zijn dooie gemakje mee, hoewel hij het wachten in de box dan weer helemaal niks vind. Braaf liet hij zich voor de zoveelste keer heen en weer rennen en op de volte zien. Zuiver was hij in ieder geval nog steeds niet.
Zijn rug werd gevoeld en het was gewoon niet goed, zo gevoelig. Op de scans en foto's was de aanleiding daar naartoe niet te vinden, niet voor zo'n erge gevoeligheid. De twee trajecten die nog konden, zouden geen zekere toekomst kunnen bieden en de kans was groot dat het maar tijdelijke pijnbestrijding zou zijn. Weer de medische molen in met veel onzekerheden dus.. dat kon en wilde ik niet meer.
De dierenarts begreep heel goed dat dit genoeg was geweest en vond het eerlijk en reëel om hem te euthanaseren.

We liepen naar een box met ontiegelijk veel stro. Ik dacht aan wát een heerlijk bed dat voor hem zou moeten zijn.. en Fie dacht natuurlijk alleen maar aan eten. :+
Afbeelding
Terwijl ze de spuiten gingen klaarmaken, hebben Detroit, vriend, stalgenoot & ik nog even lekker met hem geknuffeld. Zo'n moment is zo gek, want je weet dat je vriendje er zometeen niet meer is terwijl je nu nog met hem loopt te kroelen en grapjes loopt te maken.

Het hele inslapen ging zo ontiegelijk snel en vredig. Maar jeetje, dat je op zo'n moment beslist over de leven van een dier is zooo raar en naar. Maar het is beter zo. Geen pijn, geen stress. Hij is gegaan zoals hij was, met zijn oortjes naar voren <3

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 07:07

Oh Cher ik vind het zo vreselijk voor je...maar wat heb jij een dappere beslissing gemaakt voor hem... :(:)
Verslag gaf mij kippenvel...fijn dat Arianne er was om je te steunen en ik wens je heel veel sterkte!!

Y;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:01

Een dappere maar moeilijke beslissing.

Heel veel sterkte.