Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:12

"Dat is een hele uitdaging, zeg, dat rodeo."
"Western, mam, western."
:')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:36

maaikman schreef:
"Dat is een hele uitdaging, zeg, dat rodeo."
"Western, mam, western."

pony rent bokken door de bak vandaag en na afloop:
je moet wel een ander zadel hoor als je dat gaat doen!

florie71

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:13

Vandaag hielpen er enkele jongens met een lichte verstandelijke beperking mee opstal.
Zouden even pauze houden.
Vroeg er 1; moet ik er eerst nog 1 afmaken?
Huh????
Pffff hij bedoelde gelukkig geen paard maar een stalbox die hij aan het mesten was

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:00

Ik had het laatst met mijn vriend over paarden en dat ze verharen als ze de zomer in gaan.
Zijn antwoord (dat ik daar zelf nooit opgekomen ben 8)7 )
'Maar dan zet je ze toch gewoon even in de harde wind, dan zijn die haren er zo vanaf'
Ik kwam niet meer bij van het lachen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 01:35

Hoorde ooit iemand praten over 'een paard mer bloedlijnen'
Due andere persokn vroeg zich af of het bloed van een ander paard Dan in rondjes ging ipv in lijnzn

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:04

Mijn broertje zegt altijd 'gebit' ipv 'bit' :')

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:59

Lizzyy schreef:
Ik had het laatst met mijn vriend over paarden en dat ze verharen als ze de zomer in gaan.
Zijn antwoord (dat ik daar zelf nooit opgekomen ben 8)7 )
'Maar dan zet je ze toch gewoon even in de harde wind, dan zijn die haren er zo vanaf'
Ik kwam niet meer bij van het lachen _O-

Haha, ik denk in beelden. :') Leuk bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:48

Ik werk sinds maandag in een kinderboerderij waar 2 paarden staan glory (boerenpaard) en jewel (haf)
Kwam ee gister een collega binnnen lopen da glory doodziek was
Glory lag gwn lekker in het zonnetje te slape

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:54

Vanochtend vertelde ik aan een collega ( lieve man, maar totaal geen paardenkenner) dat ik tweede pinksterdag een buitenrit had gemaakt in plaats van de normale paardrijles die ik elke maandagavond heb. Vervolgens zegt hij:" wat raar..zit jij dan nog steeds op paardrijles??" Hij dacht dat als je eenmaal op een paard hebt gezeten, je dan wel weet hoe je moet rijden en geen les meer nodig hebt!! Ik heb hem uitgedaagd om eens een proefles te nemen.. Kijken of hij dan nog dezelfde mening heeft! Het leuke is dat hij het echt gaat doen!!! Hij is 45! :)

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:00

Mijn broer wilde een drietal jaar geleden ook een proefles nemen. Meneer dacht dat hij dat wel even zou doen.. Die zomer maken we met de familie een fietstocht, komen langs een weiland met niet zulke grote Haflingers. Ik stop om ze te aaien. Het leken erg brave nieuwsgierige dieren (oortjes naar voren, vriendelijke snuitjes). Mijn broer blijft bedenkelijk staan kijken met de fiets in zijn hand en vraagt of alle paarden zo enorm groot zijn.... Hij vind ze toch een beetje eng!! _O- niets meer gehoord van hem over die zogenaamde proefles. Mijn broer is een grote sterke jongen van 1:90 lang!!!! ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:23

euhm ja het was spelletjesdag met een 'pimp-je-pony' wedstrijd
kzat in een groep met 2 kindjes en ja die pony zag er niet uit: hartje op haar hoofd & poep, aan de andere kant van haar poep een superman logo, manen en staart onder de strikjes en bloemetjes, halster onder de lintjes en bloemetjes, strikjes rond de benen,...
ineens een kindje (dat niet rijd) 'kijk mama amika :o'
was een konik pony (dus wildkleur?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:35

WAT????, moet een paard drie zijn voor je er op mag. Kan je daar niet meteen op gaan zitten.
Eh, lieverd.... Paarden komen niet uit een fabriek ze worden geboren en heten dan veulentjes en die moeten eerst groeien.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:26

Mieke93 schreef:
Ik had vorige week iets grappig voor.
Ik had een kleine baal stro klaargelegd in de stal en mijn vader ging dzez open strooien, terwijl ik de paddock ging proper maken. Roept hij ineens, breng nog maar zo'n baal of 4 want dit is echt te weinig!
Had hij elk plakje stro in de stal gelegd als een 'tegel' zodat er echt een vloer van stro zou liggen, dat leek hem echt de juiste manier :D
Heb hem dan maar even uitgelegd dat die plakjes uit elkaar getrokken moeten worden haha

Aah, wat fantastisch lief :-).
Heb ik in mijn jeugd gemist, een vader die zo begaan is om mee te helpen met dingen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:52

Toen ik een aantal jaar terug aan mijn vader vroeg of hij de singel (uitgelegd wat dat was) een gaatje strakker wilde doen terwijl ik mijn cap ging halen, begon hij daar netjes aan...om vervolgens een rondje om mijn pony heen te lopen en óók aan de rechterkant de singel aan te trekken. "Zo hey, aan die kant ging het goed, maar hier krijg ik hem echt geen gaatje strakker hoor"

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:27

Basilicium schreef:
Toen ik een aantal jaar terug aan mijn vader vroeg of hij de singel (uitgelegd wat dat was) een gaatje strakker wilde doen terwijl ik mijn cap ging halen, begon hij daar netjes aan...om vervolgens een rondje om mijn pony heen te lopen en óók aan de rechterkant de singel aan te trekken. "Zo hey, aan die kant ging het goed, maar hier krijg ik hem echt geen gaatje strakker hoor"

Ik singel altijd aan twee kanten aan hoor

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:38

Toen mijn vriend voor het eerst meeging naar de manege, vond hij het heel gek toen ik vertelde dat ik op een pony moest rijden. Hij dacht namelijk dat Shetlanders de enige pony's waren en dat alles dat groter was, een paard was :') . Ik heb hem uitgebreid uitgelegd hoe het zit met de stokmaten van pony's en paarden, maar tevergeefs, voor mijn vriend is alles dat geen Shetlander is een paard :') .

Toen ik vervolgens ponylief ging opzadelen (hij is denk ik rond de 1,50), vroeg ik aan mijn vriend of hij het erg vond om even alleen met de pony te blijven. Ik wist namelijk niet waar z'n spullen lagen dus dat moest ik even vragen. 'Pff tss tuurlijk vind ik dat niet erg, ik heb tussen twee vechtende stieren gestaan, dit durf ik echt wel, blablabla.' Nouja, geen probleem dus :D . Kwam ik vervolgens terug, hoor ik mijn vriend tegen de pony praten: 'Jij bent best wel groot eigenlijk he. Wel lief doen voor m'n vriendin hoor, want ik wil niet dat ze heel hard valt.'
Vertelde die achteraf dat ie het rete spannend vond om alleen met zo'n groot paard te zijn _O-

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:40

@Naskapower: Oh wauw. Eigenlijk niet over nagedacht... Ik snap dat het opzich niet uitmaakt aan welke kant, maar ik heb nooit anders gezien of gedaan. Maar zo kan het inderdaad ook :)
Ik vond dat van mijn vader echter vooral grappig omdat hij totaal niet door leek te hebben dat hij links en rechts uiteindelijk aan dezelfde singel trok (getuige wat hij zei over het niet strakker krijgen rechts)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:48

marindexo schreef:
Toen mijn vriend voor het eerst meeging naar de manege, vond hij het heel gek toen ik vertelde dat ik op een pony moest rijden. Hij dacht namelijk dat Shetlanders de enige pony's waren en dat alles dat groter was, een paard was :') . Ik heb hem uitgebreid uitgelegd hoe het zit met de stokmaten van pony's en paarden, maar tevergeefs, voor mijn vriend is alles dat geen Shetlander is een paard :') .

Toen ik vervolgens ponylief ging opzadelen (hij is denk ik rond de 1,50), vroeg ik aan mijn vriend of hij het erg vond om even alleen met de pony te blijven. Ik wist namelijk niet waar z'n spullen lagen dus dat moest ik even vragen. 'Pff tss tuurlijk vind ik dat niet erg, ik heb tussen twee vechtende stieren gestaan, dit durf ik echt wel, blablabla.' Nouja, geen probleem dus :D . Kwam ik vervolgens terug, hoor ik mijn vriend tegen de pony praten: 'Jij bent best wel groot eigenlijk he. Wel lief doen voor m'n vriendin hoor, want ik wil niet dat ze heel hard valt.'
Vertelde die achteraf dat ie het rete spannend vond om alleen met zo'n groot paard te zijn _O-

Aww, dat is echt super lief! Ik zou echt smelten als mijn vriend dat zou zeggen haha :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:52

Een koeienboer die mijn weitjes met beemdgrassen, roodzwenk en kattenstaart maar rommel vindt... ik zie het als een compliment :D

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:43

Letitia1991 schreef:
Nog eentje; toen mijn vriend voor het eerst een paard zag flehmen, was ie ervan overtuigd dat hij zijn tanden liet zien zoals een boze hond :')

Die ken ik jaa :')
'Uhh.. Ik.. Uhh..' Wat is er?
'Ik denk dat ie wil dat ik uit zn buurt blijf' _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:01

Ik was daarstraks op het werk en zei ah ja moet hoefsmid nog is bellen
Mijn collega: hoefsmid? Ik veil men nagels zelf hoor ;)

Was wel eerder als grap ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:05

Vijl, niet veil. Veil is engels voor sluier.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:18

'Moet ie z'n matje op?'
:') -- Sjabrak.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:27

RoyceMack schreef:
'Moet ie z'n matje op?'
:') -- Sjabrak.

Haha, mijn vriend noemt het altijd zijn deken :+

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:50

goldenarrow schreef:
Laatst was ik bij de verenigingsles, waar 2 beginners mee zouden rijden. Toen ik bij de ene keek had hij de peesbeschermers als scheenbeschermers aangedaan :') Vervolgens liep ik naar de andere om te helpen. Eenmaal aangekomen bij de peesbeschermers vroeg ik hoe die om moesten. Als antwoord kreeg ik eerst het scheenbeschermers verhaal. Toen ik nee zei was het: 'Wacht. Pezen zitten aan de achterkant van het been toch?' 'Ja.' *Draait peesbeschermers om, maar met de bolle kant naar boven* :')

Pas toen ik hem vroeg goed naar de vorm van het been te kijken draaide hij ze goed.

Bij ons op de manege kwam pony Britt regelmatig de bak binnen met de peesbeschermers aan de voorkant. Britt keek me dan altijd met zo'n blik aan van 'ja hoor, heb er weer een!'

Een kindje wilde graag op drie jarige rijden die net van het land kwam. Ik zei dat dat niet kon omdat die nog helemaal groen was. Kreeg ik als antwoord:
'Nee, hoor, die is echt bruin hoor!'