"Western, mam, western."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizzyy schreef:Ik had het laatst met mijn vriend over paarden en dat ze verharen als ze de zomer in gaan.
Zijn antwoord (dat ik daar zelf nooit opgekomen ben)
'Maar dan zet je ze toch gewoon even in de harde wind, dan zijn die haren er zo vanaf'
Ik kwam niet meer bij van het lachen
Mieke93 schreef:Ik had vorige week iets grappig voor.
Ik had een kleine baal stro klaargelegd in de stal en mijn vader ging dzez open strooien, terwijl ik de paddock ging proper maken. Roept hij ineens, breng nog maar zo'n baal of 4 want dit is echt te weinig!
Had hij elk plakje stro in de stal gelegd als een 'tegel' zodat er echt een vloer van stro zou liggen, dat leek hem echt de juiste manier
Heb hem dan maar even uitgelegd dat die plakjes uit elkaar getrokken moeten worden haha
Basilicium schreef:Toen ik een aantal jaar terug aan mijn vader vroeg of hij de singel (uitgelegd wat dat was) een gaatje strakker wilde doen terwijl ik mijn cap ging halen, begon hij daar netjes aan...om vervolgens een rondje om mijn pony heen te lopen en óók aan de rechterkant de singel aan te trekken. "Zo hey, aan die kant ging het goed, maar hier krijg ik hem echt geen gaatje strakker hoor"
marindexo schreef:Toen mijn vriend voor het eerst meeging naar de manege, vond hij het heel gek toen ik vertelde dat ik op een pony moest rijden. Hij dacht namelijk dat Shetlanders de enige pony's waren en dat alles dat groter was, een paard was. Ik heb hem uitgebreid uitgelegd hoe het zit met de stokmaten van pony's en paarden, maar tevergeefs, voor mijn vriend is alles dat geen Shetlander is een paard
.
Toen ik vervolgens ponylief ging opzadelen (hij is denk ik rond de 1,50), vroeg ik aan mijn vriend of hij het erg vond om even alleen met de pony te blijven. Ik wist namelijk niet waar z'n spullen lagen dus dat moest ik even vragen. 'Pff tss tuurlijk vind ik dat niet erg, ik heb tussen twee vechtende stieren gestaan, dit durf ik echt wel, blablabla.' Nouja, geen probleem dus. Kwam ik vervolgens terug, hoor ik mijn vriend tegen de pony praten: 'Jij bent best wel groot eigenlijk he. Wel lief doen voor m'n vriendin hoor, want ik wil niet dat ze heel hard valt.'
Vertelde die achteraf dat ie het rete spannend vond om alleen met zo'n groot paard te zijn
goldenarrow schreef:Laatst was ik bij de verenigingsles, waar 2 beginners mee zouden rijden. Toen ik bij de ene keek had hij de peesbeschermers als scheenbeschermers aangedaanVervolgens liep ik naar de andere om te helpen. Eenmaal aangekomen bij de peesbeschermers vroeg ik hoe die om moesten. Als antwoord kreeg ik eerst het scheenbeschermers verhaal. Toen ik nee zei was het: 'Wacht. Pezen zitten aan de achterkant van het been toch?' 'Ja.'
raait peesbeschermers om, maar met de bolle kant naar boven*
Pas toen ik hem vroeg goed naar de vorm van het been te kijken draaide hij ze goed.