[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:59

Omdat afspraken niet zijn nagekomen heb ik mijn paard weer terug te koop staan:

3.5 jarige schimmelruin 1.70 van lucky boy x cash x pilot
erg braaf en fijn te rijden paard
dressuurmatig heel erg soepel maar kent alleen nog het basis werk, springt wel makkelijk een galopswissel.
heeft een paar keer een oefenparcourtje gelopen wat hij erg simpel doet. 2x foutloos
is trailermak en braaf op ander terrein, wilt altijd presteren.
meer info of filmpjes via pb.
Laatst bijgewerkt door Castello91 op 29-10-12 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:11

Stokmaat?

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:14

Castello91 schreef:
Omdat afspraken niet zijn nagekomen heb ik mijn paard weer terug te koop staan:

3.5 jarige schimmelruin 1.70 van lucky boy x cash x pilot
erg braaf en fijn te rijden paard
dressuurmatig heel erg soepel maar kent alleen nog het basis werk, springt wel makkelijk een galopswissel.
heeft een paar keer een oefenparcourtje gelopen wat hij erg simpel doet. 2x foutloos
is trailermak en braaf op ander terrein, wilt altijd presteren.
meer info of filmpjes via pb.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:25

Oeps :')
Ik zat 10 x de tekst door de lezen, nauwlettend te kijken naar cijfers. En ik maar denken dat ik het niet zag staan...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:40

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:43

Batlow schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/60 ... nd=58&fs=1

Dit is een mooie, maar dat luchtzuigen maakt het erg goedkoop. Wat kan er zo nadelig zijn aan luchtzuigen, is dat nadelig voor de toekomst?

het kan een nadeel zijn maar dit hoeft niet maar de paarden hebben meer kans op koliek al ken ik een paar paarden die nog nooit wat hierdoor gekregen hebben.
en sommige paarden zijn niet dik te krijgen omdat ze er toch last van hebben, maar zo te zien deze niet op de foto,.
maar omdat dit paardje zo jong is kan het ook zijn dat dit paard last van de maag heeft en hierdoor gaat luchtzuigen.
en hiervoor kun je altijd een kuurtje proberen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:50

ralphtdw schreef:
Batlow schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/60 ... nd=58&fs=1

Dit is een mooie, maar dat luchtzuigen maakt het erg goedkoop. Wat kan er zo nadelig zijn aan luchtzuigen, is dat nadelig voor de toekomst?

het kan een nadeel zijn maar dit hoeft niet maar de paarden hebben meer kans op koliek al ken ik een paar paarden die nog nooit wat hierdoor gekregen hebben.
en sommige paarden zijn niet dik te krijgen omdat ze er toch last van hebben, maar zo te zien deze niet op de foto,.
maar omdat dit paardje zo jong is kan het ook zijn dat dit paard last van de maag heeft en hierdoor gaat luchtzuigen.
en hiervoor kun je altijd een kuurtje proberen

Luchtzuigen heeft niks uit te staan met koliek, die "wijsheid" is al enkele decenia achterhaald.

Luchtzuigen is door ander management vaak (bijna) volledig te elimineren.
Wij hebben er ook eentje die luig zoog, maar dat is voor 99,9% verdwenen sinds ze bij ons 24/7 buiten woont en weiland ter beschikking heeft. Toen we haar wat serieuzer begonnen te "rijden" kwam het even terug (stress en spanning) maar intussen is ze daar ook overheen en zien we het eigenlijk niet meer gebeuren.
Kuurtje tegen maagzweren kan zinvol zijn, maar zonder serieuze wijziging van management neem je meestal de oorzaak niet weg en is zo'n kuur dus feitelijk ook zinloos.

Kortom: Buitenkansje!!! Heb jij de mogelijkheden om dit paard een betere omgeving met minder stress te bieden, dan heb je er eentje voor heel weinig.
Jammer dat het een ventje is, anders was ik al onderweg...........

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:57

Helaas te laat, hij is verkocht kreeg ik net in een berichtje. Anders was het idd een buitenkansje, voor die prijs had ik hem niet laten liggen.....
zou 24/7 buiten komen met schuilstal. Dat was goed geweest, weinig mogelijkheden om uberhaupt te zuigen..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:59

ik had dit paard ook zo op gehaald mooi paardje om te zien.
er staan ook filmpjes van op internet.
alleen had deze man een ander paard te koop en ze veranderen elke keer heel erg in prijs met een paard wat ik erg raar vind,.
eerst 6000 toen 9500 en ergens anders in de 8000 en toen had hij een fragmentje in de kogel

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:00

en ik krijg een berichtje van hij is verkocht voor 1000 terwijl ik daar niet omvraag en dit vind ik dan wel een beetje vreemd

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:13

ralphtdw schreef:
Nessie schreef:
http://link.marktplaats.nl/601219034 Had hier graag willen kijken, maar helaas is hij van het weekend verkocht.. Spreekt er 1 me eens aan (Wat bij een Kwpn zeer uitzonderlijk is).. Zucht.

hier hebben wij vrijdag en zaterdag bij gekeken echt een geweldig paard maar het paard was voor mijn zusje echt te klein maar moesten gewoon nog een keer kijken.
maar dit kon kloppen want er kwam een meisje zondag uit linde zijden hun en een zeer vertrouwd adres.
en kon lopen om te kwijlen hahah

Zou ik mogen weten hoe groot je zusje is? :)

*gaat weer in de meeleesmodus*

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:14

ralphtdw schreef:
en ik krijg een berichtje van hij is verkocht voor 1000 terwijl ik daar niet omvraag en dit vind ik dan wel een beetje vreemd

Ja klopt, zei hij ook tegen mij... ad is nou verwijdert

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:17

[

ik denk dat mijn zusje 1.70 is misschien nog groter dit is niet zo heel groot maar zij heeft extreem lange benen en dat is bij de meeste paarden een probleem op sommige paarden van 1.70 staat zij nog raar op door haar benen.
maar wij hebben heel erg getwijfeld om haar te kopen, want het is een schitterend beest moet wel meer body krijgen enz maar is logisch maar door dit hebben wij besloten om het niet te doen want dit paardje is ook nog het type dames paardje.
maar volgends mij is dit paard al verkocht en anders is het echt de moeite waard want de eigenaren hebben echt heel veel verstand van paarden (deze mensen kennen wij al heel lang)
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 29-10-12 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:18

Batlow schreef:
ralphtdw schreef:

Ja klopt, zei hij ook tegen mij... ad is nou verwijdert

ja dit is toch vreemd als je dit zo zegt of niet.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:29

ralphtdw schreef:
ik denk dat mijn zusje 1.70 is misschien nog groter dit is niet zo heel groot maar zij heeft extreem lange benen en dat is bij de meeste paarden een probleem op sommige paarden van 1.70 staat zij nog raar op door haar benen.
maar wij hebben heel erg getwijfeld om haar te kopen, want het is een schitterend beest moet wel meer body krijgen enz maar is logisch maar door dit hebben wij besloten om het niet te doen want dit paardje is ook nog het type dames paardje.
maar volgends mij is dit paard al verkocht en anders is het echt de moeite waard want de eigenaren hebben echt heel veel verstand van paarden (deze mensen kennen wij al heel lang)

dankje! Het gaat niet om dit paard maar 1 met vergelijkbare lengte.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:32

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:38

Ja idd wel vreemd dat hij de prijs erbij zegt...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:43

alano schreef:
Wat vinden jullie van deze? Ik vind hem wel leuk voor dat geld. Helaas veel te klein voor mij, maar Nicole?

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... I68-LTPJmA

Alleen jammer dat hij zo hard gedreven wordt (zie een constant een schoppend been in paar seconde die ik heb gekeken.)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:44

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:04

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:18

Needje schreef:
Nicole, pony en schimmel...

Moest er een link zijn? Want snap de link niet heel erg :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:20

:') haha
Ja. :D
Kijken of ik m weer kan vinden. :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:21

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:26

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:29

@Eevelien, nee ga niet kijken(heb een afspraak met mezelf dat ik minimaal een jaar wacht met het kopen van een nieuw paards) , maar vind hem zo op de foto een gaaf paard.