[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 11:45

Hij zag een kuiltje in het gras, weigerde (lag ik op de hals) en sprong er vervolgens heel raar overheen. Ik moest ook lachen, maar ik moest me weer in het zadel zien te hijsen om door te rijden.

Jury zei dat het eerste deel prachtig was, maar dat ze na zijn actie moest zakken naar een 6. Ze zag wel dat het normaal gesproken zeker een 8 was geweest. En ze was blij dat ik bleef zitten. :P

Frum moest ernstig steigeren voor de strokap (dat afdakje op de foto), maar daar was ik op berekend. Heb voornamelijk om dat ding heen gereden totdat ik er goed en wel langs kwam, want daarnaast lag mijn ring.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:56

Ik vind het zo prachtig om iedere keer weer te lezen en te zien hoe goed jullie elkaar toch aanvoelen. Jij Frum, maar Frum jou kennelijk ook. Jij daagt hem iedere keer weer uit om over zijn grenzen heen te kijken en Frum pakt dat weer op door toch een rotsvast vertrouwen in jou te hebben kennelijk. Natuurlijk met zijn angstmomentjes/-momenten tussendoor, maar het is gewoon heel gaaf om te zien hoe hij uiteindelijk toch iedere keer weer groeit in zijn lastig meewerkende lijf/geest!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:58

Hem blootstellen aan nieuwe prikkels lijkt dus juist verbetering en rust te brengen op lange termijn. Ook niet zo gek aangezien er dan in zijn dagelijks bestaan steeds minder overblijft wat hem stres oplevert. De grenzen op blijven zoeken en daarmee verleggen dus. Fantastische prestatie!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:44

Het blijft heerlijk om te lezen hoe jullie samen blijkbaar alle beren op de weg aan kunnen. En dat Frum daar baat bij heeft. Mooi hoor. +:)+

Jessix

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:45

En zo kom je steeds toch een stapje verder en blijft hij jou (en ons!) verbazen! Top!

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:16

Top om te lezen, wat fijn dat het zaterdag zo goed ging!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 23:57

Onderweg
Afbeelding

(Hij loopt hier expres even voor mij uit. :) )

Losrijden
Afbeelding

Een erg leuke coupon
Afbeelding

Dit was een 2e prijs, andere proef met 192 eerste buiten de prijzen. Ik had niet zoveel punten verdiend, maar ik ben blij dat de jury's hem leuk vonden. Overigens waren dit de eerste proeven met meer dan zessen voor zijn gangen. Ondanks dat hij erg weggleed op het gras. Gelukkig zagen de jury's dat ook.

Ik heb er een wijntje op gedronken *\o/* :')
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 26-05-15 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:06

Dat geloof ik! Mooi resultaat.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:12

Geen goede proef en je rijd 205 punten? das toch heel net geloof ik? iig klinkt het of de prikkelingen hem eigenlijk heel goed gedaan hebben, super gaaf!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 00:15

De punten zeer zeker! Ik zeg het alleen omdat het wellicht wat positief was gepunt. Hij was niet netjes rond te sturen. Ik heb op veel onderdelen punten verloren. In die proef in elk geval al 2 op het halsstrekken en zo ging dat continu door.

Maar punten en prijzen maken me geen snars uit. Ik was zo blij dat hij relaxt was en dat ik zelfs de proeven uit heb kunnen rijden! :)

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:41

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat hoor! Zowel de punten als het gedrag is toch weer een hele overwinning.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:01

*\o/* *\o/* *\o/* +:)+ +:)+ +:)+

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:46

Gefeliciteerd! Een resultaat waar je beretrots op mag zijn!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:24

Super! Ook HELE gave foto's!
Misschien moet je de proeven ook eens laten filmen, wellicht valt het allemaal wel mee voor de kijker :-).

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:11

*\o/* :D _/-\o_ Gefeliciteerd! Wederom super knap van jullie! _/-\o_

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:34

_Lorette_ schreef:
De punten zeer zeker! Ik zeg het alleen omdat het wellicht wat positief was gepunt. Hij was niet netjes rond te sturen. Ik heb op veel onderdelen punten verloren. In die proef in elk geval al 2 op het halsstrekken en zo ging dat continu door.

Maar punten en prijzen maken me geen snars uit. Ik was zo blij dat hij relaxt was en dat ik zelfs de proeven uit heb kunnen rijden! :)

Of wellicht waren het anders 220 punten geweest. ;) Gefeliciteerd, super!!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:38

Ik heb jullie verhaal nu voor het eerst helemaal gelezen. Moest dus echt van een paar jaar bijlezen, maar moest echt even kwijt dat ik vind dat je heel eerlijk met je paard om gaat. Je houdt hem goed in de gaten en volgens mij heeft hij een super leven. Dat wilde ik even zeggen : )

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:55

Hoe doet Frum het met dit warme weer?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:58

Frum staat al stil vanaf 25 mei… -O- Hij kreeg een aantal dagen na het concours ineens een geïrriteerde, kale plek in en achter zijn rechter oksel. Ik dacht aan een drukking van de singel, waardoor het haar pas later losliet. De dierenarts is erbij gekomen en die vond mij maar een rare snuiter met mijn opmerking over een singelplek. Frum kon immers geen singelplek hebben als hij nooit een zadel op kreeg. DA stond raar te kijken toen hij hoorde dat Frum laatst nog op concours had meegelopen. Maar ik snap het wel, hoor. Bij vreemde mensen wil je niet zien hoe spastisch hij is, zeker als hij niet goed in training staat. De dierenarts durfde er niet eens naast te staan. Ik weet dat Frum niet omvalt, maar ik snap dat de dierenarts extra voorzichtig was.

Het vervelende is dat ze niet kunnen ontdekken wat het is. Geen schimmel, geen schuurplek. Al moest ik wel mijn singel checken. Ik heb uit voorzorg al een andere singel met singelbontje klaarliggen, maar ik geloof niet dat het van de singel is gekomen. Frum moest langer dan een maand op rust om zijn huid volledig te laten herstellen (anders blijft het gevoelig). Geen singel op, één keer zalfje smeren tegen de irritatie en vervolgens zoveel mogelijk in de buitenlucht en de zon laten drogen.

Zoals jullie wel kunnen raden, is hij momenteel niet op zijn best. Ik doe er nu aan de hand ook niets mee. Hij staat overdag op stal en ’s nachts in de wei. Is iets spastischer dan normaal (zijn hoofdtic), maar is niet gevaarlijk slecht. Wel een beetje baldadig, waardoor ik niet kan wachten tot hij weer mag werken. :7 Hij is heel lief, maar blijft mijn oranje terrorist. Hij verveelt zich een beetje en is nu erg druk in de omgang.

O, hij is met het tropenrooster ook verhuisd! De vorige poging tot verhuizen was echt een verschrikking. Hij was in alle staten. Het zweet droop er in straaltjes af en toen hij na twee dagen nog niet gewend was, hebben we hem weer in de oude stal gezet. De oude stal gaat weg (en is nu ook te warm), dus hij moest toch echt over. Rubber op de vloer, zodat hij niet weer zijn halve voet af kan schrapen. Het duurde een kwartier voordat ik hem de eerste keer in de stal kreeg, maar het gaat nu helemaal goed. :) Hij was ook snel gewend aan het tropenrooster. De paarden willen 's ochtends graag naar binnen om te schuilen tegen de zon en de insecten.

Afbeelding

Afbeelding

Had ik zoooo mijn best gedaan om de matten er zo strak mogelijk in te leggen, had het mormel toch stiekem weer geprobeerd om er een hut mee te bouwen. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Dus stal weer leeggehaald en NOG strakker vastgelegd. Pfff.

Afbeelding

Zijn nieuwe buurman is gelukkig niet zo ondernemend. Ik heb Frum en buurman afwisselend met ons enige merrietje staan, anders eet Frum hem op. Alleen kan hij met elk paard, maar zodra hij het idee heeft dat er een indringer bij zijn kudde komt, dan is het wel een hufter. := En ik houd ze graag heel, dus tot ze echt gewend zijn blijven ze even apart staan.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:13

Je bent echt hartstikke goed voor je paarden !!! En je rijdt ook super netjes !!! Mag je trots op zijn hoor !!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:16

Het blijft ook spannend bij jullie, je hoeft je met Frum nooit te vervelen. Wel jammer van die rare plek, je was toch weer aardig aan de gang met hem en dan ineens weer zoiets. Hoe ziet dat er nu uit inmiddels?
En ja, een andere stal dat vergt heel veel van hem natuurlijk, net als een andere buur. Je lost het allemaal toch weer mooi op zo, fijn om weer wat van jullie te horen hoor!
Is jouw rug nu weer helemaal oké of moet je daar ook nog rekening mee houden?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 22:48

Dat blijft altijd iets om rekening mee te houden, maar omdat ik tijdelijk minder (rij)paarden heb en ze allemaal niet zo groot zijn, gaat het hartstikke goed.

De plek lijkt voor 90% genezen. Als je het nat maakt (afsponzen), dan zie je nog een beetje verschil met de normale huid. Na de hitte ga ik er weer op! Meneer heeft namelijk alweer zijn matten opgegraven. Dat zou onmogelijk moeten zijn, dus ik denk dat hij weer moet werken om zijn energie kwijt te kunnen.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:00

Fijn om te lezen dat zijn plekje alweer iets beter wordt.
Hij blijft een zorgen kind.
Zo knap hoe hij het tot nu toe doet.

Wat voor tic heeft hij met zijn hoofd?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:14

Goed om te horen dat het met jou aardig goed gaat, hoewel je er dus altijd rekening mee moet blijven houden.
Die plek bij Frum is dus nog steeds niet helemaal weg, lastig hoor. Toch snap ik goed dat je weer aan de gang gaat met hem als het weer weer wat normaler is, hij is nu helemaal uit het ritme en zal zeker teveel energie hebben.
Wel echt vervelend dat je niet weet hoe hij daar aan gekomen is. Geef maar weer snel een update ( liefst met alleen positief nieuws ;) :D ), jullie blijven een geweldig stel samen!!!

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:24

Balen van die plek zeg, maar super dat t nu gelukt is om naar de andere stal te verhuizen. Ik vind dat je zo goed bent voor je dieren! Echt top! Hopelijk koelt t snel weer wat af en mag Frum weer aan t werk!