Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:37

Iris__Bennie schreef:
loriene schreef:
Jammer genoeg zijn wij niet wezen kijken bij de dreamcatcher gister.
Er kwam teveel tussen.
We gaan nu aankomende zondag.

Welke dreamcatcher, die koffievos van 5 jaar?

Nee,1 van 3 jaar.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:37

Alja schreef:
ik blijf van mening dat als je in de prijzen wilt rijden bij de paarden je echt wel met een goed paard/ bewegingswonder moet langs komen :)
ook al kun je braaf de oefeningen rijden een paard met goede bewegingen heeft echt wel een streepje voor.

Dat ben ik helemaal met je eens. Jammer voor diegene die minder te besteden hebben en dan ook niet zo'n paard kunnen kopen (of nog jaren langer moeten sparen), maar wel logisch. Ik vind het er ook mooier uit zien als ik het vergelijk met 2 dezelfde soort combinatie's waarvan 1 paard net dat extra beetje meer aan gangenwerk heeft.

welmoed__ schreef:
Patty, ik vind het ook een leuk paard! Alleen ben ik nou gek of zit dat zadel echt vreselijk? Vooral na de sprong.

Ben heel benieuwd hoe ze in het echt is :D. Nee dat zadel ligt volgens mij ook niet goed. Zeker na de sprong inderdaad.

ilsse; Gefeliciteerd! Leuk om ook iemand die zien die voor een wat ouder paard gaat :).

Goldenhorse

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:03

Hoi iedereen :)
Volg dit topic al een tijdje, dan toch maar eens reageren!

Wil even een paard met jullie delen, weet niet of iemand interesse heeft in een relatief goedkoop maar superleuke merrie? http://dieren.marktplaats.nl/paarden/55 ... errie.html Ik ben hier wezen kijken vorige week, helaas niet helemaal geschikt voor mij omdat ik net weer begin met rijden en ik toch een ouder paard met meer ervaring nodig heb naar mijn idee. Maar ik vond het een heel lief,betrouwbaar maar vooral erg mooi (mooier als op de foto's) paard.Misschien dat één van jullie hier interesse in heeft. Het is vermoedelijk een kruising Fries.

Ik heb waarschijnlijk vandaag wel mn ideale recreatie paard gevonden! Dus nog even afwachten en dan hoop ik hem hier binnen een paar weken bij mij thuis te zien.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:09

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:09

Goldenhorse schreef:
Hoi iedereen :)
Volg dit topic al een tijdje, dan toch maar eens reageren!

Wil even een paard met jullie delen, weet niet of iemand interesse heeft in een relatief goedkoop maar superleuke merrie? http://dieren.marktplaats.nl/paarden/55 ... errie.html Ik ben hier wezen kijken vorige week, helaas niet helemaal geschikt voor mij omdat ik net weer begin met rijden en ik toch een ouder paard met meer ervaring nodig heb naar mijn idee. Maar ik vond het een heel lief,betrouwbaar maar vooral erg mooi (mooier als op de foto's) paard.Misschien dat één van jullie hier interesse in heeft. Het is vermoedelijk een kruising Fries.

Ik heb waarschijnlijk vandaag wel mn ideale recreatie paard gevonden! Dus nog even afwachten en dan hoop ik hem hier binnen een paar weken bij mij thuis te zien.

Op zich zou een 7-jarige een prima paard kunnen zijn om mee te beginnen. Goed beginnen staat of valt voor een belangrijk deel met goede instructie.
Als je geen goed gevoel bij dit paard hebt, is dat persoonlijk en het is meestal verstandig om je gevoel te volgen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:13

Pfoe daar hebben ze inderdaad echt gave dieren!

Fijn dat je waarschijnlijk je paard gevonden hebt Goldenhorse :).

Zjakira_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:16

@Willie: die zijn idd echt super gaaf!! Hoeveel vragen ze daar voor een gemiddeld paard weet je dat?
Dat is iets om te onthouden!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:17

Zjakira_m schreef:
@Willie: die zijn idd echt super gaaf!! Hoeveel vragen ze daar voor een gemiddeld paard weet je dat?
Dat is iets om te onthouden!!

Minimaal 8.000-10.000, tenzij hij nog echt groen is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:24

die site is idd al eens eerder genoemd, vind ze er echt gaaf uitzien :D

Nanno_123

hoi jongens,
nou ik ben helemaal blij met mijn merrie, gister is ze gekomen ze was erg onrustig dus had dr nog even gelongeerd voordat ik naar huis ging en ze was super braaf! Denk je dat je een zelfde soort paard gekocht hebt qua type en maat.. neehoor halster te groot, hoofdstel te groot! morgen samen met mn instructrice kijken hoe mn zadel ligt en als dat goed is even een ritje maken!!

Voor de mensen die opzoek zijn naar een dressuur paard(heb maar 1 springgefokt paard zien staan) met een wat hoger budget dan wil ik heel graag Stal van Mook aanraden! mensen fokken zelf paarden, hebben geloof ik zo'n 80 paarden staan dus als je belt hebben ze misschien wel wat voor iemand hier erbij staan! ik ben zelf erg tevreden over hoe ze zakendoen!
de meeste waren wel jong maar geloof datdd ze ook een paar 5 jarige hebben staan!
http://www.stalvanmook.nl/ dit is de website!

Needje

Volgens mij heb ik op hun oude site gelezen dat ze vanaf 10.000 gingen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:28

Needje schreef:
Volgens mij heb ik op hun oude site gelezen dat ze vanaf 10.000 gingen.

De meeste gereden paarden gaan vanaf 8000-10.000 euro. Maar aangezien ze nu heel veel jonge, niet zadelmakke paarden hebben, is de vanaf prijs nu iets lager natuurlijk, vandaar dat het van de site gehaald is.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 11-06-12 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:36

Ja Nanno, de gebr. van Mook zijn betrouwbare mensen! En hebben zeker kijk op paarden.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:41

Hoipiepeloii schreef:
Ja Nanno, de gebr. van Mook zijn betrouwbare mensen! En hebben zeker kijk op paarden.

ja ik kan het echt iedereen aanraden!
heb er mijn nieuwe merrie vandaan en ben zeer tevreden, ziet er ook naar uit dat ze op een fijne manier zadelmak is gemaakt!
dus mensen die nog hard opzoek zijn, bellen!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:36

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:39

jury schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/89144
iemand deze al een live gezien? Vind hem 3 goede gangen hebben. Ben alleen wel benieuwd wat ze onder normale prijsklasse verstaan :)

Even bellen :) al denk ik niet ze daar 5.000 euro onder verstaan, maar je weet het nooit :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:42

Ja dat lijkt me ook best een leuk paard jury. Alleen bij zo een in de 'normale' prijsklasse (afhankelijk wat daaronder wordt verstaan) denk ik altijd direct aan een bemerking.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:44

Hoipiepeloii schreef:
Ja dat lijkt me ook best een leuk paard jury. Alleen bij zo een in de 'normale' prijsklasse (afhankelijk wat daaronder wordt verstaan) denk ik altijd direct aan een bemerking.

Dat weet je pas als je contact op neemt :) als de rest je aanspreekt zou ik gewoon bellen voor meer informatie.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:50

Ik zoek niks :+
En mijn vermoeden werd bevestigd, toen ik de advertentie eerder bekeek stond dit er niet bij..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:52

Oh sorry :+ :D

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:52

Nanno_123 schreef:
hoi jongens,
Voor de mensen die opzoek zijn naar een dressuur paard(heb maar 1 springgefokt paard zien staan) met een wat hoger budget dan wil ik heel graag Stal van Mook aanraden! mensen fokken zelf paarden, hebben geloof ik zo'n 80 paarden staan dus als je belt hebben ze misschien wel wat voor iemand hier erbij staan! ik ben zelf erg tevreden over hoe ze zakendoen!
de meeste waren wel jong maar geloof datdd ze ook een paar 5 jarige hebben staan!
http://www.stalvanmook.nl/ dit is de website!
jammer, die stal is erg dichtbij mij maar een dressuurpaard is niet aan mij besteed. :n
zijn er mensen die misschien tips van leuke stallen in zuid-holland, noord-brabant of zeeland weten waar ze ook paarden hebben die bij mijn wensen passen? (http://www.bokt.nl/markt/ad/24943/verke ... rd-gezocht) JvdH oid is een no no. een leuke stal bovenin belgie zou ik ook nog wel kunnen bezoeken...

ik vind de merrie van Ilsse wel erg mooi, mooie kleur en een hele vriendelijke uitstraling, succes met haar!
ook een verantwoorde keuze dat je een wat ouder paard neemt ivm je onzekere toekomst! _/-\o_

over het paard van jury: ik vind het een mooi paard, en normale prijsklasse is een relatief begrip dus ik denk niet direct aan een bemerking, gewoon ff bellen. ik ben benieuwd.

over de discussies rondom budgetten en Z-pony's tussen de paarden: laat iedereen uitgeven en kopen waar diegene zich prettig bij voelt. dat kunnen wij niet voor een ander beslissen dus luister naar wat ZIJ willen!
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 11-06-12 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:53

normale prijsklassen is bij hun 24.000 euro!!!
ze zeiden dat hun voor 6.000 euro de veulens inkochten dat ik dus maar een veulen moest kopen;)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:53

Moet je maar even in steenkolen Engels bellen... :D
Ze hebben vast meer verstand van paarden :+
Hoofd van paard ziet er leuk uit!

@ Nanno: zo, dat is niet mis dus qua prijs.
Laatst bijgewerkt door GeraldineVD op 11-06-12 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:55

Nanno_123 schreef:
ze zeiden dat hun voor 6.000 euro de veulens inkochten dat ik dus maar een veulen moest kopen;)

_/-\o_
Eerder vroegen ze een 'hoge prijsklasse' (sporthorses termen: in overleg) en dat was 25.000 euro :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:55

Nanno_123 schreef:

-O- Denk dat bij het gros van de mensen dat geen normale prijsklasse meer is :=