Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:21

@snoekiej, ik vind het een erg leuk paard.
Mijn merrie liep een paar maanden na het zadelmak maken ineens nog ook enorm onder haar tempo, maar dat kwam (naar mijn idee) omdat ze nog zoekende was en het allemaal nog een best spannend vond.
Het is zeker aan te raden snel nog een keer te gaan kijken (en of er meer gegadigden zijn is altijd maar de vraag ;) )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:23

even een linkje creeren ;j

heb op dit moment zelf een pony te koop staan, en ben tegelijkertijd op zoek naar iets groters :d

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:25

Lowara schreef:
even een linkje creeren ;j

heb op dit moment zelf een pony te koop staan, en ben tegelijkertijd op zoek naar iets groters :d

ow dat is een shetje! wat een schatje <3
waar ben je naar op zoek?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:29

Hi, ik zie dit topic vaak verschijnen! Ik ben al geslaagd, maar misschien kan ik iemand blij maken:
Een vriendin van mij, verkoopt haar pony vanwege tijdgebrek.

Het is een ruin, wordt dit jaar 7. Vos, brede bles.
100% verkeersmak, ook voor groot verkeer. Zit superlekker, je kan er gewoon zonder zadel opzitten, en dan lekker wegwaggelen,
is nog nooit officieel uitgebracht. Maar kan makkelijk een L2 proefje lopen, een enkele sprong kan ze van een meter hoog. Heel parcour hebben we nog nooit geprobeerd, Het is een makkelijke pony om te rijden. Voorwaarts, licht in de mond, gaat makkelijk aan de teugel.
Stokmaat gok ik op 1.50. Vraagprijs 1000-2000 euro. Alleen voor goed tehuis. pony staat in provincie Utrecht. Sociaal met andere paarden. We hebben buitenritten van 5 uur gemaakt, houdt hij goed vol.

Alleen voor goed tehuis, weidegang verplicht.
Haar pony staat nog niet officieel in de verkoop, eerst moet zij nog foto's maken en dergelijke. Maar hij komt binnen nu en een week op bokt.
Als mensen intresse hebben, ik kan haar nummer v ia pb geven (:

heeft een hoge knieactie, en loopt automatisch in een krulletje, waardoor het echt een circuspony lijkt!
Laatst bijgewerkt door Shoran123 op 17-02-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:32

ik zoek een pony van rond de 1 meter tot 1.10 om te gebruiken in onder andere therapielessen en om kinderen te leren rijden op kleine schaal.
de huidige pony ( die te koop staat) is gewoonweg net te klein, en vindt het denken we, leuker om gewoon lekker met 1/2 baasjes aan de slag te gaan.

heb tot nu toe 2 dieren op het oog.
eentje viel daarnet af wegens zeer rare reacties terug :=
stond op marktplaza, maar diegene vond het maar belachelijk dat ik de pony wilde laten keuren. continue hele rare onsamenhangende zinnen in de e-mails, en vooral onder elke mail zetten dat er flink wat intresse in de pony is en het zo'n superdier was. pri ma.. maar daar vraga ik niet om ;)

zelfs na 2/3 mailtjes met de vraag of ze zouden toestaan dat de pony gekeurd zou worden, bleef ze dit " afwijzen'.
dank u.. dan weet ik dus genoeg ;)

heb er nu eentje op het oog die mij wel wat lijkt, en waarvan de mensen wel neutraler reageren

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:10

Snoekiej, zo verkeerd vind ik hem niet lopen hoor! Leuk paard!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:28

Ik heb net gebeld omdat ik nog een keer wilde kijken, is ie al verkocht. Jeetje, wat is dat snel gegaan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:32

Snoekiej schreef:
Ik heb net gebeld omdat ik nog een keer wilde kijken, is ie al verkocht. Jeetje, wat is dat snel gegaan.

Ben maar blij, want voor de dressuur is het niks :o dat hoort toch ook bij sgw!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:34

listiglistje schreef:
Snoekiej schreef:

Ben maar blij, want voor de dressuur is het niks :o dat hoort toch ook bij sgw!

Sorry hoor maar je wilt de SGW-dresuur toch niet gaan vergelijken met echte dressuur.
En wat is dresuur gemiddelde paard komt de L niet uit en tis knap dat jij al kan zien dat ie niet ver komt ondanks ie net onder het zadel is.

Jammer snoek, ze hebben iig niet tegen je gelogen :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:35

jammer Snoek!

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:36

Jeetje balen zeg.. Al wat anders op het oog?

Ik ga morgen kijken bij een paard alleen nu kan niemand met me meegaan! echt balen maar ga toch maar wel even kijken, of is dat raar als ik alleen ga?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:37

Nou daar is nogal een verschil in....maar de meeste die goed scoren tijdens sgw wedstrijden kunnen vaak ook een fatsoenlijke proef rijden (met een leuk fijn bewegend paard) ;)

Maar idd het niveau van dressuur is inderdaad vaak bedroevend onder de sgw ruiters, daar geef ik je gelijk in!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:39

Ik wil wel een paard dat in de 'gewone' dressuur ook leuk meekomt en daar punten scoort. En ik denk dat er in deze zeker meer had gezeten dan ie liet zien, maar het is niet de ware dan geweest denk ik.
Deze vind ik ook wel leuk, maar die is zeker te klein vrees ik: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91551

Ik zou gewoon gaan [***]!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:42

Ik kom ook weer eens binnenvallen. :-) Net terug van een heerlijke vakantie en alles nog is op een rijtje gezet. Morgenmiddag ga ik met manlief naar mijn instructrice om te kijken of we tot een deal kunnen komen wat betreft de fries. Maar dat gaat vast goedkomen. :-) Hou jullie natuurlijk op de hoogte!

@Snoekiej, wat een pecht dat ie al verkocht was. Deze vind ik trouwens ook erg leuk! Stoere uitstraling.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:45

Die oscar is een leuke! Stoer ding zeg en goed galloperen...wel maar 1.62 m maar goed voor de kleintjes onder ons :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:47

Maar hij moet nog 4 worden, dus dan zal ie toch nog wel een stuk kunnen groeien toch? Ik wil er eigenlijk wel gaan kijken.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:48

Ja die oscar is zeker een stoer dier!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:49

listiglistje schreef:
Die oscar is een leuke! Stoer ding zeg en goed galloperen...wel maar 1.62 m maar goed voor de kleintjes onder ons :)

ik ben geen kleintje maar rij op 1 van krap 1,60.
Mensen hebben pas door hoe klein ze is als ze er naast staan op stal, en niet als ik er op zit.

Grote is niet belangrijk, het hard, vermogen talent en de wil om te werken wel.

Shanouk; ik vind hem erg leuk, kijken kan altijd toch?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:50

Snoekiej, die vond ik ook erg leuk, maar kan die springen denk je? Staat niet in de advertentie en daarom had ik ook weg geklikt anders had ik hem zeker opgeslagen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:50

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:52

Evony schreef:
listiglistje schreef:

ik ben geen kleintje maar rij op 1 van krap 1,60.
Mensen hebben pas door hoe klein ze is als ze er naast staan op stal, en niet als ik er op zit.

Grote is niet belangrijk, het hard, vermogen talent en de wil om te werken wel.

Shanouk; ik vind hem erg leuk, kijken kan altijd toch?

Ik zie ze wel altijd graag aan de maat voor in de dressuurring, ondanks dat ik maar 1.70 ben...die van mezelf is ook een reus van 1.80 :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:57

listiglistje schreef:
Ik zie ze wel altijd graag aan de maat voor in de dressuurring, ondanks dat ik maar 1.70 ben...die van mezelf is ook een reus van 1.80 :P

Ja maar snoek zoekt een paard voor voornamelijk de sgw, en daar zijn juist van die grote slagschepen veel lastiger voor.
Hebben ze liever wat kleiner en compacter.

Tuurlijk is het voor alleen de dressuur mooier, en mijn dressuurpaard is ook 1,70 maar voor sgw paarden komt grote bij mij ergens onder aan het lijstje bijwijzen van spreken!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:59

Snoekiej schreef:

Jeetje wat is dat snel gegaan zeg. Balen hoor. Maar die ander die je liet zien is ook erg leuk.

Ik krijg de verkoper van het paard waar ik interesse in had niet meer te pakken :(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:00

Snoekiej schreef:
Ik wil wel een paard dat in de 'gewone' dressuur ook leuk meekomt en daar punten scoort. En ik denk dat er in deze zeker meer had gezeten dan ie liet zien, maar het is niet de ware dan geweest denk ik.
Deze vind ik ook wel leuk, maar die is zeker te klein vrees ik: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91551

Ik zou gewoon gaan [***]!

deze is wel ERG leuk!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:00

Nou, ik ga zondag kijken bij de Oscar! Hele aardige vrouw aan de telefoon, klonk allemaal goed. Ze vraagt de buurjongens of die er een sprongetje mee willen maken, dus dan zie ik ook gelijk of hij dat kan. Ik geloof dat er achter Oscar ook wat springbloed zat (heb ik geloof ik wel eens gehoord), dus ik hoop dat ie dat leuk doet.
Ik vind hem iig heel erg leuk van de foto's en filmpjes!