Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:55

Pff heb 3 paarden op mijn lijstje staan. Mijn nummer 1 zuigt helaas lucht met eten. Mijn instructeur vindt dit zelf geen rede om niet te gaan kijken. Heeft zelf 2 luchtzuigers staan maar zijn goede paarden etc.
Twijfel.. kijken kan geen kwaad toch? (of juist wel :+ ) Zijn hier mensen met (ervaring met) luchtzuigers?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:57

bertine37 schreef:
Hier slecht nieuws vandaag. |(
niet rad.
Ben wel het paarden kijken echt even helemaal zat !

Die periode heb ik ook gehad.
Het beste is dan om even een paar dagen/weken niet te kijken en pas als je weer zin hebt verdergaan.

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:59

Ik heb ook geen zin meer om verder te kijken, maar dat heeft denk ik een andere reden ;-)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:00

Hebben jullie een paard ook wel eens een 2e kans gegeven ?
Dus na een paar weken herkeuren ?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:01

Ja, zolang jij je er niet aan ergert... en daarnaast voldoende ruwvoer (weide) en misschien iets om maag te kalmeren. Met stalbeleid is er heel veel aan te doen.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:02

Nee Bertine37, en dat zou ik ook niet zomaar doen.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:02

@Bertine: getsie wat jammer!

@Kletskoekje: is dit heeeel toevallig een Vivaldi x Clavecimbel, vos? Mij is dit paard aangeraden door mijn instructrice. Dit paard is vind ik voor mij te groot, maar ik heb gehoord dat het wel een heel erg goed paard is. Als het alleen luchtzuigen (en daarbij niet vastpakt) bij het eten is, zou ik hem niet persé laten staan als het een heel fijn paard is. Als hij een echte kribbebijter is zou ik hem persoonlijk laten staan. Als het idd om hetzelfde paard gaat, heb ik hem nog niet gezien irl.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:06

Tja. luchtzuigers. Een paar bladzijdes terug heeft het hier ook over gegaan. Misschien kun je dit nog ff teruglezen. Iedereen heeft er een andere mening over. Ik heb zelf ook een luchtzuiger en vind het geen bezwaar. Af en toe wel super irritant maar verder een toppie paard :) Ook is er een centraal topic over luchtzuigers. Succes in ieder geval. Is altijd moeilijk en als er een "gebrek" is nog moeilijker. Ik heb het de eerste weken doodeng gevonden maar toen ik merkte dat ze er niet ziek van werd of zo heb ik me erin berust. Zou haar echt niet meer kwijt willen.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:08

bertine37 schreef:

Niet doen. Krijg je spijt van. Heb ik ook laten doen bij mijn oude merrie. Eerst was liep ze links voor wat onregelmatig. Toch op proef genomen en even goed laten bekappen. 3 weken na de eerste keuring weer laten keuren en was toen goed. Ze was toen net 9 jaar. Nu is ze 17 en heeft ze artrose. Heb haar in die 8 jaar tijd veel kreupel zien lopen. Dat verpest wel het plezier. Ze is al die tijd gewoon recreatief gereden, dus geen hoge/zware wedstrijden.
Wat je wel kunt doen, is het kreupele been op de foto laten zetten. Kan best zijn dat ze zich net heeft verstapt ofzo. Je weet het maar nooit, maar zou zeker uitkijken ivm bijvoorbeeld artrose.

Heb het allemaal niet gelezen, maar wilde hierop wel even reageren. Het zou immers zonde zijn als je een paard koopt, waar je geen plezier aan kunt beleven.

Duijfje

dat was ik :)

net terug gebeld.. helemaal verliefd... alleen die prijs... Auu.. die hakt erin

Silly1972

bertine37 schreef:

Ikzelf niet, de keer dat er bij mij een paard werd afgekeurd had hij Kissing spines, en dat gaat niet over.
maar het wordt regelmatig gedaan als het een lichte kreupelheid is of even verstapt heeft.
Dat kan helemaal geen kwaad

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:09

Duijfje schreef:
dat was ik :)

net terug gebeld.. helemaal verliefd... alleen die prijs... Auu.. die hakt erin

Welke was dat ook alweer?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:11

9 jarige ruin van Hero

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:16

Ik hoop deze week ook nog bij een paardje te kunnen kijken. Poging nummer weet ik veel :o Heb de eigenaar net een mailtje gestuurd (heb geen telefoonnummer). Was eigenlijk opzoek naar een jonge merrie, zie ik een vet gave jonge hengst te koop staan. Na een dag nadenken, heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en wil ik hem heel graag zien. Wie weet is mijn droompaardje geen merrie, maar hengst/ruin :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:45

Zaterdag is mijn instructeur meegeweest naar de Vos.
Eerst heeft mevrouw gereden, hij deed het heel braaf. Maar zij zit constant aan de voorkant waardoor hij mooi aan de teugel loopt maar de achterkant komt totaal niet mee..
Toen ik er op instructeur gaf wat instructies veel vooruit en schakelen, stap draf, draf middendraf etc.
Instructeur er op ook die schakelde veel, hij vond dat hij wat last had van Flegmatiek maar dat het verder erg goed luisterde.
Los geshowd en aan de longe links en rechtsom.
Rug gevoeld en zo zat goed in elkaar. Ja veel werk zou ik er aan hebben maar zo braaf en relaxed. Ja perfecte paard voor Nienke :D

Bod uitgebracht nog geen half uur later werd ik gebeld. Wanneer kan ik hem komen brengen.
Vrijdag om 16.00 uur komt hij op stal
DUS mag ik jullie voorstellen aan MAMBO (Manhattan op papier)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:46

Pollux schreef:
@Bertine: getsie wat jammer!

@Kletskoekje: is dit heeeel toevallig een Vivaldi x Clavecimbel, vos? Mij is dit paard aangeraden door mijn instructrice. Dit paard is vind ik voor mij te groot, maar ik heb gehoord dat het wel een heel erg goed paard is. Als het alleen luchtzuigen (en daarbij niet vastpakt) bij het eten is, zou ik hem niet persé laten staan als het een heel fijn paard is. Als hij een echte kribbebijter is zou ik hem persoonlijk laten staan. Als het idd om hetzelfde paard gaat, heb ik hem nog niet gezien irl.

Klopt, ben zelf vrij lang en echt opzoek naar een paard van het liefst minimaal 167. Ben erg gecharmeerd tot nu toe en instructeur wilt erg graag gaan kijken. Ik denk dat ik het een kans geef en dan in real life een beter beeld zal krijgen hoe of wat.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:53

@Kletskoekje: heb je ook de filmpjes van dit paard op Youtube gezien? Het paard heet Dynamiek.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:01

Thanks, ik ga ze nu bekijken!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:10

gefeliciteerd nienke *\o/*

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:10

hoi,
sorry dat ik zomaar binnen kom vallen heb ook al mee gepraat in het vorige topic maar met gebrek aan tijd nog niet in deze gereageerd ik zie dat een paar bokkers hun droompaardje al hebben gevonden
gefeliciteerd.

wat vinden jullie van deze merrie : http://www.pscxtern.nl/handelspaarden/04.htm

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:34

gefeliciteerd niene87 :))

tweede kans bij een paard zou ik ook niet doen eerlijk gezegd. maar ben ook zeer voorzichtig wat dat betreft.
Huidige pony was beetje een miskoop dus dat wil ik nu anders gaan aanpakken :j

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:39

daar heb ik een tijdje geleden een topic over gelezen joycebunny
heb jij je oude paardje nog gevonden?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:39

Joycebunny schreef:
Leuke tip, MarvinSgatJ. die houd ik in m'n achterhoofd! :)

Vind het alleen lastig als er op sites geen prijsklasses bijstaan oid. vind het soms zo onvoorspelbaar wat ze vragen.
Zoals hiervoor al vermeld was dacht ik? professionele stallen kunnen al gauw de 7000-8000 opgaan voor een 3jarige :=

No problem.
Dat vind ik dus inderdaad ook erg lastig, ene moment staat er een leuk paard waarvan je denkt, zoho die moet wat kosten en kom je rond de 2000 en kijk je bij een ander en kost ie zo 8000.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:47

@R_ah_R : paard teruggevonden wel, maar hangt een heel verhaal aan vast := heb een topic erover geopend weer, maar die moet ik even opzoeken!
@ MarvinSgatJ : inderdaad! heb destijds ook 7500 euro betaald voor m'n pony. vond ik teveel maar ach is wat een gek ervoor betaalt he (was achteraf een miskoop, best wel balen..). Daardoor vind ik het ook knap lastig om te bepalen wat ik ervoor moet vragen. Want soms zie ik pony's die minder kunnen dan die van mij met dezelfde leeftijd dan weer voor erg veel te koop staan, maar ik zie er ook van 3000. Ben nu dus m'n hoofd aan het breken over de prijs en als iemand me mailt over hem voor de vraagprijs vind ik het lastig antwoorden :=

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:49

@Joycebunny er is geen pijl aan vast te knopen op het moment. En de paardenmarkt zou nog wel zo op zijn kop staan, nou ik zie me af en toe toch een prijzen langs komen dat ik denk, pfoeeeee.