Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:20

LindyH schreef:
Vandaag waren er twee meisjes van een jaar of 7 op de manege. Ze stonden te kijken bij mijn palomino.

Meisje1 *fluisterend*: Is dat paard een opa?
Meisje2 *fluisterend*: Dat weet ik toch niet!
Meisje1: Mevrouw, is dat paard een opa?
Ik: Nee, hoezo?
Meisje1: Omdat ie witte haren heeft!

:D

_/-\o_

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:26

nu heb ik er een grappige gehoort

was op rommelmarkt iemand met paardenspullen en die was iets grappigs aan het vertellen
een meneer: "wow wat zijn me dat grappige handboeien"
dat was dus een bit :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:32

Mijn moeder vroeg een keer, waarom mijn paard geen hoefjes om had (hoefijzers) en mn moeder vroeg eens of hij z'n jas niet aan moest (deken)

M'n vriend vroeg ik een keer of hij de hoeven van mn paard wilde krabben...'maar hij heeft toch geen hoeven'? (hij dacht dus ook dat hoeven hoefijzers waren ofzo :+....Hij is verder normaal begaafd hoor en m'n moeder ook :D )
:+

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:34

ik fiets altijd met 2 vriendinnen naar school en we kwamen laatst langs een wei en daar stonden nu 2 pony's in. de 1 had z'n gevalletje uit hangen (was aardig groot inverhouding met de pony), dus ik zeg; 'oh, dat is dus een hengst'
2 vriendinnen draaien hun hoofd om; 'whoooo, whohohoooo, die is groot, man, wat een ding!'

ik rolde zowat van m'n fiets toen ik dat hoorde :')
Laatst bijgewerkt door Hannemarie op 02-06-12 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:38

Het hoeft dan niet per se een hengst te zijn hoor ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:31

ProudHorse schreef:
Het hoeft dan niet per se een hengst te zijn hoor ;)

Zou idd wat zijn als ze die er ook af zouden snijden bij de castratie :')

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:51

:+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:38

Lizzle schreef:
Mijn vriend schepte laatst op dat ik op een KNMI paard rijd :')

Ha ha, dit soort opmerkingen zijn het mooist!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:13

Afgelopen week was ik met een meisje uit mijn les in gesprek. Ze rijd best goed hoor (ookal hoort ze niet in onze les thuis...) maar ze is onwijs dom... := :+ Dus ik vertelde dat mijn verzorgpaard een Draver is. Kreeg ik de volgende reactie: "Dus je hebt nog nooit met hem gegalopeerd?" Ik: "Euhm.. Jawel..?" Reactie: " Dus hij kan gewoon galoperen?" Ik: "Ja.." Reactie: "Ik dacht dat draver's niet konden galoperen!" Dus heb haar toen maar uitgelegd dat er ook draver's zijn die gewoon gereden worden ipv op de baan lopen... Dus dat er ook dravers zijn die wel ohz kunnen galoperen :P

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:46

Heb laatst een foto op Hyves geplaatst van mijn verzorgpaard Lukka, een Ijslander.

Meisje (bekende, rijdt ook paard): Is dat jouw verzorgpaard?
Ik: Ja, klopt :)
Meisje: Rijd je daar op?!
Ik: Uh... ja, hoezo?
Meisje: Dierenbeul, je gaat toch niet op een Shetlander rijden met jouw lengte? :(
Ik: Het is een Ijslander... :+
Meisje: Jaja, tuurlijk. Je bent gewoon een dierenbeul. :(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:50

LoveUggs schreef:
Afgelopen week was ik met een meisje uit mijn les in gesprek. Ze rijd best goed hoor (ookal hoort ze niet in onze les thuis...) maar ze is onwijs dom... := :+ Dus ik vertelde dat mijn verzorgpaard een Draver is. Kreeg ik de volgende reactie: "Dus je hebt nog nooit met hem gegalopeerd?" Ik: "Euhm.. Jawel..?" Reactie: " Dus hij kan gewoon galoperen?" Ik: "Ja.." Reactie: "Ik dacht dat draver's niet konden galoperen!" Dus heb haar toen maar uitgelegd dat er ook draver's zijn die gewoon gereden worden ipv op de baan lopen... Dus dat er ook dravers zijn die wel ohz kunnen galoperen :P

Herkenbaar! :D Een tijdje geleden had mijn bejaarde IJslander een woeste bui en ging er in volle galop vandoor op het zandpad richting huis. Oepsie. := Er fietste een man op het fietspad dat langs het zandpad loopt en hij sprak me aan toen ik Jonas weer in stap had weten te krijgen. "Dat is toch een IJslander?" "Jazeker meneer!" "Die kunnen toch helemaal niet galopperen?!"

:') :')

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:19

Laatst kwam er een meisje op de manege en vroeg aan mij of mijn fries van 1.68m een hele grote pony was of net een paard?
Mijn moeder keek het meisje jaar aan en zei: Tjitske is vorige week gepromoveerd van shet naar fries dus nu is ze een paard.
je zag dat kind echt kijken van : wow,, kan dat????
waarop ik kei hard begon te lachen

en laatst was ik op wedstrijd en de prijsuitrijking voor een andere klasse was bezig...
een meisje was het niet eens met haar punten en ze bekeek samen met haar instructrise haar coupon.
de instructrise zei : ja als je van hand gaat veranderen dan krijg je een punt... en dan moet je voor A gaan doorzitten en dan wijken maar wat je paard dan tussen het handveranderen en het doorzitten voor A doet dat maakt niet uit en moet geen invloed hebben op de punten voor de volgende oefening....

ik schoot kei hard in de lach samen met mijn vriend... ik zei tegen mijn vriend: dus als ik volgens haar theorie van hand ga veranderen... dan de ring uit ga.... 3 salto's maak.. 1 buikschuiver... 4 dubbele schroeven en dan de ring weer in ga En VOOR A ga doorzitten en wijken dan maakt da niks uit:P

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:21

astridastrid schreef:
Lizzle schreef:
Mijn vriend schepte laatst op dat ik op een KNMI paard rijd :')

GENIAAL _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:27

Ik was vroeger toen ik nog klein was met een vriendinnetje aan het varen op het vlot over de sloten, we stapten ergens uit en daar was een paardenweitje. Ik keek naar een paard en die had zijn gevalletje uithangen, toen keek ik even weg en ging wat anders doen en vervolgens keek ik weer en riep; KIJK! ZIJN PIEMEL IS ER AFGEVALLEN! hij had hem dus ingetrokken en een vriendinnetje van mij schoot helemaal in de lach omdat zij toen wel al op paardrijden zat :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:50

Frederieke_ schreef:
Ik was vroeger toen ik nog klein was met een vriendinnetje aan het varen op het vlot over de sloten, we stapten ergens uit en daar was een paardenweitje. Ik keek naar een paard en die had zijn gevalletje uithangen, toen keek ik even weg en ging wat anders doen en vervolgens keek ik weer en riep; KIJK! ZIJN PIEMEL IS ER AFGEVALLEN! hij had hem dus ingetrokken en een vriendinnetje van mij schoot helemaal in de lach omdat zij toen wel al op paardrijden zat :+

HAHAHAHA! Die vind ik geniaal!

Als we dan toch op die tour gaan ken ik er ook nog wel 1..
Gewoon simpelweg een reactie van mijn ex... "Schat, wat zou je doen als die van mij zo groot was?" :+ (Juist, waar mijn vriendinnen bij waren)
Ik kon enkel weglopen met een knalrode kop....

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:11

LoveUggs schreef:
Gewoon simpelweg een reactie van mijn ex... "Schat, wat zou je doen als die van mij zo groot was?" :+ (Juist, waar mijn vriendinnen bij waren)

"Schat, dan haal ik een grote zak ijs en bel als de sodemieter een ambulance...... Kan in jouw geval nooit goed zijn" O:)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:21

LoveUggs schreef:

''Een stukkie eraf snijden.. }>''

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:31

Was laatst met mijn zusje op buitenrit. Ik op een grote vos, mijn zusje op een shetlander koffievos. Komen we langs een speeltuintje, die kinderen tegen hun moeder; Ah kijk mam, en paard met zijn veulen!

Vond ik ook wel echt lachwekkend!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:34

Nog een leuke,
Ik fietste met 2 vriendinnen naar huis, alle 3 hadden we een verzorgpony en heel serieus.
Was mijn ene vriendin aan het vertellen hoe ze erachter was gekomen dat haar verzorgpony 75% arabier is.
Mijn andere vriendin verzorgt een zwarte shetlander, waarop ze zegt; Mijn verzorgpony is 75% fries.
Roept mijn andere vriendin; ECHT?!

Oh wacht, dat kan helemaal niet, hahahahaha, faal.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:45

Mijn tink stond een paar weken geleden buiten zijn stal vastgebonden en werd gepoetst door de dochter van een vriendin van me. Komen er een paar pennies voorbij. Een meisje nam een beetje de leiding en vertelde hoe en wat. Dus ze zegt kijk en dit is een sheerepaard! Ik even nadenken, denk wat bedoelt ze nou toch... Ineens gaat het lampje branden bij mij. Dus ik zeg nee hoor Sjim is een Tinker. Meisje kwaad. Nee een Tinker heeft vlekken deze toch niet joh!!! Meisje stampt boos weg. Ik lachen natuurlijk. Wat een kind zeg. (heb een eenkleurige)

Even later ging ik Sjim opzadelen even een buitenritje maken. Kwam ik terug stond dat meisje te kijken. Komt een handlanger naar me toe en vraagt mevrouw is dat uw paard? Dus ik zeg ja deze Tinker is van mij. Meisje werd keihard uitgelachen door haar handlangers vond ik dan wel weer zielig hihi

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:47

Ik was een keer op mijn oude manege aan het kijken, komt er een klein meisje naar me toe, en zegt: "Mijn nicht heeft een paard gekregen, met sokken!" Ze liet mij dus een foto zien van een tinker met gigantische sokken en zei: "Maar paarden dragen toch helemaal geen sokken?" _O-

SitaJackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:09

LoveUggs schreef:

...Ook al loopt een draver op de baan, kunnen ze even goed galopperen..Mensen vooroordelen altijd over Dravers terwijl ze zich niet eens in het ras hebben verdiept..denken dat het geen ras is en dat ze draver genoemd worden omdat ze op de baan lopen, sommigen hebben niet eens een baan gezien..Mijn draver heeft wel op de baan gekoerst..het kost heel veel tijd en geduld om ze om te scholen.. het zijn trouwe vrienden en overal bereid toe, willen graag voor je werken en eigenlijk zijn ze heel veelzijdig. Eerlijk gezegd, zou ik geen ander paard meer willen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:12

SitaJackie schreef:
LoveUggs schreef:

...Ook al loopt een draver op de baan, kunnen ze even goed galopperen..Mensen vooroordelen altijd over Dravers terwijl ze zich niet eens in het ras hebben verdiept..denken dat het geen ras is en dat ze draver genoemd worden omdat ze op de baan lopen, sommigen hebben niet eens een baan gezien..Mijn draver heeft wel op de baan gekoerst..het kost heel veel tijd en geduld om ze om te scholen.. het zijn trouwe vrienden en overal bereid toe, willen graag voor je werken en eigenlijk zijn ze heel veelzijdig. Eerlijk gezegd, zou ik geen ander paard meer willen..

Ik denk ook niet dat ze het zo bedoelde..
T is alleen zo dat dravers op de baan simpelweg niet getraind worden in/gefokt worden op galopperen dus het ook niet zo goed kunnen. Punt was gewoon dat dat meisje dacht dat dravers alleen maar konden draven denk ik :+

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:23

gisteren moest een meisje bij ons op de manege zonder stijgbeudels rijden, maar ze vondt dat een beetje moeilijk.
en in de piste reed nog een andere meneer, die al heel lang rijdt, dus vroeg de instructrice: 'Wil jij anders eens zonder stijgbeugels rijden, om te tonen dat dat wel lukt?' Die meneer reed dan zonder stijgbeugels.
reactie van het meisje: 'Dat komt gewoon door zijn schoenen!' (de man had westernlaarzen aan..)
:P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:27

dat was echt hilarisch :')