Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:32

Ja ik ben daar dus ook erg bang voor dat je zo'n eind rijd en dan uit eindelijk voor niets.
Heb daarom besloten binnen 100 km te gaan zoeken en niet verder.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:36

Tja.. of het moet echt een topper zijn, waarvan ik meerdere filmpjes krijg los en onderhet zadel, zodat ikw eet wat ik kan verwachten. Dan wil ik evt wel verder rijden, maar hier in de omgeving is ook genoeg leuks te koop hoor, tis alleen even zoeken :).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:47

Daarom :) Dat doe ik nu ook, gewoon geduldig wachten tot er wat in de buurt komt.

Ik ben paar maanden geleden bij deze merrie wezen kijken : http://link.marktplaats.nl/471245554

Zag haar toevallig net weer op marktplaats staan...

Heb advies gekregen van mijn vorige instructrice om haar niet te nemen, omdat ze erg steile achterbenen had. Ook zakte ze behoorlijk door in de kogels in haar bewegingen. Maar nu heb ik meerdere paarden gezien en ze zakken allemaal door, het is waarschijnlijk de vering zeg maar.

Ben benieuwd naar wat mensen van zo'n merrie vinden zo op de foto.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:18

Ik blijf haar namelijk leuk vinden Sandreo x Houston <3

Maar dan blijft nog het probleem 1.62..... En zal ze nog groeien ...?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:34

parouscha schreef:
Daarom :) Dat doe ik nu ook, gewoon geduldig wachten tot er wat in de buurt komt.

Ik ben paar maanden geleden bij deze merrie wezen kijken : http://link.marktplaats.nl/471245554

Zag haar toevallig net weer op marktplaats staan...

Heb advies gekregen van mijn vorige instructrice om haar niet te nemen, omdat ze erg steile achterbenen had. Ook zakte ze behoorlijk door in de kogels in haar bewegingen. Maar nu heb ik meerdere paarden gezien en ze zakken allemaal door, het is waarschijnlijk de vering zeg maar.

Ben benieuwd naar wat mensen van zo'n merrie vinden zo op de foto.

Zegt dat dan niet wat over je instructrice??

Ik denk dat die 3 jaar wat optimistisch is, maar voor de rest zie ik aan de bouw zo geen reden om niet te gaan.

Ik zou dat dier eens rustig een half jaar de tijd geven om aan alle kanten wat degelijker in het lijf te komen zitten; in de tussentijd rustig leren wat hoofdstel en bit is en er dan wat mee in de bak gaan rondsturen aan de lange lijnen. Dan eens een zadeltje erop en ergens in de winter er eens rustig op gaan zitten of misschien wel wachten tot het voorjaar, afhankelijk van de ontwikkeling.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:41

altijd lastig om een onbeleerde te kopen je weet niet of de klik er is met rijden,
maar wel weer erg leuk, ze ziet er ook al best wel 'volgroeit' uit natuurlijk niet helemaal maar volgends mij kan je gewoon rustig aan beginnen met beleren idd

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:03

Als je die merrie wat tijd geeft om zich rustig te ontwikkelen komen daar best nog een paar centimeters bij. Ik heb mijn jonkie in januari gekocht en als ze toen de 1,58 haalde was dat omdat ze bekapt moest worden. We zijn nu ruim een half jaar verder (ze is nu 4) met de laatste maanden hele dagen weidegang en ze is nu al zeker over de 1.60 m. Dezelfde ervaring hebben we ook met de welsh cob gehad, die groeide door tot zijn zevende en die leek op zijn 4e jaar ook al wel "af", maar er kwam daarna nog aardig wat paard bij. ;)
Die merrie groeit nog wel als je haar de tijd en ruimte ervoor geeft.
Stijl in het achterbeen valt wel mee, als ze leert haar achterbenen meer onder de massa te zetten zal dat in de praktijk niet zo stijl zijn.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:05

weet iemand een goede paardenkliniek in de buurt van heerhugowaard?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:25

Adin schreef:

Kliniek Middenwaard is ín Heerhugowaard :P
Verder Slootdorp.

XX

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:03

Vandaag op pismerrie gereden wat een geweldig beest film komt waarschijnlijk di op internet.
Ben echt weg van haar maar zo gevoelig zacht been is gelijk mega reactie.
Zo gevoelig en sensibel zo ontzettend gaaf maar moeilijk te rijden

Ze zou het kunnen worden maar de prijs he.....er rijdt nu iemand op en wil percentage van verkoop dat maakt nie goedkoper op.

Goed morgen weer 130km verderop.

Ons stalgenoot vond dat k kon rijden ze had niet verwacht dat k netjes reed
Altijd leuk te horen volgens haar kon k nog wel ergens komen.
Fijn geeft mij zelfvertrouwen ben tenslotte alweer 10 jaar gedwongen recreant

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:05

Ik ga ook weer kijken!! morgen bij een 5 jarige ruin die enkele B pacours heeft gesprongen. Hij is 1.72 hoog en heeft een leuk koppie en een mooi stevig lijf.... Helemaal mijn type!! hihi nu maar hopen dat de klik er ook is...... wel weer anderhalf uur rijden... Zou eigenlijk voor een schimpie gaan maar werd vanmorgen gebeld dat die verkocht is maar dat ze wel deze nog hadden staan in mijn prijsklasse dus ben benieuwd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:26

ik heb vandaag ook een 5 jarige ruin bekeken en ben eignlijk wel erg enthousiast dus denk dat ik hem laat herkeuren. hij is in 2009 al rontgenologisch gekeurd maar ik wil sowieso hem opnieuw laten keuren, ook voor de verzekering.
Hij was qua uiterlijk niet heel bijzonder maar zijn gangen waren erg mooi en tactmatig en hij reed daardoor super fijn en dat heb ik liever dan een heel mooi paard.
Denk er nog even over na en kan maandag ook nog informeren naar een 4 jarige vos ruin maar eignlijk zie ik deze wel zitten.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:12

meld me ook even, vorige week wezen kijken, 160 km verderop, bij een 4 jarige merrie,
helemaal weg van, vandaag besloten dat we het paard disndag komen halen.
wel wat spannend, paard is nog nooit ergens heen geweest, en dan direct 3 uur op de trailer...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:26

oehh vertel wat voor paardje? afstamming? Laat je haar keuren of niet?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:50

Ben ook benieuwd :j 3 uren rijden is dan wel meteen een flink eind ja :j Sedeer je haar?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:22

sederen voor vervoer zou ik niet doen, hun reactie snelheid verminderd en dan kunnen ze minder snel anticiperen op de bewegingen van de trailer.

Ik nam altijd een vol hooinet mee voor een lange rit (2 uur naar kliniek en ook weer terug). Geen probleem.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:24

_Marleen_ schreef:
Adin schreef:

Kliniek Middenwaard is ín Heerhugowaard :P
Verder Slootdorp.

XX

nee nee nee nee nee! niet naar de middenwaard gaan, daar heb ik een prachtig verhaal over uit eerste hand...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:27

ingvdh schreef:
sederen voor vervoer zou ik niet doen, hun reactie snelheid verminderd en dan kunnen ze minder snel anticiperen op de bewegingen van de trailer.

Ik nam altijd een vol hooinet mee voor een lange rit (2 uur naar kliniek en ook weer terug). Geen probleem.

Je moet ze ook niet plat spuiten :') Gewoon een lichtelijk beetje geven. Vaak houden ze er niet zo'n nare ervaring aan over.

En als een paard echt bang en gestresst is denk ik niet dat hij interesse heeft in een hooinet :D

Maar gewoon even kijken hoe het paard reageert op de trailer.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:40

[/quote]

nee nee nee nee nee! niet naar de middenwaard gaan, daar heb ik een prachtig verhaal over uit eerste hand...[/quote]

dat hoor ik graag dan want ik wil morgen een afspraak maken met een kliniek voor een keuring

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:10

4 jarige merrie van Tuschinski
kent alleen longeren nog maar.
ik heb stressless van Primeval gekocht, dat krijgt ze zowiezo, en een vol hooinet ja.
ik denk dat ik me drukker maak dan nodig is :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:22

Spannend!

Ik ga dinsdag avond bij de uptown ruin kijken :):) Heb er zo zin in, wilde zo graag vandaag! maar man kon niet :(

Hopelijk is hij er dinsdag nog, want was veel animo voor zij hij.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:23

Zo jullie gaan snel zeg!
Ik zal even de laatste pagina bijlezen.

@parouscha: heel verstandig om niet het hele land door te crossen voor een paard wat op een foto er leuk uit ziet. Ik ga zelf niet verder dan 50 km tenzij een paard echt helemaal het einde lijkt ofzo. Maar ik wil graag meerdere keren kijken voordat ik tot koop over ga dus een heel aantal km rijden is misschien niet zo verstandig.
Vind het paard wat je net liet zien ( de sandreo) erg leuk hoor! spreekt mij wel erg aan maar ik zie natuurlijk maar twee foto's. Haar bouw lijkt me goed. Ze is wat klein nog maar met drie jaar kan ze zeker nog een stuk de lucht in. Kan nog wel eens een laatbloeier zijn. Zijn over het algemeen fijne sportpaarden.
@Tita: Fijn dat het zo goed gaat zeg! Je ziet in ieder geval leuke paarden. Jammer van die prijzen altijd maar hopelijk kun je er nog wat mee of kom je wat anders tegen. :)
@liedjuh': laat je weten hoe het ging? Ben erg benieuwd. Heb wel een zwak voor grote jonge springers die koel ogen maar om ze dan ook nog voor een leuke prijs te vinden. Vaak zien ze er super uit onder de professionele springruiter maar dat is niet gezegd dat het er zo uit ziet als ik er op zit. :P
@adin: Fijn dat je zo'n betrouwbaar fijn paard hebt gevonden! Hopen dat hij wordt goedgekeurd.
@liss: spannend zeg! Ben benieuwd hoe het gaat en of ze bevalt. Hahah ja vaak ben je zelf drukker dan je paard. :P Maar dat vind ik wel een fijne afstammeling zeg! :)

Hebben jullie ook ervaring met proeftijden?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:25

Was op zich een leuke merrie inderdaad. Maar nog echt zo groen en stond al 3 jaar non stop bij de moeder. En nog nooit op de trailer geweest :n en mensen willen de kosten niet opzich nemen bij afkeuring, dus maakt het allemaal wat minder interessant. Maar vind de bloedlijn zo gaaf! En ze kon goed bewegen :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:26

Maar toch is het haar niet geworden omdat ze zo weinig kende?
Dat zou ik inderdaad ook als heel lastig ervaren denk ik. Ben wel gewend volledig groene paarden te trainen maar om dat nou zelf thuis neer te zetten vind ik toch wat anders.
En met dat altijd bij de moeder staan en de trailer niet kennen kun je flinke problemen krijgen natuurlijk. ;)
Al wat nieuws op het oog?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:03

ahhh ben helemaal verliefd <3 echt een knapperd!! heel lief lekker cool in de kop en goed springmanieren.... Zelf ik kan er mee springen en dat zegt veel :D Heb daar op stal een pacours van +/- 70 cm gesprongen en een paar oxertjes echt een knapperd is het! Groot breed en heerlijk vertrouwd gevoel als je er op zit