ikke schreef:Overbodige zooi kan alleen maar ellende veroorzaken; het voegt immers niks toe, zoals je zelf al aangeeft.
Die topspringpaarden, daar wil jij niet eens op zitten, laat staan rijden! Bovendien gaan in dat wereldje de belangen van de sponsors boven de belangen van het paard. Al die regels rondom tuigage zijn echt niet zomaar bedacht!
Als je dan een handvat wil hebben, neem dan een simpel bokriempje aan het zadel. Voegt WEL iets toe en zit verder niet in de weg voor het paard
vind jij dat een martingaal in de weg zit dan?
ik zelf wel ook echt gaan springen dus neem zowieso een borstuig om het zadel op de juiste plek te houden voor het geval dat,
en dan kan je wel zeggen als je zadel goed is gebeurd er niets maar bij springen gaat de buik altijd iets naar binnen,
en ik had martingaal voor steigerende paarden..

) en wat hier word gezegd is inderdaad waar, eenmaal een hulsebos, altijd een hulsebos!
) Deze gebruik ik als ik les heb enzo. En heb er ook nog van scappa, niet echt stevig materiaal, maar droogt wel snel! Train trouwens over het algemeen met witte Havens dekjes, zijn chique en gratis gewonnen, haha!
)
. Zo frustrerend! De ruiter reed m erg strak in de mond en hij liep erg kort, toen hij los liep zag het er al stukken beter uit. Maar daarvoor ga ik niet eerst 3 uur in de auto zitten, iets wat je eruit moet krijgen is naar mijn mening moeilijker dan een paard iets nieuws aanleren.
Heb vandaag zelf even gesprongen met bijrijdpaard, allemaal huppeltjes, moet eerst aan m'n rytme gaan werken, daarna pas wat hoger. Maar ja hoor, ik lag er weer bijna naast
.