Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:59

Praat ook tegen m'n paard van het gdverrre tot goedzo meissie enja ze praat ook wel terug als ze me ziet aankomen en ik fluit of wanneer ze m'n auto hoort aankomen en ik de deur dichtsla.

Wanneer ze buiten echt iets engs vind dan zeg ik 'ga maar kijken' en mag ze het "enge" aanraken met dr neus,wanneer ze zich aanstelt dan is het 'gdvrrr denk erom he'.
Soms hoef ik maar op een bepaalde manier haar naam uit te spreken en weet ze al dat ze moet ophouden dat ze anders over de grens gaat en het vrouwtje dan haar geduld verliest.
Zo bloeit ze ook helemaal op wanneer ze een oefening goed gedaan heeft en ik haar met mn stem beloon door te zeggen 'goedzo braaf meissie' en voel je dr gewoon groeien van trots dat ze het goed gedaan heeft.

Mijn paard is juist erg stemgericht en vaak voel je dan juist de spanning die ze om een of andere rede door iets of iemand opbouwt dan laat afvloeien wanneer ik praat en haar geruststel of waarschuw of beloon.

Werkt precies zo met m'n hond,alleen die is nog wat slimmer en die hoef ik soms alleen maar aan te kijken of te wijzen en snapt ie al wat er bedoeld wordt.
Alhoewel hij soms ook weleens Oost-Indisch doof speelt,maarja hij moet een keer weer terugkomen naar het vrouwtje he,(oei oei ze kijkt nu wel heel boos.....sluip .....sluip,en dan maar de komiek proberen uit te hangen door oren plat en knipogen naar het vrouwtje.)

Anneee__

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:06

Ik praat ook veel tegen mijn paard. Vertel geen hele levensverhalen, maar vaak als ie iets eng vind of iets goed heeft gedaan.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:52

Mijn paarden herkennen ook mijn auto! Komen meteen naar de draad als ik het erf op draai en als ze binnen staan staan ze al te hinniken als ik uit stap!

Net nog gekletst met ze hahaha was er alleen even om iets lekkers te geven dan krijgen ze altijd een knuffel en een kort babbeltje!

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:28

Ik praat vaak tegen dieren :o.
als ik alleen thuis ben praat ik de hele tijd tegen de hond :+
die kijkt me vervolgens aan alsof ie spoken ziet ..

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:35

ik praat wel tegen mijn paard.
Nee ik hang niet een heel levensverhaal op bij mijn paard die toch niet geïnteresseerd is..
maar wel als ze het goed doet even braaf meisje!
en als ze een domme actie uithaald van; doe is voorzichtig dunnie! ( ja ik verzin bijnamen voor haar samen met mn vriendin en dit was de aardigste )
maar veel meer 'vertel' ik eigenlijk ook niet :P

edit; die vriendin heeft net boven mij gereageerd, 6marly6.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:03

Ik praat tegen m'n merrie zoals ik tegen m'n beste vriendin praat. Alsof ze gewoon een gelijke is, geeft voor mij een ontspannen gevoel, en dat straal ik ook naar haar uit. Of ze me verstaat? Ik heb geen idee, maar ze vind t wel gezellig volgens mij :D
Haar oortjes staat constant op mij gericht als ik aan t praten ben, dus zal wel goed zijn :P

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:50

Ik doe niet anders :oo het is zo'n schatje, ik kan het dan toch niet even laten om hem dan te knuffelen en allemaal onzin te gaan praten.. naja onzin. :Y)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:59

haha jaa :o

irisbroer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:54

Ik praat en zing voor haar, meestal als ik ga zingen word ze rustiger dan als ik gewoon praat. Weet ook niet hoe dat dat komt.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:59

meestal praat ik tegen haar, maar soms, als we lekker heeeeel ontspannen in het bos rijden vergeet ik het weleens.
dat is gewoon een kwestie van genieten denk ik, als je dan de vogeltjes hoort, soms de zon door de bomen... zaaalig..

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:27

__Jesper schreef:
Ik praat wel altijd tegen mijn paard. Als ik buiten ben ofzo.
Als hij druk is en ik praat tegen hem word die er wel rustiger van.
Vind het wel leuk af en toe zo'n gesprekje met hem te voeren :Y)
Al praat ik geen hele verhalen. Dat vind ik een beetje overdreven.

Ik heb er trouwens nooit van gehoord dat het slecht is om gewoon tegen je paard te praten :=
Ben wel benieuwd naar dat artikel.

Idd. Ik praat ook altijd gewoon tegen paarden, normaal gewoon: goed gedaan, ben heel trots op je.
Maar ook wel is kleine gesprekjes. Niet een heel gesprek ofzo, want dat is idd overdreven.

Ik wil dat artikel ook wel is zien, want ik heb er nog nooit van gehoord!

X.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:33

soms banketstaaf ik hele verhalen tegen me paard en dan zie je hem zo kijken van : :).... Oké ?

haha

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:37

Ik praat niet hele verhalen, maar wel als hij weer eens iets geks uit haald of zich verveeld.
Of als hij wat engs ziet :)

dreuzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:44

nou als paarden konden praten zou de mijne alles weten te vertellen over mij mijn verdriet ik klets alles tegen hem. hij luisterd zonder komentaar :o <3

Clausie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:46

hahaha ik vertel ook altijd van alles tegen mijn paardjes! :o harstikke gezellig toch! :o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:47

Jaa, ik praat ook tegen de paarden.
als ik verdrietig of boos ben vertel ik ze dat allemaal, verder begroet ik ze ook altijd als ik binnen kom. ik brul dan heel lieverds :O haha tjaa.. maar ik kan hele verhalen afsteken tegen de paarden..

DaniqueKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:46

Mijn verzorgpaard schrok vaak van vogels en ging er dan ook gelijk vandoor, door te praten tegen hem heb ik hem altijd wel wat rustiger gekregen. Na een aantal keer schrok die zelfs al minder :D

Anouk__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:40

Ja ik praat ook wel tegen mn paard, geen hele levensverhalen maar ik zeg wel zo af en toe wat
Maar ik ben niet de enige die dat doet, soms als we met zn allen tegelijk staan op te zadelen worden er hele liederen bedacht voor/over de paarden die we ze dan toezingen haha oke dat is ook meer omdat we dat zelf grappig vinden, maar volgens mij vinden ze het stiekem wel leuk.

bammetje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:56

Ik praat heel veel tegen mijn paarden. Daarnaast veel knuffelen!
Worden ze echt vertrouwd en rustig van!

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:01

Nou, ik praat ook gewoon tegen mijn grote vriend. Niets raars aan. Als hij kon praten dan deed hij gewoon mee denk ik, met een koppie thee erbij !!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:35

ik praat eigenlijk veel te veel met me paard :o

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:00

ik ook! vanavond ook weer even bijgekletst! Kijkt ze me met die grote ogen aan..... hahaha ze begrijpt me helemaal (zolang ze na afloop maar iets lekkers krijgt)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:02

Ik beloon vaak met stem. :j Dus als dat onder praten valt, ja dan praat ik tegen paarden. Maar ik heb geen hele verhalen tegen ze. :Y)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:07

hahaha ik baal altijd als er andere mensen op stal zijn hahaha kan ik niet lekker kletsen! Ik heb mijn 2 paardjes gekregen toen ze een beetje mensenschuw waren, intussen zijn het echt 2 mensen liefhebbers.

olll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:13

haha ik praat altijd tegen mijn paard, vooral om hem rustig te houden. het kalmeert ze meestal echt!