Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:17

Aimee schreef:
Ah... tijdens een sollicitatiegesprek zie je natuurlijk gelijk of er al dan niet afwisseling in de training is Lachen
Verhalen van derden zijn altijd vertekend Knipoog en volgens mij hoef je de allerdapperste niet te zijn om een ontspannen buitenritje te maken.

Tijdens een gesprek wordt wel uitgelegd wat er van je verwacht gaat worden als je de baan aanneemt dus kun je er wel een goed beeld bij vormen. Ik begrijp dat jij pro-Anky bent.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:22

OMG!
Dus als je hekken om je terrein hebt, dan heb je wat te verbergen? Haha! Haha! Haha!
Jeetje.... zal eens even gaan bedenken wat ik te verbergen heb.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:23

daniella74 schreef:
Tijdens een gesprek wordt wel uitgelegd wat er van je verwacht gaat worden als je de baan aanneemt dus kun je er wel een goed beeld bij vormen. Ik begrijp dat jij pro-Anky bent.

Jep, hartstikke fan! Met eigen ogen gezien hoe het er daar aan toe gaat en dan meer dan een sollicitatiegesprek Knipoog Zal eens m'n profiel veranderen, heb nu alleen het paard erin staan waar ik fan van ben Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:25

Aimee schreef:
OMG!
Dus als je hekken om je terrein hebt, dan heb je wat te verbergen? Haha! Haha! Haha!
Jeetje.... zal eens even gaan bedenken wat ik te verbergen heb.

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 30-10-07 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:25

daniella74 schreef:
Je trekt nu weer verkeerde conclusies. Dat heb ik nooit gezegd en weet ook niet waar je dat vandaag haald.

Zie vorige bladzijde, bericht van iemand anders Knipoog Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:26

Aimee schreef:
daniella74 schreef:
Je trekt nu weer verkeerde conclusies. Dat heb ik nooit gezegd en weet ook niet waar je dat vandaag haald.

Zie vorige bladzijde, bericht van iemand anders Knipoog Haha!

Sorry, zal bericht even verwijderen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:29

Monty heeft trouwens toch een paar keer met Anky samengewerkt op evenementen, wat zou zijn visie op Anky's methode zijn?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:32

Dat zij van haar paarden houdt was het volgens mij.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:34

Nee ik bedoel letterlijk van de methode.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:44

Misschien leuk om aan Anky uitleg te vragen?!?!?!?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:51

Lara_Silver schreef:
Nee ik bedoel letterlijk van de methode.

Wat ik zeg, dat zij van haar paarden houdt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:58

rooszszsz schreef:
Misschien leuk om aan Anky uitleg te vragen?!?!?!?

Ik zou zeggen: stuur haar een e-mailtje

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:01

Afbeelding

Afgod Haha!

Zelf gemaakt in het HH House, dus niet van denderende kwaliteit.
Maar wát een fantastische dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:06

Laat ook maar.........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:16

Hey pro Anky's wat kinderachtig dat mensen die kritiek hebben op LDR en tegen de houding van het paard op de foto's zijn elders voor debiel uitgemaakt worden en wat sneu dat jullie samenklitten om je meningen te fnderen, erg zielig!

viewtopic.php?f=34&t=852453&p=30849179&hilit=#p30849179

pag. 14 daar zijn we *debiel*

Anky is idd een angsthaas, dat geeft ze zelf ook toe, dat is heel menselijk, om je grenzen te leren kennen en slim ze aan te geven en er wat mee te doen (ipv gaan rondrijden in Groningen, van je paard vallen en anderen de schuld geven).

Als andere mensen rijdens volgens LDR vind ik het ook niks hoor! Hoop dat de teergevoeligen onder de pro's nu niet meteen op de kast zitten.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:35

*lacht zich een breuk*
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 30-10-07 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:37

detour schreef:
Hey pro Anky's wat kinderachtig dat mensen die kritiek hebben op LDR en tegen de houding van het paard op de foto's zijn elders voor debiel uitgemaakt worden en wat sneu dat jullie samenklitten om je meningen te fnderen, erg zielig!

viewtopic.php?f=34&t=852453&p=30849179&hilit=#p30849179
[size=24][/size]
pag. 14 daar zijn we *debiel*

Anky is idd een angsthaas, dat geeft ze zelf ook toe, dat is heel menselijk, om je grenzen te leren kennen en slim ze aan te geven en er wat mee te doen (ipv gaan rondrijden in Groningen, van je paard vallen en anderen de schuld geven).

Als andere mensen rijdens volgens LDR vind ik het ook niks hoor! Hoop dat de teergevoeligen onder de pro's nu niet meteen op de kast zitten.

Je link doet het niet... (ben niet nieuwsgierig...)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:38

Gewoon even voor zetten Knipoog
Om nou iedereen gelijk voor Anky Pro's uit te maken vind ik wat overdreven.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:44

Maar om iedereen die het niet je eens is debielen te noemen is ook niet erg volwassen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 02:08

Wanted2003, de familie Bartels traint echt op dezelfde manier als Anky, dat is niet bepaald een geheim. Tineke is ook een behoorlijk vurig pleitbezorgster van LDR op allerlei verschillende symposia.

Anky doet er, in tegenstelling tot heel veel buitenlandse ruiters, ook niet erg geheimzinnig over dat ze LDR gebruikt. Al zou ik het wel bijzonder grappig vinden als ze het een keertje in het openbaar tijdens een clinic of het opwarmen niet gebruikte. Dan staan daar echt heel veel fotograven niets te doen omdat ze alleen maar de LDR-momenten willen fotograveren.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:24

Karl66 schreef:
Wanted2003, de familie Bartels traint echt op dezelfde manier als Anky, dat is niet bepaald een geheim. Tineke is ook een behoorlijk vurig pleitbezorgster van LDR op allerlei verschillende symposia.

Anky doet er, in tegenstelling tot heel veel buitenlandse ruiters, ook niet erg geheimzinnig over dat ze LDR gebruikt. Al zou ik het wel bijzonder grappig vinden als ze het een keertje in het openbaar tijdens een clinic of het opwarmen niet gebruikte. Dan staan daar echt heel veel fotograven niets te doen omdat ze alleen maar de LDR-momenten willen fotograveren.

Zoals ik al eerder zei, Imke en Tineke trainen LRD, ja! Maar ik denk dat je hun paarden nooit! in een houding aan zal treffen zoals de foto's in dit topic. En ik denk dat , dat onder andere is omdat hun terrein harstikke openbaar is. Jan en alleman kunnen zo het terrein oplopen met een fototoestel en ze houden natuurlijk harstikke veel trainingsweken. Ik ben daar ook 2x op trainingsweek geweest in de tijd dat Tineke Jazz reed. Jazz was een lastpak en je zag Tineke ook met hem worstelen, maar heb hem geen enkele x is zo'n abnormale houding gezien.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:58

Monty heeft in Bit verteld van hij van Anky's methode vindt. Hij ziet veel meer overeenkomsten dan verschillen. Ik ben het met hem eens. Tineke en Imke trainen wel degelijk even LDR als Anky. Daar is ook niks mis mee. Op de clinics van Anky komt LDR aan bod als klein onderdeeltje bij een vergevorderd (GP) paard , de clinics zijn wel degelijk ook interessant voor B ruiters en recreanten. Eén hulp, één reactie, dat is de belangrijkste boodschap die ik uit de clinics haal. Ik kan dat rechtstreeks gebruiken bij mijn eigen paarden en bij de kinderen die ik les geef (nee ik laat ze niet diep rijden, dat doet Anky ook niet als ze les geeft aan kinderen in haar clinics).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:12

Eens Anneve, dat vind ik zelf ook een heel fijn en belangrijk aspect van deze methode. Niet het Duitse drijven bij elke pas .

En Wanted, reken maar dat Tineke en Ymke hun paarden ook in een houding rijden zoals je aan het begin van dit topic ziet. Ook daar zijn nl. foto's van gemaakt Knipoog.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:50

Als ik zo de discussie volg kunnen we toch stellen dat we het over veel dingen gewoon eens zijn als pro en con LDR. Don´t try this at home!
De vraag is wat het KNHS gaat doen aan het feit dat de topsport afwrijft op de basissport en dat mensen hun paard dus toch op de kop trekken thuis.
Of dat de verantwoordelijkheid van Anky is? Nee, dat denk ik niet. Meer die van het KNHS en de verantwoordelijke jury´s in de basissport. En niet te vergeten de instructeurs en ruiters zelf!
Voorlichting!!!! Dat lijkt me een goede start. En dat is dan weer iets dat het KNHS zou moeten oppakken.

(wat ik over de manier van rijden vindt staat daar los van, ik zou geen topsport willen bedrijven als dat de enige manier is om mee te komen)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:57

Dat vind ik heel goed geschreven, Lusitano OK dan!

Het grote probleem dat ik zie is dat de mensen die bereikt zouden moeten worden met die voorlichting denken dat ze die voorlichting niet nodig hebben.