Nadya schreef:Nessah, nee bedankt, ik ben niet bij dat slachthuis geweest. Heb wel jarenlang in Hilversum de 'sfeer' mogen proeven en vooral ruiken van het slachthuis destijds. Inmiddels is die tent afgebroken en staat er nu een woonwijk op.
Ik heb dat topic wel een beetje gevolgd, dat filmpje gezien en sorry,
maar ik vind het doden van dieren vreselijk. Ik moet er niet aan denken dat Sam er zo bij staat ooit. Respecteer mijn gevoel daarover alsjeblieft. Dat anderen hier wel voor kiezen, moeten ze zelf weten, hoor. Ik dus niet voor mijn eigen paard tegen die tijd.
Het doden van dieren vreselijk? Soms wilde ik dat mensen het zo makkelijk hadden.. Wij hebben vaak een jaren lange ziekte bed.. Vol pijn en een langzame dood.. Dieren blijft dit gespaard..
Mijn tante heeft bijvoorbeeld 9 jaar met kanker gezeten.. Het laatste jaar kon zij niks meer, alleen heel veel pijn.. Héél veel pijn.. Maar zij mocht niet voor eutenasie ( sorry, hoe schrijf je dat) kiezen. Dat vond zijn vreselijk..
Ik ben blij dat ik mijn pony uit zijn lijden heb kunnen verlossen.. Toen zij werd dood gemaakt ( om het maar even hard te zeggen) was het voor mij een grote opluchting, mijn schatje had geen pijn meer..
De Belg in het slachthuis is gered van een erg pijnlijke dood.. Zijn darmen waren dusdanig slecht dat toen de slachter het aanraakte, het uit 1 klapte.. Dit was dus over uiterlijk een maand sowieso gebeurd.. Alleen dan had hij een erge pijnlijke dood gehad.. Nu heeft hij er niks van mee gekregen.
Daarnaast wordt de "slachtplek" voor ieder paard netjes schoon gemaakt.. Niks te ruiken, niks te zien.. En nogmaals, ik heb beide gevallen gezien.. Ik vind dat ik dus echt kan oordelen.. Jij gaat uit van verhalen..
Er was hier een shet van een jaar of 20 die had een hele slechte knie en op een gegeven moment kon hij niet meer goed lopen en had veel pijn.. De da zei dat het nu echt over was.. Die shet was echter zeeeer bang voor de trailer, hij werd helemaal gek. Hij is op stal ingeslapen.. Voor dit paardje was inslapen een veel betere manier..
Mijn paard loopt met een los touwtje achter me aan in de trailer, dan vind ik het weer wat anders.