BoktVerlaten schreef:GabberGill schreef:Precies wat ik eerser benoemde
Ik vind de straffen oprecht mild. Straffen voor pure dierennishandeling moeten gewoon bestraft worden als dierenmishandeling.
Als ik mijn hond op straat helemaal de schompes sta te schoppen en slaan en dit wordt bekend volgt er een aanhouding naar mijn weten. Ik kom hier in ieder geval niet mee weg met een "ik zal het nooit meer doen".
"De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van € 19.500. Op basis van de wet kan de rechter bij een voorwaardelijke veroordeling als bijzondere voorwaarde het verbod op het houden van één of meer dieren stellen."
Ik vraag me oprecht af waarom dit soort bestraffingen hier niet gedaan worden
Dat kan wel maar dan moet er iemand aangifte doen.
Helaas worden die maximale straffen amper opgelegd. Moet ook heeeel ver gaan voordat die of een houd verbod wordt opgelegd. Je wilt niet weten hoeveel kansen en controles mensen eerst nog krijgen. In geval van dode (huis)dieren kan er tegenwoordig wel sneller een beroep worden gedaan op een houdverbod door een rechter. Vaak geldt dit dan eerst maar voor een aantal jaren. Ik heb jaren bij de LID gewerkt als inspecteur. Diep triest. Zo lang dierenrechten niet in de grondwetten worden opgenomen zullen wat mij betreft de straffen altijd te mild blijven.