Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mavantos schreef:Cioccolato schreef:Ze zullen er wel zijn. Projecten, andere rassen dan gemiddeld sport paard.. etc.
Ik krijg wel eens de vraag of ik iets heb tussen m'n springgefokte paarden tot een budget van 3500. Maar daar fok ik er amper 1 van. Dus nee. Maar nee is ook een antwoord.
Ik zit denk toch teveel in de sportpaarden idd. Ik vind het al moeilijk om voor een normale prijs een gezonde te vinden die ook nog eens functioneel in elkaar zit. Ze lijken allemaal wel wat te hebben
Cioccolato schreef:De handel van de gezonde brave gaat ook onwijs snel. Het is ook lastig lezen want wat is braaf, wat is sensibel.. iemand zet het er neer en het schrikt jou af, terwijl jij een goed stukje kan sturen dus misschien is zon dier bij jou wel die poeppiebrave..
Je hebt toch ook wel lijntjes genoeg, niemand die iets passends voor je weet/heeft?
mavantos schreef:Cioccolato schreef:De handel van de gezonde brave gaat ook onwijs snel. Het is ook lastig lezen want wat is braaf, wat is sensibel.. iemand zet het er neer en het schrikt jou af, terwijl jij een goed stukje kan sturen dus misschien is zon dier bij jou wel die poeppiebrave..
Je hebt toch ook wel lijntjes genoeg, niemand die iets passends voor je weet/heeft?
Alles wat ik leuk vind is giga duur, stout of niet gezond![]()
Heb wel wat lijntjes uit gezet, maar idd wat jij zegt. Het is lastig uit te leggen wat nu exact het brave is wat ik bedoel. Eentje die af en toe wat kijkerig is en is een keer omdraait vind ik prima, zo lang die niet met me aan de loop gaat, zoveel spanning opbouwt dat die gaat bokken of zo kijkerig is dat die echt helemaal nooit de ring rond komt. Vaak kan ik met zulke paarden beter dan eentje die vreselijk stoïcijns is, die missen toch net een beetje dat extra dat ik toch ook wel zoek.
Als ik mensen bericht en aangeef dat ik een brave zoek vanwege mijn rugklachten en die mensen mij ook niet kennen snap ik ook wel dat ze wat terughoudender zijn. Ik geef wel aan dat ik normaal kan paardrijden, maar er niet af mag vallen. Alleen tsja, wat is normaal rijden? Ik wil ook niet doen alsof ik mega goed kan rijden, want dat is natuurlijk ook niet zo.
Ik ben natuurlijk ook wel tot op het bot verwend met de paarden die ik heb gehad. Maar ik heb geen haast. Budget heb ik wel al wat verhoogd, want in de prijsklasse waar ik eerst zocht kon ik echt niets vinden waar ik überhaupt ook maar wilde gaan kijken.
Volgende week ga ik er 4 bekijken. Zit dan ook wel weer een groene vierjarige hengst bij en dat is dan weer niet wat ik zoek. Maar goed, ben er toch voor twee anderen en ze zeggen dat die heel braaf is. Kijken kan geen kwaad.
Cioccolato schreef:ikke schreef:[
Maar het is NIET WAAR dat er geen gezonde, betrouwbare paarden te vinden zijn vanaf ca 3k, maar besef dat alles wat je meer wil dan "gezond - betrouwbaar" de prijs kan laten stijgen.
Je fokt ze er al niet voor. Dus het is logisch gedacht.
Cioccolato schreef:mavantos schreef:
Alles wat ik leuk vind is giga duur, stout of niet gezond![]()
Heb wel wat lijntjes uit gezet, maar idd wat jij zegt. Het is lastig uit te leggen wat nu exact het brave is wat ik bedoel. Eentje die af en toe wat kijkerig is en is een keer omdraait vind ik prima, zo lang die niet met me aan de loop gaat, zoveel spanning opbouwt dat die gaat bokken of zo kijkerig is dat die echt helemaal nooit de ring rond komt. Vaak kan ik met zulke paarden beter dan eentje die vreselijk stoïcijns is, die missen toch net een beetje dat extra dat ik toch ook wel zoek.
Als ik mensen bericht en aangeef dat ik een brave zoek vanwege mijn rugklachten en die mensen mij ook niet kennen snap ik ook wel dat ze wat terughoudender zijn. Ik geef wel aan dat ik normaal kan paardrijden, maar er niet af mag vallen. Alleen tsja, wat is normaal rijden? Ik wil ook niet doen alsof ik mega goed kan rijden, want dat is natuurlijk ook niet zo.
Ik ben natuurlijk ook wel tot op het bot verwend met de paarden die ik heb gehad. Maar ik heb geen haast. Budget heb ik wel al wat verhoogd, want in de prijsklasse waar ik eerst zocht kon ik echt niets vinden waar ik überhaupt ook maar wilde gaan kijken.
Volgende week ga ik er 4 bekijken. Zit dan ook wel weer een groene vierjarige hengst bij en dat is dan weer niet wat ik zoek. Maar goed, ben er toch voor twee anderen en ze zeggen dat die heel braaf is. Kijken kan geen kwaad.
Lastig. Van een hengst kun je altijd de ballen er nog af halen.... dus misschien is het inderdaad nog wel wat. Positief denken
Elisa2 schreef:Braaf en gezond, niet te oud voor E3500,- dan denk ik ook aan een Dravertje ofzo.
Die prijs was vroeger bij dressuur/ springpaarden al DE prijs waarop ze rontgenologisch niet goed waren en er vaak niet voor gekeurd werd. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder gezond verstaat.
Als je ze braaf kunt maken dan heb je ook wel een voordeel trouwens.
ikke schreef:Elisa2 schreef:Braaf en gezond, niet te oud voor E3500,- dan denk ik ook aan een Dravertje ofzo.
Die prijs was vroeger bij dressuur/ springpaarden al DE prijs waarop ze rontgenologisch niet goed waren en er vaak niet voor gekeurd werd. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je onder gezond verstaat.
Als je ze braaf kunt maken dan heb je ook wel een voordeel trouwens.
Ja maar, nu voeg JIJ weer iets toe waar ik het nooit over heb gehad
Want je zal en moet gelijk hebben omdat je niet verder wenst te kijken dan je eigen kader!
Kosten zijn blijkbaar op enig moment niet meer relevant want ze staan voor die prijzen te koop.
Misschien toch eens breder kijken in plaats van krampachtig je eigen belangen proberen te verdedigen?
Ladyson schreef:Zal vast al eens voorbij zijn gekomen.. maar waarom staan zoveel paarden eigenlijk zonder vraagprijs te koop?
Ladyson schreef:Zal vast al eens voorbij zijn gekomen.. maar waarom staan zoveel paarden eigenlijk zonder vraagprijs te koop?
MarjanB schreef:Ach die van mij kocht ik voor minder..
Twijfel wel om haar te verkopen, ik ben eigenlijk altijd alleen en kom daardoor gewoon niet toe aan rijden in het bos wat ik juist graag wil. Denk dat als ze bij iemand staat die vaak in de groep naar het bos gaat het gewoon goed gaat. Twijfel enorm, zou dan zelf een bos paard willen en alleen buiten rijden
Pallatin schreef:MarjanB schreef:Ach die van mij kocht ik voor minder..
Twijfel wel om haar te verkopen, ik ben eigenlijk altijd alleen en kom daardoor gewoon niet toe aan rijden in het bos wat ik juist graag wil. Denk dat als ze bij iemand staat die vaak in de groep naar het bos gaat het gewoon goed gaat. Twijfel enorm, zou dan zelf een bos paard willen en alleen buiten rijden
Bedoel je dat ze niet alleen naar t bos kan? Of dat jij t niet alleen aandurft maar alleen met een ander erbij? Dat laatste heb ik ook namelijk; mijn bijrijder gaat alleen met m’n paard naar t bos, maar ik durf t gewoon nietIk word zo onzeker dat ik dat op m’n heel nuchtere brave ruin overbreng en ik zit dan gewoon niet lekker. Vind dat ook niet fair naar m’n paard toe dus ga ik niet alleen. Ik krijg die knop niet om. Gelukkig heb ik aardig wat stalgenootjes die het reuze gezellig vinden om samen te gaan en zijn we dan als combi juist een stabiele factor voor andere combi’s.
Ga je het dressuurmatig sleutelen dan niet missen denk je? Ik rijd t liefste buiten maar merk dat ik toch ook uit de dressuurlessen toch veel voldoening haal
Charmaine schreef:De discussie over kostprijs vs verkoopprijs is hier ook al vaker gevoerd. Ik ben het in zoverre eens met Ikke dat het uiteindelijk marktwerking is die de prijs bepaalt. Harstikke leuk wat ie als fokker voor jou gekost heeft, maar als ie kromme poten heeft, geen talent, de verkeerde kleur, mensen kopen minder paarden icm crisis, weet ik het, zul m je m toch onder kostprijs verkopen als dat is wat mensen willen betalen....En anders blijf je er mee zitten.