Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Ik moet eerlijk bekennen, ik ben wel onder de indruk van dit concert.
Het klinkt als een groot aantal dieren.
Opgenomen in Monschau, NRW, Duitsland.
https://fb.watch/n-4Wz465un/
tienus63 schreef:Ik moet eerlijk bekennen, ik ben wel onder de indruk van dit concert.
Het klinkt als een groot aantal dieren.
Opgenomen in Monschau, NRW, Duitsland.
https://fb.watch/n-4Wz465un/
Sanet schreef:@Wintu: ik vind dat ook moeilijk om te zien.
Maar ik snap het wel. Stel jij hebt je schaapjes op 2 hectare grond hebt staan (nu) en je moet dus verplaatsbare afrastering kopen, waarvan je nu al weet dat het niet werkt. Maar over 2 weken staan ze op een stuk van 2,2 hectare. Dus eigenlijk moet je 2 stukken omheining hebben. Want anders staan ze op het eerste stuk “bloot”.
En dan wordt het een beetje een bodemloze put… voor iets wat hooguit misschien iets demotiveert, maar vooral voor jou zelf geld en tijd kost.
Jessix schreef:Toch ben ik bang dat we niet aan dat hekwerk ontkomen. Ik denk dat de overheid dat wel verwacht/eist voordat er andere maatregelen gaan komen. Nu blijft het argument namelijk steeds terugkomen dat de dieren niet beschermd zijn door hekwerk.
Rivendell schreef:Jessix schreef:Toch ben ik bang dat we niet aan dat hekwerk ontkomen. Ik denk dat de overheid dat wel verwacht/eist voordat er andere maatregelen gaan komen. Nu blijft het argument namelijk steeds terugkomen dat de dieren niet beschermd zijn door hekwerk.
Maar er zijn al zoveel aanvallen geweest op plekken waar wel de juiste omheining staat.
Jessix schreef:Toch ben ik bang dat we niet aan dat hekwerk ontkomen. Ik denk dat de overheid dat wel verwacht/eist voordat er andere maatregelen gaan komen. Nu blijft het argument namelijk steeds terugkomen dat de dieren niet beschermd zijn door hekwerk.
Wintu schreef:Sanet schreef:@Wintu: ik vind dat ook moeilijk om te zien.
Maar ik snap het wel. Stel jij hebt je schaapjes op 2 hectare grond hebt staan (nu) en je moet dus verplaatsbare afrastering kopen, waarvan je nu al weet dat het niet werkt. Maar over 2 weken staan ze op een stuk van 2,2 hectare. Dus eigenlijk moet je 2 stukken omheining hebben. Want anders staan ze op het eerste stuk “bloot”.
En dan wordt het een beetje een bodemloze put… voor iets wat hooguit misschien iets demotiveert, maar vooral voor jou zelf geld en tijd kost.
Daarom zeg ik ook, dat ik wel snap dat het soms niet kan.
Toch vind ik het dubbel, rijd nu weer langs schapen met een kleine sloot als omheining en verder niet. Wolfwerend hekwerk zie ik hier amper tot niet. Die beesten staan er compleet reddeloos. We waren van de week op de Veluwe, zag daar toch echt meer wolfwerend hek. En nee, het is niet zaligmakend, ik weet het....
Maar als ik de lijsten van Bij12 bekijk, staan de meeste gevallen toch achter bar weinig bescherming.
Ik weet niet, vind het net een spagaat soms met wat ik nu er van vind.
rien10 schreef:Ik wil je niet overtuigen, ik weet dat jij het weet.
Ik bedoel te zeggen dat het heus niet zo ver komt dat heel Nederland in de dierentuin hekken komt te staan.
Het zal lang duren, maar het gaat echt niet zo ver komen.