[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N4N4

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 06:22

Wow , wat is Valtteri een onwijs knap dier _/-\o_
Het is dat ik niet op zoek ben , maar phoe wat een uitstraling..

Weet dat je hier niks aan hebt , maar moest het even kwijt haha

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:40

Wat een mooie update.
En wat een geweldige foto’s weer van het hele stel.
Daar mag je trots op zijn

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:44

Wat fijn dat jullie een plekje gevonden hebben! Waar gaan jullie naar toe?

Heerlijke foto’s ook van het spul <3

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:48

Mijn god.... In 1 ruk van in het begin je topic zitten lezen.... Wat een pech hebben jullie al gehad (sorry als ik weer oprakel, helemaal niet mijn bedoeling)... Ik dacht oh wat fijn 2025 zo goed begonnen... pfff alsnog heel veel sterkte met alle klappen die je al te verwerken hebt gekregen!
Nieuwe meelezer meldt zich alvast!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:56

Wat fijn dat jullie een goed plekje voor alle! Paarden hebben gevonden. Dat zal je veel rust geven

En ja marktplaats, praat me er niet over. Wat kunnen mensen onfatsoenlijk zijn..

Je hebt in elk geval een mooi stel paarden om trots op te zijn. Ik wens jullie veel geluk!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 01:58

@ Mala26 : Dank je! Ik denk niet wat we nog mensen vinden voor hem voor half oktober, maar dat geeft ook niet. Voor de winter is de opfok geregeld voor Charlie en Valtteri en hopelijk kunnen ze de zomer spenderen op de nieuwe stal samen :j

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe ze zich ontwikkelen

@Miereneter : dank je!

@Mirjam79: Ja prachtig he zo die Daisy met alle vossekinders. Ik vind het zo mooi hoe de dames het doen dit jaar samen, die opvoeding en de harmonie. Het is allemaal hechter dan voorgaande jaren ofzo, geen idee waarom,maar het is gewoon prachtig <3

@Mer1980 : Ja het ligt echt wel op z’n gat, dus ook ergens enorme opluchting dat we dit jaar niks gedekt hebben.

Wij zijn wel overstag gegaan voor mindere prijzen omdat het simpelweg echt niet haalbaar is om ze alle 7 aan te houden, maar goed. Toen ik een bod van 1300 voor Charlie kreeg met de mededeling dat ik daar meer dan tevreden mee moest zijn, toen gingen mijn nekharen echt overeind staan en heb ik gezegd dat we Charlie, Valtteri en Onyxia dan maar de opfok in doen en we wel weer zien.

@N4N4: Wat een leuke reactie op Valtteri, hij heeft inderdaad een hele uitstraling :j Vind complimenten over onze fokproducten altijd leuk om te lezen hoor, dus welkom :+

@Kinel: Dank je wel, heel lief <3 Ik ben zeker trots op ze allemaal !

@Liselot: We gaan naar Marienheem, mooi 15 minuutjes rijden van deHolterberg/Sallandse heuvelrug af. Dus dat is wel echt top

@Titsia: : Dank je voor je lieve reactie, we hebben inderdaad veel voor onze kiezen gehad, maar ben enorm dankbaar hoe onze ‘kudde’ er momenteel bij loopt. Op naar een nieuw begin en een frisse start, vol goede moed :j

@Getty_Maan : Dank je, het geeft inderdaad veel rust dat ze in principe naar 1 plek kunnen, hoewel ik het ook wel weer licht spannend vind altijd om weer te aarden op een ‘nieuwe’ stal. Maar goed, dat gaan we gewoon vol positieve frisse moed aan en op naar een mooi nieuw begin.

Vandaag had Rosa met haar bijrijdster Lia hun kennismaking met working equitation en ik mocht gezellig mee :+ Het was zo leuk om ze dit te zien doen, zo vol vertrouwen in elkaar, echt ik kan daar onwijs van genieten.
Ook gewoon een heerlijk fijn meewerkend paard is dat geworden die Rosa, supertrots!
Afbeelding
Vrouwtje gaan we nu al ? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon lekker genoten en zeker voor herhaling vatbaar :j

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:59

Dat ziet er heel goed uit, wat doen ze dat relaxed. Gewoon met de garocha pakken en alles. Heel knap.

WE is verschrikkelijk leuk, het is dressuren terwijl het lijkt alsof je aan het spelen bent. Ik ben fan.
Mijn paard doet het wel minder makkelijk dan jouw Rosa, daar moeten we nog aan werken. Is ze van zichzelf zo nuchter of gewoon heel goed opgevoed/ingereden?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 11:03

Het is echt een combinatie, ze heeft sowieso een top karakter, maar we hebben ook zeker in de training en het beleren echt ,met behulp van de trt methode , haar geleerd om stress zelf af te vloeien en haar bewust gemaakt van haar lijf.

Lia heeft dit onder de man ook continu meegenomen en verder bevestigd wat zich nu zo mooi terugbetaald in een paard dat zo fijn meedenkend en meewerkend is, gewoon heerlijk :j

Gouden cadeau geweest voor mij die TRT methode hoor, ik pak het met alle paarden mee direct in de training en je krijgt er enorm fijne paarden van (nee ik heb geen aandelen )

Verder heeft ze ook les van iemand die western rijdt op hoog niveau , en de training houden we afwisselend, dan weer een buitenritje, dan weer grondwerk, dan wat trail , enzovoort.

Maar daarnaast denk ik zeker dat haar karakter meespeelt, ik zie het ook bij Torbjorn nu, die paarden geven je zoveel vertrouwen en denken en werken gewoon uit zichzelf mee, enorm fijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:26

Misschien rare vraag maar met zoveel paarden in pension? Is een eigen plek niet haalbaar qua financiën?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:00

Oh mariënheem, dat is heel dicht bij mij. Ik ben naar Raalte verhuisd net. Jullie paarden zien er zo heerlijk nuchter uit <3

Hopelijk kunnen jullie beetje tot rust komen op de nieuwe stal.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:07

Cheytjuh schreef:
Het is echt een combinatie, ze heeft sowieso een top karakter, maar we hebben ook zeker in de training en het beleren echt ,met behulp van de trt methode , haar geleerd om stress zelf af te vloeien en haar bewust gemaakt van haar lijf.

Lia heeft dit onder de man ook continu meegenomen en verder bevestigd wat zich nu zo mooi terugbetaald in een paard dat zo fijn meedenkend en meewerkend is, gewoon heerlijk :j

Gouden cadeau geweest voor mij die TRT methode hoor, ik pak het met alle paarden mee direct in de training en je krijgt er enorm fijne paarden van (nee ik heb geen aandelen )

Verder heeft ze ook les van iemand die western rijdt op hoog niveau , en de training houden we afwisselend, dan weer een buitenritje, dan weer grondwerk, dan wat trail , enzovoort.

Maar daarnaast denk ik zeker dat haar karakter meespeelt, ik zie het ook bij Torbjorn nu, die paarden geven je zoveel vertrouwen en denken en werken gewoon uit zichzelf mee, enorm fijn!

De perfecte combi dus. Dat hebben jullie goed gedaan. Interessant dat jullie zoveel baat hebben bij TRT met alle paarden. Ik vond hem altijd een beetje commercieel en gladjes overkomen (oude wijn in nieuwe vaten, zeg maar), maar misschien moet ik me er toch wat beter in verdiepen.

Edit: net een topic van 55 pagina's op Bokt gevonden over de TRT-methode, ga eens op mijn gemak lezen :Y) .

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 20:18

BigOne schreef:
Misschien rare vraag maar met zoveel paarden in pension? Is een eigen plek niet haalbaar qua financiën?

Nee, ik heb maar een gewone baan in de zorg en vriendlief is 'gewoon' werkvoorbereider op kantoor :j Dus in Nederland gaat dat niet haalbaar zijn. We zijn ons wel aan het oriënteren om over 10-15 jaar te emigreren, omdat het in Nederland er niet beter op lijkt te worden qua het houden van paarden en ik denk dat we meer kans hebben over de grens om wel iets te kunnen kopen tegen die tijd dan hier.

@Eloya: Wat leuk! Onze paarden zijn echt niet allemaal heel nuchter hoor, maar ik denk wel dat, omdat we ze de tijd geven en leren omgaan met de spanning, ze zich zo fijn ontwikkelen. We hebben er ook echt wel een paar die loeren , maar omdat je ze zelf leert ermee om te gaan en het af te vloeien, bewust te zijn van hun lijf, merk ik dat het gewoon makkelijker is wanneer ze iets spannend vinden.

@Miereneter : Dank je wel, ik denk ook dat we het met Rosa goed hebben aangepakt en aanpakken zo :j. Ik heb gewoon zelf ook erg veel geleerd over mijn eigen houding en ben me veel bewuster geworden van mezelf door het volgen van de TRT training stap voor stap. En nog maak ik ook genoeg fouten, maar ik merk wel echt op deze manier de paarden beleren echt goed werkt voor ons. Lees ze, hij heeft vaak hele hoge kortingen, dus destijds van vriendlief de lifetime access gekregen, waarbij je gewoon ook alle nieuwe casussen etc kunt volgen. Zelf heb ik hem eigenlijk nooit gladjes over vinden komen, zo zie je maar weer hoe persoonlijk zoiets kan zijn he :D

En ik denk gewoon ook dat het goed werkt om te combineren, ik pin me niet alleen vast aan de TRT, probeer me ook te verdiepen in het klassieke, heb van de westernwereld wel wat mooie dingen mogen leren inmiddels en zo mix je alles tot iets waar je je goed bij voelt. Ik ben er ook echt van overtuigd dat een combinatie van methodes beter is dan maar 1 methode :j

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 08:21

Cheytjuh schreef:
En ik denk gewoon ook dat het goed werkt om te combineren, ik pin me niet alleen vast aan de TRT, probeer me ook te verdiepen in het klassieke, heb van de westernwereld wel wat mooie dingen mogen leren inmiddels en zo mix je alles tot iets waar je je goed bij voelt. Ik ben er ook echt van overtuigd dat een combinatie van methodes beter is dan maar 1 methode :j

Hear hear! Helemaal met je eens.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-25 06:54

Even een snelle update: de verhuizing gisteren is super verlopen dankzij ons topteam. Alle paarden stonden op de trailer binnen 5 minuten, ik heb me werkelijk waar zitten verbazen hoe soepel alles verliep.

Torbjorn is richting het trainingsadres gegaan voor het keuringsklaar maken.

De veulens zijn achter gebleven voor het afspenen en zullen ook binnen een week naar hun opfokadres gaan.

Het was een drukke dag, maar enorm opgelucht dat alles zo mooi en rustig verliep.

Zal straks foto’s maken van de dames op hun nieuwe stekkie. Die stonden gisteravond al heel tevreden te kijken dus ik denk dat we een goede keuze hebben gemaakt :j

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 07:32

Wat fijn dat alles goed verlopen is. Hopelijk nu genieten.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:04

Wat fijn dat het allemaal zo is gegaan en nu lekker genieten!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:29

Top! Meteen rust geeft toch een lekker gevoel hè

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:38

Wat fijn Chey dat alles goed verlopen is en dat je nu met een gerust hart kunt gaan wennen op jullie nieuwe stek…

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:17

Wat fijn dat alles zo goed is verlopen!

En gefeliciteerd met je verjaardag *\%/*

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:57

Van harte en fijn dat alles goed gegaan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:25

Van harte gefeliciteerd

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:32

Ik las het al op facebook wat fijn dat alles goed is gegaan!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 13:15

Dank jullie wel allemaal! Ik heb een prachtige verjaardag gehad , alleen al omdat ik heel tevreden paarden gisterochtend aantrof die lekker aan het knabbelen waren aan hun hooi <3

De stalopzet is dus zo :
Afbeelding
8 stallen in een halve ronde. 1 stal is in een gebouw ernaast

Daar heb ik Kaelynn neergezet, die kan daar prima tegen
Afbeelding
Haar buurman heet George Clooney :+ daar staat ze lekker mee te neuzen

De dames na de verhuizing (ik heb ze inmiddels iets anders neergezet maar dan hebben jullie en idee
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hoekstallen zijn echt mooi groot, de andere iets kleiner maar daar staan nu dus ook de wat kleinere paarden in. Alsnog zijn ze allemaal wel groter dan waar we vandaan komen en kunnen ze lekker neuzen met elkaar, iets dat onze dames erg kunnen waarderen :j

En op de weide staan ze 2 om 2, gisteren :
Afbeelding

Afbeelding
Vanochtend

Afbeelding

Deze week alles op de oude stalling uitzoeken en sorteren, en dan na deze week hopelijk rust.

De nieuwe stalling is tot dusver een verademing. Een stalhouder die fijn communiceert, de paarden zijn nu al tevreden en rustig, en er valt gewoon een hele last van mijn schouders alleen al omdat ze de hele dag lekker te eten hebben. Iets wat op de andere stalling helaas niet het geval was.
We hebben een prachtige grote buitenbak, een mooi binnenbak met kantine die er top bijligt, zelfs een overdekte longeercirkel en een stapmolen, dus we zijn gewoon verwend nu :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 13:48

Ziet er super fijn uit.
Heerlijk dat alles goed is gegaan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:13

Klinkt als een hele goede overgang. Op naar een mooie nieuwe toekomst met deze plek!