Liam doet het echt super goed! Vandaag heel veel leuke uitdagingen gehad!
Liam heeft aan de hand altijd moeite gehad met schapen, hij vind ze vreselijk! Blaast zichzelf helemaal op, begint te briesen en krijgt een zenuwachtig loopje. Vandaag onder het zadel rustig laten kijken, geen been, geen verwachting om naar voren te gaan, gewoon relaxed schaapjes tellen (kijken). Ik gaf Liam een snoepje en vroeg of we verder zouden lopen en hij stapt rustig verder waarna ik hem een schouderklopje geef.
Ook liepen we bulten op en af, Liam zette zijn achterhand er goed onderm dus zijn mooie billen zijn goed getraind vandaag. Hij wilde wel in draf omhoog en omlaag, maar bleef op vrijwel alle momenten stappen, op 1 momentje na, dus helemaal top!
Ook heeft Liam voor het eerst over 'wild roosters' gelopen. Ik heb hem lekker laten snuffelen, lange teugel gegeven en na wat snuffelen liep hij er rustig overheen.

Filmpje van onze buitenrit:
https://i.imgur.com/6LvWZ0a.mp4
--------------------------------------------------------------------------
Vraagje:
Hoe lang rijden jullie maximaal tijdens een buitenritje? Denken aan; stappen en draven.
Merkte aan Liam dat hij de bak zo zat was (bokken in galop) dat ik daarop de keuze heb gemaakt om hem alleen in de bak te longeren en onder het zadel lekker in het bos te gaan.