[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:33

LadyDii schreef:
Heb een verzoek gestuurd naar twee Duitse Facebookgroepen met 32.7k leden. Eens kijken of ik daar een post kan plaatsen.

Gewoon niet vermelden dat je hem gevonden hebt. Alleen vragen of iemand hem gekend heeft en iets meer over zijn verleden kan vertellen. De eigenaar ga je waarschijnlijk nooit vinden want die wil duidelijk niet gevonden worden. Maar wie weet kom je zo wel meer over hem te weten. Overigens, die tip over zijn zuster die je kreeg, was ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:35

Lijkt me wel heel kort 10 dagen! Maar bij mij was het wel nav de scopie dus na 14dagen nieuwe scopie controle en toen nog een keer 14 dagen.

Dus daar zal het wel aan liggen. Ze konden zien het nog niet weg was. Klinisch was die toen overigens goed hoor. Niet hoesten niet benauwd.

Hier in het topic noemde DuoPenotti iemand die aan huis komt dacht ik. Hier kon het alleen op de kliniek. Vond ik ook wel fijner want dan staan ze veilig in een opvoelbox
Maar sommigen doen aan huis wel.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 11:36

Dreamboy schreef:
LadyDii schreef:
Heb een verzoek gestuurd naar twee Duitse Facebookgroepen met 32.7k leden. Eens kijken of ik daar een post kan plaatsen.

Gewoon niet vermelden dat je hem gevonden hebt. Alleen vragen of iemand hem gekend heeft en iets meer over zijn verleden kan vertellen. De eigenaar ga je waarschijnlijk nooit vinden want die wil duidelijk niet gevonden worden. Maar wie weet kom je zo wel meer over hem te weten. Overigens, die tip over zijn zuster die je kreeg, was ik :=

Oh heaaaaaaaaaay, it's you! Haha. :D :D

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 11:40

Spenk schreef:
Lijkt me wel heel kort 10 dagen! Maar bij mij was het wel nav de scopie dus na 14dagen nieuwe scopie controle en toen nog een keer 14 dagen.

Dus daar zal het wel aan liggen. Ze konden zien het nog niet weg was. Klinisch was die toen overigens goed hoor. Niet hoesten niet benauwd.

Hier in het topic noemde DuoPenotti iemand die aan huis komt dacht ik. Hier kon het alleen op de kliniek. Vond ik ook wel fijner want dan staan ze veilig in een opvoelbox
Maar sommigen doen aan huis wel.

Ik ga het eind deze week eens bedenken. Als hij niet terug de 'oude' wordt zoals de eerste 2 maanden, ben ik wel erg benieuwd. Weet je wat het is, ik ben toch nog voorzichtig hoewel ik absoluut de beste zorgen aan hem wil geven (don't get me wrong). Maar, als ik nu 'duizenden' euro's uit ga geven aan keuringen, foto's, scopies en noem het maar op.......Als morgen Piet Jan Klaassen komt 'Hé, dat is die van mij! Bedankt voor de zorgen en de groeten' zie ik dat geld hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug. Ookal win ik een rechtzaak, dat geld moet iemand ook hebben en als je een paard dumpt omdat je het niet kan betalen, heb je dat nu ook niet. (als dat het geval is :Y) )

Al met al zit ik al ruim over de duizend euro heen (niet alleen DA kosten, ook de rest) en is het best spannend nog de tijd dat hij niet 'officieel' van mij is.

Anoniem

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:52

Zijn er geen instanties die die kosten opzich nemen? Net als bij asiels?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 11:57

Spenk schreef:

Nope. Als 'houder' ben je verantwoordelijk en dus ook voor alle bijkomende kosten.
Hier heb ik natuurlijk vrijwillig voor gekozen.

Er zijn paardenopvangen genoeg natuurlijk. Maar ik kreeg en nog steeds krijg ik het niet over mijn hart. Omdat ik alleen het allerbeste voor hem wil en niet wil dat hij binnenkort te koop staat of dat ze 'opgeven'. Dat wil ik zelf in handen houden.

Het is super fijn dat er wel bedrijven zijn die mij dingen geven, voor Misterio. Dan zijn dat al kosten die ik niet zelf hoef te dragen. Ook al moet ik er fotoshoots voor doen, dat is niet erg. Ik krijg dan liever spullen voor hem als geld voor deze diensten. Doet me denken aan de 'karweitjes' van vroeger. {:}

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:17

wil gewoon even zeggen ,dat je het top doet!
Als die azijnpissers die je netjes beantwoord met een heerlijke spot zo nu en dan ,ik hou er van :D :D

Valkie klapt in zijn hoefjes dat jullie het waren die hem een warm huis bieden,en zal blij zijn dat zijn "baas" hem never nooit meer opeist. }:)

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 12:24

aisa schreef:
wil gewoon even zeggen ,dat je het top doet!
Als die azijnpissers die je netjes beantwoord met een heerlijke spot zo nu en dan ,ik hou er van :D :D

Valkie klapt in zijn hoefjes dat jullie het waren die hem een warm huis bieden,en zal blij zijn dat zijn "baas" hem never nooit meer opeist. }:)

Ghehe... Dank je wel!!! <3

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:24

ALS er ooit een eigenaar op komt dagen, wat ik niet hoop en ook niet verwacht, ben je hoogstwaarschijnlijk wel je geld kwijt maar dit paard heeft mogelijk dan wel de beste maanden van zijn leven gehad.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 12:26

Dreamboy schreef:
ALS er ooit een eigenaar op komt dagen, wat ik niet hoop en ook niet verwacht, ben je hoogstwaarschijnlijk wel je geld kwijt maar dit paard heeft mogelijk dan wel de beste maanden van zijn leven gehad.

Absoluut waar. <3

Het is verplicht de kosten terug te betalen, doen ze dit niet wordt het een civiele zaak.
Die gaan ze hoogstwaarschijnlijk toch wel verliezen. _/-\o_

Maar, je weet het maar nooit... Zo had ik dit ook nooit voorspeld dat ik een paard zou vinden, hehe.

Ben echt benieuwd of er nog iemand komt, al is het anoniem.
Móet toch iemand zijn die hem herkend of meer weet. Kan niet anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:28

LadyDii schreef:
Spenk schreef:

Nope. Als 'houder' ben je verantwoordelijk en dus ook voor alle bijkomende kosten.

Er zijn paardenopvangen genoeg natuurlijk. Maar ik kreeg en nog steeds krijg ik het niet over mijn hart. Omdat ik alleen het allerbeste voor hem wil en niet wil dat hij binnenkort te koop staat of dat ze 'opgeven'. Dat wil ik zelf in handen houden.

Het is super fijn dat er wel bedrijven zijn die mij dingen geven, voor Misterio. Dan zijn dat al kosten die ik niet zelf hoef te dragen. Ook al moet ik er fotoshoots voor doen, dat is niet erg. Ik krijg dan liever spullen voor hem als geld voor deze diensten. Doet me denken aan de 'karweitjes' van vroeger. {:}

Snap ik!

Misschien gekke gedachtenspinsel he maar mensen willen vaak best wel doneren maar zijn nog doller op wanneer ze er iets voor krijgen. Zo werkt het menselijke brein nu eenmaal haha!

Zou je de gekregen Ps dekjes niet kunnen veilen? En de opbrengst gaat naar misterio om een scopie te kunnen doen. Ik denk eigenlijk dat mensen de combinatie goed doel en dan wat kopen ze zo 100 euro voor een dekje neerleggen.

Misschien zijn er zelfs wel mensen die je spulletjes willen geven om te veilen waarvan de opbrengst naar misterio gaat?

kwinney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:31

maralyn schreef:
different1 schreef:
Ik volg dit topic en ik volg Misterio op fb, maar ik denk erover dit topic te ontstippen.
Man man man, wat een ellendig gezeik hier!
Welles-nietus spelletjes, doneren moet dan overal en aan iedereen etc etc, paard is niet gezond bla bla bla.
De meesten weten het beter, en moeten dit ook flink door de strot douwen van de enige die dit paard heeft opgevangen en kosten noch moeite spaart om dat dier te helpen.
Een keer je bedenkingen uiten, een tip geven of wat dan ook, helemaal prima!
Maar jullie blijven echt vreselijk doorzagen en dat begint mij al te irriteren, laat staan andere meelezers en zeker de houder van het paard!
Diep respect wat ze voor dat dier doet, meer dan op de wei gooien en eten/drinken geven(basiszorg) is ze niet verplicht hè.
Kijk even wat ze daarnaast allemaal nog voor dat paard doet...
Niemand is verplicht te doneren, niemand is verplicht mee te denken, tips te geven en al helemaal niet om commentaar te geven!
Rontgenologisch laten keuren etc, kom op zeg :')

Dat ...
Plus, respect voor het netjes blijven reageren.
Echt knap!

Precies en zo denk ik er ook over.
Ben een stille meelezer, maar jonge jonge, wat een commentaar soms.
Leven en laten leven, dat is blijkbaar toch een kunst.
Ts, gewoon doorgaan waar je mee bezig bent!
Goed bezig
Laatst bijgewerkt door kwinney op 09-11-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 12:32

Oke sommige reacties komen gewoon niet tevoorschijn? Hinderlijk.

@ Spenk

Twee mede-fotografen en ik zijn bezig met iets heel tofs! <3 Alleen nog toestemming van de locatie en dan komt het online. De gehele opbrengst gaat naar Misterio!

Oh en, als straks blijkt dat we niet meer kunnen rijden heb ik niets aan dekjes en zal ik deze ook allemaal verkopen, natuurlijk.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 12:47

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:59

Nou echt ik wilde net zeggen TS je maakt super mooie foto’s waarom niet een win actie doen voor een klein bedrag lootjes verkopen en dan als prijs een fotoshoot aanbieden!

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 13:01

candalisa schreef:
Nou echt ik wilde net zeggen TS je maakt super mooie foto’s waarom niet een win actie doen voor een klein bedrag lootjes verkopen en dan als prijs een fotoshoot aanbieden!

Dank je wel! <3 Er komt een shootdag aan, hihi.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:22

imaudy schreef:
Sharonaa_ schreef:
Volg dit topic al een tijdje. Wil even zeggen, diep respect hoe je hier mee omgaat. Zowel de verschillende reacties als de zorg voor dit paard.
Laat je niet gek maken, dit paard mag blij zijn dat jij hem hebt gevonden.

Hier sluit ik mij bij aan. Er is duidelijk gezegd, mag doneren en zonder donaties komt het paard niks tekort. Prima toch als mensen iets voor haar willen doen.

Eens, wat een nare posts komen er weer langs. Je bent vrij om wel of niet mee te doen. Punt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:59

Dat is een goed idee een veiling. Dan stuur ik je mijn handgeknoopte halster toe om te veilen, ik doe er niks mee..

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:00

LadyDii schreef:
Spenk schreef:

Snap ik!

Misschien gekke gedachtenspinsel he maar mensen willen vaak best wel doneren maar zijn nog doller op wanneer ze er iets voor krijgen. Zo werkt het menselijke brein nu eenmaal haha!

Zou je de gekregen Ps dekjes niet kunnen veilen? En de opbrengst gaat naar misterio om een scopie te kunnen doen. Ik denk eigenlijk dat mensen de combinatie goed doel en dan wat kopen ze zo 100 euro voor een dekje neerleggen.

Misschien zijn er zelfs wel mensen die je spulletjes willen geven om te veilen waarvan de opbrengst naar misterio gaat?[/quote]

Spenk, met alle respect want ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik word een beetje moe van dat gedram over die scopie. Ik denk dat de boodschap inmiddels wel duidelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:03

Ze houdt zelf een crowdfunding, fotoshoots straks voor een scopie en dan zou je geen ideeen mogen aandragen? Misschien kan je zelf wat verzinnen om te helpen in plaats van iedereen hier die wil helpen en ervaringsdeskundige is weg zetten als drammers.

Daar heeft ts meer aan dan al die berichten van "wat een azijnpissers" "wat een drammers" "beste stuurlui staan aan wal" die voegen namelijk 0,0 toe.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:08

Kniepertjes bakken en verkopen!!! Het is bijna kerst!! *\%/* <|-

Sorry.
{:)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:09

Spenk schreef:
Ze houdt zelf een crowdfunding, fotoshoots straks voor een scopie en dan zou je geen ideeen mogen aandragen? Misschien kan je zelf wat verzinnen om te helpen in plaats van iedereen hier die wil helpen en ervaringsdeskundige is weg zetten als drammers.

Daar heeft ts meer aan dan al die berichten van "wat een azijnpissers" "wat een drammers" "beste stuurlui staan aan wal" die voegen namelijk 0,0 toe.

Nee, in elk bericht wat je plaatst het woord scopie laten vallen helpt mee. En ik denk meer mee dan jij denkt, alleen dram ik mijn ideen er niet zo door, ik doe het op de achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:10

Ts lijkt ideeën om geld in te zamelen niet vervelend te vinden en reageert gewoon netjes. Misschien kan je spreken voor een ander ook gewoon aan een ander overlaten in plaats van elke bokker afkatten als drammer.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:11

Spenk schreef:
Ts lijkt ideeën om geld in te zamelen niet vervelend te vinden en reageert gewoon netjes. Misschien kan je spreken voor een ander ook gewoon aan een ander overlaten.

Misschien kun jij de beslissing voor een scopie dan ook gewoon aan ts over laten? Bovendien heeft ze al meerdere keren aangegeven dat ze ermee bezig is maar je blijft maar doorgaan.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 09-11-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:13

Dreamboy schreef:
Spenk schreef:
Ts lijkt ideeën om geld in te zamelen niet vervelend te vinden en reageert gewoon netjes. Misschien kan je spreken voor een ander ook gewoon aan een ander overlaten.

Misschien kun jij de beslissing voor een scopie dan ook gewoon aan ts over laten?

Wat is nu jouw probleem? Ts heeft geen problemen met de adviezen van scopie hier in het topic. Die reageert netjes erop en vraagt de mensen met ervaring ook naar medicatie en weet ik wat.

Als ts zou zeggen jongens ik hoef het woord scopie niet meer te horen en onderzoek ook niet dan denk ik dat mensen hier er niet meer over beginnen ik niet althans.