Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:38

Clairetje81 schreef:
Al met al gaan we nog een keer kijken/rijden met bovenstaande paardje.. even zien of de match er nog is.

En morgen even afwachten hoe dit paardje is. Voordeel is dat hij meer allround is. Springen, dressuur en verkeersmak.. Maar de vp ligt wel wat hoger. Maar voor de juiste match hebben we het over..

Moeilijk om voor mijn dochter een passend paard te vinden al zullen we vast vinden wat we zoeken. Ze moet net als met haar pony het juiste maatje en het plezier hebben.. jammer dat pony’s niet mee groeien.. Zij heeft namelijk een stoornis in het autistisch spectrum. Dus ril en gevoelig moet hij/zij niet zijn. Terwijl hij echt wel mag schrikken of een bokje mag maken of even de turbo aan mag zetten.. Want angstig is ze niet. Maar hij/zij moet goed aanvoelen voor mijn dochter dan doet ze er alles mee. Maar stabiel en betrouwbaar zijn is wel de sleutel. Zij voelt dit zelf gelukkig heel goed aan. Anders stapt ze niet op. Het is prachtig om te zien hoe zij en paarden op de zelfde manier communiceren. Op lichaamstaal en gevoel..

Hopen dat we haar maatje kunnen vinden!

Mocht iemand nog een geschikt paard weten tussen de 160/165 tussen de 11 en de 15 jaar mag je een pb sturen!

Praat nog weinig mee tegenwoordig, maar lees wel altijd mee. Ben het even kwijt waarom geen grote Epony? Ik ben zelf 1.80 en heb een aantal haflingers, dressuur, springen en cross altijd leuk en ondanks dat het boeven kunnen zijn wel altijd voorzichtig

Clairetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:48

@k_nolan

Een e pony is ook zeker een optie!! Al worden ze weinig aangeboden. We kopen puur op karakter en klik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:44

xRivaldo schreef:
Dank jullie wel! <3

Ze is vanmorgen de weide op gegaan met de andere 1, 2 en zelfs wat 3 jarige merries. Hoorde op de terugweg dat er onlangs droes is geweest in de groep en er “vast nog wat dragers tussen zitten”. Kreeg het daar toch even beroerd van.. ;(

Ze doet ‘t goed. Benieuwd of ze het drinken uit de sloot snel leert. Ga morgen wel even kijken. :x

Brutale vraag: Welke opfok is dat?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:34

Charmaine schreef:
xRivaldo schreef:
Dank jullie wel! <3

Ze is vanmorgen de weide op gegaan met de andere 1, 2 en zelfs wat 3 jarige merries. Hoorde op de terugweg dat er onlangs droes is geweest in de groep en er “vast nog wat dragers tussen zitten”. Kreeg het daar toch even beroerd van.. ;(

Ze doet ‘t goed. Benieuwd of ze het drinken uit de sloot snel leert. Ga morgen wel even kijken. :x

Mijn merrie heeft het drinken uit de sloot gister afgeleerd :+ Die kon er niet meer zelfstandig uit, moest de brandweer voor gebeld worden....Gelukkig alles ok verder....
Grappige is dat ik contact heb gekregen met de laatste Ierse eigenaar en zij vertelde heel vrolijk met filmpje er bij hoe dol ze is op de zee... }>
Ik snap nu wat Birtha gedacht heeft....hahahaha!

Hahaha, zwemmen! Je zit me nu wel bang te maken hoor! Rand van de sloot was enorm drassig. Ze zakten wel een stukje weg..

Ik reageer veel mobiel. Voor de genen die mij hebben gefeliciteerd; dank jullie wel <3 Ik blijf lekker mee lezen hier.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:35

Zonnebloem92 schreef:
xRivaldo schreef:
Dank jullie wel! <3

Brutale vraag: Welke opfok is dat?

Ik durf dat niet zo te zeggen, omdat ik geen gedonder wil hier. -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 03:36

Bedankt voor iedereen die ik PB heb mogen sturen!

Plot twist: ik ben vanmiddag (onverwacht/last minute) bij een pony gaan kijken welke exact in mijn perfecte plaatje paste. Ik dacht dat de advertentie wel ietwat rooskleurig zou zijn maar er is geen woord gelogen. Ik heb besloten hem te laten keuren :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 06:39

Super spannend scw , gelukkig bestaan ze dus nog wel eerlijke mensen +:)+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:10

Leuk SCW!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:50

Spannend SCW, ik duim!

Rivaldo, een pb sturen aan degene die het wilde weten kan toch prima? Die kan verder niemand mee lezen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:11

xSCWx schreef:

Plot twist: ik ben vanmiddag (onverwacht/last minute) bij een pony gaan kijken welke exact in mijn perfecte plaatje paste. Ik dacht dat de advertentie wel ietwat rooskleurig zou zijn maar er is geen woord gelogen. Ik heb besloten hem te laten keuren :D

Leuk! Op naar de keuring!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:49

xSCWx schreef:

Zo zie je maar :D
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:11

Leuk, klinkt goed xSCWx

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:16

xSCWx schreef:

:D :D

Je moet eerst en vooral doen wat goed voelt. Succes met de keuring.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:35

Ooh! Dan kan het ineens snel gaan! Wanneer ga je haar laten keuren? Ik duim voor je!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:38

Ja zo kan het altijd gaan...
Toen ik een paard zocht de vorige keer wilde ik er een die wat verder doorgereden was.
Om van het gezeur af te zijn van een vriendin toch bij een hele groene gaan kijken, omdat hij verder wel aan alles voldeed wat ik zocht.
Maar ging het niet doen, want wilde niet een die net ohz was...

Puntje bij paaltje, 1x erop gezeten, helemaal verliefd en de dag daarna gekeurd en stond hij op stal _O-

Voor straks zoek ik ook weer een meer doorgereden, maar kan ook zo maar weer met een groene thuis komen :+

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:47

Precies! Zo heb ik nooit de lol van een veulen (in de opfok) hebben ingezien. Plus ik was nog ff niet van plan om een paard te kopen. Eindstand: ik heb vorig najaar ongepland een veulen gekocht dat nu in de opfok staat :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:56

Ja we zijn lekker standvastig :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:07

Ik wilde ook een goed beleerde brave pony.
Goed ze is beleerd en braaf, maar wel nog erg jeugdig :')

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:14

Ik ga sewwes naar eentje kijken, was wel weer even spannend omwille van de vorige bezichtiging of hij nog niet verkocht zou zijn maar we mogen langsgaan *\o/*

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:41

Kan iemand mij misschien via pb sturen hoeveel ongeveer een aankoopkeuring kost, klinisch+RX (incl hals en rug)? In Belgie had ik de RX keuring voor 500€ maar ik weet niet of deze prijzen in Nederland hetzelfde zijn…

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:46

Dat verschilt per kliniek, maar reken op meer. Ik denk tussen de 650 en 850 euro ongeveer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:49

In België is het vaak iets goedkoper dan in Nederland volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:13

Kay_Kim schreef:
Kan iemand mij misschien via pb sturen hoeveel ongeveer een aankoopkeuring kost, klinisch+RX (incl hals en rug)? In Belgie had ik de RX keuring voor 500€ maar ik weet niet of deze prijzen in Nederland hetzelfde zijn…

Klinisch 190
RK benen 470
Met rug erbij komt er vaak ongeveer 290 bij.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:13

Tenzij je richting het westen van NL gaat. Bij Dap Bodegraven zit je met klinisch, benen hals en rug rx al rond de 1100...

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:27

Charmaine schreef:
Tenzij je richting het westen van NL gaat. Bij Dap Bodegraven zit je met klinisch, benen hals en rug rx al rond de 1100...

Ff zonder dollen, ik snap wel dat ik nog steeds kopers tref die soms gewoon niet willen keuren.
Als keuren goedkoper wordt zal er ook minder leed zijn voor zowel koper als verkoper.

Hier is klinische keuring 260,- euro. Maar dat is klinisch en geen enkele foto.