henshem schreef:Ik volg dit topic al een tijdje met veel plezier en vind de cap/bodyprotector discussie wel een beetje lastig. Waarom? Ik rijd inmiddels zo’n 35 jaar paard en heb sinds 27 jaar eigen paarden en daarnaast soms bijrijdpaarden. In de loop van die jaren ben ik helaas toch wel een paar keer behoorlijk gevallen danwel van mijn eigen paarden danwel van paarden van derden waardoor ik behoorlijke fysieke tegenslag heb gekend. Ook in mijn omgeving meegemaakt dat een hele ervaren amazone haar rug heeft gebroken en iemand die in een rolstoel zit als gevolg van een val. Ik rijd dan ook altijd met een cap. Voor mijn man is dat ook echt een eis na wat we allemaal hebben meegemaakt, ook als ik rijd op mijn superbrave merrie. Verder gebruik ik mijn bodyprotector bij nieuwe paarden of bij een paard van een derde. Nog meer fysieke ellende zit ik echt niet op te wachten. Paardrijden is een fantastische sport of zelfs manier van leven en kent tegelijkertijd behoorlijke risico’s die niet onderschat moeten worden.
Dat is prima he. Veel van wat ik hier deel, is hoe ik dingen zie, hoe ik dingen voel en doe. Als het voor jou veiliger voelt, moet je het vooral doen