Citaat:Wel heel leuk om te zien dat een maand kennismaken met haar op de oude stal wel echt maakt dat ze onwijs op me gericht is. Als ze me hoort of ziet word ik echt gevolgd tot ik weer uit beeld ben.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:Future, gefeliciteerd met je eerste bodeminspectieHopelijk blijft het hier bij.
Doet hij het ook steeds op dezelfde plek of dat niet?
nicky_rilana schreef:Gefeliciteerd blaze,
Zeebrastreep: fijn dat je les zo fijn ging, kan in instructeur je niet helpen met haar normaal naar de wei brengen?
Welkom fleursandro, leuke Haflinger.
Met de mijne gaat het goed alle gangen zitten er goed genoeg op, en het stuur werk. Vandaag ben ik voor het eerst meteen opgestapt en over de weg uitgestapt. Dit deed ze gelukkig allemaal super braaf.
[ [url=m/tXX0Cz.jpg]Afbeelding[/url] ]
opisop_shop schreef:Ik heb vanmorgen een schriktraining gedaan met M.
Bij binnenkomst in de bak vond hij het heeeeel spannend! Na een rondje was de dikste spanning eraf en daarna ging het heel goed.
[ Video ]
Ik denk de oorzaak van het luchtzuigen te hebben gevonden.
Ik kwam op stal met anti bijt pasta om er in de tussentijd voor te zorgen dat het geen gewoonte zou worden, en toen zag ik dat de paarden de hooinetten maar voor de helft leeghadden terwijl ze om die tijd al wel leeg zouden moeten zijn.
We voeren kuil (helaas, ivm van eigen land) en de laatste baal was heel vers waardoor we wat pakjes hooi bij hebben gekocht om erbij te voeren.
Het hooi vinden ze minder lekker maar leek er ook op alsof ze dat niet zo goed uit de netten kregen; toen ik het los in de bak legde gingen ze gelijk eten.
Nagevraagd aan de stalgenoten die ze binnen zetten en blijkt dat ze de hele tijd eigenlijk het hooi grotendeels in de netten laten zitten.
Tja, als je de helft van het voer hebt vervangen door hooi en ze eten dat niet op, dan hebben ze natuurlijk gewoon honger.
Ik vermoed dat M dus met een te lege maag heeft gestaan en daar is hij gevoelig voor.
Dus; meer kuil in de netten en het hooi los in de voerbak buiten.
Ik heb hem geen poging meer zien doen, ook al heb ik maar op twee plekken wat antibijt gesmeerd.
Vanmorgen het antibijt weer weggehaald met een sopje, dus komende dagen even in de gaten houden of hij inderdaad geen poging meer doet.
Vraag me ook af of de stalgenoten de ernst er van inzien, ook voor hun zelf.
Welzijn staat bij mij wel bovenaan, dus als hij zich niet fijn voelt en het valt hier niet op te lossen dan verhuis ik hem toch echt.
Blaze1994 schreef:Toch een vraagje aan de mensen die ook met nieuwe prikkels bezig zijn.
Ik kan niet aan de mijne merken wanneer het hem te snel gaat qua nieuwe dingen introduceren. Hij lijkt wel een spons met het leren van nieuwe dingen en onverzadigdbaar. Meer mensen die dit hebben? Krijg nu het idee dat ik op dit tempo over een tijd niks nieuws meer kan introduceren wat voor hem "nieuw" is...
Blaze1994 schreef:Toch een vraagje aan de mensen die ook met nieuwe prikkels bezig zijn.
Ik kan niet aan de mijne merken wanneer het hem te snel gaat qua nieuwe dingen introduceren. Hij lijkt wel een spons met het leren van nieuwe dingen en onverzadigdbaar. Meer mensen die dit hebben? Krijg nu het idee dat ik op dit tempo over een tijd niks nieuws meer kan introduceren wat voor hem "nieuw" is...