Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:09

PSvanLot schreef:
Ik ben ook met wat bezig maar schiet nog niet zo op. Hopelijk deze week nog wat meer bekend.

Staat via een ruiter te koop. Van het weekend nog gesproken en hoop er deze week nog eens langs kan.

Ben ongeduldig haha.

En binnen jouw budget? Mag ik dat adresje dan ook even, misschien staat er nog wat leuks. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:19

Zonnebloem92 schreef:
Dat viel mij ook op inderdaad, heel weinig aanbod.
Ik was al vanaf september/oktober aan het rond neuzen en vanaf december echt actief op bezoek met bezichtigingen. Uiteindelijk half februari wat gevonden.
Ik heb wat dat betreft geluk gehad dat dit nog net voor de corona tijd hier was, maar ik hou het aanbod nog steeds in de gaten (kennis is op zoek) maar het aanbod is erg schaars en de prijzen zijn hoog.

Veel stallen en mensen die de paarden aan huis hebben willen nu ook niet allerlei mensen over de vloer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:19

Gini schreef:
PSvanLot schreef:
Ik ben ook met wat bezig maar schiet nog niet zo op. Hopelijk deze week nog wat meer bekend.

Staat via een ruiter te koop. Van het weekend nog gesproken en hoop er deze week nog eens langs kan.

Ben ongeduldig haha.

En binnen jouw budget? Mag ik dat adresje dan ook even, misschien staat er nog wat leuks. :D

wat is je budget?

Gini

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:02

Ik mag geen budget hebben, ik mag geen paard kopen. Maar ik las dat jouw budget max. 6000 is. Als je daarvoor een 3-jarige merrie zonder gebreken zou kunnen krijgen, dan wordt het ineens wel heel verleidelijk om te zien wat er nog staat. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:05

Gini schreef:
Ik mag geen budget hebben, ik mag geen paard kopen. Maar ik las dat jouw budget max. 6000 is. Als je daarvoor een 3-jarige merrie zonder gebreken zou kunnen krijgen, dan wordt het ineens wel heel verleidelijk om te zien wat er nog staat. :D

Deze zit er helaas boven haha.

Voor de 'handel' zoek ik wat goedkoops, zodat ik die een tijdje kan rijden en weer kan verkopen.

Maar 3, groen en gezond is echt wel te vinden hoor onder de 6.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:49

Ik ben ook weer een beetje actief :D
Heb een hele leuke ruin gezien. Alleen ik wilde geen vos, en het is een vos en ik wilde een merrie en het is een ruin :Y)
Heb al contact gehad met de eigenaresse, filmpjes ontvangen en ga morgen even met mijn vriend bespreken hoe hij er instaat. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:50

Autumnn schreef:
Heb een hele leuke ruin gezien. Alleen ik wilde geen vos, en het is een vos en ik wilde een merrie en het is een ruin :Y)
Heb al contact gehad met de eigenaresse, filmpjes ontvangen en ga morgen even met mijn vriend bespreken hoe hij er instaat. Ben nog nooit zo zenuwachtig geweest _O-

Spannend!!! Wat voor iets is het?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:02

Autumnn schreef:

Kleur is niet belangrijk tenzij je hem in een matchend span wilt gebruiken.Maar tussen merrie en ruin zit wel veel verschil uiteraard.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:04

ik ben dol op vossen en kom daar eigenlijk alle keren weer op uit haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:08

anjali schreef:
Autumnn schreef:

Kleur is niet belangrijk tenzij je hem in een matchend span wilt gebruiken.Maar tussen merrie en ruin zit wel veel verschil uiteraard.

Voor mij is het uit emotioneel oogpunt dat ik geen vos meer wil/wilde. Mijn vorige merrie was een vos en ben dan bang dat ik ze ga vergelijken omdat het dan weer een vos is. Maar ik kom toch steeds op een vos uit :Y) en geslacht, tja, de ruinen die ik gereden heb waren allemaal zo “simpel”, en daar hou ik niet van. Maar op deze schijnt wel een kop op te zitten dus dan heb ik geen excuus meer eigenlijk haha
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 23-04-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:09

PSvanLot schreef:
Autumnn schreef:

Wat voor iets? Een paard _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:10

PSvanLot schreef:
ik ben dol op vossen en kom daar eigenlijk alle keren weer op uit haha.

Ik ook, ik vind vossen prachtig <3

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:32

Autumnn schreef:
Voor mij is het uit emotioneel oogpunt dat ik geen vos meer wil/wilde. Mijn vorige merrie was een vos en ben dan bang dat ik ze ga vergelijken omdat het dan weer een vos is. Maar ik kom toch steeds op een vos uit :Y) en geslacht, tja, de ruinen die ik gereden heb waren allemaal zo “simpel”, en daar hou ik niet van. Maar op deze schijnt wel een kop op te zitten dus dan heb ik geen excuus meer eigenlijk haha

Grappig was precies mijn reactie met bont. Maar ik denk dat je hoe dan ook wel gaat vergelijken, ongeacht de kleur. Je vorige paard is gewoon een referentiekader die je hebt. Ik ben ook een merrie mens trouwens. Wel spannend hoop voor je dat het iets mag worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:36

PSvanLot schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Dat viel mij ook op inderdaad, heel weinig aanbod.
Ik was al vanaf september/oktober aan het rond neuzen en vanaf december echt actief op bezoek met bezichtigingen. Uiteindelijk half februari wat gevonden.
Ik heb wat dat betreft geluk gehad dat dit nog net voor de corona tijd hier was, maar ik hou het aanbod nog steeds in de gaten (kennis is op zoek) maar het aanbod is erg schaars en de prijzen zijn hoog.

Veel stallen en mensen die de paarden aan huis hebben willen nu ook niet allerlei mensen over de vloer.

Nee dat snap ik, er zullen er genoeg t zijn die eerst even dit afwachten.
Maar bij handelstallen gaat het wel gewoon door, maar ook daar weinig aanbod.

@autumnn: Ik denk dat je altijd wel vergelijkt, ondanks de kleur.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:48

Autumnn schreef:
PSvanLot schreef:

Wat voor iets? Een paard _O-

Leeftijd, ras, niveau etc.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:49

Zonnebloem92 schreef:
PSvanLot schreef:

Nee dat snap ik, er zullen er genoeg t zijn die eerst even dit afwachten.
Maar bij handelstallen gaat het wel gewoon door, maar ook daar weinig aanbod.

@autumnn: Ik denk dat je altijd wel vergelijkt, ondanks de kleur.

Handelsstallen moeten ook aanbod krijgen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:14

Paarden gaan nog hard genoeg hoor. Had zondag contact met iemand die had zondag kijkers gehad en kreeg nog 2 kijkers deze week. Maar paard was maandagochtend verkocht. Ander adres kreeg ook kijkers deze week. Dus als je echt een leuk paard ziet wat de moeite waard is, is het niet handig om af te wachten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:21

Die van mij is dan een uitzondering denk ik :'). Maar niet zo gek met een merrie die wat eenkennig is. Je moet dan ook maar net de tijd willen nemen om een band op te bouwen. Hoewel ze na een weekje vaak al wel bijna in je broekzak kruipt :')

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:23

N0a schreef:
Die van mij is dan een uitzondering denk ik :'). Maar niet zo gek met een merrie die wat eenkennig is. Je moet dan ook maar net de tijd willen nemen om een band op te bouwen. Hoewel ze na een weekje vaak al wel bijna in je broekzak kruipt :')

Staat die van jou op mp? En zo ja heb je een link?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:25

PSvanLot schreef:
Gini schreef:

Deze zit er helaas boven haha.

Oef gelukkig :')

Ja, ik vind het in die prijsklasse toch moeilijker worden, maar uiteraard niet onmogelijk. :)

CelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:06

Heb in oktober een 3 jarige groene merrie gekocht die eigenlijk ook boven budget was maar zij was wel echt helemaal wat ik zocht; rontgen en klinisch goed, aan de maat, ruime gangen, nuchter, mooi, extreem lief en een goede springer.

Dan heb ik dat toch liever dan dat ik er 1 in een lagere prijsklasse had gekocht die dat niet had, of nog erger, die wat onder leden heeft. Kwaliteit heeft wel een prijs.

Natuurlijk is het moeilijk om te wachten, want het liefst koop je zsm een paard maar zou echt aanraden om door te sparen als je er tegenaan loopt dat veel paarden boven budget zijn.

Het is wel echt zo dat de paarden over het algemeen heel duur zijn op het moment, en dat veel mensen denken dat ze Zeniths en Totilassen hebben dus het uiterste vragen (ze kunnen het altijd proberen toch?). Soms kan je ook gewoon een bod doen, nee heb je, ja kan je krijgen.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:14

Even een vraagje aan de kenners onder jullie. Ik vind het best wel lastig dat er bij advertenties 'prijs overeen te komen' staat.

Hoe moet ik dit dan inschatten? Ik vermoed dat dit automatisch betekent dat het over een hogere prijsklasse gaat?

CelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:19

Je kan altijd een bericht sturen aan welke prijs zij ongeveer denken maar vaak betekend het dat het tot op zekere hoogte onderhandelbaar is, afhankelijk van het paard in welke prijscategorie.

Het hoeft niet over de hogere prijsklasse te gaan, als het bijvoorbeeld een 8 jarige is, klinisch en röntgen goed die M springen loopt, dan wel. Als het om een 2.5 jarige gaat die net van het land komt, is dat niet zo.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:52

Afbeelding
Dier wat ik gister heb opgehaald, zo eens wassen en netjes ervoor zetten.
Loopt al wel in mn groep, zenuwachtig alleen, alleen op de paddock ging ook niet echt, bleef maar draven voor het hek.
Weet eigenlijk nog niet wat ik ermee ga doen, houden of opknappen en onder zadel weer zetten en baasje voor zoeken. Hij is vorig jaar ingereden en staat nu stil.
Wel een interessante lijn https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /dotan-glh

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:05

Leuk dier hoor Spaansepony! Zou hem niet zomaar weg doen