s1993 schreef:Leuk Dije en Feyre allebei in uitgelicht vandaag
Jaa leuk!!

Hij is het niet eens met het droge weer
Vond de modder duidelijk veel leuker 

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dus weer twee weken rust verlengen. Ze werd inmiddels een draak, en wilde met geen mogelijkheid meer in de paddock.
) en buigproef. Op alle gewrichten in de buigproef positief, dus DA verwachtte dat het probleem onderin zat. (terwijl wij dachten dat het uit haar sprong/schouder zou komen)
En wat bleek... Joy heeft rechtsachter een dunne zool. Toch ook nog even een foto maken van de voet en haar hoefbeen blijkt een lichte scheefstand te hebben. Maar dat is niet iets groots en zou met een ijzer opgelost zijn. Jeetje wat was (en ben) ik opgelucht! Ik zag onze droom al in duigen vallen en heb verschillende doem scenario's in mijn hoofd gehad, maar dat bleek dus allemaal niet van toepassing!

Fijn dat het opgelost is!! 
Ze loopt echt voetje voor voetje. En die kleine vindt het prachtig haha! Amazonetje in de dop!

wat een glimworm!
Lekker weer verder oppakken met rijden nu dus 
Mega hoge aaibaarheidsfactor!

) maar met rijden was ze fijn alert en heel zoet

de vorige keer deed hij dat ook niet. Misschien adrenaline door angst voor de arts?! Of door mijn nerveusiteit?
Die had het alleen over dat hij wat vast zat in zijn rug wat gezien de omstandigheden heel logisch is zei ze.
. Wij hebben er jaren gestaan met mijn bijrijdpaard. In de derde paardenuitloop stallen. Fijne plek, ondanks de grootte. Als je naar mijn profiel gaat en dan het laatste topic opzoekt (de in Mermoriam) herken je de bakken in de foto's wellicht
. En als je de "huis" smid hebt, hebben we ook dezelfde smid.
en mocht dan blijken dat hij iets heeft, moet hij alsnog terug want ik heb al een paard op pensioen..
Geryon schreef:Bedankt voor het meedenken! Gelukkig dat die van jou weer beter werd! Hoe lang heeft dat geduurd?
Bij de mijne duurt het al zeker 2 maanden nu en die rust heeft dus niet geholpen.
Maar goed zij kunnen ook geen wonderen verrichten.
Dat is niet hoe je het je voorstelt..
Liaan schreef:Balen Geryon! Zo’n vage kreupelheid is heel moeilijk te ontdekken waar de kreupelheid vandaan komt. Is zijn hals ook helemaal op de foto geweest? Hebben ze ook uitverdoofd om te kijken uit welk deel de kreupelheid vandaan komt? Ik denk even met je mee hoor.
Phuddle, al bevallen?
Gimme Joy, wat fijn dat ze iets kleins hebben gevonden wat makkelijk op te lossen was. Nu lekker aan de slag!
Geryon en Gimme Joy, als ik het goed onthouden heb, sta ik ook bij jullie in de regio
Fransje, nog gefeliciteerd met Joya.
Leuk om al jullie verhalen te lezen! Ben zelf niet zo’n hele actieve schrijver. Maar die van mij loopt met hoofdstelletje, singeltje en bijzet inmiddels . En doet dat supergoed!

fransje23 schreef:Geryon schreef:Bedankt voor het meedenken! Gelukkig dat die van jou weer beter werd! Hoe lang heeft dat geduurd?
Bij de mijne duurt het al zeker 2 maanden nu en die rust heeft dus niet geholpen.
Ik ben al snel na de "Metacam-test " begonnen met rechtuit stappen op een niet te zware ondergrond, rechtuit. Om e dag begonnen met 15 minuten en per week opgebouwd met 5 minuten.
Daarnaast stond ze gewoon 24/7 buiten. Rust roest is een beetje mijn motto.
Dit was wel een volwassen doorgereden paard. Dan is gewoon stappen ook wat eenvoudiger dan met een jonkie.
Moet hij trouwens nogmaals geopereerd of is die ontsteking toch verdwenen?
Het is wel een pechvogel, he!
Mocht je voor een kliniek gaan ga ik persoonlijk kiezen voor SMDC in Heesch.
Even een ander idee, het komt niet vanuit rechtsachter? Dat hij door compensatie dit beeld geeft op de diagonaal?
De chiropractor die mijn paarden komt is tevens dierenarts. Vind dat een mooie combiMaar goed zij kunnen ook geen wonderen verrichten.
@Liaan! Jullie gaan dus ook vooruit, leuk!
xXutopiaXx schreef:Ik heb 2x een paard gehad wat een lichte kreupelheid toonde. De ene heb ik een jaar op de wei gehad, daarna opgepakt en niks meer aan de hand. De andere ben ik inderdaad gaan trainen en bleek teugelkreupel (oud manegepaard..). Waren ook beide paarden waar niets bij te vinden was..
Wel heel rot dat je nog niet lekker van hem hebt kunnen genieten en dat de kosten inmiddels zo hoog oplopen..Dat is niet hoe je het je voorstelt..
Gefeliciteerd met Joya!!![]()

). Overigens ook een hoefzweer die zich wekenlang verstopt heeft. Zit het niet hogerop trouwens? Schouder? Hier werd toen het die diepe zweer was op een gegeven moment ook aan de schouder gedacht, dat gaf wel vergelijkbaar beeld aan wat jij beschrijft op de volte. Alleen toen de zweer verder ging groeien werd ze pas zo overduidelijk hoefzweer-kreupel, dat heeft wel even geduurd.

Grapjas 
De conclusie was dat ik ongeveer 3m vertraging heb in mijn stuur en Pinda vervolgens 10m reactietijd heeft met haar slungelige lange stelten en grote passen, dus dat ik 15m vooruit moet gaan plannen om op tijd de bocht om te kunnen zijn
Met andere woorden....er moet nog heel wat gesleuteld worden aan ons allebei
Maar ze is wel heel positief over Pinda'tje, zo leuk! As zaterdag mogen we weer