Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:57

Oeps, geen schimmelvader :+

Mijn schimmel is ook vos geboren en hadcdatvwat mij betreft wel mogen blijven.. Maar ja :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:11

SCC schreef:
ik ben zelf met een D/E cup heel erg blij met de bodyprotector van Airowear. er is een vrouwen model (ronde borstvorm) en het is ook nog eens goed verstelbaar dus je kunt zelf aanpassen hoeveel ruimte je precies hebben wilt.

Thanks!
Welk model heb je? De Airmesh of de Outlyne?

Hier verder weinig te melden, ze staat in de opfok, we wandelen korte stukjes (veel halthouden en recht op alle potentieel enge dingen aflopen), borstelen, staart wassen, overal met de hand aanraken incl oren, rare dingen in de wei leggen, en... op een 'muurtje met hekwerk erop' naast haar staan (zodat ze went aan het idee een "mens" boven zich te hebben) en dan al leunend tegelijkertijd de andere kant van haar buik borstelen. Tja, lenige bezigheid, maar alles onder het mom van 'voorbereiding' voor het zadelmak maken. :D

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:32

Hier ook geen water in de buurt. Wel bos op kwartiertje lopen.

Oh ik ben toch zo'n raar baasje *\%/*
Afbeelding
Fflur vond het raaar :D Wist niet of ze aan moest vallen of weg moest rennen. Ze koos meer voor het eerste :=
Ooit mogen de geitjes er wel vaker bij, zijn nu nog maar een half jaar oud dus moeten nog een flink stuk groeien.

madelonvdw

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:57

Ik twijfel nog over mijn bodyprotector. Heb er wel eentje die ik gebruikte om te springen maar weet niet of ik eraan denk om hem aan te doen als ik erop spring. Denk dat de allereerste keer dat ik op hem zal hangen/zitten ook onvoorspelbaar zal zijn.
Plannen jullie zulke “grote” dingen echt of is het meer een gevoelskwestie?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:57

Oh, ik draag geen BP. Zit niet lekker met mijn boobies (D-cup, op de grens van E) en ik stap nooit op paarden waar ik de kans aanwezig acht dat ik hem nodig ga hebben :+

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:28

Ik vind hem ook niet echt heel erg lekker zitten. :+ Maar ik vind hem bij Joep wel zo veilig. Daar ben ik al een keer afgestuiterd met gebroken ribben als gevolg.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:52

Avalanche en ik hebben al natuurlijke airbags. _O-

Haha Iris, hier kijken nieuwe paarden ook altijd heel vreemd op als ze onze geiten zien.
Went wel altijd snel en bij ons staan ze samen, gaat heel goed.

Ooh Rivano, ik kom ook bij jullie in de opfok.. <3
Lekker bezig al, hoort er toch ook allemaal bij. :j

Madelon, het hangen plan ik wel soort van maar het kan dan ook zijn dat ik het op dat moment niet doe of dat ik er gelijk op ga, hangt dan toch weer van het moment af.
Ik was er nu ook spontaan op gaan zitten toen hij lag, maar das wel veiliger. :P

Niks aan dit weer. :roll:
Malik dacht hetzelfde. :D

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:02

ik vind bodyprotectors ook niet zo fijn. Heb het idee dat de elasticiteit dan uit mijn lichaam is (voor zover ik die heb := )

Ik zat er vandaag ook zo goed als op, haf nog
Mn tenen op het krukje staan. Ga wel vaker naast jaar staan op een krukje en wat met mijn benen zwaaien, dat vindt ze allemaal niet raar. Vandaag ging ik spontaan een stapje verder, lekker onvoorbereid. Ik had geen cap op, Bailey had alleen een halstertje aan. Ze vindt het allemaal wel prima. Vind haar echt nog te jong om echt mee aan de slag te gaan en dit was helemaal niet gepland :oo

Hoe oud zijn die van jullie allemaal? Ik merk wel dat ik met Bailey iets vaker wat moet gaan doen, maar hou het nu vooral nog bij grondwerk. Ze wordt pas in mei 3, dus is nog erg jong

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:37

Gentle word de 19e 3 :)

Die heeft nu sowieso 7 weken verplichte boxrust maar hij is EINDELIJK thuis *\%/* *\%/*

Zijn moeder was not amused, heeft geprobeerd of ze de tralies op kon eten (nee dus ;) ) en stond de halve dag met n bitchface zuur te kijken (iets met merrie en hormonen (8,5e maand drachtig)).

Gentle gedraagt zich super! Vooral als je bedenkt dat hij tot afgelopen donderdag 24/7 buiten heeft gestaan. Ik klaag dus niet :D

Dus vandaag even uitgebreid getut en flink gepoetst (men, wat was ie vuil!). Mane&tail detangler spuitbus is ook geen probleem, kan m gewoon letterlijk tussen zn oren spuiten :j

Ik ben dus blij.... kijk super uit naar hoe hij t verder allemaal gaat doen, volgende week maar eens n bitje proberen en zo de aankomende weken rustigaan laten wennen aan diverse dingen. Dan blijft t ook leuk voor hem ;)

Nu finaal leeg (vanaf 8u op stal geweest, Gentle opgehaald bij de kliniek en daarna even manlief naar huis gebracht zodat die kon gaan werken, daarna weer terug naar mn schatjes en rond kwart voor 5 was ik wel echt leeg en besloot ik maar eens richting huis te gaan) dus ga maar eens relaxen.... morgen weer n dag.

Tot zover mijn verslag van vandaag!

Hierbij wat foto's van mijn puppy guppy:

Nog even verband verschonen en tja, dan hangt t vrouwtje haar schouder owzo lekker <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bitchface Jilly :')
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:43

madelonvdw schreef:
Plannen jullie zulke “grote” dingen echt of is het meer een gevoelskwestie?

Ik plan eigenlijk niets :') Aangezien ik het toch zelf door en alle tijd heb maakt het ook niet zoveel uit. Doe veel dingen " tussen neus en lippen" door.
Had wel als planning om er niet voor het 4e jaar op te gaan en dat is, bijna, gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:47

Mijn Joy wordt 1 mei 4 jaar. Dan is het gedaan met zijn luie leventje <<)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:49

Wat fijn dat Gentle het zo goed doet! Haha die bitchface _O-

Wacht nog steeds op het moment dat Pebbles Bailey zat is, maar Pebbles is nog altijd helemaal verliefd op haar kind. Miss nog een veulen instoppen, dat het dan klaar is := (kan alleen niks weg doen en 3 is te veel)

HHahaha ohhh orchidee, dan is ie echt volwassen idd :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:59

Myrth97: Haha heerlijk! Zo is mijn eerste keer op Aliaa ook ongeveer verlopen, lekker onvoorbereid. :')
Aliaa wordt 4 jaar in juni.

CubaLibre: Fijn dat hij thuis is! Hij heeft echt een prachtige bles! <3 En Jill haar oren zeggen genoeg hahahaha! _O- _O- _O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:16

Ik kijk gewoon hoe het loopt.Plan het wel want dan moet ik ff hulp regelen.
Maar hoe het daarna gaat hangt vh paard af.Mijn Welsh reed ik de 2de x al los mee door een grote baan, mijn KWPN reed ik zeker 8x in de roundpen.

BP heb ik niet en lijkt me ook niets.Meestal gaat het ook het 1ste half jaar prima en gaan ze soms daarna wat uitproberen.

Mijn Lollipop wordt pas 3 in mei, dan ga ik eens wat slingeren en dan zie ik het wel.
Dit was afgelopen zaterdag, toen was ze even mee naar de manege en mocht ze even kijken bij mijn Welsh.

Afbeelding

Hier was ze nog geen jaar en mijn Welsh 3.

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:28

Fijn om hem weer thuis te hebben, Cubalibre! Lekker onschuldig bekkie heeft hij!
Zijn moeder is er duidelijk minder blij mee :') Merries...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:32

Lady Brown is al 12 en mijn trainingspaardje wordt in mei 4. En dan hebben we nog de vosse merrie die 6 is. Maar die heeft nu rust, want die krijgt met 2 maanden een veulen, dus dan vind ik het niet fair om haar nu op te pakken om haar vervolgens weer lang stil te zetten. Vooral omdat ze ook niet de makkelijkste is in de omgang (dan wel weer met beleren gek genoeg :+ ).

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:45

zijn er hier ook mensen die een paardje van veulen af hebben en dus de afgelopen 2 jaar amper hebben gereden. hoe doen jullie dat? gewoon weer starten met het zadelmak maken? of op een andere manier? paardje zoeken om bij te rijden o. i. d.?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:55

Phuddle schreef:
zijn er hier ook mensen die een paardje van veulen af hebben en dus de afgelopen 2 jaar amper hebben gereden. hoe doen jullie dat? gewoon weer starten met het zadelmak maken? of op een andere manier? paardje zoeken om bij te rijden o. i. d.?

Ik heb tot half oktober twee paarden gehad, mijn jonkie en een paard om op te rijden.
Momenteel rijd ik één a twee keer per week op het paard van een stalgenoot om toch de paardrijdspieren in conditie te houden. Het wachten duurt daardoor ook minder lang.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:57

ja zo zat ik ook te denken maar een 'leenpaardje' vinden is nog niet zo simpel helaas.
liefste zou ik inderdaad ook weer wat actiever gaan rijden. anders word volgend jaar zadelmak maken ook ineens een giga ding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:06

Ik plan met Joep helemaal niets. Dat heeft totaal geen zin. Ik ben echt een gevoelsmens, dus ik doe ook de grote dingen op gevoel. :j Dat werkt voor mij én voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:14

[quote

HHahaha ohhh orchidee, dan is ie echt volwassen idd :D[/quote]

Nou ja, ik denk dat hij het voorlopig nog makkelijk blijft houden. Hij wordt dan wel 4 en zou iets meer mogen gaan doen dan nu maar met een beetje geluk zitten we rond die tijd midden in een verhuizing. Hij zal dus waarschijnlijk eerder nog minder gaan doen dan meer. Maar daarna komt hij bij huis te staan en dan gaan we helemaal los hahaha.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:35

Lang niet gereageerd maar er is bij mij nog niet zo veel veranderd. Paardje heeft vooral nog even rust en dadelijk met wat beter weer hoop ik wat meer te kunnen gaan doen.
Phuddle schreef:

Gelukkig heb ik 2 paardjes een 3 jarige en een 11 jarig waar ik gewoon op rond rij.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:38

Ik heb nog de moeder van 11, maar die kan alleen in het bos gereden worden. Daarnaast had ik een bijrijdpaardje voor 2 dagen in de week die lekker kon dressuren, maar helaas is die een maand geleden verkocht.

Ik rijd dus nog wel, maar de dressuur dus eventjes niet. Ik denk dat ik met Bailey gewoon samen ga leren, onder begeleiding uiteraard.

Ik zou graag nog een paardje rijden, maar daar vragen veel mensen een bijdrage voor. Ik vind 2 pony’s in pensionstalling wel even duur genoeg..

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:57

Phuddle schreef:
Ik heb mijn paard gekocht toen ze net geen 3 jaar oud was. Mijn vorige paard is een aantal maand voor de aankoop van Aliaa ingeslapen. Maar echt rijden deed ik ook niet meer met mijn vorige paard. Het is jaren geleden dat ik nog echt gereden heb, laat staan les gehad heb. Daarbij wil ik ook de omschakeling naar western ipv engels maken, dus niet zo'n ideale combinatie om een jong paard in te rijden. :') En daar heb ik ook geen ervaring mee. :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 01:21

Phuddle schreef:

Ik heb ongeveer anderhalf/ 2 jaar van tevoren maar eens per 2 maanden een wedstrijdje gereden of zo. En dan was het nog veel. Maar ik ben gewoon opgestapt en hou bewust de sessies ook kort, scheelt mij ook weer spierpijn :))