[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8779
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 20:45

Hi Woepsie, ja tuurlijk mag dat. Leuk om je dan gelijk een fijne kerst te wensen. dank je en met Callas gaan we gewoon weer verder.

Nu het koliekdrama weer even is afgeblazen, ga ik eens kijken of dat filmpje van zondag wat geworden is of niet. Zo ja dan komt hier een link, zo nee, helaas pindakaas.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:06

Ik hoop voor jullie dat het hier nu bij blijft TS, ik kan me voorstellen dat je er elke keer kapot van bent. Fijne kerstdagen gewenst <|-

tinker_sally

Berichten: 1462
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:28

Stille meelezer hier. Maar wat zal dat steeds schrikken zijn die kolieken.
Hopelijk kom je er achter wat het kan zijn of komt er geen nieuwe meer.

Fijne kerstdagen gewenst met hopelijk geen enge dingen meer <|-

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:06

Balen van de koliek steeds. Zand uitsluiten is natuurlijk wel verstandig en kan natuurlijk geen kwaad.
Hopelijk vind je een oorzaak zodat je het in de toekomst kunt voorkomen.
Haarlemmerolie had mijn buurvrouw ook altijd in huis voor koliekpaarden. Zij is wel van de oude stempel.

Even wat anders:
Is Callas ooit getest op PSSM? Schijnt vaak voor te komen bij tinkers.

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:12


pien_2010

Berichten: 44019
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:26

Je kunt het gewoon naar frankrijk op laten sturen want ik heb heb ook. Het werkt goed.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:42

Colosan staat hier ook in het kastje met paardenmiddellen. Werkt ontzettend goed! Zou dat, als je wilt bestellen TS.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:50

Wij hebben ook standaard Colosan op stal. Als we er één met koliek hebben geef ik dit direct, dit werkt vaak binnen een half uur. Ik heb er al aardig wat dierenartsbezoeken mee kunnen voorkomen.

Ik denk dat het bij Callas geen zandkoliek is, maar gaskoliek van bladeren, schimmels, wormen of eikels o.i.d. Als ik jou was zou ik de bomen naast de weides eens opzoeken en kijken of deze zoiets kunnen veroorzaken. En in ieder geval ontwormen.

Heeft ze het snel koud? Wij hebben twee paarden die koliek krijgen als ze te nat of te koud worden, met erg koud weer krijgen die één of twee dekens extra om.

Laatst had ik er één met koliek die stond voor het eerst buiten in de sneeuw en die had wsl. teveel sneeuw gegeten. Dit was gelukkig met Colosan snel verholpen.

Gelukkig heb ik tot nu toe altijd snel kunnen concluderen waardoor een koliekaanval door is ontstaan: silage, te koud weer, sneeuw of teveel gras. Meestal ontstond de koliek vrij snel na de evt. oorzaak. Probeer ook eens terug te denken aan de keren vlak voor ze koliek kreeg wat er toen was: te koud of te nat gestaan, te natte silage, teveel gras etc. Ik hoop dat je er snel achter komt. Succes

assebassie
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 20:27

Heeft ze geen gebitsproblemen?, kan ook koliek veroorzaken, succes met zoeken!

Monique1963

Berichten: 8779
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 22:15

Hallo allemaal, dank allemaal voor jullie suggesties en tips. Ik ben bezig om van alles uit te sluiten inderdaad en neem jullie overwegingen mee. Voor Callas hoop ik dat we snel de oorzaak kunnen vinden, als het er al 1 is. En voor mezelf ook. Ik loop iedere keer met het hart in mijn schoenen naar de stal, bang dat ze weer plat ligt, of erger...

Vandaag was een spannende dag.

Een holistische Nederlandse dierenarts die mijn topic volgt, bleek deze week vlak in de buurt te zijn. (Als hij of zij zich met naam en toenaam en praktijk wil bekend maken, mag hij of zij zelf reageren)

Zoals altijd vind ik het bijzonder dat via bokt contacten ontstaan en dan nog wel in het buitenland, dus ik roep altijd: kom gezellig een bakkie doen. Toen ik dat riep wist ik niet dat die persoon dierenarts was. Die persoon heeft dat ook niet in zijn profiel staan.

Via de PB spreken we een en ander af en zegt die persoon, by the way: Vind je het misschien een idee als ik Callas voor je doormeet met de lecher antenne en connectie sensor, dat kan haar helpen om beter in balans te komen en zo beter met haar schrikachtigheid om te kunnen gaan. Ik ben holistisch dierenarts en heb daar extra opleidingen voor gedaan bij Eric Laarakker, ik vind het leuk om je te kunnen helpen, ik hoef er niets voor te hebben.

Ik was wat overvallen. Kende helemaal die Lecher antenne niet. Mijn Callasje met een antenne? Kan het geen kwaad? Kan er niets verergeren? Het gaat op zich juist nu heel goed qua rijden. Dus ik stelde deze vragen. Er ontstond een levendige emailwisseling waarin ik alles uitgelegd kreeg.

De dierenarts mailde: Nee hoor, dat kan niet negatief uitpakken. Ik meet alleen of er afwijkingen zijn en dan meet ik wat voor medicijnen goed zijn. Medicijnen op basis van kruiden, geheel natuurlijk dus.

Ik vroeg: En wat doet die antenne dan?

Het antwoord: De Lecher antenne is een meetinstrument waarmee je de vitaliteit van weefsels en organen bepaalt, je kan er ook mee bepalen waar een probleem ligt, fysiek of geestelijk bv. En je kan zelfs op zoek naar breuklijnen en wateraders en entiteiten (daar heb ik niets mee, dus dat doe ik eigenlijk nooit).

Ik moest natuurlijk alles weten: En wat is die connectie sensor dan?

Het antwoord: De connectie sensor is meer een soort wichelroede, een verlengstuk van je hand eigenlijk, energie wordt er versterkt mee doorgegeven. Daarmee kan je bepalen waar in het lichaam problemen zitten, welke acupunctuur punten je kan behandelen en vooral welke medicijnen en voer goed zijn voor een dier (of mens). De connectie sensor gebruik ik bijna dagelijks, de lecher antenne meer als een dier vage klachten heeft.

Ok, wichelroedelopen heb ik 1x gedaan in mijn leven, en het is echt bizar hoe de stokjes hun eigen leven leidden en mij precies leidden naar een waterader, dus ik snap dan wel hoe het zo ongeveer werkt. En daarbij baadt het niet schaadt het niet, dus ik heb niets te verliezen, Callas kan er niet slechter van worden, alleen maar beter.

Ik vond het superaardig dat de dierenarts dat voor Callas wilde doen, zeker na de ellende van de afgelopen week met haar koliek, ik was uiteraard weer emo, maar dat wist die dierenarts niet, dus bood ik in ruil een uitgebreide lunch aan. Deal!

Vandaag was D-day. Wat later dan gepland vanwege een wagenzieke hond in de auto, die poep uitkotste op de partner van de dierenarts, kwamen ze rond een uur of 12 aan. Onze honden werden verwend met een pakket kluiven en zakjes snoepjes. Eerst gezellig thee gedronken en uiteraard kennis gemaakt. Toen hebben we uitgebreid hier veganistisch geluncht en zijn we naar Callas gegaan. Ik had ze op stal gehouden.

Eerst kreeg Callas op haar kruintje in haar bles tussen haar ogen een kalmerend zalfje ingemasseerd op haar acupunctuurpunt aldaar. Callas was niet bang, ze was zoals ze altijd was, op eten belust en vond het verder allemaal wel prima.

Toen ging de dierenarts met de Lecher antenne aan de gang. Als je erop googelt vind je wel plaatjes ervan, hier bijvoorbeeld http://www.healthcare-academy.nl/conten ... er-antenne. Dit is niet zomaar 1.2.3. gebeurd. Ik denk dat de dierenarts wel een uur is bezig geweest om alle lichaamsdelen, organen etc uit te meten. Alle metingen werden genoteerd op een lijst waar alle waardes op stonden.

Er kwam gelukkig uit dat Callas weinig gezondheidsproblemen heeft. Maar dat haar immuunsysteem niet optimaal is. Daarop testte de dierenarts haar op Lyme, maar dat heeft ze niet. Ook de lever zou iets beter kunnen. En haar blinde darm zou ook beter kunnen. De dierenarts mat ook een schimmel en/of candida. Verder als ze stress heeft zit dit in haar hoofd, daar reageerde ze op de antenne. En de dierenarts constateerde pijn in haar buik, wat niet zo vreemd is. Overigens vond ze het verder niet eng, ze was netjes lief en werd het wel op een gegeven moment zet omdat ze liever wilde eten, maar ja, moest ze toch even wachten.

Toen de meting gedaan was, ging de dierenarts met de connectie sensor bepalen welke acupunctuurpunten gedaan moesten worden. Dat waren er gelukkig ook niet schokkend veel, en gelukkig is haar rug heel goed en sterk, maar uiteraard heeft de dierenarts gezien de koliek van eergisteren wel de darmen gedaan. Dus weer een poosje later stond Callas in de naalden. Ze gaf niets om die prikken, maar er moesten ook twee naalden hoog op haar hals achter haar oren gezet worden, en dat wilde ze echt niet. Wat letterlijk de pijnpunten aangaf. Toch moesten die naalden erin, maar Callas ging zo schudden met haar hoofd dat ze de naalden eruit schudde. En dat was toen letterlijk zoeken naar een naald in een hooiberg ;-)

Inmiddels waren we denk ik al wel anderhalf uur bezig. Toen Callas in de naalden stond, ging de dierenarts met de connectiesensor bepalen welke plantentincturen voor haar goed waren. Dat werd gedaan met behulp van een grote verscheidenheid aan heel kleine glazen flesjes gevuld met verschillende plantentincturen. De dierenarts hield dan de connectiesensor en een tinctuur tegelijk bij het lichaam en kon dan aan de bewegingen van de sensor zien of de tinctuur wel of niet goed voor haar lichaam was. Ook dit was een behoorlijke klus, waarbij de partner van de dierenarts moest helpen om div tincturen tegelijk vast te houden boven de kroep van Callas.

Zo zijn er wel 20 of meer tincturen getest.
Uiteindelijk zijn er 2 belangrijkste tincturen gebaseerd dus allemaal op plantkunde (fytotherapie) uitgekomen. Voor haar immuunsysteem en voor haar lever. Daarnaast 1 voor pijnbestrijding in haar buik en 1 om haar darmen te reinigen. En verder was er een advies om een antistresstinctuur te nemen.

Dus daar kan ik mee aan de gang gaan. Ik had wel net gisteren zelf al psyllium en lijnzaadolie besteld voor het reinigen van de darmen, dus dat ga ik eerst doen.

Bij dezen wil ik de desbetreffende dierenarts heel hartelijk bedanken voor de tijd, ik denk wel bijna 2 uur en voor de adviezen. Er zijn foto's gemaakt, misschien kunnen die in dit topic geplaatst worden? Of als ze naar mij gemaild worden, dan kan ik ze erop zetten.

Ik ben weer een ervaring rijker!

pien_2010

Berichten: 44019
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:42

Top Mo. De lecher antenne ken ik heel goed en mijn paarden worden al 18 jaar doorgemeten als er wat is, hetzij direct ter plaatse hetzij via een foto. Mijn natuurgeneeskundige kiest de medicatie via de antenne rechtstreeks bij de flesjes in de doos. Nooit bij het paard en bijna altijd heeft ze gelijk gehad en ons zeer goed geholpen. Dus top deze hulp voor jouw Callas.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:22

Top! Geeft toch weer interessante informatie. Fijn om te weten dat de waardes toch niet al te ver van normaal afzitten.

assebassie
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:52

Wat fijn voor jullie, ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik sta zelf erg sceptisch tegenover dit soort dingen, maar mijn boze merrie heeft ook wel eens bach bloesem remedies gehad, en dit deed wel wat, ze was altijd zeer gesloten en sindsdien gaat dat beter, makkelijk zal ze nooit worden, karaktertrekje wat in de familie zit! maar beter te handelen, dat wel.
Dus ben echt heel benieuwd wat dit bij Callas gaat doen, succes!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:28

:7 edit mijn verhaal was weg.
Kwiny is ook ooit doorgemeten ivm vage klachten. Kwam behoorlijk wat uit. Hierop behandeld en een genezen paard! Succes met puzzelen... hierna ook alleen maar geiten?

Monique1963

Berichten: 8779
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 12:39

hallo allemaal, wat leuk dat jullie deze techniek kennen en er goede resultaten mee behalen!

Vanmorgen na het voeren, toen ik ze in het weiland wilde gaan zetten, lag Callas weer. Maar ze had wel gemest. Ik haal nu namelijk echt vier keer per dag de mest uit haar stal, om er zeker van te zijn dat ze mest. Dus ik denk dat ze dit keer lag om te rusten. Mogelijk heeft de acupunctuur van gisteren haar vermoeid. Maar dan slaat de schrik me weer om het hart. Ze stond echter meteen op en ze zat ook niet helemaal onder, dus ze had niet gerold. Denk echt uitrusten. Maar happy ben ik daar niet mee. Gezond jong paard moet niet willen uitrusten om 10u 's morgens als ze nog niets gedaan heeft. Op weg naar het weiland was ze gewoon haar drammerige zelf, hahaha, dus het zat wel goed.

En geiten, nooit meer. Als je wil leren vloeken moet je geiten nemen, zei mijn opa. Ik heb een jaar of 16 geiten gehad. En ik kan goed vloeken nu! Hahaha. Het zijn ware ontnappingsdeskundigen.

Waarom ik vooral niet meer aan geiten begin zijn de hoge kosten waar je op gejaagd wordt door de regelgeving. Alleen al de brucelose-test, de verplichte inentingen, het gedoe met oormerken, dan weer die kleur, dan weer die kleur, terwijl ik ze er toch niet inhing, hahaha, dan weer een brief dat je dit móést aanschaffen, dan weer dat. Ik werd er niet goed van. En dan ook nog de dreiging dat als er wat heerst, dat dan je liefies afgemaakt moeten worden. Neuh. Ik begin niet meer aan tweehoevigen.

Kinke

Berichten: 20618
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:59

Natuurlijk kan een paard wel willen uitrusten om 10 uur 's ochtends, of gewoon lekker lui liggen. Ze hebben niet onze dagindeling he, dat vooral niet vergeten :)

Monique1963

Berichten: 8779
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 13:01

Hi Kinke, maar dat doet ze anders nooooooit. En met haar kolieken van de afgelopen week, zakt mijn hart dan in mijn schoenen...

pien_2010

Berichten: 44019
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:44

Pas op dat je niet onterecht bang bent voor ziekte en koliekerigheid want van die Lecher antenne kunnen ze moe worden hoor want de acupunctuur punten zijn blijkbaar behandeld als ik het goed lees. Daar heb ik totaal geen ervaring mee maar weet wel van horen zeggen dat paarden daar moe van worden. Dus voor alsnog zie ik geen reden tot zorg. Dat er weinig is uitgekomen is wel een goed teken. De normale waardes horen 18/12 te zijn. Met welke middelen ga je haar natuurkundig ondersteunen? Omdat wij ook op die manier genezen (en regulier en via deze methodiek) ben ik wel nieuwsgierig daarna.
Ik zou wel degelijk als ze nog eens koliekerig is, dus niet nu, ook nog bloed laten trekken. Voor nu ben je zo fantastisch bezig. Mijn merens hadden vroeger ook problemen met hun imuunsysteem en lever. Ook hier zijn darmen gereinigd in het verleden zoals je weet met heel veel succes. Dus wel die natuurmedicatie geven zoals is aangegeven. Dan komt het wel goed met Callas, dit zijn zo'n oer paarden dat kleine afwijkingen ze daar goed ziek van kunnen zijn.
Ik vind het wel ontzettend aardig en ik hoop dat je dit gebaar naar waarde weet te schatten. Want dit is normaliter niet goed koop en het vraag een behoorlijke tijdsinvestering zoals je al achter bent.

[i]Enne, wij hebben hier voor de zomer ook nog een caravan achter het huis voor als dierenarts nog een plekje zoekt in Zuid Frankrijk om een aantal dagen te bivakkeren tijdens de vakantie := := Een oogje werpen op de paarden kan immers nooit kwaad want onze natuurgeneeskundige gaat helaas, zo verwachten wij, paar jaartjes overslaan om hier te zijn met de camper en zij deed ook altijd de paarden even doormeten. Gelukkig waren die altijd heel goed dus kostte ook niet zoveel tijd. := :=[/i]

assebassie
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:36

Haha, wij hebben nog wel een logeerkamer over voor de dierenarts :D , in een mooie omgeving waar je lekker kan fietsen en zeilen, ook nog plek om paarden mee te nemen :+ , dus de betreffende DA kan heel het jaar gratis op vakantie, nou ja gesloten beurs haha.

En mijn Merens lag vroeger heel vaak in de wei, overdag, ik werd regelmatig gewaarschuwd, is die wel goed, die ligt steeds, niks aan de hand, gewoon lui paard :Y) is nu minder, ligt wel elke nacht lekker in de pies |(

pien_2010

Berichten: 44019
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:46

_O- _O- De goede man of vrouw is dus voor jaren onder de pannen.

Onze merens lag ook heel veel vroeger en nu eigenlijk zie ik het zelden of nooit meer.

Kinke

Berichten: 20618
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:12

Monique1963 schreef:
Hi Kinke, maar dat doet ze anders nooooooit. En met haar kolieken van de afgelopen week, zakt mijn hart dan in mijn schoenen...


Ik snap je helemaal hoor, ruim 5 jaar geleden mijn Friese dame verloren aan koliek. Als ik nu 1 van mijn paarden zie liggen dan schiet mijn bloeddruk ook echt wel even omhoog.

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:49

Hier de dierenarts in kwestie. Als jullie meer willen weten over de Lecher antenne ed dan staat er veel informatie op mijn website. www.dierenartsdenbommel.nl. Mijn man en ik hebben een huis in Frankrijk, zo'n 50 km bij Mo vandaan. Daar gaan we elke vakantie heen om te klussen. Het is erg lastig een waarnemer te vinden, en ook erg duur. En dan ook nog oppas voor de paarden,dus helaas kan ik niet zo vaak naar Frankrijk. Mijn praktijk loopt best wel goed, dus voor langere tijd dicht gaan gaat ook niet, ik doe naast het holistische ook nog regulier gezelschapsdieren behandelen.

pien_2010

Berichten: 44019
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:06

:evaw: Dag Tinka. Leuk je huis in Frankrijk. Wat ik wel nog duidelijk wil stellen is, dat ik heel gemakkelijk mensen uitnodig om hier te overnachten met camper, of anderszins op ons terrein en zo heb ik al heel wat leuke bokkers ontmoet. Meestal zijn dat geen dierenartsen of genezers. Het klinkt anders zo berekenend of je alleen uitgenodigd wordt omdat je dierenarts bent.

Wel heb ik een vraag. Mo schreef dat je ook de ziekte van lyme had getest en dat dit niet zo was. Ik weet dat jij wel een diagnose mag stellen daar je dierenarts bent en mijn natuurgeneeskundige dit niet mag en ook nooit doet. Zij heeft ooit Lyme genezen bij mijn paard, ook al noemde zij deze ziekte niet. De dierenarts reguliere test kwam torenhoog uit op Lyme en na zes weken na natuurgeneeskundige behandeling waren de waarden enorm gezakt. Wij doen meestal en reguliere dierenarts en lecher antenne.
De vraag is dus, kun je met de Lecher antenne Lyme opsporen of kun jij dat omdat je meerdere zaken ook buiten de lechner antenne vanuit je vak weet te combineren? Want als Lyme te diagnosticeren is wellicht ook Piroplasmose via de antenne. Dat heeft een van mijn paarden ook gehad en dat komt hier in Frankrijk best veel voor, zeker als een paard van het ene gebied naar het andere verhuisd is zoals Callas.
Mo hopelijk vind je dit niet te ontopic, maar ik vind dit wel interessant en de vage klachten van Callas komen wel overeen met die van Polie indertijd toen ze Piraplamose had (regulier gediagnosticeerd natuurgeneeskundig behandeld en genezen). Ik zal er verder niet op doorvragen hoor.

Monique1963

Berichten: 8779
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:26

Hey leuk Tinka dat je je bekend hebt gemaakt. Ik had het op de vlakte gehouden want ik wist niet of men mocht weten dat je een huis in Frankrijk hebt.
Dus hoe grappig is dat, dat jij op bokt mijn topic leest en dat we dan relatief gezien dichtbij wonen. In kilometers minder ver dan in tijd, maar dat komt door de slingerwegen.

Verder iedereen die gereageerd heeft, dank voor jullie bijdragen!

De angst voor koliek zit er helaas erg dik in bij mij. Ik loop meerdere keren naar het land nu, meerdere keren naar stal. Zal wel slijten als ze geen koliek meer krijgt. Vooralsnog heeft ze geen koliekverschijnselen meer gehad het afgelopen paar dagen dus zoals het nu gaat gaat het goed.
Als ik de psyllium en lijnzaadolie binnen heb voel ik me wel een stuk prettiger en ook als zij het wil eten natuurlijk.

Verder even snel op Pien reageren. Callas heeft geen vage klachten. Callas heeft helemaal geen klachten! Ze is kerngezond, maar ze is schrikkerig. Dat is het enige wat ze heeft. En koliek dan, maar dat is aanwijsbaar waardoor het komt.
Tinka bood zelf aan de Lecher test te doen om te kijken of eventuele lichamelijke gebreken het schrikkerige zouden kunnen veroorzaken. Daar kwam uit dat Callas lichamelijk goed is, alleen er kunnen een aantal waarden beter. De eventuele afwijkingen hebben nog geen (vage) klachten gegeven.
Ze zou stressdruppels kunnen krijgen om rust in haar koppie te krijgen. Maar haar lijf en leden zijn verder top.

pien_2010

Berichten: 44019
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:02

Monique1963 schreef:
Callas heeft geen vage klachten. Callas heeft helemaal geen klachten! Ze is kerngezond, maar ze is schrikkerig. Dat is het enige wat ze heeft. En koliek dan, maar dat is aanwijsbaar waardoor het komt.
We praten langs elkaar heen Mo. Fijn dat je weet waar het van komst, dat was bij ons het enige verschil met Callas want wij wisten het niet!!
Polie had ook helemaal geen klachten, ook zij werd zowel door de Lecher antenne (zeer minimale afwijkingen) als door de dierenarts kerngezond verklaard. Ze was schrikachtig, maar dat was dan ook het enige wat ze had. O ja, en dan iedere keer die koliek }> die bij ons niet aanwijsbaar was (dat noemde ik de vage klachten). Totdat ik bij de inenting nadat onze dierenarts mij verzekerde dat mijn paard kerngezond was, in snikken uitbarstte en zei: "Gert mijn paard gaat naar de klote en niemand weet wat ze heeft. Misschien vind ik dit gezonde paard vanmiddag weer met koliek op de wei en kan ik weer aan de gang. Totdat ik een keer te laat ben en ze dood gaat". Toen heeft hij bloed getrokken en kwam met de diagnose pyroplasmose. Toen via medicatie natuurgeneeskundige paard gezond weer gekregen.
Als jij wel weet wat het is dan komt het goed, want je bent ook al aan het behandelen. Dus ik denk zelf dat de koliek bij jullie verleden tijd is en je gevonden hebt wat er was.