Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:25

@Annikoe; Veel sterkte dat is echt rotnieuws.. ;( Zal morgen even alles goed bijlezen en reageren.

Ik heb Lars vandaag gemeten en we zitten op 1.33 ! Zo blij mee. Ik blijf het spannend vinden hoe groot hij zal worden maar het afgelopen jaar geeft me hoop :D Ik hoop echt op 1.48/1.50 maar we wachten af...

Hebben jullie hoop of verwachtingen qua stokmaat?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:47

puppy1128: Wat fijn dat hij auto's niet eng vind, lijkt me heerlijk zo'n paard. hier nog wel heel erg eng! van de week auto laten draaien en met Kane erlangs. Vond hij niet erg leuk :D

Fennadev: Hier duurde het ook even, heb ze vandaag in kleine stukjes gebroken en at hij het voor het eerst op! *\o/*

KittyDylan: Wat een leuke foto's, heerlijk als ze straks samen de wei op kunnen. Haha ze is wel tonnetje rond <3

Lamarxhorse: Wij oefenen nu ook al heel erg veel met zijn biks, wortel of hooi.. hij moest natuurlijk van ver komen.. Maar ook zonder is hij nu gelukkig goed te hendelen :P

Annikoe: Wat vreselijk van je oma, heel erg veel sterkte :(:)

kvulden: Jij ook heel veel sterkte met je stiefvader :(:)

Renske_W: Oohh heerlijk al die liggende paardjes, hier nog nooit gezien helaas.

xApple: Ik heb geen idee hoe groot Kane nu is, zou hem eens opmeten binnenkort. Ze verwachten dat hij ongeveer 1.68 wordt, dus een mooie maat :o

Hier gaat het echt met de dag beter met kane, binnen en buiten zetten gaat echt vlekkeloos!!
Het is gewoon echt zo ontzettende lieve schat <3
Dinsdag komt de hoefsmid, hadden eerst een afspraak bij een andere in januari. Maar voelde me bij deze smid wat beter. Ben heel erg benieuwd hoe hij dat gaat doen.

Vandaag zijn manen voor het eerst echt met een borstel uit de knoop willen halen, dit vind hij nog heel erg eng en komt dan vrij snel omhoog... we proberen het om de dag een beetje te doen zodat hij eraan gaat wennen en hij niet elke dag belast wordt.
Ook hebben we geprobeerd om hem een halster om te doen ( over zijn halster heen die hij om heeft ) Krijgen hem om zijn neusje heen, verder nog niet maar dat komt ook wel goed uiteindelijk! Alles op zijn tijd :D
Gister heeft hij een 2 jarig vriendinnetje erbij gekregen!! staan nog niet samen omdat hij eerst gecastreerd moet worden, maar staan wel naast elkaar in stal en buiten.

Ik zal zo even een filmpje uploaden.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:58

xApple schreef:
@Annikoe; Veel sterkte dat is echt rotnieuws.. ;( Zal morgen even alles goed bijlezen en reageren.

Ik heb Lars vandaag gemeten en we zitten op 1.33 ! Zo blij mee. Ik blijf het spannend vinden hoe groot hij zal worden maar het afgelopen jaar geeft me hoop :D Ik hoop echt op 1.48/1.50 maar we wachten af...

Ik hoop 1,60 maar gezien hij mini appaloosa x shet is, ben ik blij als hij de meter haalt :P laatste keer meten was hij volgens mij 87cm

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:58

Vriendlief met ons paardje aan de knuffel <3
Geloven jullie nog dat hij zo ontzettend bang was 3 week geleden? :D
Stiekem toch wel heel erg trots wat we al bereikt hebben :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:06

Druppie7711 schreef:
xApple schreef:

Ik hoop 1,60 maar gezien hij mini appaloosa x shet is, ben ik blij als hij de meter haalt :P laatste keer meten was hij volgens mij 87cm

_O-

Misschien pokon bij voeren?
En anders op plateauzolen zetten!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:12

Hihi das een goeie ja! :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:41

Vanochtend weer bij Jack langsgeweest en ik heb het idee dat hij mij eindelijk een beetje begint te herkennen <3 Hij kwam zowaar naar mij toe gelopen toen ik hem riep (en stopte daarvoor zelfs met eten :wow: )

Daarna had ik les op de manege, helaas van het paard gedonderd en nu lig ik in de lappenmand met een hersenschudding en een gekneusd stuitje.. dat wordt eventjes niet rijden :n

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:05

xApple schreef:

Ik hoop op 1.65m maar op dit moment gaat het ineens veel minder hard. Vind het ook wel moelijk te meten.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:38

Ik hoop wel dat Fflur ongeveer 1.17 wordt.

Gisteren mocht ze bij Poppy in de wei. Zo makkelijk die twee, na een paar minuten even snuffelen, even piepen en klaar :P

Afbeelding
Gisteren

Afbeelding
Vandaag

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:30

Anikoe en kvulden allebei veel sterkte Y;(

Miesjex Haha leuk dat je zo blij bent, ik kan je vreugde voelen :p
Zelf kan ik ook zo blij worden van de kleine dingen :)

Ik verwacht dat Dex 1,75 m wordt ong.
Volgens mij is hij nu ook weer aan het groeien, z'n kont is wat hoger nu.
Maar het is ook lastig meten hoor.
En ze groeien echt niet elke maand evenveel, is dus lastig te zeggen.
Volgens het procenten schema wat ik op bokt wel eens voorbij zag komen zou Dex tussen 1,65 en 1,69 worden.
En met de touwtjes methode kwam ik uit op 1,77.
Iets klopt er dus niet helemaal Haha.
Aangezien hij al zo groot is wordt hij eerder tegen 1,75 aan gok ik.
Afbeelding

Hier staan hij wel beetje schuin op een helling, maar hij heeft echt nog zon lelijke jaarlingerbouw Haha
Afbeelding

Afbeelding

Laatst heb ik lang naar hem zitten kijken, hij was aan het spelen met de schimmel.
Was echt heel leuk om te zien :)

Ilayla

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:41

@xapple het jaarling vriendinnetje van Jaro is ook rond 1.30/1.35 en die wordt ook ongeveer 1.45/1.50. Dus dan zou de hoogte goed bij de leeftijd passen lijkt me. Ik verwacht dat Jaro 1.65/1.70 wordt. Hij blijft nu hangen op 1.55/1.56. Hoop in elk geval dat hij boven de 1.65 komt.

@Miesje knappe Kane! Wanneer wordt hij gecastreerd? Ben ook benieuwd hoe het bij de hoefsmid gaat.

Haha Druppie, ik heb je hopen op een enorme groeispurt.

@Annikoe wat een pech. Wat was er gebeurt en hoe lang kun je nu niet rijden?

@KittyDylan leuk dat ze nu samen staan. Je veulen is best wel groot al.

@Noor Leuke foto's weer! Gaat goed zo te zien.

Is jullie al dingen opgevallen aan de bewegingen van je paard? Ik heb gisteren een stuk gelopen en achterop de fiets gezeten met paard aan de hand. Zo kon ik mooi zien hoe hij liep en hij sloft met zijn achterbenen in stap en draf volgens mij. Bij terugkomst zag ik dat de voorkant van de achterhoeven, dus ook plat afgesleten waren en vaak tikt hij met zn achterhoeven zn voorhoeven aan. Iemand een idee wat dat betekent?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:00

@xApple: Ik moet Jack nog een keertje opmeten, maar ik weet nog niet goed hoe ik dat moet doen :+ Er is mij verteld dat zijn verwachte stokmaat 1.60/1.65 wordt. Ik vind het allemaal prima haha, zolang hij maar groter dan 1.55 is.

@Miesje: Kane heeft er een knap koppie op zitten <3

@KittyDylan: Ik vind ze echt heel schattig samen!

@noor14: Wat is Dex mooi wit zeg! En dat wordt een flink paard dan, als hij echt zo groot wordt als jij zegt. Op de foto's ziet hij er idd ook al flink uit.

@Ilayla: Ik rij op de manege op een jong paard en het werd haar een beetje te moeilijk, dus begon ze onmogelijk te bokken in plaats van de galopperen :') En toen klapte ik eerst op mijn stuitje en daarna op mijn hoofd. Vannacht werd ik ook ineens misselijk terwijl ik lag te slapen en viel ik ook bijna flauw onderweg naar de wc.. Vandaag nog even rustig aan doen.
Het is mij ook wel eens opgevallen dat Jack met zijn achterhoeven een beetje loopt te sloffen, maar dan loopt hij ook echt wel door de wei te slenteren. Ik heb het een ander paard bij hem in de groep ook zien doen. Zijn hoeven kan ik nooit echt goed bekijken omdat hij vaak in de modder staat :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:07

Hé bah, sterkte annikoe en ook voor je oma natuurlijk.
En kvulden ook sterkte gewenst!

@Miesjex
Nouja, Elano gaat er eerder domweg voor de auto lopen dan dat ie wegschiet.. Sommige stilstaande auto's zijn dan wel vreemd.. :')
Heb je nog niet veel met kane gedaan, dat ie het nog spannend vind?
Wat een leuk filmpje zeg! En durft hij er nu ook mee te lopen of dat dan weer niet? :P

Elano wordt rond de 150-155 verwacht. Dus ben benieuwd, heb hem niet opgemeten dus zou niet weten hoe groot hij nu is.
Wat mij betreft hoeft ie ook niet groter te worden dan dat.

En wat hij vandaag toch ontdekt heeft.. Er werd een nieuwe merrie in het land gezet en die is toch interessant. :wow: <<)

Afbeelding

Alle andere merries zullen nu ws wel saai zijn voor hem. En zijn nieuwe 'moeder' werd volgens mij vreselijk jaloers. _O-

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:20

Annikoe, dat klinkt niet zo goed!
Goed op jezelf letten hoor :)
Dex is idd goed wit, scheelt veel dat ze een droge wei hebben.

Ilayla, Dex sloft idd ook een beetje.
Vooral in de wei loopt hij best sloom.
Laatst waren en jagers en toen ging hij opgewonden rennen, toen slofte hij niet haha.
Maar ik denk dat het ook door de groei komt.
Kost veel energie en kan ook pijnlijk zijn.
Dus misschien dat hij gewoon wat stijf is.
Wel goed dat je hem juist veel beweging geeft.
1,65 zal hij vast wel halen toch!

Ik snap je bezorgdheid over het slepen met z'n hoeven wel.
Dex draagt z'n staart ook vaker scheef merk ik, dat vind ik ook een beetje raar.
Hoop niet dat hij een scheefheid in zijn lichaam heeft.
Je kunt nu toch niet zoveel zeggen over hoe ze gaan worden, beestjes zijn volop in de groei en er gaat nog zoveel veranderen.
Ik ben iig super bezorgd en hoop altijd maar dat alles goed komt :P

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:49

Ilayla: Van het voorjaar is de bedoeling.

Annikoe: Dankjewel :) vinden wij ook hoor haha.
Balen dat je zo gevallen bent zeg, hopelijk is de pijn gauw weg :(:)

Kane heeft vandaag even in de longeercirkel buiten gestaan, en dat vond hij leeeeeuk!!
Hij heeft heel netjes rondjes gegallopeerd, jammerdat ik het niet op film heb :P

puppy1128: Er is voorheen niks met hem gedaan, daarom vind hij alles eng. Hij loopt nu heel netjes mee, en kan hem ook zo pakken. hij is heel erg aan t veranderen

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:50

[quote="Annikoe"]
@Ilayla: Ik rij op de manege op een jong paard en het werd haar een beetje te moeilijk, dus begon ze onmogelijk te bokken in plaats van de galopperen :') En toen klapte ik eerst op mijn stuitje en daarna op mijn hoofd. Vannacht werd ik ook ineens misselijk terwijl ik lag te slapen en viel ik ook bijna flauw onderweg naar de wc.. Vandaag nog even rustig aan doen.
Het is mij ook wel eens opgevallen dat Jack met zijn achterhoeven een beetje loopt te sloffen, maar dan loopt hij ook echt wel door de wei te slenteren. Ik heb het een ander paard bij hem in de groep ook zien doen. Zijn hoeven kan ik nooit echt goed bekijken omdat hij vaak in de modder staat :')[/quote
Klinkt best wel heftig! Nog geluk gehad dat het niet erger is. Zou ook zeggen doe lekker rustig aan.
Sloffen in de wei doen ze denk ik al gauw en doet hij op het harde misschien niet. Wel moeilijk te zien dan hoe het met zn hoeven gaat als er altijd modder enz op zit.

@Noor ah dus Dex doet het ook in de wei. Dan zal dat wel normaal zijn, maar op het harde zou je denken dat ze wel hun voeten optillen toch. Hoop dat het door de groei komt. Ben ook wel snel bezorgd om hem. Een scheve staart lijkt me ook best wel serieus. Naar mijn weten komt dat alleen van scheefheid. Heb een paard gereden die z'n staart vaak scheef hield. Weet niet of hij er echt last van had, maar kreeg het met rijden niet recht. Lijkt me dat dat nu beter te corrigeren is dan later.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:45

@noor: ik had van de week deze smeerkees :')

Afbeelding

@ilayla: ik denk 3/4 van de wei is nog gewoon gras, maar rondom de plek waar ze altijd hooi eten hebben ze alles kapot gelopen dus daar lopen ze meestal in de modder. ( Netzoals hier op de foto dus, het lijkt net dat hij altijd in de modder staan omdat hij meestal gewoon bij zijn eten staat :') ) Dat is het enige nadeel nu ze nog 24/7 buiten staan. Ze gaan binnenkort wel naar binnen denk ik.

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:59

Hoi allemaal!

Ik kom me ook even melden. Ik heb een jaarling hengstje van 27-05-2015. Zijn naam is Kingston en het is een Negro X Gershwin. :o
Hij is op dit moment +/- 1.55m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:44

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:01

@Renske_W dankjewel! Jij hebt ook een heerlijk stel rondlopen, wat een schatjes! <3

Voorlopig heb ik nog niet veel plannen met Kingston. Hij mag nu nog lekker ravotten met zijn vriendjes! Ik kom hem wel iedere dag opzoeken en hij begint zelfs al naar me te hinniken. Elke dag wordt hij geborsteld en vertroeteld, hij vindt alles prima. Ook zijn we al 2x buiten wezen wandelen en ook dan kijkt hij nergens naar om! In de toekomst wil ik met hem de dressuursport in, gezien zijn afstamming. :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:51

Dat is fijn Miesjex dat ie al veranderd!

Ziet er lekker uit Annikoe. :))

Welkom Kaylee!
Denk dat als je af en toe wandelt je een van de weinige heb die gewoon overal kan heen rijden zonder te denken: 'oh oliebol, een vogel nu ga ik dood' :')

Leuke foto's renske!

Ik hoop vanmiddag naar Elano te kunnen. Gister lukte niet meer, examen werd later en kon de trein niet meer halen. Dus hopelijk rijden treinen vandaag normaal, niks verlaat en alles 'volgens schema' gaat. :')

Ben benieuwd of zijn staart schoon is gebleven nu ik het in een simpele vlecht heb zitten.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:56

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:57

_O-
Ik vind ook wel eens een stukje tak ofzo. Maar heb hem helemaal uitgeborsteld en denk dat de haren bij zijn kont niet goed opzij gaan tijdens het mesten. Dus die heb ik in de vlecht gedaan en heel los en slordig gevlecht. Kijken of dat dus werkt. Voor de rest blijft zijn staart erg schoon.

Scheelt dat hij al op het droge, schone gaat liggen. Zie hooguit kleine plekjes en een enkele keer heb ik gehad dat ie dan in de mest heeft gelegen.. Neem ik aan, zou niet weten wat het anders is. :=

Voor de rest zit hij onder het hooi.. Maar dat is er zo af gepoetst/gewaaid. :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:41

Wat een knap paard heb je daar Kaylee!

Jack is echt een viespeuk, volgens mij gaat hij gewoon altijd in de modder liggen slapen, terwijl er genoeg 'schoon' land is om op te liggen :') Zijn staart ben ik nog niet aan begonnen, dat is een beetje zo'n dreadlockstaart en dat gaat denk ik niet lukken zonder ontwarringsspray. Maarja, ik kan hem niet vastzetten dus het lijkt mij nog niet verstandig om daar zomaar aan te beginnen :')
Verder steekt hij ook altijd heel zijn hoofd in het hooi volgens mij, zijn voorpluk zit altijd helemaal vol met hooi :=

Ik hoop dat ik mezelf morgen in de auto weet te hijsen zodat ik even bij hem langs kan gaan, ik verveel me echt dood thuis..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:57

Puzzle is een echte welsh Mountain pony :j

Afbeelding