De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:17

Heeft soms ook echt twee kanten. Hier ook ooits een brave pony net drie jaar en dus net zadelmak en wat gereden.

Komen mensen kijken die trekken ja echt letterlijk de pony in de mond in de krul. Krijg je te horen dat ze genoeg doorkomt in beweging?

Ik vind het altijd lastig en vaak echt twéé kanten hebben.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:36

Dat is zeker waar! Maar in de advertentie werd hij beschrijven als brave manegepony die geen stap verkeerd zet. Meisje in kwestie ken ik ook en dat is geen ruiter die de pony op een manier in de weg zou zitten.

Maar inderdaad, ik ken de pony verder niet

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:59

leuk topic!!

ben pas op pagina 12 met lezen

wil toch mijn verhaaltje kwijt,

heb ooit mijn toenmalig paard te koop gehad, wereld dier.
extra beweging, schwung, soepelheid en braaf! Z1 dressuur en L springen ongeklasseerd.
iets klein, 1.63. en Vos.
wél met gebruiksaanwijzing en een beginner zal er niet zo op weg kunnen rijden en
in het Z kunnen starten.

kwamen veel reacties op

*lijkt hij op het paard van de foto?
uuh, ja, dat is hem?? hoezo?

*kan hij vliegende wissels? -nog niet bevestigd, gaat soms goed, soms nog niet
*kan hij dan passage -nou, nee? we zijn Z1. maar aanleg heeft hij wel
*pirouette dan? -ook niet, arbeids priouette opzich, maar nogmaals we zijn Z1 niet GP.

nou ze kwam toch kijken, helemaal uit het zuiden van het land, ik woon in Friesland.
rijd hem tien minuutjes voor, ze heeft er niet een sop gezeten, was totaal niet wat ze zocht.

huh?

toen een koper, ging dat paard rijden, ik dacht wauw! Die man kon rijden!! mijn paard liep als een trein!
hij was opzich ook enthousiast, wilde dat wij hem lieten keuren bij zijn dierenarts, snap ik..

afijn, hij wilde dat we dat lieten doen helemaal in het zuiden van het land. oei, maar op internet zie ik dat diezelfde dierenarts óók hier om de hoek op een kliniek werkt.

paard gekeurd, extra gekeurd, ook de bovenbenen enzo op de foto. alles goed! 1 klein beetje aderverkalking, maar niets om een 9 jarig zo goed bewegend sport paard op af te keuren.

koper wilde hem toch niet.
huh?

twee weken later een berichtje, ik denk nog steeds aan je paard, ik bied de helft.

wat?!

ooooh, dus wellicht wou deze meneer dat wij helemaal met dat paard naar het zuiden reden, en dan zeuren over dingen van de keuring, zodat hij hem goedkoop mee kon krijgen, en wij als amateurs wel overstag zouden want we zijn er nu toch al.

ik kon toen gelukkig zeggen , nee meneer hij is al verkocht, voor mijn vraagprijs.

-de uiteindelijke koper belde overigins met de vraag, wat voor vos het was. licht, donker?
uuuh.. Vos..

kwamen kijken, ik trek hem uit de stal, "hij lijkt me te klein"
ik zeg, onder het zadel oogt hij mooi groot.

ik rijd tien minuutjes,
"ja, we kopen hem"

huh??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:12

Soms zijn de gedachten kronkels van kopers heel bijzonder dan he? :=
Hier op dit moment ook tot mijn beetje verbazing bezig met een aankoop van een nieuw dier. Maar iets zegt mij dat deze verkoop hier niet terecht gaat komen, gaat allemaal onwijs leuk en open. ( daar houd ik wel van )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:23

moonprayer schreef:
leuk topic!!

ben pas op pagina 12 met lezen

wil toch mijn verhaaltje kwijt,

heb ooit mijn toenmalig paard te koop gehad, wereld dier.
extra beweging, schwung, soepelheid en braaf! Z1 dressuur en L springen ongeklasseerd.
iets klein, 1.63. en Vos.
wél met gebruiksaanwijzing en een beginner zal er niet zo op weg kunnen rijden en
in het Z kunnen starten.

kwamen veel reacties op

*lijkt hij op het paard van de foto?
uuh, ja, dat is hem?? hoezo?

*kan hij vliegende wissels? -nog niet bevestigd, gaat soms goed, soms nog niet
*kan hij dan passage -nou, nee? we zijn Z1. maar aanleg heeft hij wel
*pirouette dan? -ook niet, arbeids priouette opzich, maar nogmaals we zijn Z1 niet GP.

nou ze kwam toch kijken, helemaal uit het zuiden van het land, ik woon in Friesland.
rijd hem tien minuutjes voor, ze heeft er niet een sop gezeten, was totaal niet wat ze zocht.

huh?

toen een koper, ging dat paard rijden, ik dacht wauw! Die man kon rijden!! mijn paard liep als een trein!
hij was opzich ook enthousiast, wilde dat wij hem lieten keuren bij zijn dierenarts, snap ik..

afijn, hij wilde dat we dat lieten doen helemaal in het zuiden van het land. oei, maar op internet zie ik dat diezelfde dierenarts óók hier om de hoek op een kliniek werkt.

paard gekeurd, extra gekeurd, ook de bovenbenen enzo op de foto. alles goed! 1 klein beetje aderverkalking, maar niets om een 9 jarig zo goed bewegend sport paard op af te keuren.

koper wilde hem toch niet.
huh?

twee weken later een berichtje, ik denk nog steeds aan je paard, ik bied de helft.

wat?!

ooooh, dus wellicht wou deze meneer dat wij helemaal met dat paard naar het zuiden reden, en dan zeuren over dingen van de keuring, zodat hij hem goedkoop mee kon krijgen, en wij als amateurs wel overstag zouden want we zijn er nu toch al.

ik kon toen gelukkig zeggen , nee meneer hij is al verkocht, voor mijn vraagprijs.

-de uiteindelijke koper belde overigins met de vraag, wat voor vos het was. licht, donker?
uuuh.. Vos..

kwamen kijken, ik trek hem uit de stal, "hij lijkt me te klein"
ik zeg, onder het zadel oogt hij mooi groot.

ik rijd tien minuutjes,
"ja, we kopen hem"

huh??

Maar er zijn toch hele grote verschllen in voskleuren hoor. Van goudvos tot koolvos,ook zweetvos.Voskleurige paarden worden in advertenties heel vaak bruin genoemd!!!!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:45

Tuurlijk zijn er enorme verschillen!! maar ik had echt tien fotos en een filmpje XD
en voor een sportpaard zou de kleur weinig uit moeten maken? toch?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:54

moonprayer schreef:
Tuurlijk zijn er enorme verschillen!! maar ik had echt tien fotos en een filmpje XD
en voor een sportpaard zou de kleur weinig uit moeten maken? toch?

daar heb je helemaal gelijk in. maar toen ik nog een onervaren Penny was had ik dan wel een beeld van mijn droompaard dat een bepaalde kleur moest hebben- en zocht ook daarnaar in advertenties.Dat een goed paard altijd een goede kleur heeft,daar kwam ik pas later achter!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:25

Klopt maar ook daarin is er vraag en aanbod en word er steeds meer naar kleur gevragen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:25

StalNollie schreef:
Klopt maar ook daarin is er vraag en aanbod en word er steeds meer naar kleur gevragen

Ja,soms komt een kleur in de mode en dan gaan ze die kleur fokken! Maar het vervelende bij paarden is dat het vervolgens enkele jaren duurt voor het paard als rijpaard aangeboden kan worden-en dan is er weer een andere kleur in de mode!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:30

anjali schreef:
StalNollie schreef:

Ja,soms komt een kleur in de mode en dan gaan ze die kleur fokken! Maar het vervelende bij paarden is dat het vervolgens enkele jaren duurt voor het paard als rijpaard aangeboden kan worden-en dan is er weer een andere kleur in de mode!

Daarover gesproken, ik had ooit een valk hengstveulentje te koop staan en ik kreeg van 1 iemand de vraag of hij agouti getest was...
Nu weet ik wel het een en ander van kleurentests maar toen ik vertelde dat ik hem daar niet op getest had wilde zij het paardje toch niet..? Nouja kijk ik snap dat kleurtjes leuk zijn maar dat mag niet je eerste prioriteit zijn in het kopen van een paard voor de fok... vind ik dan.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:11

@hopemyday ik heb een shetlander hengst te koop staan op zowel de Bokt markt als op een Facebook pagina.... Ik heb twee mensen gehad die mij een pbtje stuurde met. Geef hem maar gratis en hij is zwart en de niet in trek.

Ik merk echt veel verschil met een bonte of leuk gekleurde, dan met een effe normale kleur.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 06:51

Shamanqueen schreef:
@hopemyday ik heb een shetlander hengst te koop staan op zowel de Bokt markt als op een Facebook pagina.... Ik heb twee mensen gehad die mij een pbtje stuurde met. Geef hem maar gratis en hij is zwart en de niet in trek.

Ik merk echt veel verschil met een bonte of leuk gekleurde, dan met een effe normale kleur.

Ik denk eerder omdat het een jonge hengst is dat ze niet erg geliefd zijn. En een jonge zwarte shetlanderhengst moet wel mega goed zijn wil iemand hem als dekhengst. Dan hebben ze liever een bijzonder kleurtje want die zijn er niet zo veel.

En de echte stokmaat erbij zetten helpt ook wel denk ik zelf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:42

oei inderdaad een zwarte shetlandhengst (of een vosje) zijn niet erg in trek. Ik heb bijvoorbeeld een stuk (huur) land en krijg ze dus gewoon gratis aangeboden vlak voor de winter := bij dat soort rassen, waar gewoonweg een overschot aan is (tenzij je in de exclusieve miniatuur fokkerij zit), fok je eigenlijk gewoon voor de worst. Hoe sneu ook.... vrachtwagens vol vertrekken er naar het buitenland. (heb bij een slager op stal gestaan)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:46

Maak het ruin en gooi er een tuigje op en mensen willen zo'n pony wel. Maar goed. Winst heb je dan niet maar beter dan worst lijkt me.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:48

Zelfs de 'leuke' kleurtjes kun je amper kwijt als het een hengst is. Heb tijden een appeloosa jaarling hengst te koop gehad, dat heeft zolang geduurd dat we uiteindelijk maar de handelaar gebeld hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:50

suikermeisje schreef:
Maak het ruin en gooi er een tuigje op en mensen willen zo'n pony wel. Maar goed. Winst heb je dan niet maar beter dan worst lijkt me.

Eens.
Dit maakt inderdaad het verschil.
Castreren en zet hem 5 keer voor een wagentje met als advertentie licht betuigde ruin en je bent hem wel kwijt.
De markt is nu kleurtjes.
En dadelijk op hedel markt heb je ze voor 20 euro.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:54

Nee hoor op hedel heb je ze ook niet 20 meer. De eerste moet ik nog tegen komen. En ja zit al jaren in de handel en jaren naar de markten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:57

Apart kon er zo diverse hebben voor dat geld.
Hier in de buurt zit ook zo'n shet fokker. Voor hedel kosten ze 50 maar bied je 20 heb je ze. Want dan hoeft hij er niet mee te slepen.
Na hedel komen ze niet meer terug, gaan ze naar italie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:58

het nadeel van castreren en voor het karretje zetten is dat ze nog 3 jaar eten moeten hebben voor ze dus iets opleveren en daarom kun je er bijna voor niets aankomen. Maargoed genoeg weer back on topic ;) Als ik straks terug kom uit Oostenrijk (maart 2018) mag ik weer op zoek naar een leuk paard / pony voor bij de haflinger (12) en shet (31). Dan meld ik mij wel weer...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:28

Mer1980 schreef:
het nadeel van castreren en voor het karretje zetten is dat ze nog 3 jaar eten moeten hebben voor ze dus iets opleveren en daarom kun je er bijna voor niets aankomen. Maargoed genoeg weer back on topic ;) Als ik straks terug kom uit Oostenrijk (maart 2018) mag ik weer op zoek naar een leuk paard / pony voor bij de haflinger (12) en shet (31). Dan meld ik mij wel weer...

Dit ging om een pony van iemand in dit topic. Die is 3 jaar en hengst.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:06

Een aantal jaren terug zocht ik een paard, maximaal 1.60 hoog. Ben zelf niet meer de jongste en ook niet zo groot. Mijn zus ging mee. De eerste die we gingen kijken was denk ik ca. 1.75. Wat een kolos, terwijl ik duidelijk had gevraagd hoe groot hij was. Ik ben er dus niet eens op gegaan. Verkoper boos.
De tweede was heel sensibel, (ik vroeg een braaf paard voor een wat oudere vrouw, die vooral recreatief wil rijden) maar enfin er toch even op. Opstappen met een krukje, netjes dacht ik nog. Later bleek dat hij heel gevoelig was bij zijn onderbuik en dat hij daar bij elke aanraking naar trapte of bokte. Erop heel rillerig, snel de rug wegdrukken en hoofd omhoog, waardoor hij bijna onbestuurbaar werd. Toen bij het uitstappen ging ik nog even rondzwaaien met mijn armen, werd ik bijna gelanceerd. Eraf was ook met 2 benen tegelijk, zonder gebruik van de beugel. Ongelooflijk, terwijl ik zo duidelijk had aangegeven wat ik zocht en daar wilde ik dan best wel wat meer voor betalen. De eigenaresse vond dat ik wel een klik had met het paard en wilde heel graag dat ik dat dier kocht. Helaas, haar braaf was niet mijn braaf.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:13

Wat als alle paarden nou een leuk kleurtje hadden, dan zouden we ze koesteren als ze een keer zwart waren...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:40

suikermeisje schreef:
Mer1980 schreef:

Dit ging om een pony van iemand in dit topic. Die is 3 jaar en hengst.

sorry dacht dat het ging om een veulen..... :o :o :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:42

Arabier schreef:
Wat als alle paarden nou een leuk kleurtje hadden, dan zouden we ze koesteren als ze een keer zwart waren...

een dressuurgefokte KWPN-er is bij voorkeur zwart bij velen! :)) :)) :))

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:32

Als ik een Fries wil, ga ik ook alleen op zoek naar zwarten :P