Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

moonprayer schreef:leuk topic!!
ben pas op pagina 12 met lezen
wil toch mijn verhaaltje kwijt,
heb ooit mijn toenmalig paard te koop gehad, wereld dier.
extra beweging, schwung, soepelheid en braaf! Z1 dressuur en L springen ongeklasseerd.
iets klein, 1.63. en Vos.
wél met gebruiksaanwijzing en een beginner zal er niet zo op weg kunnen rijden en
in het Z kunnen starten.
kwamen veel reacties op
*lijkt hij op het paard van de foto?
uuh, ja, dat is hem?? hoezo?
*kan hij vliegende wissels? -nog niet bevestigd, gaat soms goed, soms nog niet
*kan hij dan passage -nou, nee? we zijn Z1. maar aanleg heeft hij wel
*pirouette dan? -ook niet, arbeids priouette opzich, maar nogmaals we zijn Z1 niet GP.
nou ze kwam toch kijken, helemaal uit het zuiden van het land, ik woon in Friesland.
rijd hem tien minuutjes voor, ze heeft er niet een sop gezeten, was totaal niet wat ze zocht.
huh?
toen een koper, ging dat paard rijden, ik dacht wauw! Die man kon rijden!! mijn paard liep als een trein!
hij was opzich ook enthousiast, wilde dat wij hem lieten keuren bij zijn dierenarts, snap ik..
afijn, hij wilde dat we dat lieten doen helemaal in het zuiden van het land. oei, maar op internet zie ik dat diezelfde dierenarts óók hier om de hoek op een kliniek werkt.
paard gekeurd, extra gekeurd, ook de bovenbenen enzo op de foto. alles goed! 1 klein beetje aderverkalking, maar niets om een 9 jarig zo goed bewegend sport paard op af te keuren.
koper wilde hem toch niet.
huh?
twee weken later een berichtje, ik denk nog steeds aan je paard, ik bied de helft.
wat?!
ooooh, dus wellicht wou deze meneer dat wij helemaal met dat paard naar het zuiden reden, en dan zeuren over dingen van de keuring, zodat hij hem goedkoop mee kon krijgen, en wij als amateurs wel overstag zouden want we zijn er nu toch al.
ik kon toen gelukkig zeggen , nee meneer hij is al verkocht, voor mijn vraagprijs.
-de uiteindelijke koper belde overigins met de vraag, wat voor vos het was. licht, donker?
uuuh.. Vos..
kwamen kijken, ik trek hem uit de stal, "hij lijkt me te klein"
ik zeg, onder het zadel oogt hij mooi groot.
ik rijd tien minuutjes,
"ja, we kopen hem"
huh??
moonprayer schreef:Tuurlijk zijn er enorme verschillen!! maar ik had echt tien fotos en een filmpje XD
en voor een sportpaard zou de kleur weinig uit moeten maken? toch?
StalNollie schreef:Klopt maar ook daarin is er vraag en aanbod en word er steeds meer naar kleur gevragen
anjali schreef:StalNollie schreef:Klopt maar ook daarin is er vraag en aanbod en word er steeds meer naar kleur gevragen
Ja,soms komt een kleur in de mode en dan gaan ze die kleur fokken! Maar het vervelende bij paarden is dat het vervolgens enkele jaren duurt voor het paard als rijpaard aangeboden kan worden-en dan is er weer een andere kleur in de mode!
Shamanqueen schreef:@hopemyday ik heb een shetlander hengst te koop staan op zowel de Bokt markt als op een Facebook pagina.... Ik heb twee mensen gehad die mij een pbtje stuurde met. Geef hem maar gratis en hij is zwart en de niet in trek.
Ik merk echt veel verschil met een bonte of leuk gekleurde, dan met een effe normale kleur.
bij dat soort rassen, waar gewoonweg een overschot aan is (tenzij je in de exclusieve miniatuur fokkerij zit), fok je eigenlijk gewoon voor de worst. Hoe sneu ook.... vrachtwagens vol vertrekken er naar het buitenland. (heb bij een slager op stal gestaan) suikermeisje schreef:Maak het ruin en gooi er een tuigje op en mensen willen zo'n pony wel. Maar goed. Winst heb je dan niet maar beter dan worst lijkt me.
Als ik straks terug kom uit Oostenrijk (maart 2018) mag ik weer op zoek naar een leuk paard / pony voor bij de haflinger (12) en shet (31). Dan meld ik mij wel weer... Mer1980 schreef:het nadeel van castreren en voor het karretje zetten is dat ze nog 3 jaar eten moeten hebben voor ze dus iets opleveren en daarom kun je er bijna voor niets aankomen. Maargoed genoeg weer back on topicAls ik straks terug kom uit Oostenrijk (maart 2018) mag ik weer op zoek naar een leuk paard / pony voor bij de haflinger (12) en shet (31). Dan meld ik mij wel weer...
suikermeisje schreef:Mer1980 schreef:het nadeel van castreren en voor het karretje zetten is dat ze nog 3 jaar eten moeten hebben voor ze dus iets opleveren en daarom kun je er bijna voor niets aankomen. Maargoed genoeg weer back on topicAls ik straks terug kom uit Oostenrijk (maart 2018) mag ik weer op zoek naar een leuk paard / pony voor bij de haflinger (12) en shet (31). Dan meld ik mij wel weer...
Dit ging om een pony van iemand in dit topic. Die is 3 jaar en hengst.