Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:59

Dat klinkt goed charisma! Helaas 100 km van mij vandaan :D. Waar hij nu heen gaat kan ik mooi zo nu en dan zelf gaan kijken. Mijn zusje zit in de paarden en zei paarden daar vandaan het fijnst te rijden zijn. Zij starten zelf ook een hoop dieren in alle klassen springen en dat ziet er altijd keurig uit. Dus net wat hierboven gezegd wordt. Let it go, en zelf gewoon zo nu en dan gaan kijken. Aan huis heb ik ook aangedacht maar vond het wel prettig als ze het een en ander al gezien hebben. Het gaat overigens over een jongeheer scandic x jetset d. Net papa om te zien, model meer jetset en het stappen gelukkig ook.

Charisma

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:02

Ja, ik moet zo'n 40min rijden ongeveer, maar ik ga die meneer gewoon rustig zijn werk laten doen. Hij laat meestal wel wat weten als er echt een grote stap is gezet :j Ik ga dus ook niet elke week kijken, denk dat ik in de helft van de maand eens even binnenspring :)
Aan huis vind ik idd ook zo'n gedoe, dan heb je hier bij mij op stal (pension) dadelijk een hoop publiek en rumoer... lijkt me absoluut niet bevorderlijk!
Fijn dat je ook een goed gevoel bij deze stal hebt en je zus blijkbaar ook! :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:17

Die van mij wordt in principe gewoon aan huis gedaan, is vorige keer met de Up to Date prima bevallen. Ik zal mijn vaste 'zadelmakmaker' volgende week even bellen voor een afspraak, want Hurricane is er ook wel klaar voor! Zadel met beugels omlaag en bijzetje aan het hoofdstel zijn geen probleem meer in ieder geval.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:48

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:08

Knappe Hudson! :j Ziet er goed uit moniek :j En zijn witte neus vind ik het einde! :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:48

Dank je wel Charisma :D hahaha ja die witte neus kun je niet om heen he ;) , hij doet zo z'n best onder het zadel dan vergeet ie ook alles om zich heen, heet eerste wat hij doet als ik afstap ( stap hem aan de hand uit ) is hinneken hahha zo van " oh ja hier was ik net mee bezig " hahaha

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:53

Dat ziet er al heel goed uit zeg! Hier ook zon witte neus met blesje eraan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:16

Dank je wel vencedor, we gingen vandaag een beetje naar voren rijden in draf, heel soms voelde ik hem een pasje strekken hahaha zo grappig om te voelen .

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:27

Ik ben vandaag naar de stal gereden waar Hummer staat. Na 4 weken heimwee was ik ontzettend blij om te zien dat het goed met hem gaat. Hij slikte mij overal af en bleef de hele tijd gefocust op mij. Erg leuk dat ie mij nog herkende. Ik hoop dat ik over 2 weken wordt uitgenodigd om er daar een keertje proef op te zitten. Zodat hij daarna mee veilig weer mee naar huis kan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:20

Ulysses , tuurlijk herkent hij je nog ;) wat heerlijk dat je bij hem bent geweest en dat het goed met hem gaat :)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:32

Lijkt mij een fijn gevoel Moniek!

Schattig dat hij hinnikt als je afstapt.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:34

Ziet er fijn Moniek. Hij is al zo mooi stil in de aanleuning

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:43

Ulysses , hahaha het is niet zacht hinniken hoor :D hahaha hij brult gewoon naar de rest hahaha.

Dank je wel Leonie, ik hoef er niet heel veel voor te doen, soms even m'n handen omhoog omdat hij er dan teveel inzakt ;)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:00

History mocht vandaag weer kinderpony spelen voor het meisje wat mij vaker goed helpt in het stalwerk. Volgende week doen ze samen mee aan een Bixie clinic proef A, Dus vandaag hadden beiden hun eerste echte privé les. Meisje is 10 jaar oud, maar rijdt al heel netjes. Is al ruim een jaar helemaal fan van History, dus voor haar was dit een gewéldige ervaring! Moet zeggen dat beiden een super les gereden hebben samen en ik weer super trots ben op History, hoe super braaf hij ook onder haar is. Hoe hij zijn best doet haar zo goed mogelijk te begrijpen, en hoe fijn zij leert van een jong paardje.
Ze hebben zelfs een galopje samen gewaagd, wat best netjes ging voor een eerste keer bij hun. Hij snapt de galophulp nog niet, maar eenmaal in galop liep hij netjes door en wachtte tot zij hem weer terug nam. Echt super, maar juist omdat dit nog niet genoeg bevestigd is, doet ze de A proef met hem zonder galop.
De clinic is een leerzame dag voor de kids waar ze 3 kwartier les krijgen in groepjes van 3 van een bekend bixie jurylid. Hier mogen ze proeven van wat er nu verwacht wordt, vragen stellen en ervaring opdoen. (Balkjes draven en tussen pionnen slalommen). Hartstikke leuk, dus ben benieuwd hoe ze het gaan doen!

Deze week ga ik nog even zelf met hem oefenen op de balkjes en de pionnen, des te fijner rijdt zijn jonge amazone straks met hem weg.

Leuke plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna buiten lekker gaan uitstappen

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:26

Orsje, wat super leuk/lief van je dat ze op History bixie mag rijden... Het ziet er netjes uit en wat is hij braaf :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:15

Orsje.....hoe leuk is dit?! Zo lief....
Moniek....hudson is echt leuk, zit echt verbetering in!
ulysses.....fijn dat je even bij je paardje bent geweest.

Hum heeft nog steeds even lekker vrij, ze genieter zichtbaar van.

Vandaag voor het eerst thuis op paardje van een stalgenootje. Hebben de merrie net een week, zijn samen wezen kijken en proefrijden en dus gekocht. Is een 3 jarige uphill x corland, die nu 2 maanden zadelmak is, vandaag ga ik er even thuis voor het eerst op om te kijken hoe ze is en dan gaat haar eigen baasje er lekker op. Is van een jong meisje dus ga haar de komende tijd op weg helpen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:19

Orsje, super schattig
Moniek: wat gaan jullie goed! Met deze heb je wel een betere match geloof ik he.

Ik heb zelf ook filmpjes van het rijden waar ik al heel trots op was. Maar als ik deze voorbij zie komen zijn wij echt nog puppy werk aan het doen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:25

Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar het filmpje.

Wij zijn ook nog niet zo ver. Duurt nog wel even voordat we een b proefje kunnen rijden

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:17

En ik moet er eerst nog op kunnen gaan zitten :D.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:53

Polo, met deze heb ik zeker een betere klik ;) maar met Haydn had ik natuurlijk een verkeerde start gemaakt .. Ik weet zeker dat als dat niet was gebeurd ik met hem fijn in de rondte had gereden ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:30

Dat denk ik ook Moniek! Maar als die deuk in het vertrouwen er eenmaal is, dan is het niet zomaar hersteld :o Gelukkig pakt deze heel fijn aan!

Wat is history braaf zeg! Dat zie ik mijn 3-jarige nog niet doen :=

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:37

Ja ben zelf ook echt nog steeds verbaasd hoe makkelijk History eigenlijk is. Wat hij al allemaal doet voor ons en hoe hij dingen oppikt!
Ik zeg wel eens, History is speciaal voor mij op deze wereld gekomen. Alles wat ik zoek in een paard, biedt hij mij. En dat was een grote gok toen we hem voor het eerst zagen met 1 jaar en 9 maanden oud. Toen voelde het al goed en vertrouwd, maar dat het zo heeft uitgepakt heb ik nooit durven dromen!

Was toen ook nog erg het twijfelen of een jong paard wel iets voor mij was, qua gebrek aan ervaring in jonge paarden. Maar zo zie je maar weer, durven vragen en hulp inschakelen waar nodig is. Hoewel ik hier ook goed lees, wat de andere zijde kan zijn. Ik besef me dat ik veel geluk heb gehad met een paard met dit karakter.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:23

Orsje: top seg! Hoe leuk dat History zo braaf is! :j En zo speciaal dat jullie zo'n band hebben!
Moniek: hahahaha, gekke Hudson! Zo'n brul in je oor dat herken ik, mijn 7j kan ook zo schreeuwen als hij een ander paard hoort of ziet, ook nooit tijdens het werk, maar wel als je aan het uitstappen bent of hij in de stal of weide staat!
Carmuh: hopelijk een mooie start voor het meisje en die merrie. En fijn dat je hun op weg helpt!

Zaterdag Rico weggebracht :) was normaal een ritje van 40min, maar door de file en omleiding deden we er zo'n 2.5u over 8)7 gelukkig wat hij topbraaf op de trailer, hij kende het wel goed, maar zo lang had hij er nog nooit op moeten staan. Hij zweette maar een klein beetje toen we aankwamen.
Hij liep er zo binnen, zijn stal in, gaf 1 hinnik en begon aan zijn hooi te knabbelen :) hij was heel op zijn gemak. Was trots op em en laat hem daar met een heel goed gevoel achter! :j Eind volgende week bel ik eens op te horen hoe hij het doet! :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:24

Charisma, wat super fijn dat het zo goed gegaan is ondanks de 2,5 uur.. Toch weer een positieve ervaring :) ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen .

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:49

Ik ook moniek, ik ook! :D