de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 20:00

Persevero: op pag. 18 staan foto's van mijn Andretti. Wat zit er bij jou van moeders kant achter? Bij die van mij Krack C.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:07

pepelien schreef:
Kan het niet zo zijn, dat je paard misschien gewoon wat brutaler, frisser aan het worden is met dit koude weer?
Want eerlijk gezegd zou hij niet zo heftig op mogen reageren als je zadel iets meer naar achteren ligt, of hij heeft daar een pijnlijke plek. Heb je al goed met je handen zijn rug op die plek gecontroleerd of hij daar soms erg gevoelig is?

Dank je voor je reactie :-). Zoals ik hem nu ken, zou het me verbazen als het frissigheid is. Ik zal de plek van zijn zadel eens controleren.

Persevero schreef:
@anneruth heb wel eens gehoord dat paarden idd heftig kunnen reageren op een te lang zadel (of te ver naar achter liggend) belemmerd de bewegingsvrijheis van de rug en het kan. Irritant zijn omdat het dan meer op de nieren drukt

Ook bedankt voor het meedenken! Het zadel heeft hij al een paar maanden en is tot nu toe ook 2 keer door een deskundige (fysio en zadelmaker). Ik denk niet dat dat het is.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:01

Ze kunnen best heftig reageren als het zadel net iets anders ligt Anneruth.
En het ene paard is daar ook veel gevoeliger op als het ander.
Dus bij twijfel gewoon even goed liggen.
Dat scheelt weer een vliegles.

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:30

Een zadel wat te ver naar achteren ligt zorgt ervoor dat de achterste ribben dan niet vrij liggen. ook zorg je ervoor dat de lendenen dan niet vrij zijn, Dus beperking in de bewegingen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:43

Zirano schreef:
Een zadel wat te ver naar achteren ligt zorgt ervoor dat de achterste ribben dan niet vrij liggen. ook zorg je ervoor dat de lendenen dan niet vrij zijn, Dus beperking in de bewegingen

Klopt. En te ver naar voren beperkt de schouder weer.
Soms is het heel moeilijk om de juiste plaats te bepalen, vooral bij een paard met een korte rug.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:18

Ik zie nu net je onderschrift Suzanne, stop je er helemaal mee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:45

KarinvdM schreef:
Ik zie nu net je onderschrift Suzanne, stop je er helemaal mee?

Ja helaas wel. Ik heb nu niet meer de mogelijkheden om nog door te gaan in de paarden op de manier die ik wil. En daarbij heeft het zo tegen gezeten dat ik er ook wel klaar mee ben. Het enige paard wat ik nog heb is een prachtige zwarte talentvolle merrie die Kissing Spines blijkt te hebben en dus voor grasmaaier speelt.
Dus het is goed zo. Ik heb de financiele mogelijkheden niet meer om weer opnieuw te beginnen. Ik heb een heel ander leven nu dan vroeger. So be it.

Ik help Jessica24 nog met haar merrie, wat ik ook erg leuk vind. We hebben haar samen beleerd en het lijkt een goed dier te zijn. Ik sluit niet uit ooit nog eens te gaan rijden maar voorlopig is het goed zo.
Ik jureer nog wel trouwens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:05

Wat enorm jammer van de KS, wat een pech.
Ach, wie weet wat er nog eens op je pad komt. :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:04

Ik had je onderschrift ook gelezen Suzanne en je Wynton ging nog even door mijn hoofd. Wat een naar verhaal zeg. Bah! Ik hoop voor je dat het paardrijgeluk weer op je pad komt!

Bedankt voor je reactie, Jessica :-).

Ik zal eens 2 foto's plaatsen. Volgens mij heeft Gideon niet echt een korte rug om een probleem te hebben met de lengte van het zadel. Ik heb vandaag weer gereden en ging super. Hij was fijn te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:47

Ook ik stop met Gigi, om redenen die ik liever niet in het openbaar op bokt zet..

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:06

Joh wat naar dat je moet stoppen met GIGI heel veel sterkte

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:08

Nee, dat vind ik ook niet Anneruth.

Wat jammer Jud.

Vanmorgen ons eerste onderlinge wedstrijdje gehad. Ze vond het erg spannend allemaal, het was ook erg druk met losrijden, maar ze was braaf. :)

Afbeelding

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:08

Afgelopen woe hebben we voor de 2e keer op Gino gezeten. Hij was erg gespannen mede ook door dat de kinderen van de achter buren aan het prutsen gingen met een cross motor die niet wou starten (ik heb alleen buitenbak)
Do en vrij heeft ie niks gedaan gister heeft mijn vriend hem aan de longe gehad en vandaag ben ik er weer op gegaan. Hij was super relax en hebben ook lekker wat gedraafd (wat ie heel raar vond )
De komende 1,5 wk heb ik weinig hulp en aangezien ik in mei mijn rug op twee plekken heb gebroken ga ik iet in mn eentje aan de gang. Vanaf de kerst vakantie kan ik vaker er op. Nu blijft het bij woe en zondag.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:22

Super Kady dat het zo goed ging!

Garola wordt een beetje stout.. :o Ze heeft nu het trucje door dat als ze opstappen, dat ze omhoog kan springen of vooruit. Ook wordt ze vervelend met het hoofdstel om doen, omdat het meisje dat er op zou wat klein is snapt ze helemaal hoe ze het moet hebben. Ze gaat nu dus even een weekje weg waar ze er even een paar keer op stappen, dan komt ze weer terug! Allemaal even spannend dus!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:45

Suzanne: lijkt me geen gemakkelijke beslissing, maar als het beter is zo...

Jud: wat jammer dat je niet verder kan met Gigi.

Gisteren met Guapa voor de 2de keer naar de clubtraining geweest. Ze was wat druk tijdens de heenweg en het opzadelen waardoor ze tijdens het rijden al snel moe was. Maar ze laat zich heel fijn rijden op verplaatsing :) Ze liep ook zonder twijfelen de vrachtwagen op!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:07

Thanks iedereen :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:36

Wat goed, Karin & Nathiie! Leuk :-).

@JudArthos: wat jammer voor je maar misschien gezien het gedrag wat ze vertoonde, moet je er niet rouwig om zijn?

@Ketly: slim om haar dan even weg te brengen.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:25

Judarthos, Wat jammer, maar je zal er vast goede redenen voor hebben

Katy, Wat goed dat het goed ging!

Anneruth, Wat is ie gaaf zeg! heb nooit eerder een foto van gideon gezien volgens mij. Leuk!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:41

Jeetje JudArthos dat is een beslissing die je niet zomaar maakt.
Sterkte ermee hoor.

Jeetje KarinvdM al een onderling wedstrijdje gestart, dapper hoor.

Kady1 ik snap je voorzichtigheid.
Soms zijn ze nog zo onberekenbaar en dan is het fijn als er iemand in de buurt is.
Wel fijn dat hij vandaag dan zo braaf was.

Ja Ketly dat boeven gedrag zit er snel in.
Gelukkig is het er ook snel weer uit als je er consequent mee bezig bent.
Fijn dat je er een beetje hulp bij krijgt.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:22

zo een keuze zal je vast niet voor niks maken Judarthos, sterkte er mee.

Ook jij sterkte Suzanne.

Voor de rest lees ik gelukkig positieve dingen!

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:58

Gently gaat super in de aquatraining.Nog 3 keer en dan heeft hij zijn zwemdiploma gehaald. We merken wel dat hij flink sterker geworden is en ook de achterhand sterk geworden is. Waardoor hij steeds rechter met rijden wordt. Zijn buikspieren doen het super en het litteken is super dun geworden

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:10

Zo met de kleine Diva gaat het goed, ze reageerd goed op haar ijzers , Zirano is gister langs geweest om haar los te halen maar dat was niet nodig.
Ze zat nergens vast en dat terwijl ze toch aardig gecorrigeerd wordt met de ijzers! Op de een of andere manier is het net alsof ze er blij mee is. En wat we inderdaad gisten al zijden, wie weet wat voor spanning er al die tijd al niet op de pezen heeft gestaan..

Maar goed nu moet ze van de veearts ook weer aan het werk zodat ze haar longen schoon kan maken na de luchtweginfectie en zodra het hoesten klaar is weer conditie op gaan bouwen zodat ze gekeurd kan worden voor de verzekering.

Hebben jullie ook laten keuren ? (rontgelogisch/ klinisch?)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 11:42

Ik heb haar met aankoop klinisch en röntgen laten keuren. Ik heb haar niet verzekerd. Heb in het verleden ondanks dat m'n paard verzekerd was ontzettend veel zelf moeten betalen. Ik spaar tegenwoordig gewoon voor onvoorziene omstandigheden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:07

Ik heb Gideon vanaf dat hij 10 maanden is en heb hem toen in de veulenverzekering gedaan. Toen hij 2,5 was heb ik dat laten omzetten in een basisverzekering voor een relatief laag bedrag dat mocht hij me plots komen te overlijden ik in ieder geval wat startgeld heb voor een ander paard. Verder heb ik een aparte spaarrekening voor onvoorziene medische kosten.

Ik heb Gideon niet laten keuren maar soms twijfel ik wel of ik dat niet toch zou doen. Ergens knaagt toch het gevoel dat ik zeker wil weten dat hij correct is. Misschien ooit, als ik geld over heb ;-). Aan de andere kant: je geeft een hele hoop geld uit en dan blijkt hij correct en krijgt hij last van zijn linkeroor ;-). Als ze geblesseerd raken dan zijn het 9 van de 10 keer de banden/pezen of spieren. + al hebben ze een OCD of geen prachtig straalbeen; dan sluit dat nog niet uit dat ze er prima mee functioneren. Er zijn internationale paarden die je echt niet op de foto wilt zien.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:25

ja klopt, dat geloof ik wel wat je zegt!

Ik heb Leena vanaf dat ze een maand of 5 oud is, maar nooit laten keuren. Maar als ik alleen al kijk naar wat ik het afgelopen jaar aan DA kosten (medicijnen) ben kwijt geweest dan zou ik de kosten van de verzekering al twee jaar achter elkaar uit hebben gehad.
uiteraard heb ik een spaarrekening voor haar waar ik met gemak een koliek operatie of iets dergelijks van kan betalen.
Het geval is dat we net een huis hebben gekocht wat we voor heel veel geld hebben verbouwd en waar ook nog 350m2 tuin bij zit + een garage die beide nog een flinke opknapbeurt nodig hebben. Ik wist dit van te voren maar het maakt wel dat ik de komende jaren niet echt in de gelegenheid ben om flink door te sparen. Ze moet straks een anders zadel, andere stal ect wat ook meer geld gaat kosten.
Ze zit nu wel in de basisverzekering trouwens maar wil haar naar uitgebreid hebben.

Dat klinkt wel heel vervelend Lizzy, dan snap ik dat je die keuze niet nog een keer maakt. Vielen de ongemakken buiten de verzekering dan? Zonde zeg!