Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:54

Laatst was ik bij de verenigingsles, waar 2 beginners mee zouden rijden. Toen ik bij de ene keek had hij de peesbeschermers als scheenbeschermers aangedaan :') Vervolgens liep ik naar de andere om te helpen. Eenmaal aangekomen bij de peesbeschermers vroeg ik hoe die om moesten. Als antwoord kreeg ik eerst het scheenbeschermers verhaal. Toen ik nee zei was het: 'Wacht. Pezen zitten aan de achterkant van het been toch?' 'Ja.' *Draait peesbeschermers om, maar met de bolle kant naar boven* :')

Pas toen ik hem vroeg goed naar de vorm van het been te kijken draaide hij ze goed.

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:37

Een paar weken geleden is mijn broertje sinds jaren weer eens op mn pony gekropen. Dus pony begint te stappen roept roept broeders: WOOOOOW HET BEWEEGT HELEMAAL. Joh het is een dier en t loopt. .. haha
Niet voor t een of ander. Het manneke is al gewoon 17 -,-'

Ook rij ik geregeld buiten op mn pony met mn mini er naast.
Dan komen er altijd mensen naar mij toe om te kijken of de kleine pony echt geen hond is aangezien ze dat dachten (lijkt net een zwarte new foundlander hoor ik vaak)

Krijgt geregeld het compliment dat ik van die mooie pony's heb. Zijn zeker nog heel jong vragen ze dan? (Ondertussen probeert ik stil te staan terwijl de ponys maar staan te trappelen)
Tjah wat moet ik daar nou op zeggen (24 en 28) zal wel aan het hengsten gedrag liggen :)

Bij deze volg ik ook. Zit al vanaf half 7 elke pagina door te lezen (vanaf pagina 11 ofzo hihi)

Nessie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:30

Ha ik had al een heuse discussie ivm school en de lessenrooster.

Ik zeg: Pff, niet zo gunstig, kan ik minder met m'n paard bezig zijn
Zegt: ene; alsof wij geen hobby's hebben
Ik: ja alsof een tennisraket elke dag verzorging nodig heeft, ja juist

Die mensen begrijpen echt niet wat een paardensport inhoudt

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:02

Nessie4 schreef:
Ha ik had al een heuse discussie ivm school en de lessenrooster.

Ik zeg: Pff, niet zo gunstig, kan ik minder met m'n paard bezig zijn
Zegt: ene; alsof wij geen hobby's hebben
Ik: ja alsof een tennisraket elke dag verzorging nodig heeft, ja juist

Die mensen begrijpen echt niet wat een paardensport inhoudt

Precies haha!
Ik ging tijdens mijn tussenuren wel eens naar huis om te rijden, op een gegeven moment was ik te vaak te laat gekomen.
Dus de vrouw die het nakomen regelt, zei tegen mij dat ik maar wat korter moest rijden, dan zou ik ook minder te laat komen :')
(Vervolgens hoefde ik niet zo lang na te komen zodat ik nog even kon rijden *D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 02:20

mijn eerste dierenwijding ik vergeet het nooit van men leven meer...
ik met mijn eigen pony, mijn nicht op mijn moeders paard, mijn moeder mee te voet/met de fiets
mooi alle 2 met blauw dekje & blauwe jas aan...
horen wij ineens iets van dat de blauwe paarden daar niet mochten staan (was iets van een roofvogelshow of zo iets voor de wijding)
iedereen vroeg zich af waar de blauwe paarden waren :P dat waren wij blijkbaar...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:08

Mijn vriend reageert altijd nogal verontwaardigd als hij ziet dat mensen hun paarden hebben ingevlochten 'dat soort kapsels kunnen echt niet hoor, echt fout'
En als ik hem een mooie foto van een stoer paard zoals een bijvoorbeeld andalusiër (met een lange voorpluk die voor z'n ogen valt) laat zien dan vindt hij dat paard eruit zien als een hipster/emo o.i.d., of bij een rocky mountain horse met witte manen en een donkere vacht: HAHAHAA dat is net Nicki Minaj!

Verder vindt hij het ook raar als ik zeg dat ik m'n paard ga 'poetsen' hahaha

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:24

Mijn schoonmoeder terwijl mijn merrie zenuwachtig schraapt in de poetsplaats: ja hoor, ze ziet dat ik een rode jas aan heb. Dat hebben paarden niet graag, daarom doet ze zo :) :) :)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:58

Novastar schreef:
Mijn schoonmoeder terwijl mijn merrie zenuwachtig schraapt in de poetsplaats: ja hoor, ze ziet dat ik een rode jas aan heb. Dat hebben paarden niet graag, daarom doet ze zo :) :) :)

_O-

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:31

Haha :')
Ik zit nu op school bij biologie, en we moesten opschrijven wat de biotische factoren waren die een paard nodig heeft om in de duinen te overleven. De jongen die naast me zit: eten, zoals gras, insecten etc.

Uhm, mijn paard eet geen insecten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:49

ik tegen mijn vader 'ja een paard is een vegetarier, allee ja een graseter (kon op dat woord niet komen)
papa: die eten wel eens per ongeluk wormpjes hoor

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:02

hahahaha blijft leuk topic :)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:00

Mijn tante had in haar hoofd dat een paard een herkauwer is, net als een koe.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:14

Mijn broertje was een keer mee, wilde hij graag ook even op de Haf. Dus hij erop en ik hield de pony vast. Zegt hij dat hij graag los wil. Dus ik laat hem los, zegt hij: 'Joe, ik ga draven!' Legt z'n been aan en draaft zo weg. Op de dijk. Ik schrok me kapot haha! Hij heeft ooit 1 keer op vakantie op een paard gezeten.

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:37

Mijn neefjes waren eens mee naar stal. Ze hadden eerst beiden zelf gereden en dan ging ik zelf nog even op paardebeest. Vraagt de jongste ineens of er geen derde versnelling op mijn paard zat. :D Ik heb dan maar even een galopje gedaan en daarna laten zien dat er zelfs een achteruit op stond, ze waren erg verbaasd. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:51

'wat heeft een paard aan een halve stal? daar geraakt hij waarschijnlijk amper in...'

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:00

chalinka schreef:
'wat heeft een paard aan een halve stal? daar geraakt hij waarschijnlijk amper in...'

:') nog een leuke die ik laatst hoorde:
"Ja halve stal is dat je paard een stal deelt met een ander paard!"

"Springschoenen dat is voor als je gaat springen, je hebt ook dressuurschoenen, westernschoenen, menschoenen en voltigeschoenen"

Pensionklant had haar vriend mee: (vriend stond vol trots te vertellen dat hij wist dat pony een dressuurzadel en een springzadel had)
"Wat gaan we doen vandaag lief?"
"ik denk mennen!?"
"oke! want dan pak ik het menzadel alvast"

celestus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:06

Maanlicht schreef:
Mijn broertje was een keer mee, wilde hij graag ook even op de Haf. Dus hij erop en ik hield de pony vast. Zegt hij dat hij graag los wil. Dus ik laat hem los, zegt hij: 'Joe, ik ga draven!' Legt z'n been aan en draaft zo weg. Op de dijk. Ik schrok me kapot haha! Hij heeft ooit 1 keer op vakantie op een paard gezeten.

whahaha, ''ik ga draven'' geweldig

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:53

Mijn auto rij instructeur vroeg laatst of je de nagels van een paard soms ook moet knippen :))

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:27

Warboel schreef:
Mijn auto rij instructeur vroeg laatst of je de nagels van een paard soms ook moet knippen :))

nou ja.... nie theel gek, dast gebeurd namelijk wel, alleen heten de nagels hoeven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:20

Mijn paps heeft laatst mooi geprobeerd "mn paard te verkopen" := Ging dus zo :')

Vrouw: "Oh wat een mooi paard, een merrie toch?"
Papa: "Ja klopt, 5 jaar" Dit wist ie dan nog wel te vertellen ;)
Vrouw: "Wat voor ras is ze?"
Papa: "Schimmel!" Juist pap :')
Vrouw: "Hmm, wat loopt ze?"
Papa: "Springen! Maar ze kan ook dressuur, en ze kan ook buiten lopen!" Nog commentaar hierbij nodig? _O-

Nope, papa doet zn best, maar zal t nooit leren _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:50

EmptyWords schreef:
Warboel schreef:

nou ja.... nie theel gek, dast gebeurd namelijk wel, alleen heten de nagels hoeven :P

hihi idd, die rij instructeur zat er niet zo heel ver naast. Eigenlijk was alleen de benaming fout.

Ik hoorde overigens vorige week eentje. En nog niet eens een niet paarden mens, maar iemand die al dr hele leven in de dravers zit. Of dr ouders in ieder geval, zelf doet ze het geloof ik de laatste jaren en rijd amateurkoersen en monte koersen. Was ze een collega van dr aan het vertellen over dr dravershobby, hoor ik dr ineens zeggen; Dravers kunnen dus ook niet galloperen, ja sommigen doen het wel eens op het land, maar dat ziet er niet uit.
Ik had echt zoiets van 'WTF vertel jij nu voor onzin dan????'

Vind ik ook zo triest om zoiets uit de mond van een paardenmens te horen, notabene iemand die al jaren met dravers werkt ook nog. Dan dat ik zoiets hoor van niet paarden mensen. Bij die groep kan ik me de vergissing nog voorstellen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:53

xxCYNNxx schreef:
hihi idd, die rij instructeur zat er niet zo heel ver naast. Eigenlijk was alleen de benaming fout.

Ik hoorde overigens vorige week eentje. En nog niet eens een niet paarden mens, maar iemand die al dr hele leven in de dravers zit. Of dr ouders in ieder geval, zelf doet ze het geloof ik de laatste jaren en rijd amateurkoersen en monte koersen. Was ze een collega van dr aan het vertellen over dr dravershobby, hoor ik dr ineens zeggen; Dravers kunnen dus ook niet galloperen, ja sommigen doen het wel eens op het land, maar dat ziet er niet uit.
Ik had echt zoiets van 'WTF vertel jij nu voor onzin dan????'

Vind ik ook zo triest om zoiets uit de mond van een paardenmens te horen, notabene iemand die al jaren met dravers werkt ook nog. Dan dat ik zoiets hoor van niet paarden mensen. Bij die groep kan ik me de vergissing nog voorstellen.

Misschien een beetje dom hoor, ik weet echt helemaal niks van dravers, echt 0,0 maar hoe zit dat dan met de galop? Kunnen ze het dus niet of juist wel Op het land? :7

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:50

ze kunnen gewoon galoperen zowel op het land als aan de longe als onder de man ;) ze vinden het alleen meestal wel lastig ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:04

Tnx :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:49

m'n vriend laatst,
"wanneer wordt een pony dan een paard?"
_O-