Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:25

Gewoon een streepje sedalin geven die dochter ... :+

Goos, ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is dat mijn trainer niet graag had dat ik een niet zadelmakke kocht, maar dat issie nu dus wel ;). Anders had ik daar toen al gestaan :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:29

Alane schreef:
mijn dochter gaat goed... loopt weer enigszins normaal. Ze wil niet naar de HA, heeft de krukken in de hoek gezet en denkt zondag weer te kunnen voetballen... (dacht het niet, denk dat mama even moet doorspreken)

heb een koper voor de Ronaldo merrie, die meer interesse heeft in onze ruin..
alleen wil die morgen komen maar is mijn dochter een lang weekend weg -O- heb ze moeten vragen of ze maandag kunnen heb anders geen ruiter...

Ach Seven, wat spijt me dat.... :(:) moedige beslissing maar absoluut de juiste, ik wou dat ik woorden had om je te troosten.

Nicole hoe staat er voor met je kanjer?

jeutje, naast mijn huis een paar hectare met mais, ben nog geen uur weg geweest en alle mais verdwenen, foetsie :wow:

Haha poef weg foetsie alle maïs _O-

Dat weet ik hopelijk 1 dezer dagen.. Ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben :') kan niet wachten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:31

Belsje schreef:
Gewoon een streepje sedalin geven die dochter ... :+

Goos, ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is dat mijn trainer niet graag had dat ik een niet zadelmakke kocht, maar dat issie nu dus wel ;). Anders had ik daar toen al gestaan :D

Je trainer of jij wil een nieuw paard?
Vind beetje stom dat je dier laat staan omdat de trainer liever niet.... Straks is het HET paard voor je..
Al springt de wereld hoog of laag, als ik er 1 zie die ik gaaf vind boeit me vrijweinig wat een ander zegt :D
Die nu op het oog heb is ook stukie groter dan geplant :')

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:37

vind het afentoe best onzin dat mensen paarden daarom laten staan.
Wij adviseren juist bij jonge paarden om ze niet zadelmak te kopen, kan je zelf een stal kiezen naar keuze die alles op jou manier doet. Bij een zadelmak doch groen paard is het altijd maar afwachten hoe het zich ontwikkeld en hoe het gedaan is.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:41

Door de heisa met mijn huidige paard heeft trainer liefst dat ik iets koop waar ik zo kan opstappen en rijden. Omdat hij bang is dat als ik "teveel weerstand" heb ik er gewoon de brui aan ga geven ... En daar heeft hij voor een deel ook gelijk in denk ik, denk dat hij me liever ziet komen met een paard waar ik na een half jaar van zeg dat hij weg mag maar dat ik wel gereden heb dan dat ik nu weer ga moeten vechten, pielen, proberen en een hoop teleurstellingen hebben.
In die zin dus ;)

Als ik met een niet zadelmakke thuis kom is dat gewoon zo, zal hij me niet minder om helpen. Maar hij vond het geen strak plan :D

Ter illustratie: een jaar geleden weigerde ik mijn paard te borstelen, omdat ik er zo'n ongelooflijke **** in had.
Laatst bijgewerkt door Belsje op 20-09-12 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:44

met wat voor intentie wil jij een paard kopen Belsje?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:45

Ik wil een paard waar ik leuk wat proefjes mee kan gaan rijden om termijn, moet niet per direct maar zou wel moeten kunnen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:46

Goos_Horses schreef:
Ineke jammer, maar zo werkt het in deze wereld en voor verkoop ben je altijd 2 partijen nodig.
Sterkte!

Kent iemand hier "stal de Ruiter"??

Ja :) uit Oos.terzee toch? Daar heb ik begin dit jaar een malle D pony aan verkocht. Verder ken ik ze niet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:48

Misschien is deze van interesse voor iemand:
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10757836
Vraagprijs: 5000 euro
Is zadelmak gemaakt door Z-dressuur amazone, licht aangereden. Braaf rustig karakter. Nu +/- 160cm, maar laat bloeier dus nog in de groei (is ook de reden dat ze pas deze zomer is zadelmak gemaakt).

Deze ggk hengst is ook te koop ... hogere prijsklasse maar niet te belachelijk:
http://www.sporthorse-data.com/d?d=Ryllandaras+GF

Als je van vlekjes houdt:
Deze Knabstrupper geregistreerde merrie van 2006, 160 cm, moeder is volbloed arabier (Anthal x Amal):
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10848568
Ook haar volzus van 2005 is te koop.

Deze merrie is iets speciaals: 2004, valk, 173 cm, dressuur/springen/aangespannen, zeer goede fokmerrie, super karakter:
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10736032
Laatst bijgewerkt door Peterina op 20-09-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:52

Belsje oke, kreeg namelijk een beetje een raar idee bij je bericht. paard is voor tijdelijk als ik maar kan rijden idee achtig.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:53

Ik pb je ff ;)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:54

Leuk verhaaltje <3 en mooie en grappige plaatjes :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:55

Peterina schreef:
Misschien is deze van interesse voor iemand:
http://sporthorse-data.com/d?i=10757836
Vraagprijs: 5000 euro
Is zadelmak gemaakt door Z-dressuur amazone, licht aangereden. Braaf rustig karakter. Nu +/- 160cm, maar laat bloeier dus nog in de groei (is ook de reden dat ze pas deze zomer is zadelmak gemaakt).

Deze ggk hengst is ook te koop ... hogere prijsklasse maar niet te belachelijk:
http://sporthorse-data.com/d?d=Ryllandaras+GF

Als je van vlekjes houdt:
Deze Knabstrupper geregistreerde merrie van 2006, 160 cm, moeder is volbloed arabier (Anthal x Amal):
http://sporthorse-data.com/d?i=10848568
Ook haar volzus van 2005 is te koop.

Deze merrie is iets speciaals: 2004, valk, 173 cm, dressuur/springen/aangespannen, zeer goede fokmerrie, super karakter:
http://sporthorse-data.com/d?i=10736032

Die site is niet openbaar..:?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:55

Peterina, ik moet inloggen daar. Kan dus niets zien.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:58

Goos_Horses schreef:
Ineke jammer, maar zo werkt het in deze wereld en voor verkoop ben je altijd 2 partijen nodig.
Sterkte!

Kent iemand hier "stal de Ruiter"??

Die stal bood €1.250,- voor mijn merrie :+
Rare kerel, hele botte opmerkingen :') Die "Harm"

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:02

Sites zijn aangepast met www. ervoor. Moet nu wel lukken.

Trouwens inloggen is gratis.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:03

klopt, zo kreeg ik ook diverse mails van hem over paarden. toen ik op een nette manier terug reageerde dat wij hier niet in mee gingen en hem succes wensde met zijn zoektocht kreeg ik dus continu mails waar je beroerd van word. Man weet van niks van toeters noch bellen.

Heb in een paar uur tijd 23 mails met de grootste onzin van deze persoon.Kan wel ergens wel om lachen om de onkunde en ontwetendheid maar wel erg vervelend

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:14

Oh my gosh haha Goos. :+
Zou mijn lieverd daar echt niet heen willen hebben haha! :D
Heb wel gehoord van iemand die daar geweest was een x bij een paard, dat het paard gewoon kreupel liep.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:46

amarial schreef:
Heb wel gehoord van iemand die daar geweest was een x bij een paard, dat het paard gewoon kreupel liep.

Uhh of een paard die met de grootste zweep nog geen eens in draf te krijgen was :P

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:47

Marus schreef:
amarial schreef:

Uhh of een paard die met de grootste zweep nog geen eens in draf te krijgen was :P

Hahahahaha :')

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:28

Kan je z'n mailadres niet blokkeren Goos of zorgen dat de mails standaard in je spam of trashbox komen. Echt te triest dat mensen door blijven mailen terwijl je duidelijk aangeeft dat je geen intresse hebt.

Paar jaar geleden ook gehad met een paard welke we te koop hadden, vrouw bleef mailen terwijl we per telefoon en mail al uitgelegd hadden dat we niet op haar bod ingingen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:30

grauwman schreef:
Kan je z'n mailadres niet blokkeren Goos of zorgen dat de mails standaard in je spam of trashbox komen. Echt te triest dat mensen door blijven mailen terwijl je duidelijk aangeeft dat je geen intresse hebt.

Paar jaar geleden ook gehad met een paard welke we te koop hadden, vrouw bleef mailen terwijl we per telefoon en mail al uitgelegd hadden dat we niet op haar bod ingingen.

Dat laatste is inderdaad erg vervelend. Dat heb ik afgelopen jaar ook mee gemaakt, het jammere is nog wel dat deze mevrouw 1 kilometer van mij vandaan woont, dus ik loop haar nog geregeld tegen het lijf :+

Hoe is het verder met de zoektocht bij iedereen? Nicole al nieuws?
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 20-09-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:32

Seven en Nefertarie allebei sterkte toegewenst. :(:)
Goede beslissing Seven en nog even lekker vertroetelen.

Zondag worden onze pony`s op de foto gezet en dan komen ze op sporthorses te koop.Heb niet echt hele mooie foto`s van onder het zadel dus maar even nieuwe maken. ;)
Is ons gister een 4 jr merrie aangeboden van de hengst Spielberg.Ken deze hengst niet echt,zit ook niet meer in de paarden.
Weten jullie wat van deze hengst af?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:37

Ik heb mijn topper te koop staan (zie onderschrift). Dit is zeker een paard voor mensen met wedstrijd ambities, in welke tak van sport dan ook!

Misschien dat iemand intresse heeft. ;-)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:42

grauwman, heb ik al geprobeerd op de een of andere manier blijft het gewoon binnen komen.
Ben na de 2e mail gestopt met antwoorden, verspilde moeite momenteel beld ie me plat. Straks even nummer blokkeren.

Spielberg is een goede hengst, meeste nakomelingen doen het ook goed. Al ligt dat ook aan de moeder natuurlijk. Karakter wel goed maar wel wat sensibel wat ik tot nu to ervaren heb van de nakomelingen.