Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:43

lisch schreef:
Symbeami schreef:
Ik zoek ook geen Haf, ik zoek eigenlijk niks... ik weet het niet meer *zucht*

wat zocht je :+

eigenlijk niks... ben aan het oriënteren. Ik heb namelijk een talentvol springpaard waar belangstelling voor is. Ze staat ook eigenlijk helemaal niet te koop, maar de vraag kwam van een springstal of ik haar wilde verkopen. Maar nu ik hier mee lees raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik haar niet moet verkopen en lekker zelf moet houden. Maar haar talent komt er bij mij niet uit... dus ik zit echt een beetje in dubio.
Mocht ik haar wel verkopen, dán ben ik op zoek naar een beetje leuke allrounder. Voorkeur spring gefokt.
(die Tenerife x Indoctro vind ik leuk, zoiets zou ik dan zoeken)
Maar mijn merrie is wel echt een super fijn paard met goeie instelling en leuk en lief en dus steeds meer twijfel of ik haar wel kwijt wil.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:47

Citaat:
eigenlijk niks... ben aan het oriënteren. Ik heb namelijk een talentvol springpaard waar belangstelling voor is. Ze staat ook eigenlijk helemaal niet te koop, maar de vraag kwam van een springstal of ik haar wilde verkopen. Maar nu ik hier mee lees raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik haar niet moet verkopen en lekker zelf moet houden. Maar haar talent komt er bij mij niet uit... dus ik zit echt een beetje in dubio.
Mocht ik haar wel verkopen, dán ben ik op zoek naar een beetje leuke allrounder. Voorkeur spring gefokt.
Maar mijn merrie is wel echt een super fijn paard met goeie instelling en leuk en lief en dus steeds meer twijfel of ik haar wel kwijt wil.

oh jee ja dat is altijd moeilijk.
ik doe het niet meer ik heb getwijfeld toen ze om de mijne vroege en ik heb het gedaan.
ik heb er nog steeds veel spijt, pijn en verdriet van..
Laatst bijgewerkt door dodyg op 04-09-12 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

steinstein

nathalieD100

@ seven.
heb het paard bekeken, zoals ik hem bekijk heeft hij wel 3 mooie basisgangen, de andere gangen worden er niet echt uitgereden in het filmpje.
wat mij ook opvalt is dat het paard bijna altijd met het hoofd naar binnen kijkt.
natuurlijk is dit maar een moment opname van 3 minuten.
daar integen vind ik het wel een heel fijn ogend paard wat fijn gereden word.

Seven

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 22:50

Bedankt nathalie.

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:53

geen probleem. :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:54

Symbeami, het zal je paard aan zijn staart roesten hoor of hij nou grote prijzen loopt of wat L parcoursjes. Als je er alles mee kunt wat je wilt. Lekker houden, meestal is een nieuw paard vinden en nog een paar euro in je pocket houden knap lastig.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:08

o0eefje0o schreef:
ik kan jullie vol trots zeggen! http://link.marktplaats.nl/589162900 deze topper komt vanaf zaterdag bij mij wonen!!!!!

voor de geintereseerde doe een leuk bod op mijn haf! ze "moet " nu snel weg!

Gefeliciteerd! Wat een prachtig beest!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:45

Er zijn er nu toch al heel wat die hun lief en (koop)leed hier hebben gedeeld. Moet er nu niet een topic lief een leed na de koop komen? lijkt me ook wel leuk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 00:49

Symbeami schreef:

Je weet wat je hebt, je weet niet wat je weer krijgt.

Als je lol met je paard hebt, blij met je paard bent. Waarom zou je het dan verkopen?
Omdat een ander er naar vraagt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:32

Aimee schreef:
KarinvdM schreef:
De eisen liggen dan vaak ook wat hoger, dat valt dus ook niet altijd mee. :)

Inderdaad. Ga maar eens een écht goed paard met écht potentie zoeken die ook al een aardig stukje africhting heeft gehad en waarbij dat ook nog een góed stukje africhting is, waarvan het paard beter is geworden. Dat valt vies tegen, ookal is het budget ernaar.

Die zijn domweg niet te koop, tenzij je een mazzeltje hebt, bijvoorbeeld door ziekte of serieuze financiele problemen.

En dan nog, ben JIJ (niet persoonlijk bedoelt) in staat om datzelfde trainingsniveau te handhaven? Degenen die ik ken die daadwerkelijk in staat zijn een paard op goed niveau te rijden, die kopen de paarden die nog weinig kennen en trainen ze zelf op, scheelt een hoop puinruimen..........

@Seven: je krijgt vanavond commentaar op het filmpje, zoals je dat gewend bent.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:14

ikke schreef:
Die zijn domweg niet te koop, tenzij je een mazzeltje hebt, bijvoorbeeld door ziekte of serieuze financiele problemen.

En dan nog, ben JIJ (niet persoonlijk bedoelt) in staat om datzelfde trainingsniveau te handhaven? Degenen die ik ken die daadwerkelijk in staat zijn een paard op goed niveau te rijden, die kopen de paarden die nog weinig kennen en trainen ze zelf op, scheelt een hoop puinruimen..........

Het punt is juist dat de paarden waarbij je géén puin hoeft te ruimen zeldzaam zijn.

Daarom ben ik ook zeer verbaasd dat hier een 14-jarig Z-dressuurbeest per definitie als te fijn afgesteld bestempeld wordt.
Jeetje.... ik denk dat de fijn afgestelde Z-paarden met een microscoop gezocht moeten worden.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:45

leuk een bonte, spannend veel plezier vandaag

Mijn nieuwe is ook een bonte hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:47

Wij gaan vanavond setje springpaarden kijken en proberen. Ben benieuwd of er wat tussen zit

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:51

Oh Vonneke, is dan je vos niet hersteld?

Bonte paarden <3

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:56

Dank jullie, nou is mijn twijfel wel weg, ik hou mijn paard en zie wel hoe ver ik er mee kom in de 40+ :D.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:57

leuk Vonneke, spannend, zou leuk zijn als er een bij zit voor je.

Altijd al gek geweest van bonte paarden, zeker gaaf, nooit zelf een gehad, maar kwam deze toevallig tegen omdat die van mij te koop staat, en moest en zou er heen gaan, ben helemaal verkocht.

Vanmiddag ga ik weer naar hem toe, wel is waar op de fiets een uur heen uur terug, maar goed, heb er wel wat voor over, vriendin gaat mee dus dan is het wel te doen. Hopen op droog weer.
En dan lekker rijden met mijn nieuwe topper.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:59

Symbeami schreef:
Dank jullie, nou is mijn twijfel wel weg, ik hou mijn paard en zie wel hoe ver ik er mee kom in de 40+ :D.

waarom twijfel, ging je,je paard dan verkopen?

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:14

Seven, ik ben benieuwd naar het filmpje :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:15

Er is iemand die mijn paard graag wil hebben. Dus ik was er over aan het nadenken of ik haar wilde verkopen. Eerst dacht ik, dat kan ik wel doen, is misschien leuk als het paard verder kan in de sport en dan vind ik wel weer een andere.
Maar nu ik met jullie meelees is me wel duidelijk geworden dat een leuk nieuw paard vinden niet zo makkelijk is. En geld is maar geld. De situatie is nieuw voor mij, ik heb nog nooit een paard verkocht. Soms heb je even een zetje nodig, mijn vriend denkt er namelijk anders over. Die vindt dat als we een goed bod krijgen, dat ik haar dan wel moet verkopen. Maar inmiddels heb ik hem ook uitgelegd dat ik met dit paard gewoon veel plezier heb en nagenoeg geen gezondheidsproblemen en dat is eigenlijk onbetaalbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:17

Aimee schreef:
ikke schreef:

Het punt is juist dat de paarden waarbij je géén puin hoeft te ruimen zeldzaam zijn.

Daarom ben ik ook zeer verbaasd dat hier een 14-jarig Z-dressuurbeest per definitie als te fijn afgesteld bestempeld wordt.
Jeetje.... ik denk dat de fijn afgestelde Z-paarden met een microscoop gezocht moeten worden.

Ik heb ooit een heel netjes gereden Lichte Tour paard onder me gehad en dat was heel erg opletten (en het bracht enkele van mijn tekortkomingen pijnlijk aan het licht).Dergelijke paarden vindt je inderdaad zelden, maar de mensen die dergelijke paarden ook op niveau kunnen houden zijn al even zeldzaam! Degenen die ik ken die daartoe in staat zijn, zeggen allemaal: ik koop ze groen en doe de opleiding zelf wel, of ze krijgen paarden te rijden in opdracht.........

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:22

@seven: ben ook wel benieuwd naar het filmpje

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:29

ikke schreef:
Ik heb ooit een heel netjes gereden Lichte Tour paard onder me gehad en dat was heel erg opletten (en het bracht enkele van mijn tekortkomingen pijnlijk aan het licht).Dergelijke paarden vindt je inderdaad zelden, maar de mensen die dergelijke paarden ook op niveau kunnen houden zijn al even zeldzaam! Degenen die ik ken die daartoe in staat zijn, zeggen allemaal: ik koop ze groen en doe de opleiding zelf wel, of ze krijgen paarden te rijden in opdracht.........

Is het zo'n drama om dat zelf niet (direct) na te kunnen rijden?
Als iemand het geld heeft om zo'n paard te kunnen kopen en de bijbehorende begeleiding te betalen, dan is dat dé manier om fijn(er) te leren rijden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:34

eens _/-\o_
op een goed paard leer je ook goed rijden :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:35

Maar of het leuk is met zo'n paard te rijden ... Ik heb ooit dat "geluk" zo'n paard te mogen rijden, ik denk dat ik de eerste zes maanden jankend op dat paard zat elke keer. Want ik kon niet gewoon draven, ik kon zelfs geen rondje galop zonder wissels en dat paard raakte gewoon van slag als ik dan uit frustratie maar probeerde er wat van te maken ...
Uiteindelijk met de nodige blauwe plekken, tranen en ja ook bloed want hij heeft ooit mijn tanden door mijn lip gekregen was dat wel een wereldpaard ... Hij heeft het me nooit kwalijk genomen en is er gelukkig ook nooit afgestompt van geraakt ... Want op zo'n manier kan je ook zo'n paard gewoon naar de ****¨rijden als je daar geen begeleiding bij hebt ;).